Corruptie met visa-on-arrival op vliegveld Bali

Subforum In het nieuws 
108 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Corruptie met visa-on-arrival op vliegveld Bali

DenPost meldt dat 44 ambtenaren van de immigratie op dit moment onderzocht worden door de corruptiewaakhond KPK in relatie tot de mogelijke verduistering van 3 miljard Rupiah (212.000 euro) door medewerkers van de immigratie op het vliegveld Ngurah Rai op het eland Bali. De mogelijke corruptie zou plaatsgevonden hebben tussen oktober 2008 en mei 2009 door middel van het minder dan werkelijk aantal visa bij aankomst op te geven.

Lees verder , klik op de titel

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Als er ergens kakkerlakken rondlopen bij de douane in Indonesie is het wel op het vliegveld van Bali. Ikzelf heb ook slechte ervaringen met de bejegening door dat stelletje Maffiosen daar, het lijkt wel een soort bende die daar de grenzen "bewaakt". Advies: dit zootje criminelen ruimen en nieuwe beambten neerzetten.

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bali corrumpeert. Wie je ook vervangt, het helpt geen zier. Als je nog niet corrupt ben, dan wordt men het daar wel (gedwongen). Heb al genoeg staaltjes meegemaakt daar: niet alleen douane, maar ook politie, het gehele juridische apparaat, havenautoriteiten, reisburo's, handelaren, cargobedrijven, koeriersbedrijven, leveranciers van goederen, telefooncentrale en wartel s, pokoknya vrijwel alles.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Bener pak ,
bijna alles (met de nadruk op bijna) is gecorrumpeert .

bisa dicek of makemyday .

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Vrienden van mij zijn, zoals nu blijkt, slachtoffer geweest van deze 'bende' in april. Zij waren voor 8 dagen in Bali, betaalden 25$ voor hun visum en kregen een visum van 7 dagen. Ze hebben dit bij ontvangst niet gecontroleerd. Toen ze 8 dagen later weer vertrokken moesten ze, dacht ik, 200.000 IR boete betallen omdat hun visum 1 dag verlopen was. Ze hebben toen nog wel wat tegen gesparteld, maar ze moesten betalen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Fijn om te horen dat er meer zijn met een slechte ervaring met BALI ik dacht dat ik de enigste was.Maar het is natuurlijk niet leuk voor de mensen die nog met vakantie gaan naar BALI. Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Shalom

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar het is wel goed te weten dat je daar behoorlijk genaaid kan worden door de immigratie..... Een gewaarschuwd mens telt voor twee (alhoewel......behalve op dit forum waar er veel ezels zijn die zich meerdere keren stoten aan dezelfde steen: u know who I mean ).

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-07-2009 17:19 erwin wrote:
Vrienden van mij zijn, zoals nu blijkt, slachtoffer geweest van deze 'bende' in april. Zij waren voor 8 dagen in Bali, betaalden 25$ voor hun visum en kregen een visum van 7 dagen. Ze hebben dit bij ontvangst niet gecontroleerd. Toen ze 8 dagen later weer vertrokken moesten ze, dacht ik, 200.000 IR boete betallen omdat hun visum 1 dag verlopen was. Ze hebben toen nog wel wat tegen gesparteld, maar ze moesten betalen.

Hebben ze een VOA voor 30 dagen of een VOA van 7 dagen ?
En die 25 dolar is het per persoon of voor meer personen ?

sjefke
Gebruiker
spacer line

hebben we vorig jaar ook meegmaakt
op hetbord stond 20 dollar
maar we moesten 23 euri!! de man aftikken
je kan dan wel gaan staan bakkese
maar je wilt toch naar binnen!!! Emoticon: Cry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-07-2009 08:08 sjefke wrote:
hebben we vorig jaar ook meegmaakt
op hetbord stond 20 dollar
Het is al een paar jaar 25 dollar dus dat lijkt me sterk.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-07-2009 06:37 Surya Atmadja wrote:

...

Hebben ze een VOA voor 30 dagen of een VOA van 7 dagen ?
En die 25 dolar is het per persoon of voor meer personen ?

Ze hebben 25 dollar betaald maar een VOA voor 7 dagen gekregen ipv 30 dagen.......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Nu we toch over corruptie in BALI hebben.Een poos geleden waren hier op het forum stoere jongens die beweerden dat als je problemen krijgt met ambtenaren die willen corrupteren je gewoon moet dreigen met aangifte bij de commisie KPK.Maar mijn vraag is hoe krijg je kontakt of hoe kom je binnen bij die commisie.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-07-2009 12:48 Bokito wrote:
Nu we toch over corruptie in BALI hebben.Een poos geleden waren hier op het forum stoere jongens die beweerden dat als je problemen krijgt met ambtenaren die willen corrupteren je gewoon moet dreigen met aangifte bij de commisie KPK.Maar mijn vraag is hoe krijg je kontakt of hoe kom je binnen bij die commisie.

Wil ik ook weten .
Hoewel , je moet eerst afvragen wat voor susah je op je nek haalt.
Soms moet je ook de weg van minste weerstand kiezen .

En uiteraard moet je ook de weg weten en voldoende " backing " hebben , of een beetje kennis van de Indonesische wet , of van een Netwerk , en of je ook voldoende geld hebt om evt. advokaat kosten te betalen.
Een goede advocaat is ook duur , hebben ook bijna europese uurtarief.
En je moet 100% weten of je gelijk hebt , heb je ongelijk dan ben je dubbel de LxL .

PS : ieder ambtenaar heeft een ID plaat , met naam en foto en NIP nummer.

Heb ooit ruzie gehad met zo' n. lul van een corrupte ambtenaar .
Staat ook te shaken omdat wij ( 3 man) onze vliegtuig kunnen missen .
Heb gewoon gezegd , als ik niet kan vertrekken dan verhaal ik de kosten op jou , 3x enkel reis plus hotel kosten .
Toevallig heb ik gelijk .

simvd
Gebruiker
spacer line

Wij hadden in ons paspoort een biljet van 20 euro gedaan en gaven dit af bij de douane. Er werd ons echter gezegd dat het die dag 1 euro extra per persoon kostte! Wij dachten het zal wel en hebben dat betaald. Maar als je je bedenkt dat iedereen die extra euro betaalde, dan is dit natuurlijk een lucratieve bijverdienste (corruptie) voor hen. Emoticon: Yes!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Stelletje onflexibele tering geldwolven zijn het daar in Bali!
Praktijk voorbeeldje: kom op maandagavond 6 juli via Batam Indonesia binnen en informeer daar welk visa ik nodig heb omdat precies een week later (maandag 13 juli) het land weer zal verlaten. De ambtenaar in Batam zegt mij dat een 7 dagen visa toereikend is, ik nog vragen of dat echt geen problemen zal opleveren maar hij vertrouwt mij toe dat dit niet het geval zal zijn. Wat denk ie, kom ik maandagochtend bij de immigrasi in Bali moet ik meekomen naar kantor want ben volgens hun telling 1dag overstay… Had nog maar 5 minuten tot boarding dus maar die Rp200.000 betaalt….

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 14-07-2009 12:58 ouwe bekende wrote:

Vanwaar deze verontwaardiging, het zijn 8 dagen!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Dan tellen ze in Batam anders of ze zijn wat flexibeler.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-07-2009 12:58 ouwe bekende wrote:
Praktijk voorbeeldje: kom op maandagavond 6 juli via Batam Indonesia binnen en informeer daar welk visa ik nodig heb omdat precies een week later (maandag 13 juli) het land weer zal verlaten. De ambtenaar in Batam zegt mij dat een 7 dagen visa toereikend is, ik nog vragen of dat echt geen problemen zal opleveren maar hij vertrouwt mij toe dat dit niet het geval zal zijn. Wat denk ie, kom ik maandagochtend bij de immigrasi in Bali moet ik meekomen naar kantor want ben volgens hun telling 1dag overstay… Had nog maar 5 minuten tot boarding dus maar die Rp200.000 betaalt….

Ze kunnen de wet ook niet veranderen .

" Iedere" toerist weet dat je of 7 dagen of 30 dagen Visum kan krijgen.
De ene voor 10 dolari (?) de andere voor 25 dolari.

Het is ook niet erg dat je 7 dagenvisum koopt , en het is ook logisch dat je na een overstay 200.000 rupiah perdag moet betalen ( 20 dolari ?) .
Staat ook overal vermeld.

barubagus
Gebruiker
spacer line

We kwamen een keer op Sumbawa aan. We hadden een binnenlandse vlucht, dus paspoort kontrole is niet nodig. We hadden alleen kopieen van onze paspoorten mee.om verlies of diefstal te voorkomen, laat ik altijd mijn pas in Jkt achter.Dit n.b op advies van kantor immigrasie. Op airport in Sumbawa stonden 2 ambtenaren bij de vlucht uit Bali bijteverdienen, iedereen die geen paspoort bijzich had ,moest dokken. Ik kon met mijn (bule) gezelschap, na veel uitleg, door lopen, Ik zag echter dat de andere bule's, die ook uit Bali kwamen, 'gepakt' werden. Ze moesten $ 20 p.p betalen, omdat ze z.g in overtreding waren. Wat zijn nu de regels??? Moet je altijd volgens de wet je pas bij je hebben?? Bij het inchechen bij een binnenlandse vlucht heb ik altijd een kopie van mijn paspoort, dit was nooit een probleem. Ik leg altijd uit dat ik bang ben voor verlies. Nooit een probleem gehad. BB

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-11-2011 01:59 barubagus wrote: Moet je altijd volgens de wet je pas bij je hebben?

Volgens mij wel, BB. Een geldig identificatiebewijs, en voor buitenlanders komt dan alleen een paspoort in aanmerking.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

BB; je moet altijd je paspoort bij hebben, zoals ook Indonesiers zich altijd moeten kunnen identificeren. Maaarrr.... jaren geleden al werd ik door een agent geadviseerd om een kopietje mee te nemen en het paspoort veilig op te bergen. In ben sindsdien drie keer gevraagd om 'paspor', maar dat kopietje voldeed altijd prima, zelfs op Bali. Inchecken voor vluchten gaat ook prima op die manier overigens.

Wettelijk toegestaan? Nee dus, maar ik denk dat er maar verdomde weinig agenten het aandurven een bule mee naar het bureau te nemen voor dergelijke 'onzin', wetende dat hij wellicht een hoop tijd met me kwijt is en dus zijn zakken minder snel kan vullen. Natuurlijk speelt ook je gedrag mee. Doe je vreemd, wek je de irritatie van meneer bromsnor of iets dergelijks, tja, dan trek je aan het kortst eind wellicht.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 24-11-2011 02:24 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Volgens mij wel, BB. Een geldig identificatiebewijs, en voor buitenlanders komt dan alleen een paspoort in aanmerking.
De meeste buitenlanders, maar diegenen met een KITAS 'krijgen' tegenwoordig een KTP WNA, die geldig is voor identificatie. Ook een SIM is gewoon als legitimatie geldig, en kunnen KITAS-houders desgewenst ophalen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-11-2011 02:24 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Is altijd zo geweest.
Precies zoals in Nederland.
Een buitenlander moet zich kunnen identificeren , of met zijn paspoort( zeker bij een toerist) en een I.D kaart ( in mijn geval die kleine vestigingsvergunning in pinpas formaat).
Een rijbewijs werd niet altijd geaccepteerd als I.D kaart in Nederland.
I.D in Indonesia is KTP of die voor de toerist bestemde documenten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Indonesie ligt het er heel erg aan waar je bent. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om buiten Java of Bali met alleen een kopie van mijn paspoort te reizen. Het verhaal van BB op Sumbawa heb ik zelf ook in juni meegemaakt. Ook in de Molukken is mij wel eens om een paspoort gevraagd en in Papua zonder paspoort kan niet eens. Ook wordt het paspoort steeds vaker gecheckt bij bij binnenlandse vluchten al bij de incheckbalie. Ik heb mijn paspoort vrijwel altijd bij me omdat ik dat het juist het veiligst vind. Geen enkele receptionist krijgt mijn paspoort, ook niet om ergens buiten een kopie te maken. Ik neem zelf altijd voldoende kopien mee. Het is daardoor weleens gebeurd dat ik niet in een hotel kon inchecken en dus iets anders moest zoeken.
Zie wel vaak KTP's in een la verdwijnen tijdens een hotelverblijf. Daar begrijp ik dus echt helemaal niets van. Paspoort, KTP etc. is je id bewijs en dus persoonlijk en behalve een kopie of een nummer noteren hoeft een hotel daar helemaal niets mee.
Ik reis ook vaak alleen en als er "iets" is dan moet je het ook zelf oplossen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, dat Indonesiers alles afgeven is niet zo heel vreemd. Gemiddeld genomen lijkt het of niemand zich zorgen maakt om zijn spullen, maar als ik toch eens de kans has (of als ik nu eens zo gemeen was) om eens een graai te doen in zo'n 'kaartenbak' dan had ik behoorlijk wat mensen gedupeerd. Spullen achterlaten doe ik niet, daarom heb ik ook een kopietje bij me, dat kunnen ze hebben. En dat wil ook nog terug hebben omdat ik te lui ben een nieuw kopietje te maken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,227 pageviews Een website van indahnesia.com