Sumba - Flores - Bali

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Madelijn
Gebruiker
spacer line

Hoi

- Weet iemand hoe we het best van Sumba naar Flores gaan?
- Hoe reizen we het best op Flores zelf: van Labuanbajo richting Maumere of omgekeerd?

Van Flores zouden we graag terug richting Bali gaan ofwel naar Lombok.
- Zijn er vluchten van Flores naar Lombok?
- Vluchten naar eventueel Lombok en Bali vanop Flores, zijn deze frequent?
- Hoe zijn deze best te regelen? Waar, wanneer, ...

Alvast bedankt!

Groetjes,
Madelijn

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Madelijn,

Hier is al veel over geschreven. In principe maakt het niet uit of je van Labuan naar Maumere reist of omgekeerd. Het ligt een beetje aan je totaalplan.
Je kunt in Labuan Bajo beginnen, overland naar Maumere, vliegtuig naar Waingapu, overland naar Waikabubak en met het vliegtuig vanuit Tambolaka (1 uur van Waikabubak)naar Denpasar. Omgekeerd kan ook.

Vluchten van Flores of Sumba naar Lombok gaan allemaal via Denpasar.

Denpasar-Labuan Bajo met Transnusa en IAT elke dag

Maumere-Waingapu met Merpati op maandag, dinsdag, donderdag, zaterdag

Denpasar-Tambolaka met Merpati (3 x per week) en Transnusa (4x per week) of Merpati (3x per week)

Vluchten kun je boeken op het vliegveld van Denpasar (hwetr gemakkelijkst dan heb je alle maatschappijen bij elkaar) of via een agent in bv Kuta of Sanur.
Op Flores en Sumba boek je gewoon rechtstreeks bij de maatschappij zelf.

Sumba-Flores kan ook met de boot (ASDP) maar een vaak wijzigende dienst. Niet aan te raden in het regenseizoen (dan worden overtochten overigens ook vaak gecanceld)

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Yvoren
Gebruiker
spacer line

Hallo ieder, wij gaan in Juli naar Flores, maumere. Vanuit daar willen we een maand de tijd nemen om over land af te reizen naar Bali. Nu zijn er al veel tips gegeven maar ik vindt weinig over Sumba. Vele sites bekeken en ik vindt het erg duur, overnachtingen en auto met chauffeur. Is dat goed daar te regelen of is het handig om vanuit hier te boeken? Normaliter zie ik wel van op mijn weg gebeurt maar ik twijfel nu en ben enthousiast over Sumba. Iemand ervaring met Sumba en of Sumbawa?

GR YR

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Nou daar ben ik dus ook wel allemaal benieuwd na. Zojuist tickets geboekt voor 15 juli naar Bali. Hier zijn we al vaker geweest dus wel willen ook door naar Flores en Sumba om aan het einde nog een paar dagen te relaxen op bali.
Dus alle tips zijn welkom. Ik ga in elk geval alle uitgebreide info van Anne Mieke maar een doornemen.

Denk je Anne Mieke dat het geen probleem is met het boeken van het ticket als we aan komen of toch vooraf proberen te regeleln. We arriveren 16 juli op Bali en willen een dag of 3 even "onthaasten" zullen we maar zeggen. Dan naar Flores of Sumba en dan zo ongeveer ruim 2 weken voor deze twee eilanden uit trekken. Ongeveer 4 of 5 augustus terug naar Bali en dan 10 augustus via KL weer terug naar huis.
We hebben in het verleden met de kinderen wat Indonesie betreft al Bali, Lombok en Sulawesi gedaan maar willen nu die kant eens op. Niet meer met 2 dochters maar nog maar met eentje want de oudste gaat zelfstandig met haar rugzak door Azie (zal wel aan de "reis" opvoeding liggen). Nu is de jongste verstandelijk gehandicapt en hebben we al veel met haar gereisd maar we willen het dit jaar voor haar wel wat relaxt houden. Dus regelmatig strand, snorkelen etc.

Dus nogmaals alle tips zijn welkom.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-01-2011 14:09 Yvoren wrote:
Nu zijn er al veel tips gegeven maar ik vindt weinig over Sumba. Vele sites bekeken en ik vindt het erg duur, overnachtingen en auto met chauffeur. Is dat goed daar te regelen of is het handig om vanuit hier te boeken? GR YR

De meeste hotels (maar er zijn er niet zo heel veel) op Sumba zijn in Waingapu en Waikabubak en kosten maximaal op dit moment rond de Rp 300.000. Auto met chauffeur is in deze plaatsen makkelijk te regelen (maar ook als je bv in Tambolaka per vliegtuig aankomt) voor ongeveer Rp 600.000 per dag (tenzij je goed kan onderhandelen)
Auto's huren is in oost Indonesie duurder dan bv op Bali, Lombok of Java.
Het is nergens voor nodig om vooraf iets te reserveren. Eerst kijken en dan kopen/huren.

gr
Anne Mieke
Emoticon: Smile

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, denk je dat het i.v.m. Ramadan (begint waarschijnlijk op 1 augustus) niet verstandig/noodzakelijk om binnenlandse vluchten naar Bali en hotel ook vooraf te boeken?
Ik had geen rekening gehouden met de ramadag, tot iemand e rgisteren op het forum iets over zei. Lijkt me nogal een drukke boel te worden op Bali, begin augustus.
Ben je trouwens al op Bangka? Ik ben benieuwd hoe je het vindt.

Groet Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik reageerde op het bericht van Yvoren. Dus reizen in juli en op Sumba. Op Sumba loopt het niet over van de toeristen en begin van de Ramadan is nog niet echt een reistijd voor de Idul Fitri gangers. Sumba is grotendeels ook christelijk en weinig inwoners. Yvoren kan wel een paar dagen van te voren even bellen maar ik denk dat het wel zal loslopen.

Nee, ben nog niet op Bangka, a.s. maandag. Nu nog in Banda Aceh in het enige "cafe" dat de stad rijk is (zonder alcohol natuurlijk!)
Ik ben ook benieuwd (zie straks mijn topic Salam dari Sumatera). Ik verwacht in elk geval meer verkrijgbaarheid op Bangka van vanalles en nog wat want dat is hier toch minimaal. Maar er wonen daar veel Chinezen en die zorgen meestal wel goed voor de materiele benodigdheden..... Emoticon: Smile

santrian
Gebruiker
spacer line

Weet iemand of er een boorverbinding is tussen Bima en Lembar(Lombok) ??

santrian
Gebruiker
spacer line

Soory maar moet natuurlijk BOOT verbinding zijn Emoticon: Party!

camida
Gebruiker
spacer line

Geschiere, ik ben benieuwd hoe jullie de reis Sumba en Flores geregeld hebben. Wij vliegen iets later richting Indonesie en hopen met 3 kids (10, 9, 2) naar Flores en hopelijk ook Sumba te gaan.

Ik hoop dat je nog tijd hebt om iets van je te laten horen, bedankt!

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Als je even een mailtje stuurt naar elma.geschiereEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.xs4all.nl dan stuur ik je even een mail terug. We vertrekken de 15e dus het komt heerlijk dichtbij.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,004 pageviews Een website van indahnesia.com