Corruptie met visa-on-arrival op vliegveld Bali

Subforum In het nieuws 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-11-2011 08:42 Anne Mieke wrote:
In Indonesie ligt het er heel erg aan waar je bent. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om buiten Java of Bali met alleen een kopie van mijn paspoort te reizen. .

Das kloft .
Ik reis al jaren in Indonesia( meestal Java) , neem altijd mijn passaporto mee, mijn Ollandse ID( vreemd.kaart) , onze buku nikah , moet kunnen bewijzen dat we een pasangan nikah zijn .

Als ik alleen reis , en in een Melati3 hotel logeert gebeurt weleens dat ze mijn ID vragen/en ze maken copie.
Bij kleine guesthouses heb ik een paar keren als naam Pak Alex dari Amsterdam of Jakarta gegeven .Naar gelang de sikon( situatie en conditie) .
Wordt ook "geaccepteerd" .
Bij grote hotels maken ze een copie van je ID.

bisa dicek of makemyday .

barubagus
Gebruiker
spacer line

Ik ga het in juni uittesten. Ik ben van plan door Kalimantan te reizen zonder pas. Dat heb ik altijd gedaan. Ook bij het inchecken , dat was nooit een probleem, tenminste in Sulawesie (sept 2011) was het geen probleem. Als ze erom vragen, hoef je alleen maar te zeggen dat dat het advies was van kantor immigrasie, en te vragen wie voor de kosten opdraait als je wordt bestolen. Dit lukt meestal. Je hoeft echt geen bule te zijn, want ik ben geen bule, maar kan doorgaan voor orang RI. Ik kopieer ook alles in kleur, ook de visa verlengingen. Het lijkt net op een paspoort.

BB

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,007 pageviews Een website van indahnesia.com