Zwanger, rode hond en reizen naar Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
99 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Doesoen
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Na lange tijd van alleen lezen op dit forum toch maar eens aangemeld om een vraagje te stellen.

Mijn Indonesische vrouw is nu een paar maanden zwanger maar we gaan over enkele weken naar Indonesie. Ze is nooit ingeent tegen rode hond. Loopt ze nu extra risico om naar Indonesie te gaan en daar besmet te raken? Komt deze ziekte daar nog veel voor?
Ik heb al een paar keer gebeld met de huisarts en ggd. Krijg hier niet echt duidelijkheid over. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Hoi Doesoen.

Voor zover ik weet worden nu alle kinderen in Indonesie ingeent tegen Rode Hond via de Puskesmas of Pos Yandu. Althans in de omgeving waar ik woon en werk: West-Java. Ik weet niet wanneer dat programma begonnen is. Misschien zijn er anderen op dit forum die dit weten?? Het zou best eens kunnen zijn dat jouw vrouw wel is ingeent vroeger, maar het niet meer te achterhalen is.

Dus de risico's zijn (afhankelijk waar je naartoe gaat) even groot als in NL. Het is vooral gevaarlijk in de eerste 3 a 4 maanden van de zwangerschap.

Wat ik zou doen, is antistoffen laten bepalen bij je vrouw. Zo kom je te weten of ze de ziekte als kind ooit heeft gehad of geent is. Zo kunnen jullie met (of zonder) gerust hart naar Indonesie.

Doesoen
Gebruiker
spacer line

Hallo Carola, ze heeft idd. geen antistoffen. Dat weten we door een bloedonderzoek. Een neefje heeft net rode hond gehad dus vandaar mijn bezorgdheid.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Hoi Doesoen.

Dan ligt de verantwoordelijkheid geheel bij jullie. Hier kun je geen rekensom op loslaten en moeten jullie zelf beslissen wat jullie doen.

Groet, Carola

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Doesoen,

Tja, er vanuit gaand dat beide gebeurtenissen bewust gepland zijn, niet echt handig natuurlijk.
Mag ik vragen of jullie lang in Indonesie blijven? Is het de bedoeling daar ook te bevallen, of gaan jullie gewoon op vakantie? Heeft je vrouw andere vaccinaties gehad i.v.m. jullie vakanties?
Het BMR-vaccin kan nu niet meer gegeven worden natuurlijk, dus dat blijft een risico. Geen idee hoe vaak dat voorkomt in Indonesie. Welk deel van Indonesie ga je heen? Dat zal vast ook uitmaken. Ga je wat meer naar een uithoek, dan zal vast (en zeker) niet iedere baby de voorgeschreven vaccinatie heben gehaald.
Puur voor mijzelf sprekend: ik zou er behoorlijk huiverig over zijn, sowieso tijdens mijn zwangerschap naar Indonesie, maar zeker met dit vaccinatiedilemma. Ik ben helemal niet iemand die ieder risico uit wil sluiten, maar voor mijn kinderen (geboren of ongeboren) stel ik toch andere criteria dan voor mijzelf. Ik zou er nog eens goed induiken, op internet is er vastw el wat over te vinden. Succes en alvast veel plezier met jullie kind straks.

Groet Elsbeth

Doesoen
Gebruiker
spacer line

Ja we gingen ervan uit, van verhalen van haar ouders, dat ze rode hond vroeger had gehad. Bleek bij bloedonderzoek dus niet zo te zijn. De bedoeling was dat we op Java zouden blijven en dan voornamelijk in de grote steden waar wel veel mensenmassa's zijn.

We hebben nog wat meer vragen gesteld bij de verloskundige. Deze zei dat je alleen ziek kan worden wanneer iemand direct tegen je hoest en van mensen die al erg ziek zijn. Er is een kans van 5% dat wanneer mijn vrouw rode hond krijgt de baby ook ziek wordt. Aan de andere kant heeft ze het grootste deel van haar leven daar gewoont en is ze ook nooit ziek geworden.

Maar het lijkt ons dat je geen relaxte vakantie hebt wanneer je steeds aan de risico's moet denken en hebben daarom maar besloten om de boel af te blazen. De gezondheid van de baby gaat natuurlijk voorop.

Iig bedankt allemaal!

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Hoi Doesoen,
Ik denk een juiste beslissing, hoe jammer ook. Dan maar met een blije en gezonde baby naar Indonesie lijkt me. Beter dan die 5% risico lopen.
Groetjes.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

lijkt mij ook een goede beslissing....wel heel jammer...maar ik wil persoonlijk ook niet naar IndonesiŽ als ik zwanger ben. 't zou volgens mij ook nog kunnen dat ze de vaccinatie wel gehad heeft maar niet genoeg antistoffen heeft aangemaakt. Daarom geven ze nu in NL nog de 2e wanneer kinderen 9 jaar zijn....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,400,843 pageviews Een website van indahnesia.com