onderling bellen in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guubguub
Gebruiker
spacer line

Ik wil mobiel bereikbaar zijn in Indonesie en met mijn zoon onderling kunnen bellen tijdens onze reis. Ik begrijp dat ik dan gewoon een simkaart met nieuw nummer aanschaf ?? of..ligt dit gecompliceerder??

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, het is zo simpels als je het zegt voor 1 of 2 euro koop je een SIM kaart. Mijn ervaring dat Simpati van Telkomsel het beste werkt. Sms is 600 Rupiah en bellen zou ik je zoon vanuit Nederland laten doen met een 0900 nummer bijvoorbeeld, dat is bijna altijd goedkoper dan omgekeerd.
Er is hier overigens al veel in andere topics over geschreven. Kijk hier maar eens naar.
http://forum.indahnesia.com/se(...)bmit=Start+search%21

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-06-2009 23:23 guubguub wrote:
Ik wil mobiel bereikbaar zijn in Indonesie en met mijn zoon onderling kunnen bellen tijdens onze reis. Ik begrijp dat ik dan gewoon een simkaart met nieuw nummer aanschaf ?? of..ligt dit gecompliceerder??

Als je zoon ook in Indonesie is dan is het dus elk een simkaart kopen en in een simlockvrije telefoon doen. De verkoper van de simkaart wil vast wel even helpen met het installeren en aanmelden bij de provider als je dat zelf niet aandurft.
Ik koop ook altijd een simkaart van Simpati, die hebben ook een code om goedkoper naar nederland te bellen. Verbinding is niet altijd even goed dus laat je net als AM zegt gewoon van uit ned. bellen met een 0900 nr. ff googlen er zijn er genoeg, de een werkt wat beter als de ander.
succes

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Registratie van een nieuw mobiel nummer in Indonesie altijd laten doen. Hoewel het niet heel moeilijk is, gaat het wel alleen in het Indonesisch dus dat kan mogelijk voor hoofdbrekens zorgen. Bovendien liever lui dan moe en iemand die je dat nummer verkoopt moet die service ook maar geven. Als ze dat niet willen ga je gewoon naar de buren toe die het wel doen (je betaald immers niet voordat alles afgerond is natuurlijk).

Ho Lee Fuk

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-06-2009 02:05 Yerun wrote:
Registratie van een nieuw mobiel nummer in Indonesie altijd laten doen. Hoewel het niet heel moeilijk is, gaat het wel alleen in het Indonesisch dus dat kan mogelijk voor hoofdbrekens zorgen. Bovendien liever lui dan moe en iemand die je dat nummer verkoopt moet die service ook maar geven. Als ze dat niet willen ga je gewoon naar de buren toe die het wel doen (je betaald immers niet voordat alles afgerond is natuurlijk).

En zo is het Yerun, voor niets gaat de zon op.
Soms krijg je ook nog een bonus bij het registreren, ik kreeg de laatste keer 20.000 RP extra beltegoed. Kan je heel wat voor sms-en

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,476,167 pageviews Een website van indahnesia.com