Bankrekening openen in Indonesie bij bv BNI

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ricolatta
Gebruiker
spacer line

Kan iemand mij vertellen hoe ik een bankrekening kan openen op mijn eigen naam in Indonesie.
Het liefst bij de BNI, andere banken mag ook als dat kan.

gr. Chico

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Gewoon naar de bank toegaan lijkt me no al simpel vergeet niet je papieren en je visum mee te nemen ik neem aan dat je daar wel moet wonen of minimaal een jaarvisum voor nodig hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien gewoon naar een bank toegaan? Dat doen de meeste Indonesiers nl. ook. Je hebt er wel een verblijfsvergunning voor nodig.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2009 14:18 willemgeheim wrote:
Gewoon naar de bank toegaan lijkt me no al simpel vergeet niet je papieren en je visum mee te nemen ik neem aan dat je daar wel moet wonen of minimaal een jaarvisum voor nodig hebt

Een jaarvisum? heb ik iets gemist?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2009 14:22 Anne Mieke wrote: Een jaarvisum? heb ik iets gemist?

KITAS. KITAP.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik heb 4 jaar in thailand gewoond en heb 2 keer een jaar visum gehad ik moest wel iedere 3 maanden even de grens over re-entree heette dat
Je zal dat in indonesie ook wel hebben neem ik aan maar je kan toch iedere 2 maanden even een visum halen?
In Timor of in Maleisie?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh, jullie (Guna2, Willem) hebben het allebei dus over iets anders?
Wonen is een ruim begrip, je kan in Indonesie wonen met een verblijfsvergunning of semi-wonen (of hoe zeg je dat) met een Sosial Budaya, een visum dat tot maiximaal 6 maanden verlengbaar is en waarna je inderdaad het land uit moet.
De voorwaarden echter voor een KITAS/KITAP of een Sosial Budaya zijn "iets"anders...

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Zover ben ik nog niet wil volgend jaar voor lange tijd gaan.
En even op en neer naar maleisie is geen probleem vanaf bali dat wordt dan 2maanden indonesie 3 dagen maleisie .....dat hou ik wel een jaartje vol....

havana45
Gebruiker
spacer line

Het ging toch over een bankrekening openen?Allen als je KITAS of KITAP bezit.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2009 16:24 havana45 wrote:
Het ging toch over een bankrekening openen?Allen als je KITAS of KITAP bezit.
YES!

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

tsjaaa het ene houd met het andere verband zo raakt het topic uit zijn context..

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

= moderator edit =

Even on-topic: ik kan me niet voorstellen, dat er een zinnig mens bestaat die in RI een bankrekening wil openen. Ik zit hier al een paar jaar en heb er geen, ook niet nodig gehad.
Dat zou voldoende informatie moeten zijn.

Be careful what you wish for; you might get it!

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

waarom kun je je niet voorstellen 'dat er een zinnig mens bestaat die in RI een bankrekening wil openen'???
als je er 'al een paar jaar zit', dan lijkt een lokale bankrekening me toch wel handig, o.a. om rekeningen allerhande te betalen (electriciteit, telefoon)
en een lokale atm-kaart is toch ook handig? bewaar jij soms al je rupiah in een ouwe sok onder je matras??

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Beste ricolatta,

Via de zoekfunctie kom ik op onderstaande informatie uit. Wellicht kun je daar eens in kijken:
http://forum.indonesiepagina.n(...)krekening_openen.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)nen_in_indonesia.php

Ho Lee Fuk

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Persoonlijke aanval maar weer eens verwijderd. Gewoon mee kappen dus FredB.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Ok. Een beetje te wrange humor, dat is zo.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Belgianguy: Alle rekeningen moeten contant worden betaald. Niets gaat per bank. En als je eens een bedragje wilt overmaken naar een andermans rekening kost dat ook nog eens geld, dus dat doet niemand. Ook het hebben van een rekening, waarmee je eigenlijk niets doet kost geld, elke maand weer.
Conclusie: het is niet handig een rekening in RI te hebben. Gewoon handje-contantje. Ik heb mijn geld in een kluis en wanneer ik rupiahs nodig heb ga ik even langs de moneychanger. Werkt al jaren zo, en naar tevredenheid.

Be careful what you wish for; you might get it!

bloemers
Gebruiker
spacer line

lit wel, als je een rekening hier in indonesie opend en je laat van uit nederlands bank geld overmaken dan kost je dat 25 euro. en een bank in indonesie berekend je elke maand adm:kosten
dus dat is niet de goedkoopste weg. al hoe wel een nederlandse bank ook niet alles is !!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Nooo
ik verspeelde mijn inlogcode van de ING bank, in maart 2009 nieuwe aan gevraagd, maar het schijnd heel erg moeilijk te zijn voor ING om een brief met gegevens voor mijn inlogcode naar me adres in indonesie te sturen. De elende begon in Maart 2009 tot op heden Julie 2009 nog geen inlogcode.Het schijnd te moeilijk te zijn voor de ING BANK Emoticon: Yes!

marcel70
Gebruiker
spacer line

Probeer de kleine kantoortjes van Panin
Jangan Pusat Ya

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 07-07-2009 07:17 schreef bloemers: ik verspeelde mijn inlogcode van de ING bank, in maart 2009 nieuwe aan gevraagd, maar het schijnd heel erg moeilijk te zijn voor ING om een brief met gegevens voor mijn inlogcode naar me adres in indonesie te sturen. De elende begon in Maart 2009 tot op heden Julie 2009 nog geen inlogcode.Het schijnd te moeilijk te zijn voor de ING BANK Emoticon: Yes!

Maak je borst maar nat. Het heeft mij 8 maanden gekost en uiteindelijk toch in NL de hele boel moeten rechttrekken. Een andere bank waarmee ik maanden problemen heb gehad, is Fortis. Deze banken gaan ervan uit dat elke Nederlander zich continu in NL bevindt....of althans regelmatig een paar maal per jaar naar patria terugkeert. Errug etnocentrisch en bekrompen geredeneert.

zeetje
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal

ik heb nergens laast van
ik heb en rekenr in jakarta .....BNI

ZE VRAGEN GEEN VISUM OF VERBLIJF VERGUNNING

gr zeetje Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Kan gebeuren , terwijl Bank Indonesia wel bepaalde regels hebben voor de gewone handelsbanken om hun clienten goed te administreren.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geluk gehad Zeetje. Ik heb bij 3 banken rekeningen lopen maar die stammen nog vanuit begin jaren-90. Het is echter al jaren zo dat men een KITAS/KITAB moet hebben om - als buitenlander - nog een nieuwe bankrekening te mogen openen. Al een paar maal problemen gehad met pensionada's uit Nederland die hun pensioen of AOW op een anders rekening moeten laten storten.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

inderdaad, yogya-bali, strikt genomen kun je als toerist niet langer een bankrekening in indonesie openen...doch mits wat rondshoppen vind je al snel een lokaal filiaal die er geen problemen mee heeft...mijn eerste bankrekening dateert ook nog van begin 90, toen alleszins geen probleem,maar sindsdien heb ik er al verschillende andere geopend, ook al nadat de nieuwe regels van toepassing waren
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.FredB,die beweert dat 'alle rekeningen contant moeten betaald worden, niets gaat per bank'...wat een onzin, ik betaal al jaren al mijn rekeningen (electriciteit, telefoon, gsm, overschrijven allerhande,beleggingen en obligaties) via de bank, bovendien met internet-bankieren, het zijn hier heus de middeleeuwen niet meer hoor!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gaat overigens gesmeerd dat internetbankieren hier. Ik heb er alleen maar voordeel van t.o.v. mijn Nederlandse bankrekeningen......huilen met de pet op (zie mijn reactie m.b.t. ING en Fortis).

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

yup, dat gaat inderdaad gesmeerd hier, zelf zit ik bij mandiri, niets dan lof voor internetbankieren daar, gebruiksvriendelijk tot en met, veel westerse banken kunnen daar nog van leren...als het goed is, mag het ook es gezegd worden, het hoeft niet altijd negatieve kritiek te zijn!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,279,110 pageviews Een website van indahnesia.com