broodmachine gezocht

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Raffel
Gebruiker
spacer line

Weet er iemand of je een broodmachine kunt kopen op Bali? Zo ja, Waar???
Vorig jaar hadden ze er in Carrefour nog geen.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 02-07-2009 16:22 Raffel wrote:
Weet er iemand of je een broodmachine kunt kopen op Bali? Zo ja, Waar???

Je kunt je beter afvragen: Waar haal ik de ingredienten. Volkoren meel e.d. Al wat je verder nodig hebt is een paar schone handen en dito oven.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-07-2009 12:01 Jantje wrote: Je kunt je beter afvragen: Waar haal ik de ingredienten. Volkoren meel e.d.

In Yogya bij een winkel in de straat die paralel loopt aan Malioboro, ten westen ervan (dus niet JL Mataram, maar die straat met die kappers, weet niet hoe die heet). Vanaf Jl Dagen nog iets naar het noorden, aan de rechterkant (oosten) van de straat.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik heb trouwens onlangs de Oppermodderaar vrindelijk verzocht om in JKT eens te kijken naar dergelijke apparaten. Zoals het er nu naar uitziet, kan 'ie wel een handeltje beginnen: de export van broodmachines naar grootgrondbezitters op Bali, naar etnocentrische keukenprinsen in Solo, en naar een arme sloeber in Yogya.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Kijk ook eens hier, o Etnocentrice Maxime. Weliswaar geen volkoren, maar toch.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 03-07-2009 12:20 guna2 wrote:
Ik heb trouwens onlangs de Oppermodderaar vrindelijk verzocht om in JKT eens te kijken naar dergelijke apparaten. Zoals het er nu naar uitziet, kan 'ie wel een handeltje beginnen: de export van broodmachines naar grootgrondbezitters op Bali, naar etnocentrische keukenprinsen in Solo, en naar een arme sloeber in Yogya.

Heb hier zo'n ding staan, meegebracht uit de civilisatie, maar kapot. Zoals alles binnen korte tijd. Timingbelt gebroken en die hebben ze hier alleen voor auto's. Onderdelen voor zulke apparatuur te krijgen is een ramp! Dan maar zelf kneden (ben ik trouwens goed in, dames Emoticon: Nice ) en in de oven.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-07-2009 12:46 Jantje wrote: Dan maar zelf kneden

Dat laat ik vooralsnog aan de bakker van het plaatselijke Novotel over. Prima brood, trouwens.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Waar woon je Jantje?? Klinkt goed!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Du illah , kok susah susah .
In Jakarta worden ook broodmachines verkocht , ook de benodigheden om brood te bakken.

Ik weet natuurlijk niet of de broodmachines made in " Europa" of USA daar ook te koop zijn ..
Van Japan , China en Taiwan zal je zeker kunnen kopen.

bisa dicek of makemyday .

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 03-07-2009 16:12 elsbeth wrote:
Waar woon je Jantje?? Klinkt goed!

Dat vind men hier ook. Wat weeg je? Alleen flinke deegpartijen. Geen gratenbalen! Woon in Semarang en Surabaya. Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hahaha, dan ben ik aan het juiste adres! Maar helaas, Jan, ik ben alleen in Yogyakarta deze zomer, vertrek over een week. Ik houd het bij een "bommetje" in het zwembad bij Guna.
Guna, mail je mij je adres nog even? Als het goed is heeft Jeroen wat doorgestuurd naar jou?
Groet Elsbeth

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 04-07-2009 09:52 elsbeth wrote: Guna, mail je mij je adres nog even?

Consider it done.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Consider it not done. Ben het meeltje van Jeroen kwijt, en hij is naar de grote durian. Straks.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Vaak heb ik met mijn hoofd geschud, waarom zo veel mee te nemen.
ik weet al van af 2006 staat er een broodmachine die nooit gebruikt is.
doe je dat ding aan dan klapt de stop waardoor je zonder licht zit.
Neen het is weer eens een grote miskoop geweest, uit zo velen.
Maar ja aandoende leert men, het is de laatste jaren rustiger geworden, doordat er niet zo veel meegesjouwd hoef te worden.
Omdat het daar van alles te koop is van roomboter tot Electro eierkooker
Ergens op deze foto zal het staan.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 02-07-2009 16:22 Raffel wrote:
  • Weet er iemand of je een broodmachine kunt kopen op Bali?

• Zo ja, Waar???

• Afgezien van INDOnesische toestanden ....... heb jijzelf ervaring(-en) met het brood bakken in een broodmachine ???

• Uit eigen ervaring kan ik jou vanuit een Nederlandse situatie melden dat het bakken, in een broodmachine géén, succes is .... het kneden en het vermengen van de ingrediënten wel je kunt het beter afbakken in een 'gewone oven' ...... ik vertrouw het bakproces van zo'n broodmachine niet .... er komt véél rookontwikkeling aan te pas .... daarom denk ik dat je erbij dient te zijn, voor het geval dàt ....... afbakken in een oven geeft óók een véél beter resultaat ....... en is misschien óók efficiënter met twee broodmachines kun je vier/4 broden afbakken .... de andere drie/3 kun je in de diepvries doen en naar hoeveelheid gaan verpakken ..... bijvoorbeeld 4/vier sneetjes ineens ..... zelfgebakken brood is óók véél compacter van structuur, je heb dus minder sneetjes nodig ...... om je maag te vullen ....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

P.s. :
  • "..... het allerbelangrijkste vergat ik nog, zelfgebakken brood is lekkerder dan lekkerst natuurlijk (zelfs als het gedeeltelijk mislukt is Emoticon: Yes! ) ..... "

willemgeheim
    Gebruiker
    spacer line

Hmmm ga toch maar ff naar de bakker heerlijk brood voor 10.000 rph zo vers uit de oven nog lekkerder als hier....

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Het fenomeen broodmachine is eindelijk in Yogya gearriveerd. Vorige week zondag zag ik zo'n door mij felbegeerd apparaat bij Carrefour. Van het huismerk Bluesky, voor het uiterst schappelijke bedrag van Rp 329rb. Maar als Hollander koop je zo'n ding natuurlijk niet direct terwijl je er al jaren over zit te zeveren, nee, je slaapt er een nachtje over. Goed, maandag naar Carrefour, kost dat ding Rp 529rb. Ik protesteer, en krijg als uitleg dat de prijzen van zo'n beetje alles wat Carrefour verkoopt vrijdag tot en met zondag het laagst zijn. Een tactiek die ik niet begrijp - op die dagen is het toch rukkedruk daar, hoef je geen klanten te trekken met bodemprijzen - maar vooruit. En vrijdag kostte het ding Rp 269rb omdat het het laatste exemplaar was, zonder doos. En nu maar hopen dat 'ie het doet...

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Bluesky? O jee, ik kijk niet eens naar dergelijke producten zo slecht van kwaliteit dat ze zijn. Ik was op zoek naar een 'kompor' voor op tafel, zo'n een-pitter om lekker zelf shabu-shabu te maken je kent ze wel, eigen merk zag er zo slecht uit dat ik me niet voor kon stellen dat het niet fout ging als ik die bus butaangas erin zou doen. Hij was maar 149.000... maar dat doe ik dus niet. Heb er nu een van 269.000 bij een Koreaan gekocht. Die doet het wel, maar kreeg er wel 1 jaar garantie bij voor het geval dat.

Nou ja, succes ermee en wie weet herzie ik mijn mening over Bluesky nog eens. Ik kom over een paar dagen wel langs. Ik sta rond zessen op, dus als ik dan brood ruik, weet ik dat er iets gelukt is. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Zo'n nachtje slapen over een aankoop doet een Ollander natuurlijk niet voor niks. De internettige berichten over die broodmachine waren goed. De kwaliteit van de diverse producten van Bluesky variëren natuurlijk nogal omdat het geen echt merk is, alleen naam op een sticker.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

On 08-11-2009 02:55 guna2 wrote:
    Zo'n nachtje slapen over een aankoop doet een Ollander natuurlijk niet voor niks. De internettige berichten over die broodmachine waren goed. De kwaliteit van de diverse producten van Bluesky vari�ren natuurlijk nogal omdat het geen echt merk is, alleen naam op een sticker.

Dat is waar, maar in dat geval moet je even kijken of er toevallig geen stickertje 'Maspion' onder de 'Bluesky' zit. Emoticon: Clown

Ho Lee Fuk

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Heb ook een broodbakmachine gehaden dat was geen succes.Heb dat ding na een paar keer gebruik weggedaan.
    Echt lekker was het brood niet en raar vierkant, 00k geen knapperige korst.
    En wat denken jullie van het stroomverbruik?Is ruim 2uur, geloof nog langer bezig.Een enkele keer bak ik zelf brood maar dan in een gietijzeren broodvorm.
    Zelfgemaakt zuurdesembrood is onweerstaanbaar.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

UPDATE: zojuist mijn eerste brood gebakken in de Bluesky. Ik ben niet ontevreden. Smaak, kleur en consistentie goed, vorm niet. Vormloos zeg maar.
    Dit geeft den burgher moed. In het uiterste geval kan ik het brood gewoon in een oven bakken waardoor ik de vorm onder controle heb. Het belangrijkste is dat het rijzen en kneden werkt en ik dus niet hoef te werken.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 08-11-2009 14:33 guna2 wrote:
    UPDATE: zojuist mijn eerste brood gebakken in de Bluesky. Ik ben niet ontevreden. Smaak, kleur en consistentie goed, vorm niet. Vormloos zeg maar.
    Dit geeft den burgher moed. In het uiterste geval kan ik het brood gewoon in een oven bakken waardoor ik de vorm onder controle heb. Het belangrijkste is dat het rijzen en kneden werkt en ik dus niet hoef te werken.

• ' ..... jij ook al, ik zins lange tijd weer kwa vorm ook niet best ..... maar kwa smaak zo veel beter dat al dat 'sponsbrood' of 'lucht met meel erom heen' .... bij de supermarkt of de meeste b.bakkers .... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Nice

• Ik vind dat het tegenwoordige doorsnee brood in de winkel zoveel slechter is geworden als vroeger ...... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! dat zelfs 'mislukt zelfgemaakt' brood zoveel beter is .....
    echt wel & ook compacter ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ondanks een ' broodinstituut' waar al die bakkers het vak leren .....
    hebben jullie dat gehoord !!!

De gemiddelde Nederlander geeft misschien ook wel niet om 'kwaliteitsbrood' misschien wel om de prijs ....... i.v.m. Fransen, Duitsers, Belgen & Italianen .....

senior
    Gebruiker
    User icon of senior
    spacer line

On 03-02-2010 18:00 AnisJ wrote:

[quote removed]

De gemiddelde Nederlander geeft misschien ook wel niet om 'kwaliteitsbrood' misschien wel om de prijs ....... i.v.m. Fransen, Duitsers, Belgen & Italianen .....

Kwaliteitsbrood kan je genoeg krijgen in Nederland, alleen een beetje duur: de warme bakker bij mij op de hoek rekent voor een meergranen brood de "schappelijke" prijs van 2 euro 70

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,516,842 pageviews Een website van indahnesia.com