Het achterlijke Dubai

Subforum Andere praat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ik ben ondertussen 6x in Dubai geweest en kan me eerlijk gezegd nogal kwaad maken over mensen die het helemaal geweldig vinden. Met name bedoel ik dan de naieve Sjonnie en Anita die niet in transit in Dubai zijn maar dat gewoon als eindbestemming hebben voor een vakantie!!

Dubai is een achterlijke woestijnstad met een heel dun laagje vernis dat nu langzamerhand afbladdert. Slavernij is aan de orde van de dag, net zoals een absoluut gebrek aan vrouwen- en consumentenrechten. Ik raad iedereen aan onderstaand artikel in de Engelse kwaliteitskrant The Independent voordat jullie weer een aantal uren op het vliegveld rondhangen Emoticon: Bye bye

http://www.independent.co.uk/o(...)f-dubai-1664368.html

Gracias. Sama sama

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Voor consumenrentechten moet je ook niet in Indonesie zijn geloof ik, maar voor jouw genot zal ik dit topic verplaatsen naar 'Andere praat'.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Wat een verhaal, zeg! Dat het slecht was begreep ik direct, toen ik daar een tijdje was, vorig jaar, maar zů slecht had ik het niet gedacht. Ze zijn daar erger dan Chinezen!
In RI denk ik niet dat je dergelijk erbarmelijke omstandigheden vind, al weet ik zeker dat er een groot aantal pembantu's slecht worden behandeld, vooral door Chinezen. Maar dan zitten ze nog in hun eigen land en kunnen vluchten. Dat gebeurt dan ook regelmatig.
Maar het verbaast me ook wel, dat de situatie in Dubai kan blijven bestaan.

Be careful what you wish for; you might get it!

made.
Gebruiker
spacer line

even heel erg off topic, maar fredb, staat dat voor fred b eiseman?
want ik ben naar deze persoon op zoek...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Heb alleen het eerste verhaal gelezen en kon daarbij mijn glimlach niet onderdrukken. Disneyland kun je inderdaad in zonder enige voorbereiding, maar er geen enkele plek in de echte boze grote-mensen wereld waar dat kan. Erg naief te denken ergens heen te gaan zonder dat er (grote of kleine) problemen voorkomen. Jammer, maar een typisch geval van "als ik geld verdien hoor je me niet, maar als het slecht gaat ga ik boehoe doen in de media".

Ze kunnen lekker in Dubai blijven van mijn part. In een land waar je geen belasting betaald (ja, dat hebben ze vast geweten voordat ze gingen) is automatisch een negatieve tegenhanger (of tig) te vinden, (en ja, dat hebben ze wellicht niet willen weten voordat ze gingen).

Diegenen die nog altijd niet weren hoe de Arabische cultuur (NIET geloof!) werkt, ga naar Dubai en zie het zelf. ZO werkt die cultuur dus: achterbaksheid, misleiding en misbruik is waar het om draait. En nee, ze zijn niet allemaal zo natuurlijk, maar het is toch gek dat een stereotype in Nederland ook in Indonesie van toepassing is he?

Ho Lee Fuk

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 23-06-2009 09:44 made. wrote:
even heel erg off topic, maar fredb, staat dat voor fred b eiseman?
want ik ben naar deze persoon op zoek...
Nee.

De misleiding begint in het land van herkomst. Overal zijn ratten die ten koste van anderen aan geld komen. In Dubai komen ze niet alleen uit India, Filipijnen, Bangladesh, Birma, Afrikaanse landen, maar ook uit RI. Eigenlijk kun je zeggen dat ze allemaal uit landen van de derde wereld komen. Daar is het droevig gesteld met het verstrekken van wereldlijke informatie. De mensen zijn willens en wetens misleid, ze maken gebruik van de domheid van de mensen uit die landen. Ik vind dat ernstig laakbaar. Er zou paal en perk aan gesteld moeten worden, maar er gebeurt niets. Ook de ambassades doen niets, terwijl ze er wel weet van hebben. Net zo misdadig, in mijn ogen.

Be careful what you wish for; you might get it!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,324,074 pageviews Een website van indahnesia.com