nederlands leren voor inburgering in eindhoven

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
smaus
Gebruiker
spacer line

Hoi,

mijn vriendin komt in augustus voor 3 maanden naar nederland (touristvisum). Wij zoeken mogelijkheden voor haar om nederlands te leren, vooral mbt het inburgeringsexamen in omgeving eindhoven
Heeft iemand tips, het lijkt mij goed als ze bijvoorbeeld begeleiding heeft van iemand die indonesisch praat.

Groet maurice

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Maurice,

Ik vermoed dat eventuele officiele cursussen in september beginnen. Als ze een gesprekspartner nodig heeft die ook Indonesisch spreekt dan kan ik misschien wel helpen. Woon in Eindhoven maar ben pas vanaf half september beschikbaar.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-07-2009 12:34 smaus wrote: Heeft iemand tips, het lijkt mij goed als ze bijvoorbeeld begeleiding heeft van iemand die indonesisch praat.

Fout Maurice, ze is veel beter af zonder Indonesisch sprekende mensen. Wel eens gehoord van de "onderdompelingsmethode"? Dat is de beste manier een taal te leren. Ik heb op deze wijze jaren voorheen in NL aan allochtonen Nederlandse les gegeven.....en het is de manier een taal te leren (zelfde wijze heb ik BI geleerd).
Zo had ik jaren geleden een Indonesische vriend in NL die juist niet wilde inwonen bij Indonesisch sprekende mensen maar bij een 100% Nederlandse familie. Hij had de Nederlandse taal in iets meer dan 1 jaar onder de knie. Daarentegen diens broer die vnl. in Indonesische kringen verkeerde in NL, kon na 5 jaar nog niets eens een kwart halen van wat z'n jongere broer in korte tijd had geleerd.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-07-2009 16:06 Yogya-Bali wrote: Fout Maurice

En nog fouter: IndonesiŽrs die met IndonesiŽrs `inburgeren' leren elkaar vooral hoe ze financieel het beste van hun Nederlandse partner af kunnen komen zodat ze als rijk man (meestal vrouw) terug kunnen naar hun familie in IndonesiŽ. Want wat moet je nou zonder familie? In Den Haag was/is daar een clubje voor...
Het aanbod van AM kun je natuurlijk met beide handen aannemen, al heeft YB gelijk met ŗ l'eau plouf.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 09-07-2009 16:28 guna2 wrote:

...

En nog fouter: IndonesiŽrs die met IndonesiŽrs `inburgeren' leren elkaar vooral hoe ze financieel het beste van hun Nederlandse partner af kunnen komen zodat ze als rijk man (meestal vrouw) terug kunnen naar hun familie in IndonesiŽ. Want wat moet je nou zonder familie? In Den Haag was/is daar een clubje voor...
Het aanbod van AM kun je natuurlijk met beide handen aannemen, al heeft YB gelijk met ŗ l'eau plouf.

hahahahah... ja precies...zo gaat het vaak.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 09-07-2009 16:28 guna2 wrote:

...

Gaf deze topic je weer geen andere weg dan te generaliseren?
Het valt me op dat je absoluut geen respect hebt in ieder geval voor de vrouwen in IndonesiŽ.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ontopic maar weer dan Emoticon: Smile

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-07-2009 18:20 dutchguy1000 wrote: absoluut geen respect

Ik heb absoluut geen respect voor dg1000, en ik heb het donkerbruine vermoeden dat Indonesische vrouwen er net zo over denken als ik.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 10-07-2009 05:11 Jeroen wrote:
Ontopic maar weer dan

Maar persoonlijke en volstrekt ongefundeerde aanvallen retourneer ik (voorlopig, het is toch paar'len voor de zwijnen).

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-07-2009 18:20 dutchguy1000 wrote: Het valt me op dat je absoluut geen respect hebt in ieder geval voor de vrouwen in IndonesiŽ.

Jij daarentegen laat vrouw en kind in de steek. Je hokt vervolgens reeds tweeŽneenhalf jaar met een BAT-girl. Da's respect tonen voor de Indonesische cultuur en vrouw! Je beseft klaarblijkelijk nog niet dat je hier pas meetelt als je trouwt. En kinderen krijgt. Maar die laat je zowel barsten als besnijden. Respect voor de Indonesische vrouw...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

hmjah, die discussie kan het beste in een nieuw topic vermoed ik. Graag daarin verder over dat topic, dan kan het hier weer gaan over waar het in eerste instantie ging. Mijn dank!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mee eens Jeroen. (Kinderachtig.........maar wie begon er en ging off topic )? -> De naieveling die er eerst bij een bad girl intrapt, een kind maakt dat weer "het kind van de rekening is" (zie mijn reactie in "Emigreren naar RI" d.d. 08-07-2009 16:08), vervolgens doodleuk er wederom met een bats girl vandoor gaat en nadien anderen gaat beschuldigen van arrogantie, neo-koloniaal gedrag, geen respect voor vrouwen, etc. Dan rijzen bij mij ook de haren ten berge. Deze persoon zit met een duidelijke zware frustratie die hij echter anderen verwijt (waarschijnlijk om de eigen handen schoon te wassen).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 09-07-2009 16:28 schreef guna2: En nog fouter: IndonesiŽrs die met IndonesiŽrs `inburgeren leren elkaar vooral hoe ze financieel het beste van hun Nederlandse partner af kunnen komen zodat ze als rijk man (meestal vrouw) terug kunnen naar hun familie in IndonesiŽ. Want wat moet je nou zonder familie? In Den Haag was/is daar een clubje voor...

Die club bestond ruim een jaar geleden nog: Perempuan Indonesia dlm perantauan . Ik ken iemand die daar "onderdeel" van was en ze heeft me in geuren en kleuren verteld wat deze club inhoudt. Ik heb ze eens aan het "werk" gezien in een disco in Scheveningen: allen met oudere man gehuwd, vervolgens onder het mom van arisan (ja, die kennen we) bij elkaar komen (echtgenoot thuis want het is toch alleen voor vrouwen nietwaar??!!), met het geld van (o)pa een jonge goser versieren ( jamu lho ) waarmee ze vervolgens in de koffer duiken en 's ochtends weer thuiskomen bij paatje.

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 09-07-2009 18:20 dutchguy1000 wrote:

...

Gaf deze topic je weer geen andere weg dan te generaliseren?
Het valt me op dat je absoluut geen respect hebt in ieder geval voor de vrouwen in IndonesiŽ.

Het verbaast me dat juist u hier durft te spreken over respect. Nog niet zo lang geleden heeft u hier namelijk mensen (met de dood) bedreigd om het enkele feit dat er mensen kritiek op u hadden. forum.indonesiepagina.nl/topic(...)_wat_londoh_heet.php

Hier nog een leuke contactadvertentie van onze vrouwvriendelijke Casanova getooid in Jomandashirt die voor het gemak z'n vriendin maar even heeft weggefotoshopped en z'n eigen kind ontkent.
www.megafriends.com/profile.php?id=21061171

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 10-07-2009 14:36 VanHeutsz wrote:

...

Het verbaast me dat juist u hier durft te spreken over respect. Nog niet zo lang geleden heeft u hier namelijk mensen (met de dood) bedreigd om het enkele feit dat er mensen kritiek op u hadden. forum.indonesiepagina.nl/topic(...)_wat_londoh_heet.php

Hier nog een leuke contactadvertentie van onze vrouwvriendelijke Casanova getooid in Jomandashirt die voor het gemak z'n vriendin maar even heeft weggefotoshopped en z'n eigen kind ontkent.
www.megafriends.com/profile.php?id=21061171

Heeeee, ben je weer terug ouwe gek, goh, leg eens uit waarom jij ook alweer geband was zooovele keren.

Leuk die 5 jaar oude advert weer is te zien.

IK HAD TOEN NOG HELEMAAL GEEN KIND, EIKEL...

En aan al de anderen, ik ben er wel achter dat als je te lang in Indonesie woont, je echt helemaal de weg kwijt kan raken, dat blijkt wel aan de idiote reacties, geweldige vooroordelen, en compleet verzonnen verhalen.

Bijvoorbeeld, Ik heb mijn kind niet in de steek gelaten, zei was vertrokken zonder adres achter te laten waar naartoe, maar goed, hier worden natuurlijk ook weer de meest geweldige verhalen over verzonnen natuurlijk, dat ik dat wel verdiend zou hebben, eyc. etc.

Jongens, blijf maar lekker doormodderen.

Hahaha, het is wel grappig, please amuse me more.

De groeten

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 10-07-2009 13:28 Yogya-Bali wrote:
Mee eens Jeroen. (Kinderachtig.........maar wie begon er en ging off topic )? -> De naieveling die er eerst bij een bad girl intrapt, een kind maakt dat weer "het kind van de rekening is" (zie mijn reactie in "Emigreren naar RI" d.d. 08-07-2009 16:08), vervolgens doodleuk er wederom met een bats girl vandoor gaat en nadien anderen gaat beschuldigen van arrogantie, neo-koloniaal gedrag, geen respect voor vrouwen, etc. Dan rijzen bij mij ook de haren ten berge. Deze persoon zit met een duidelijke zware frustratie die hij echter anderen verwijt (waarschijnlijk om de eigen handen schoon te wassen).

Hoe verzin je het toch allemaal bij elkaar, je hebt echt een ongelofelijke levendige fantasie. knap hoor, mijn complimenten

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 10-07-2009 13:56 Yogya-Bali wrote:

...

Die club bestond ruim een jaar geleden nog: Perempuan Indonesia dlm perantauan . Ik ken iemand die daar "onderdeel" van was en ze heeft me in geuren en kleuren verteld wat deze club inhoudt. Ik heb ze eens aan het "werk" gezien in een disco in Scheveningen: allen met oudere man gehuwd, vervolgens onder het mom van arisan (ja, die kennen we) bij elkaar komen (echtgenoot thuis want het is toch alleen voor vrouwen nietwaar??!!), met het geld van (o)pa een jonge goser versieren ( jamu lho ) waarmee ze vervolgens in de koffer duiken en 's ochtends weer thuiskomen bij paatje.

En dat die club bestaat wil dus zeggen dat ALLE Indonesische vrouwen die een relatie met bule hebben daarbij zitten???

Een jongen hier vraagt gewoon waar zijn vriendin het best Nederlands kan leren in Nederland en dan deze reacties.

Jongens, jullie zijn echt beschadigd, ziek in jullie hoofd.

Doei

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 10-07-2009 05:30 guna2 wrote:

...

Jij daarentegen laat vrouw en kind in de steek. Je hokt vervolgens reeds tweeŽneenhalf jaar met een BAT-girl. Da's respect tonen voor de Indonesische cultuur en vrouw! Je beseft klaarblijkelijk nog niet dat je hier pas meetelt als je trouwt. En kinderen krijgt. Maar die laat je zowel barsten als besnijden. Respect voor de Indonesische vrouw...

Op jou reageer ik al helemaal niet meer, verziekte geest.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heren,

Ik vind het weer verschrikkelijk wat hier allemaal gebeurt. Iemand is hier nieuw op het forum en krijgt allerlei "informatie" die niet ter zake doet. Ik zou het persoonlijk (!) op prijs stellen als we ons bij het onderwerp kunnen houden. Ik doet dat zelf ook niet altijd. Maar als het dan toch offtopic moet dan graag een beetje leuk offtopic.
Wat hier gebeurt kan echt niet. Het gaat ons niet aan wie welke keuze maakt.
DG ik begrijp dat je hier nerveus van wordt en van actie komt reactie.

Ik heb het al eens eerder genoemd deze site heet INDAHNESIA, misschien dat we ons gedrag ook een beetje indah kunnen houden.

En wat ook erg is: Maurice heeft niet meer gereageerd. Die is zich misschien rotgeschrokken...... Is dat de bedoeling? Volgens mij niet.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Je hebt gelijk AM, maar ben nu toch is eerlijk, die eerste reactie van Guna2 is toch shit, of niet?
Waarom moet dat toch altijd zo, hij woont zelf in het land maar dat soort reacties blijkt toch niet van respect voor de IndonesiŽr.

Ik word er elke keer weer ziek van en inderdaad, ik reageer erop, niemand schijnt dat te durven.

Greetz

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Heren,
Voor de duidelijkheid dit topic gaat over nederlands leren en niet over hoe je elkaar af kunt maken.

Ik kan hier niet van genieten, open ff een ander topic waar je elkaar uit kunt schelden of de grond in kunt boren. Emoticon: Yawn

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, DG (een dag voor doorlopend offtopic) en Jantje (een week wegens bedreigen) zijn wieberen, de reacties zijn weg en we gaan ontopic. Lukt dat niet dan help ik gewoon weer een handje.

smaus
Gebruiker
spacer line

hmmmm, ben vandaag net terug gekomen uit indonesie en dacht laat ik eens kijken of er wat reacties zijn. En ja, een beetje schrik ik wel van de off topic reacties die hier geplaatst worden.
Hier en daar nogal wat frustraties, (voor)oordelen en geschreeuw in de lucht.

Echter ik heb weinig zin in deze discussie, mijn vraag is simpel en les krijgen iemand die ook indonesisch spreekt kan een groot voordeel zijn.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke: dank je voor je aanbod, wellicht benader ik je binnenkort middels pm

Groet Maurice

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 12-07-2009 20:07 schreef smaus: Echter ik heb weinig zin in deze discussie, mijn vraag is simpel en les krijgen iemand die ook indonesisch spreekt kan een groot voordeel zijn.

Je vraag is simpel......het antwoord was het ook. Echter het is verre van een groot voordeel les te krijgen van iemand die Indonesisch spreekt; juist het tegendeel.
Maar goed.....verspilde moeite, Nederlanders zijn doorgaans zo eigenwijs dat elk advies verspilde moeite en energie is. "Een ezel stoot zich in het gemeen geen 2x aan dezelfde steen", behalve dan Nederlanders (ook zeker ettelijke forumleden), die doen het wel ...tig x ("wie de schoen past, trekke hem aan"). Als ik op dit forum "rondneus" dan ben ik toch weer blij dat ik dat landje 20 jaar geleden heb verlaten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,318 pageviews Een website van indahnesia.com