gezocht kennis over de Islam

Subforum Andere praat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik hoop dat er op het forum iemand is welke veel kennis heeft over zijn religie.

Ik ben opzoek naar meer info over de betekenis van "het einde van de Islamitische kalender."
Het hetgeen inhoud de voltooing van de schepping.

Via google wordt ik niet veel wijzer.

Merci Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Heeft dat mee te maken met de dag des oordeels of kiamat ?

Op dat moment wordt niks meer geschapen .
Apabila matahari digulung. Dan apabila bintang-bintang berjatuhan. Apabila gunung-ganang dihancurkan.” (qs 81:1-3).

Dit rekening houden met :
Setiap hari Tuhan mencipta yang baru.” (qs 55:29).

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Uit de film: "Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden. En telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen wij die door een andere huid. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs." Dit slaat op een bestraffing die ongelovigen zullen krijgen in het hiernamaals. Het heeft voor de moslim een louter informatieve functie, en zegt niets over hoe zij moeten handelen tegenover hun (ongelovige) medemensen.

Ze hebben het hier niet over bakken vis of varken,of koken met een of ander kok
Het zet dus niet aan tot geweld of terrorisme.
En als ongelovige hoef je je om deze vers toch geen zorgen te maken, als je er toch niet in gelooft?
Dat is al een heel geruststellend uiting, stel je eens voor!!!!!!! Emoticon: Stupid

Je kan zo veel site vinden over de Islam dus surf even door

Als je Google neemt dan kan je veel vinden

En als je hulp wilt dan bezoek je deze site

Misschien heb je hier ook wat aan het ontstaan van het heelal
Tenslotte willen we je graag helpen hoor Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Kijk hier Iran heeft aangetoond dat ze het zat zijn, met die ayatholas?, die niets begrijpen van YouTube
De jeugd kan het niet meer verdragen, dat ze bestuurd worden door die domme Islamieten, die zeer verdeeld zijn.
En dat exporteren ze ook naar europa........... Emoticon: Cooool Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 21-06-2009 08:31 Surya Atmadja wrote:
Heeft dat mee te maken met de dag des oordeels of kiamat ?

Op dat moment wordt niks meer geschapen .
Apabila matahari digulung. Dan apabila bintang-bintang berjatuhan. Apabila gunung-ganang dihancurkan.” (qs 81:1-3).

Dit rekening houden met :
Setiap hari Tuhan mencipta yang baru.” (qs 55:29).
Wat wordt er dan volgens jou verstaan met "de dag des oordeels." Vanuit een ander oogpunt/standpunt weet ik het wel. doch niet vanuit de Islam.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Albert:alle religie belooft bevrijding.
Het tegendeel is waar: religie is en was altijd een bron van oorlog en bloedvergieten, tot op de dag van vandaag!
Bevrijding zit in jezelf en niet in profeten , goeroe"s, dukans etc.

Dit is een mooie uitspraak:
Een aanzienlijk man stelde Hem deze vraag:
""Goede Meester, wat moet ik doen om een deel te krijgen aan het eeuwige leven"""?
Jezus zei tegen hem:""waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed, alleen God""
Lukas 18:18-20 Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
spacer line

De geschiedenis is allang achterhaald.
nu weer hebben ze opgravingen gedaan waar ze meer dan 1000 jaren voor onze tellingen ,menselijke resten en gebruikte voorwerpen hebben gevonden,in Jerusalem.
Dat zo man geleefd heeft geloof ik wel, maar dat de kerken dit erg hebben overtrokken als een goddelijke ingeving is belachelijk te noemen.
Zo zijn alle profeten van vroeger, slimme jongens, die te lui waren om als timmerman te werken, en dachten aan zijn eigen mannier zich verdienstelijk te maken, met mensen maar wijs te maken.
Die soort figuren leefde toen, en nu nog, van die slimmeriken, gemakkelijk geld te verdienen over de domheid,en vroeger achterlijkheid, niets te leren van welk natuur verschijnselen , dan koken voor die mannen, dat was, en is nog, de mensheid.
Commerciële belangen, zijn nu het belangrijkste geworden........... Emoticon: Shiny

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Merapi, geldt je verhaal over religie e.d. ook voor deze goede God?
Groet Elsbeth

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 23-06-2009 23:48 merapi wrote:
""Goede Meester, wat moet ik doen om een deel te krijgen aan het eeuwige leven"""?
Jezus zei tegen hem:""waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed, alleen God""
Lukas 18:18-20 Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Waarmee de vraag onbevredigend onbeantwoord bleef! Het zou zomaar in deze tijd kunnen passen!

Nu kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die in een God geloven, hoe men die ook moge noemen, maar ik kan me dan niet voorstellen dat er rechtgeaarde mensen zijn die geloven en/of aannemen dat er een God is (geweest) die boeken heeft geschreven/gedicteerd, of mensen voorschrijft hoe te leven. Dat zullen allemaal verzinsels zijn lieden die het niet zo goed met hun medemens voor hadden, want volgens mij berusten die geschriften alleen maar op overheersing en zelfverrijking.
Ik zou graag gezien hebben dat die God de mensen wat slimmer had gemaakt, zodat al die excessen niet meer aan de orde zouden zijn. Dat is altijd de bron geweest van oorlogen en bloedvergieten, niet een geloof. Of was het de opzet van die God?
Gelovig en goedgelovig zijn toch twee verschillende zaken.

Be careful what you wish for; you might get it!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Nee hoor Els, ik bedoelde dit in het algemeen, zodat niemand zich verheven voelt boven een andere godsdienst, ras of wat voor identiteit dan ook.
Ik denk dat dit de kern is bij deze uitspraak.
Groetjes, Wilma/Merapi

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Behalve die God, Merapi? Althans, zo lees ik het. Hoe lees jij hem dan, deze uitspraak? En wat vind je dan van de posting van Fred?

groet elsbeth

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Misschien te ingewikkeld, Elsbeth, teveel nadenken. Of er breekt straks een godsdienstoorlog uit.
Om het vuurtje nog wat aan te wakkeren nog even deze opmerking:

Aangenomen dat God de geweldig gecompliceerde en uiterst gevarieerde aarde heeft geschapen, en het heelal niet te vergeten, zou Hij er dan voor gekozen hebben zijn ingenieus geschapen mensheid met een boek als de Koran of de Bijbel te benaderen, om die mensen in het gareel te krijgen? Of heeft hij die mensen gewoon geschapen zodat ze uit het gareel kunnen lopen?

Sorry Albert, we dwalen wat af van je vraag, al denk ik dat er onderliggende verbanden zijn. Het einde van de islamitische kalender is voor mij duidelijk een menselijk verzinsel die een manipulerende ondertoon heeft. Welke mens zou dat verzonnen hebben en daarbij hebben gedacht dat hij de wijsheid in pacht zou hebben en wist wanneer de schepping voltooid zou zijn. Dan moet er toch een draadje of twee hebben los gezeten?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-06-2009 03:50 FredB wrote:
Sorry Albert, we dwalen wat af van je vraag, al denk ik dat er onderliggende verbanden zijn. Het einde van de islamitische kalender is voor mij duidelijk een menselijk verzinsel die een manipulerende ondertoon heeft. Welke mens zou dat verzonnen hebben en daarbij hebben gedacht dat hij de wijsheid in pacht zou hebben en wist wanneer de schepping voltooid zou zijn. Dan moet er toch een draadje of twee hebben los gezeten?

Is voor mij , heb je geschreven.
Gelukkig maar (praise the lord , halleluya) , want dan is alleen je persoonlijke mening , en je gelooft het ook nog. Dat mag . Emoticon: Yes!

Anderen (miljarden) geloven in andere dingen , zoals het "bestaan"van een "Opperwezen ", de grote baas cq(vader) die in de hemel zit , of Nirwana , of waar dan ook de boel staat te regelen.

bisa dicek of makemyday .

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 25-06-2009 07:39 Surya Atmadja wrote:

...
Anderen (miljarden) geloven in andere dingen , zoals het "bestaan"van een "Opperwezen ", de grote baas cq(vader) die in de hemel zit , of Nirwana , of waar dan ook de boel staat te regelen.
Dat mag ook, èn ik heb dat zeker niet naar de fabeltjeskrant verwezen, als je het goed hebt gelezen.

Bij andere zaken zijn grote vraagtekens neergezet, maar als mensen iets willen geloven, is dat prima voor mij, zolang ze mij er niet mee lastig vallen en anderen hun geloof niet opdringen. Ik geloof nml. niet dat God zich heeft gemanifesteerd in een boek als de Koran of de Bijbel. Al dan niet mooie verhalen die uiteindelijk maar één doel hebben in mijn ogen : de goedgelovige te onderdrukken. En dan wordt er ook nog een duivel bijgehaald! Nou dacht ik altijd dat God een almachtig opperwezen was en die zou zich dan in een hoekje laten drukken door een duiveltje??

Gelovig en goedgelovig zijn toch twee verschillende zaken. Maar goed, het is ook natuurlijk zo dat niet bij iedereen alle draadjes juist zijn vastgeknoopt.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik ben opzoek naar meer info over de betekenis van "het einde van de Islamitische kalender."

Als je nu eens die kalender weghaalt, en bestudeerd hoe ze een einde aan al die onzin willen maken.
Kunnen we in de toekomst onze kleinkinderen een beter leven geven.
JA Om Sid miljoenen, mensen die allemaal gehersenspoeld zijn, van uit hun afkomst, hebben slechte scholing gehad, ze geen hoge intelligentie pijl verkregen, die we in het westen wel hebben mogen ontvangen,, door zeer veel studie, en zo kon men niet meer achter die gebeuren, van bijbels, en koran blijven staan, en liep men achter de feiten aan.
Maar mensen die zich niet goed voelen, en een bange mentaliteit hebben verkregen daardoor, grijpen ze gemakkelijk naar dat geloof, welke ook.
Ook door bedreigingen die in die boeken staan, die de medemens toch moet uitvoeren, is het systeem, om maar niet er van af te kunnen komen.
Zo zijn ze niet in staat er een einde aan het geweld weten te maken, zie vandaag hoe ze er weer velen de dood ingejaagd hebben, daar kan je toch als een fatsoenlijk mens niet meer in geloven.
bekijk Iran eens hoe ze met elkaar omgaan, mensen die dit niet willen weten, zijn voor mij een ongelukkig types, want leef op dit aardkloot en maak er wat van
En maar volhouden dat het een fijne geloof is, met heerlijke Godlelijkheid hun medemens van alles aan kunnen doen.
Sociale controle daarop is dat geloof op gebaseerd, en niet uit vrije wil komt men aan die geloof.
Van kinds af aan geboren, en je kunt er niet meer van af denken ze,
Alleen mensen met een onstabiele geest, heeft geen lef om te zeggen genoeg is genoeg.

Mensen die geen passie hebben, en hun leven, elke dag maar weer, hun rondje blijven door draaien.
Dus kom op, niet schijtterig zijn voor het hiernamaals, want eenmaal dood is dood als een pier. je lichaam functioneer niet meer , einde verhaal. Emoticon: Yawn Emoticon: Emoticon: Stupid Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,314,255 pageviews Een website van indahnesia.com