KTP regelen

Subforum Het visumgebeuren 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
droppus
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin uit IndonesiŽ werkt nu hier in Nederland. We willen graag gaan trouwen,
alleen heeft ze daar een onthuwelijks verklaring voor nodig. Om dat weer te krijgen moet ze
in haar geboorte plaats een KTP regelen, maar dan moet ze in IndonesiŽ zijn voor een foto en een vingerafdruk. Ze kan daar momenteel niet naar toe, vanwege het werk.

Is het ook mogelijk dat ze het hier kan aanmaken?

Alvast bedankt Emoticon: Smile

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-06-2009 11:13 droppus wrote: Om dat weer te krijgen moet ze in haar geboorte plaats een KTP regelen, maar dan moet ze in IndonesiŽ zijn voor een foto en een vingerafdruk.

Weet je heel zeker dat ze die papierwinkel niet ook met haar paspoort kan krijgen? Hier schreeuwen ze altijd om een KTP, maar de reden daarvoor is dat in de kampung vrijwel niemand een paspoort heeft. Ze denken daar niet eens aan, KTP staat in hun hersens gegrift.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

KTP aanmaken in het buitenland? Denk dat je dat wel kunt vergeten. Waar heb je gevraagd of het zo moest? Bij de Indonesische ambassade? Ik zou het inderdaad eens proberen door middel van haar paspoort. Wie niet waagt wie niet wint, toch?

Ik zou op de ambassade maar niet laten weten dat ze niet naar Indonesie toe kan vanwege haar werkt. Dat is een leuke reden om juist moeilijk te gaan doen (in de hoop dat je gefrustreerd raakt en eventueel wel geld wil toeschuiven, euro's dan wel).

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik denk zelfs dat ze niet eens `recht' heeft op een KTP. Een KTP is een kaart die aangeeft dat je ingezetene (penduduk) bent. En ze woont in NL. Zo'n kaart kan ik overigens hier als buitenlander ook krijgen, al heet 'ie dan KIPEM.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Als je vriendin nog is ingeschreven in de KK (Kartu Keluarga) van haar familie dan kan haar familie voor een nieuwe KTP zorgen. Ze moet daarvoor haar oude KTP naar haar familie opsturen, samen met een juiste hoeveelheid pasfoto's van het juiste formaat (4 foto's van 2x3 cm in zwart/wit). Haar moeder of vader of broer of zus kan dan met meedeneming van de KK een nieuwe KTP voor haar verkrijgen en (aangetekend) opsturen naar Nederland. Een vingerafdruk is alleen nodig voor analfabeten. Anders volstaat een handtekening. Het bewijs van ongetrouwd zijn kan de familie dan ook halen met die KTP.

Als ze niet in de KK staat is het niet mogelijk om nog een KTP te krijgen. Hoe je dan een bewijs van ongetrouwheid moet krijgen is een raadsel. Misschien weet iemand anders dat?

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-06-2009 12:32 FredB wrote:
Misschien weet iemand anders dat?
In dat gevaal haal je gewoon een nieuwe KK. En gewoon is zonder aanhalingstekens, want het is heel gewoon dat te doen kennelijk. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Overigens, de Nederlandse ambassade, waarop iedereen behalve ik altijd zo op loopt te kankeren, regelt voor Nederlandse trouwlustigen in IndonesiŽ keurig alle benodigde papieren voor het trouwen alhier. Helaas wist ik dat vijftien jaar geleden niet. Het is niet onmogelijk dat de Indonesische ambassade in Nederland IndonesiŽrs dezelfde service biedt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Niet onmogelijk nee, maar als ik een gokje mag wagen ...

Ho Lee Fuk

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

samen met een juiste hoeveelheid pasfoto's van het juiste formaat (4 foto's van 2x3 cm in zwart/wit).

Officiele foto"s moeten altijd met een rode achtergrond.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-06-2009 11:13 droppus wrote:
Mijn vriendin uit IndonesiŽ werkt nu hier in Nederland. We willen graag gaan trouwen,
alleen heeft ze daar een onthuwelijks verklaring voor nodig. Om dat weer te krijgen moet ze
in haar geboorte plaats een KTP regelen, maar dan moet ze in IndonesiŽ zijn voor een foto en een vingerafdruk. Ze kan daar momenteel niet naar toe, vanwege het werk.

Is het ook mogelijk dat ze het hier kan aanmaken?

Bewijs dat je niet getrouwd bent .

Surat Keterangan Belum Menikah (tempat asal atau alamat terakhir di Indonesia yang ditandatangani Lurah dan Camat dan dilegalisir oleh Kantor Urusan Agama (KUA)/Catatan Sipil, Departemen Kehakiman & HAM, Direktur Konsuler-Departemen Luar Negeri/Deplu, dan Kedutaan Jerman di Jakarta

Bron KJRI Jerman .

Kedutaan Jerman wordt aangepast met Kedutaan Belanda .
Procedure gaat vanaf Ketua RT-RW - Lurah -Camat van de laatste adres in Indonesia t/m Buitenlandse Zaken (Deplu) en dan aanbieden bij de Nederlandse Ambassade .

Ik dacht dat het ook in de site van Nederlandse Ambassade (Jakarta) staat beschreven.

bisa dicek of makemyday .

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 25-06-2009 22:55 Bokito wrote:
samen met een juiste hoeveelheid pasfoto's van het juiste formaat (4 foto's van 2x3 cm in zwart/wit).
Officiele foto"s moeten altijd met een rode achtergrond.
Niet voor een KTP, borst, daar is het zw/wit. Dat is om het gemakkelijk te maken. Waarom ze er vier nodig hebben? Omdat alles in drievoud wordt gemaakt en elke afdeling er ťťn krijgt, maar ook gaat er ťťn naar Jakarta, meen ik, zodat ze het daar kunnen verliezen.
Voor pasfoto's op een paspoort of een Sim moet dat wel in kleur met een rode achtergrond.

Met de nieuwe KTP en de KK kan de familie van de vriendin van droppus naar de KUA voor de ongetrouwdverklaring.
Had je hier wat aan droppus?

Be careful what you wish for; you might get it!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zie niet in waarom een KTP nodig is voor een ongehuwdsverklaring....I think its all about money again.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-06-2009 04:57 Yogya-Bali wrote:
Ik zie niet in waarom een KTP nodig is voor een ongehuwdsverklaring....I think its all about money again.

Ik denk dat men (in Indonesia) kan indirect afleiden dat de KTP houder niet getrouwd is.
Vroeger staat de status van de houder vermeld , ook de agama .

Weet niet of het nu zo is.

bisa dicek of makemyday .

havana45
Gebruiker
spacer line

De status en de agama worden nog steeds vermeld.KTP is 5 jaar geldig,maar na je 60ste hoef je niet meer te vernieuwen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt niet, de nieuwste KTP's (hangt af van de streek) vermelden geen agama meer en ook je huwelijksstatus niet. Dus......een KTP heeft in dit geval geen enkel nut om te concluderen of iemand is getrouwd of niet. Daarnaast hebben vele mensen "valse" KTP's waarvan de data veranderd zijn. Tevens kan een KTP lang geldig zijn...en als de status "single" is, dan kan dat dus weer veranderd zijn in de tussentijd zonder dat men dat merkt aan de KTP.
Dat verzoek om de KTP.....daar zit de wens om geld te krijgen achter. Ik heb al een paar maal een dergelijke ongehuwdverklaring voor kennissen geregeld en er is niet altijd om een KTP gevraagd.
En zoals hierboven al is gezegd, is een paspoort ook een geldig identiteitsbewijs (in sommige gevallen zelfs een SIM = rijbewijs).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,315,022 pageviews Een website van indahnesia.com