Subforum Selamat makan - Smakelijk eten

forum.indonesiepagina.nl 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Nu het toeristenseizoen nakende is, lijkt het me een goed idee om een topic te beginnen waarin je je favoriete restaurants kunt plaatsen of ideeën op kunt doen waar je volgens `kenners' het best kunt gaan eten. Ik begin natuurlijk met Yogya, en ik hoop dat andere forumleden dat begin continueren met andere plaatsen. Alternatieven zijn natuurlijk welkom, maar discussies graag niet op dit forum, maar hier. Dit om uiteindelijk tot een lijst te komen die niet door oeverloze discussies wordt onderbroken. O ja, als je een restaurant suggereert waarbij je betrokken bent, als eigenaar bijvoorbeeld, wil je dat dan melden? Da's wel zo eerlijk.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

YOGYAKARTA

Indonesisch
De absolute topper moet Rumah Mertua wel zijn. Een zeer uitgebreide rijsttafel in een fraaie ambiance, en toch uiterst betaalbaar. Rumah Mertua vind je in het noorden, zo ongeveer naast de golfbaan van het Hyatt. Als er een golfbal op je bord belandt, denk dan niet dat het een ei is... RM is van een Nederlandse Indonesiër of een Indonesische Nederlander, dat weet ik niet precies, dus veel gasten (ook voor de fraaie bungalows) zijn Nederlander.

Iedereen is gek op saté. Prima saté kambing vind je bij de keten Samirono. Het bekendste filiaal zit tegenover de pasar (markt) van Jl. Prawirotaman II (Jl. Gerilya). Pas op, een maffe Nederlandse toerist heeft ze ooit wijsgemaakt dat er pindasaus moet worden geserveerd bij saté. Dat geldt uitsluitend voor kipsaté, bij saté kambing hoort een sojasaus met uitjes. Een koud biertje smaakt er natuurlijk opperbest bij. Dat verkopen ze dan ook niet. Gewoon vragen of ze bij een ander restaurant even een koude Bintang voor je kunnen halen. Geen punt.

Op de weg naar Parangtritis zit zo ongeveer tegenover de kunstacademie ISI het visrestaurant Numani. De lekkerste zoetwatervis, gurami, zwemt daar tot je hem bestelt vrolijk rond in een vijvertje, tot hij laaghartig wordt vermoord en gebarbecued. Een vis is voldoende voor ongeveer drie personen. Vraag of ze aan de zuinige kant willen zijn met de soja. Zeer betaalbaar.

Laat de toeristenbijbel Lonely Planet voor wat 'ie is als het om restaurants gaat (de Franse Routard is op dat gebied - natuurlijk - veel beter). Eet rustig van een stalletje langs de weg als je tenminste kunt zien dat jouw maal op hoog vuur wordt bereid. Mijd tourist traps à la Pesta Perak. Misschien luidt de stelregel wel dan het lekkerste Indonesische eten wordt geserveerd in de warungs die er het onooglijkst uitzien.

Westers
Gajah Wong (Jl. Gejayan, nu officieel Jl. Affendi maar dat weet niemand) staat wat mij betreft nog steeds lonely at the top. Het restaurant telt maar liefst 200 stoelen, en die zijn more often than not allemaal bezet. Er zijn zowel zitplaatsen buiten als binnen, met verschillende soorten muziek. Jazz (buiten) geniet mijn voorkeur. Naast westerse gerechten hebben ze ook Indonesische en Thaise gerechten. Als je daar toch bent, kies dan de westerse. De man van de eigenares is een Nederlander met ook een Zwitsers paspoort, met hem hoef je dus geen medelijden te hebben. Als je denkt dat er dus alleen maar buitenlanders komen heb je het glad mis. Gajah Wong is uiterst populair bij de locals. Niet goedkoop, maar voor Nederlandse begrippen zeer betaalbaar.

Hany's. Een tijd lang leek het erop dat de twee restaurants van de Vlaming (de Vlamingen zijn de echte neo-kolonialisten van Yogya als het om eten gaat, en terecht) Koen en zijn vrouw Hany Gajah Wong naar de kroon zouden steken. Recentelijk stelden ze me een beetje teleur, misschien ook vanwege nieuw (volstrekt achterlijk) personeel. Dat neemt niet weg dat beide resto's aan te bevelen zijn. De tent in het noorden is wat leuker om te zitten dan die in het zuiden (Jl. Panjaitan).

Eervolle vermeldingen voor Gabah (in het straatje paralel aan Jl. Cik Ditiro, achter het BCA-gebouw op Jl. Solo). en Bladok (Jl. Sosrowijayan).

De meeste grote hotels bieden goed Westers eten. Ik adviseer Santika (Jl. Solo), maar vooral Plasa (voorheen Radisson, Jl. Gejaya, zie boven). Dat laatste hotel serveert op woensdag een prima Italiaans buffet waar je met gemak een zesgangendiner uit kunt samenstellen. Op zaterdag is er BBQ by the pool. Prima betaalbaar. Echt een uitje. Sowieso geldt dat je best een vijfsterrenhotel binnen kunt lopen voor eten (pas op met drank!) zonder bang te hoeven zijn dat je bankrut raakt.

Anders
De twee beste chinezen zitten op Jl. Solo (iets ten oosten van Santika) en op het uiterst zuidelijke puntje van Jl. Katamso. Het eten is prima (pas op, veel MSG/fetchin/ajinomoto, eventueel vragen of ze dat niet willen gebruiken), maar gezellig kun je het niet noemen: beide tenten zijn naar de straatkant open, je kunt elkaar amper verstaan door de herrie van het verkeer, en je moet wel van het aroma van uitlaatgassen houden. Jammer.

Iets totaal anders is het tamelijk luxe airconditioned Sila aan de Ringroad Utara (noordelijke rondweg). Het is een Koreaans restaurant, maar als lunch (tot 15.00 uur) serveren ze dim sum: kleine Chinese hapjes. Overheerlijk. Kies een aantal verschillende gerechtjes uit de linkerpagina van het menu. Dat is de pagina met gestoomde dim sum, terwijl de rechterpagina de gefrituurde opsomt. Ik kies voor gestoomd vanwege smaak en mijn cholesterol.

Selamat makan di Ngayogyakarta!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Jakarta :
R.M Padang .
met diverse vestigingen , de toppers zijn Natrabu Jln Sabang , heeft veel vestigingen.
Sari Ratu in diverse Malls.
Daar kan men redelijk tot goed de Padangse gerechten proeven.

Restoran Ampera : Jln Sabang Jakarta .
Relatief goed te noemen , heel basic.
Zoals de "gewone"Indonesiers het eten , van oorsprong een eenvoudige restaurant voor de gewone Indonesische werkenden zoals supir bus of angkot.

Bandung :
Simpang Raya (Padang) en Kampung Daun Jln Sersan Bajuri.

bisa dicek of makemyday .

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Resto keten Ampera, in jakarta hebben ze die een paar, of die ook ergens anders zitten weet ik niet.
Heerlijk Sundanees.

Milani
Gebruiker
spacer line

Echt overheerlijk vis eten bij Ikan bakar Ci-Anjur in Renon, je eet je vingers er bij op. Enneh met handen eten mag daar. Enak Emoticon: Party!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Naar aanleiding van de posting van DG wilde ik eigenlijk mijn hele bericht over restaurants in Yogya verwijderen. Deleten mag een gewone boerenlul niet van de modderaars, maar ik dacht het te kunnen vervangen door `lekker puh' (pueri pueri sunt, puerelia tractant) , maar ook dat werd mij niet gegund: na 24 uur mag je je eigen bericht niet meer editen. Vervolgens zag ik een foutje: de tweede uitlaatgaschinees zit niet op Jl. Katamso, maar op het zuidelijkste puntje van Jl. Mataram, alwaar die straat overgaat in Jl. Katamso. Mijn nederige excuses. Een chinees zonder uitlaatgassen is Lezat, op de straat tussen Malioboro en hotel Melia. Plastic krukjes en dito tafeltjes, maar lekker. Ook babi. Vraag weer of ze geen MSG willen gebruiken.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pak Surya: dank voor je bijdrage, maar je weet toch wel meer goede tenten in JKT?

En Bandung, Surabaya, Senggigi, en al die tenten op het zogenaamde godeneiland? Zitten daar geen Indahnesia gourmets?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Het zogenaamde godeneiland? Kun je op Bali überhaupt nog wel Indonesische gerechten krijgen?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik heb Natrabu gezien in Sanur.
Melani , vertelde over ikan bakar Ci-Anjur .(Waarschijnlijk Sundanees )

Ik denk ook wel dat er WarTegs zijn , er wonen veel Wong Jowo daaro.

Trouwens , wat is de originele Bali gerechten buiten bebek-betutu en babi guling ?

Niet vergeten de Balinese gerechten van Mister L.Gerungan. Emoticon: Shiny

Wat ik lekker vind (persoonlijke smaak) is Nasi campur bij Dulang in Kuta .
Echt goed , heb vaak nasi campur gegeten op Java.
Heb ook geprobeerd in Jimbaran , een relatief grote resaturant waar veel orang bule en aziatische Wisman komen , de naam van de restaurant vergeten , maar de nasi campur niet , is niet te vreten. En duur ook nog .

bisa dicek of makemyday .

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Guna guna,

Bedankt voor de Yogya tips.

We gaan ook naar Solo. Daar vind ik de warung op de hoek van jl slamet riyadi en jl teuku umar erg goed. Zij hebben lekkere nasi liwet. Rijst met kool in santen saus met ayam kampung (scharrelkip) ; een lokale specialiteit. Je kunt daar eenvoudig lesehan (matjes op de grond zitten)

Een andere lekkernij is srabi; rijstpudding op een pannekoekje. Diverse warung op de jl slamet riyadi verkopen het.

De kusuma sari op de jl yos sudarso hoek met jl slamet riyadi proberen westers te koken maar valt erg tegen.

Guna2 ben je misschien op de hoogte waar je lekker kunt eten in solo?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-06-2009 04:49 Jantje wrote:
Bij "Par Four" een golfcourse in Solo hebben ze een goed restaurant dat wordt gerund door een Amerikaan en z'n vrouw. Ze bakken zelf fantastisch brood. (bruin brood met zemelen). Lijkt een beetje op de Duitse broodjes. Jammer genoeg geen babi. Maken ook zelf de spaghetti saus welke "adds to the taste" dus geen camuflage artikel. Voor zover ik het kan beoordelen wordt er niet gerotzooid en de keuken ziet er schoon uit. Weet niet of dat zo is als de uitbater op vakantie is maar ik betwijfel het...Heiniken van de tap en niet duur. Het ligt in de buurt van Lor-Inn.

fred1
Gebruiker
User icon of fred1
spacer line

sate ayam: jl slamet riyadi tegenover Jl. KH. Dahlan pak Banjir
sate ayam Ponorogo: tegenover treinstation Balapan
gado-gado en selat: kruispunt Serengan dan 200 meter naar het zuiden vervolgens de eerste gang links mbak Lies
noodles, bakso, pangsit: aan de brug van pasar Gede(pasar besar) Mie Ayam Jakarta
Orient: chinees restaurant naast museum Radya Pustaka

fred1
Gebruiker
User icon of fred1
spacer line

deze plaatsen zijn allen in Solo Emoticon: Blush

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jakarta

Aprodite Restaurant & Bar
Taman Rasuna, Kuningan

Luxe restaurant met een menukaart georienteerd op Europa maar ook Indonesische maaltijden. Bier, wijn en andere alcohol op grote schaal beschikbaar tegen de tegenwoordig in Indonesie standaard hoge prijzen. Een maaltijd is vanaf ongeveer 100.000 Rupiah, alcohol vanaf 40.000 per versnapering.

Goede inrichting met een bar-gedeelte, normaal zitgedeelte en wat luie banken. Muziek is goed en niet overheersend. Op verschillende tv-schermen is vaak voetbal, tennis e.d. te volgen. Geluid van de tv's staat uit overigens.

Bediening is goed genoeg voor een tent als deze. De vaak jonge meiden doen hun best en schuiven zelfs af en toe een telefoonnummer toe zoals dat in de film ook gaat; op een bierviltje of servetje. Het is goed bedoeld, al is dat niet echt professioneel te noemen natuurlijk. Emoticon: Puh!

Blog item in het Engels: A peek into Jakarta's nightlife; Aphrodite

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jakarta

The Cazbar
Mega Kuningan

Een cafe-restaurant dat Nederlands aan doet, niet vreemd want de eigenaar is de welbekende Nederlander Santema. IJskoud Heineken bier en een gevarieerde menukaart. Maaltijden vanaf 80.000 Rupiah, drank vanaf 30.000 Rupiah per versnapering. Er zijn vele verschillende soorten alcohol aanwezig.

Het cafe-restaurant is klein van omvang, haast knus te noemen. Bediening is professioneel en snel genoeg. Op de kaart onder meer bitterballen, die we uit Nederland kennen inderdaad, dus niet die met aardappel gevulde Indonesische variant.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lippo Cikarang

Cheers Cafe
Singaraja Complex

Cheers is een cafe-restaurant gesitueerd in een winkelstraat aan het begin van Lipo Cikarang, net ten oosten van Bekasi. Met een menukaart die Duits georienteerd is kun je hier onvervalste bratwursten, turinger wursten en vele andere typisch Duitse dingen, inclusief sauerkraut krijgen.

Prijzen voor maaltijden beginnen bij 50.000 Rupiah en drank vanaf 20.000 per versnapering. Bediening bestaat voornamelijk uit jongedames gekleed in traditionele Duits uitziende blouses en bijbehorende rokjes. De pul bier tussen de borsten voor complete visualisatie ontbreekt nog net. Dat maakt het eten echter niet minder goed.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Senggigi, Lombok

Bumbu Cafe
Keuken: Indonesisch, internationaal o.a. Thai en Europees.
Gezellig en goede bediening.

de warungs naast Marina Cafe
Voor honger 's nachts (na bezoek Marina Cafe/Disotheek) met krokante ayam taliwang (bedoelde je die Jeroen?)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

In Semarang vind je "Santai Ria". Halverwege jl Gadjamada. De beste chinees waar ik ooit heb gegeten. De eigenaar is Chinees, hoe- kan- het -ook -anders. Voortreffelijke peking duck. Perfekte lobster susimi en suckling pig. Constant goede kwaliteit . Op de menukaart worden geen prijzen vermeld maar niet overdreven duur. - punt: Geen wijn en bier uit de fles. Mag wel wijn meenemen en daar nuttigen. Uitstekende bediening. Als Jantje dat zegt dan kun je er wel van opaan.
Dit waren zomaar een paar en triest genoeg moet het wat mij betreft daar bij blijven.
Ga straks toch nog eens een kankerverhaaltje schrijven guna2 want die heb ik zoals je wel weet in overvloed.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Hieronder vind je de voorlopige samenvatting van aanbevolen eetgelegenheden in Indonesië. Het valt op dat er amper entries zijn voor Bali. Vermoedelijk kun je daar niet eten. Of de Balilovers - die elke gelegenheid te baat nemen om hun villa aan te prijzen - hebben het te druk met het verhuren van hun vastgoed. Terecht, want het is het seizoen, en elk seizoen kan het laatste zijn.

J A V A

JAKARTA

Indonesisch
R.M Padang. Met diverse vestigingen, de toppers zijn Natrabu Jln Sabang, heeft veel vestigingen. Sari Ratu in diverse Malls. Daar kan men redelijk tot goed de Padangse gerechten proeven.
Restoran Ampera : Jln Sabang Jakarta. Relatief goed te noemen, heel basic. 1
Resto keten Ampera, in Jakarta hebben ze die een paar, of die ook ergens anders zitten weet ik niet. Heerlijk Sundanees. 1

Westers
The Cazbar , Mega Kuningan. Een cafe-restaurant dat Nederlands aan doet, niet vreemd want de eigenaar is de welbekende Nederlander Santema. IJskoud Heineken bier en een gevarieerde menukaart. Maaltijden vanaf 80.000 Rupiah, drank vanaf 30.000 Rupiah per versnapering. Er zijn vele verschillende soorten alcohol aanwezig. Het cafe-restaurant is klein van omvang, haast knus te noemen. Bediening is professioneel en snel genoeg. Op de kaart onder meer bitterballen, die we uit Nederland kennen inderdaad, dus niet die met aardappel gevulde Indonesische variant. 6
Lippo Cikarang: Cheers Cafe, Singaraja Complex. Cheers is een cafe-restaurant gesitueerd in een winkelstraat aan het begin van Lipo Cikarang, net ten oosten van Bekasi. Met een menukaart die Duits georienteerd is kun je hier onvervalste bratwursten, turinger wursten en vele andere typisch Duitse dingen, inclusief sauerkraut krijgen. Prijzen voor maaltijden beginnen bij 50.000 Rupiah en drank vanaf 20.000 per versnapering. Bediening bestaat voornamelijk uit jongedames gekleed in traditionele Duits uitziende blouses en bijbehorende rokjes. De pul bier tussen de borsten voor complete visualisatie ontbreekt nog net. Dat maakt het eten echter niet minder goed. 6

BANDUNG

Indonesisch
Simpang Raya (Padang) en Kampung Daun Jln Sersan Bajuri. 1

SEMARANG

Chinees
Santai Ria . Halverwege jl Gadjamada. De beste chinees waar ik ooit heb gegeten. De eigenaar is Chinees, hoe- kan- het -ook -anders. Voortreffelijke peking duck. Perfekte lobster susimi en suckling pig. Constant goede kwaliteit . Op de menukaart worden geen prijzen vermeld maar niet overdreven duur. - punt: Geen wijn en bier uit de fles. Mag wel wijn meenemen en daar nuttigen. Uitstekende bediening. Als Jantje dat zegt dan kun je er wel van opaan. 8

YOGYAKARTA 9

Indonesisch
De absolute topper moet Rumah Mertua wel zijn. Een zeer uitgebreide rijsttafel in een fraaie ambiance, en toch uiterst betaalbaar. Rumah Mertua vind je in het noorden, zo ongeveer naast de golfbaan van het Hyatt. Als er een golfbal op je bord belandt, denk dan niet dat het een ei is... RM is van een Nederlandse Indonesiër of een Indonesische Nederlander, dat weet ik niet precies, dus veel gasten (ook voor de fraaie bungalows) zijn Nederlander.

Iedereen is gek op saté. Prima saté kambing vind je bij de keten Samirono . Het bekendste filiaal zit tegenover de pasar (markt) van Jl. Prawirotaman II (Jl. Gerilya). Pas op, een maffe Nederlandse toerist heeft ze ooit wijsgemaakt dat er pindasaus moet worden geserveerd bij saté. Dat geldt uitsluitend voor kipsaté, bij saté kambing hoort een sojasaus met uitjes. Een koud biertje smaakt er natuurlijk opperbest bij. Dat verkopen ze dan ook niet. Gewoon vragen of ze bij een ander restaurant even een koude Bintang voor je kunnen halen. Geen punt.

Op de weg naar Parangtritis zit zo ongeveer tegenover de kunstacademie ISI het visrestaurant Numani . De lekkerste zoetwatervis, gurami, zwemt daar tot je hem bestelt vrolijk rond in een vijvertje, tot hij laaghartig wordt vermoord en gebarbecued. Een vis is voldoende voor ongeveer drie personen. Vraag of ze aan de zuinige kant willen zijn met de soja. Zeer betaalbaar.

Laat de toeristenbijbel Lonely Planet voor wat 'ie is als het om restaurants gaat (de Franse Routard is op dat gebied - natuurlijk - veel beter). Eet rustig van een stalletje langs de weg als je tenminste kunt zien dat jouw maal op hoog vuur wordt bereid. Mijd tourist traps à la Pesta Perak. Misschien luidt de stelregel wel dan het lekkerste Indonesische eten wordt geserveerd in de warungs die er het onooglijkst uitzien.

Westers
Gajah Wong (Jl. Gejayan, nu officieel Jl. Affendi maar dat weet niemand) staat wat mij betreft nog steeds lonely at the top. Het restaurant telt maar liefst 200 stoelen, en die zijn more often than not allemaal bezet. Er zijn zowel zitplaatsen buiten als binnen, met verschillende soorten muziek. Jazz (buiten) geniet mijn voorkeur. Naast westerse gerechten hebben ze ook Indonesische en Thaise gerechten. Als je daar toch bent, kies dan de westerse. De man van de eigenares is een Nederlander met ook een Zwitsers paspoort, met hem hoef je dus geen medelijden te hebben. Als je denkt dat er dus alleen maar buitenlanders komen heb je het glad mis. Gajah Wong is uiterst populair bij de locals. Niet goedkoop, maar voor Nederlandse begrippen zeer betaalbaar.

Hany's. Een tijd lang leek het erop dat de twee restaurants van de Vlaming (de Vlamingen zijn de echte neo-kolonialisten van Yogya als het om eten gaat, en terecht) Koen en zijn vrouw Hany Gajah Wong naar de kroon zouden steken. Recentelijk stelden ze me een beetje teleur, misschien ook vanwege nieuw (volstrekt achterlijk) personeel. Dat neemt niet weg dat beide resto's aan te bevelen zijn. De tent in het noorden is wat leuker om te zitten dan die in het zuiden (Jl. Panjaitan).

Eervolle vermeldingen voor Gabah (in het straatje paralel aan Jl. Cik Ditiro, achter het BCA-gebouw op Jl. Solo). en Bladok (Jl. Sosrowijayan).

De meeste grote hotels bieden goed Westers eten. Ik adviseer Santika (Jl. Solo), maar vooral Plasa (voorheen Radisson, Jl. Gejaya, zie boven). Dat laatste hotel serveert op woensdag een prima Italiaans buffet waar je met gemak een zesgangendiner uit kunt samenstellen. Op zaterdag is er BBQ by the pool. Prima betaalbaar. Echt een uitje. Sowieso geldt dat je best een vijfsterrenhotel binnen kunt lopen voor eten (pas op met drank!) zonder bang te hoeven zijn dat je bankrut raakt.

Anders
De twee beste chinezen zitten op Jl. Solo (iets ten oosten van Santika) en op het uiterst zuidelijke puntje van Jl. Katamso. Het eten is prima (pas op, veel MSG/vetsin/ajinomoto, eventueel vragen of ze dat niet willen gebruiken), maar gezellig kun je het niet noemen: beide tenten zijn naar de straatkant open, je kunt elkaar amper verstaan door de herrie van het verkeer, en je moet wel van het aroma van uitlaatgassen houden. Jammer.
Een chinees zonder uitlaatgassen is Lezat, op de straat tussen Malioboro en hotel Melia. Plastic krukjes en dito tafeltjes, maar lekker. Ook babi. Vraag weer of ze geen MSG willen gebruiken.

Iets totaal anders is het tamelijk luxe airconditioned Sila aan de Ringroad Utara (noordelijke rondweg). Het is een Koreaans restaurant, maar als lunch (tot 15.00 uur) serveren ze dim sum: kleine Chinese hapjes. Overheerlijk. Kies een aantal verschillende gerechtjes uit de linkerpagina van het menu. Dat is de pagina met gestoomde dim sum, terwijl de rechterpagina de gefrituurde opsomt. Ik kies voor gestoomd vanwege smaak en mijn cholesterol.

Selamat makan di Ngayogyakarta!

SOLO/SURAKARTA

Indonesisch
Daar vind ik de warung op de hoek van Jl Slamet Riyadi en jl Teuku Umar erg goed. Zij hebben lekkere nasi liwet. Rijst met kool in santen saus met ayam kampung (scharrelkip) ; een lokale specialiteit. Je kunt daar eenvoudig lesehan (matjes op de grond zitten) . 4

Een andere lekkernij is srabi: rijstpudding op een pannekoekje. Diverse warung op de Jl Slamet Riyadi verkopen het. 4

sate ayam: Jl Slamet Riyadi tegenover Jl. KH. Dahlan pak Banjir
sate ayam: Ponorogo: tegenover treinstation Balapan
gado-gado en selat: kruispunt Serengan dan 200 meter naar het zuiden vervolgens de eerste gang links mbak Lies
noodles, bakso, pangsit: aan de brug van pasar Gede (pasar besar) Mie Ayam Jakarta
Orient: chinees restaurant naast museum Radya Pustaka. 5

B A L I

Indonesisch
Echt overheerlijk vis eten bij Ikan bakar Ci-Anjur in Renon, je eet je vingers er bij op. Enneh met handen eten mag daar. Enak. 3

L O M B O K

SENGIGGI

Internationaal
Bumbu Cafe. Keuken: Indonesisch, internationaal o.a. Thai en Europees.
Gezellig en goede bediening. 7

Indonesisch
De warungs naast Marina Cafe
Voor honger 's nachts (na bezoek Marina Cafe/Disotheek) met krokante ayam taliwang 7

Credits: 1 Surya Atmadja, 2 Dutchguy1000, 3 Milani, 4 Acufjo, 5 Fred1, 6 Yerun, 7 Anne Mieke, 8 Jantje, 9 Guna2

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Wat ik mis bij Yogya is het restaurant aan Jl. Kaliurang iets van 15km ofzo, ik geloof dat het Banyuwangi heet. Erg lekker is de Tengiri daar, pepes of tempe penyet. Ik heb daar zeer vaak gegeten, is druk bezocht en je zit gewoon tussen de rijstvelden (aan de de drukke Jakal) Maar echt een aanrader die hierbij hoort te staan.

- Let us live simply so that others may simply live -

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2009 11:23 mashil wrote: Wat ik mis bij Yogya is het restaurant aan Jl. Kaliurang iets van 15km ofzo, ik geloof dat het Banyuwangi heet. Erg lekker is de Tengiri daar, pepes of tempe penyet. Ik heb daar zeer vaak gegeten, is druk bezocht en je zit gewoon tussen de rijstvelden (aan de de drukke Jakal) Maar echt een aanrader die hierbij hoort te staan.

Mee eens, maar ik heb voor Numani gekozen als Indonesisch visrestaurant. Ik zal jouw voorkeur een dezer dagen toevoegen aan het lijstje. TNX.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik verneuk nu mijn eigen topic. Dat is ten strengste verboden, maar dit is pure overmacht. Indonesisch eten in Nederland.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

On 06-07-2009 11:45 guna2 wrote:

...

Mee eens, maar ik heb voor Numani gekozen als Indonesisch visrestaurant. Ik zal jouw voorkeur een dezer dagen toevoegen aan het lijstje. TNX.

Dank.
Volgende week ben ik daar sowieso lekker aan het eten!

- Let us live simply so that others may simply live -

draai123
Gebruiker
spacer line

KUTA restaurants:

Waar zijn de beste restaurants in Kuta en omgeving?

Milani
Gebruiker
spacer line

The Palace in Kuta alles even lekker en probeer de soep asem/manis eens. Wat over is lekker mee naar huis nemen. Alles ook even vers. Je kan je vis aanwijzen. Ook bediening is geweldig. Emoticon: Yummie!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kan er 1 aantoevoegen,

House of Rolls. Ruko Fannnindo Batam
Voor het westerse broodje. Vooral als je wat langer bent in RI een prettige afwisseling.

Overigens net als restaurant The Bistro.
Ik denk de beste Europese keuken in Riau.
New Holliday Inn complex. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,383,065 pageviews Een website van indahnesia.com