Emigreren naar RI

Subforum Het visumgebeuren 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 18-06-2009 11:20 guna2 wrote:

...

Uiteraard niet, DG. Dat zou je wel willen!

Ha ha ha, grappig, jij kent me schijnbaar nog niet.....
Ik weet dat je hier "nieuw" bent, nogal gefrustreerd over komt, een hoop te gallen heb je zeker nodig heb ik wel gezien, er moet een hoop rommel uit bij jou. poor you.

Lieve Guna2, ik hoop dat je snel jezelf vind zodat je "ons" wat volgens mij alleen maar jij alleen bent, niet meer nodig hebt.

Het ga je goed.

Greetz

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Waarom is iedereen toch altijd zo bang voor generalisaties en statistieken?? In een onderwerp als dit, met zeer verstrekkende gevolgen, (die niet altijd omkeerbaar zijn), zijn generalisaties juist belangrijk. Iets generaliseren neemt niet weg dat je ook moet (kunt) kijken naar individele gevallen. Dat kan heel goed naast elkaar, het ťťn sluit het ander niet uit. Of je het vervolgens vriendelijk doch waarschuwend verwoordt (zoals Dutch Guy, goed verhaal!) of met een wat bottere bijl dezelfde boodschap brengt (zoals Guna), maakt voor de inhoud eigenlijk niet uit. Natuurlijk (ben ik met Annemiek eens) ,mag je ook wel rekening hoiuden met de "ontvanger van de boodschap". Ik moet er toch niet aan denken dat ik dit topic gestart had en dan na het werk deze mails lees. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik hoop dat Kimmy heel goed nadenkt over de dingen die over dit onderwerp zijn geschreven en dan een weloverwogen beslissing neemt. Daarna van anderen ook geen gezeur meer als "ik had je toch gezegd dat..".Iemand moet ook het recht (of hoe je het ook noemen wilt) hebben iets na te streven wat anderen niet zien zitten. En als het avontuur niet goed afloopt, ook geen gezeik van anderen over "mislukkelingen". Want daar word ik altijd ongelofelijk boos om. Hoeveel mensen blijven niet op hun krent zitten (89 jaar lang) en zetten nooit een stap buiten hun vertrouwde wereldje. Petje af voor mensen die iets proberen, in wat voor branche of wat voor land dan ook, ongeacht de afloop. Voor mensen met dit soort plannen draai ik altijd het liedje ""water bij de wijn" van Wim Sonneveld. "Zo'n jongen nou als Piet, een intellectueel, hij had niet zoveel eisen, hij wou niet eens zoveel, gewoon een beetje trekken, de Balkan door of zo, of ťťn keer met een vrachtschip naar de Glof van Mexicooooo. Maar Ansje, zijn verloofde...". geweldig liedje.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Elsbeth, Ik zal je uitleggen waarom ik in principe een hekel heb aan generaliseren.
Ik heb een klote huwelijk achter de rug in Indo, toen ik mijn nu ex vrouw leerde kennen zou gegeneraliseerd de kans op slagen redelijk zijn, details niet nodig te vermelden, geloof me, het zag er generaliserend erg betrouwbaar uit.
Ok, foute keuze, uit elkaar, heel erg kut dat er ook een kindje is nu, liefste wezentje op deze aarde, maar goed.
Een paar maanden nadat mijn ex weg was ga ik eindelijk weer is naar de kroeg, alle vrouwen hatend, hehehe, je begrijpt wat ik bedoel, gelijk naar de meest foute tenten, CJ's, Stadium, BATS, gewoon los gaan, het laatste in mijn gedachte was vrouwen.
En wat gebeurde er toen? ha ha ha

Ik twijfel om het te vertellen omdat als ik het vertel ik weer overladen ga worden met vooroordelen van die stugge volhouder's hier, vele alleen maar met het doel de ander, nu ik dus, de grond in te trappen, die ander zich kloter te laten voelen zodat ze zichzelf wat minder beroerd voelen.
Maar alla, Ik ging later die avond naar BATS in jakarta.
Onder de jakarta bekenden ook wel de middenklasse hoerentent van jakarta genoemd.
En wie leer ik daar kennen? ,e voila, mijn huidige vriendin, het was haar verjaardag, ( weet ik zeker nu) ze wilde met een vriend, lekker gek doen, zuipen, etc. etc.

De grap van het verhaal is dat ik nu weet dat mijn huidige vriendin zich in tenten als BATS totaal niet op haar gemak voelt terwijl het vooroordeel dat wel zou zeggen, en dat mijn ex vriendin daar eigenlijk dag en nacht wil zijn terwijl het vooroordeel toen ik haar leerde kennen het omgekeerde leek vermoeden
Weet je elsbeth? als ik toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen even vooroordelend was als vele mensen hier op dit forum zijn, dan had ik nu geen geweldige 2,5 jaar relatie met haar gehad, dan had ik haar voor ik ook maar iets kon voelen haar gelijk van me af geduwd. Omdat in BATS toch alleen maar hoeren komen??????

Well, ik heb bewezen dat dat niet zo is.

Greetz

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dutchguy,

Ik ben oprecht heel erg blij voor je dat je het geluk gevonden hebt bij je nieuwe vriendin., een meisje dat je hebt leren kennen in een, zoals je zelf zegt, middenkllasse hoerentent. Echt, dat meen ik. Ik gun iedereen een goede relatie, vooral omdat ik uit eigen ervaring weet hoe verschrikkelijk belangrijk een goede relatie is. Maar...zo ben ik ook ontzettend blij voor de man die tot zijn 90-ste als een ketter gerookt heeft en geen longkanker krijgt. En voor de vrouw die met haar auto in de sloot rijdt en de auto makkelijk uitkomt omdat ze GEEN riem om heeft. De statistieken wijzen echter uit dat roken longkanker veroorzaakt en dat rijden zonder riem eveneens doden veroorzaakt, net zoals de gemiddelde vrouw in BATS zichzelf (blijkbaar) verkoopt (op wat voor manier dan ook)
En daarom ben ik juist voor generalisatie (en blijkbaar ben ik niet de enige, anders hadden we nog steeds jaarlijks 1300 verkeersdoden, in Nederland, nog eens wat anders dan een keer neergestort Lion air vliegtuig, hoe verdrietig ook). Wat ik wil zeggen, Dutchguy, dat je het niet bij de generalisatie moet laten, maar daarnaast ook naar het individuele geval moet kijken. Heel gevaarlijk vind ik het om het andersom te doen: de individuele gevallen tot maat der dingen verheffen.
Maar Dutchguy, echt oprecht: heel veel geluk.

Elsbeth

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2009 12:05 dutchguy1000 wrote: Well, ik heb bewezen dat dat niet zo is

Na tweeŽneenhalf jaar bewezen? Dat gezegd zijnde, er zou eens een gedegen studie moeten worden verricht naar hoertjes in IndonesiŽ. Ik meld me als vrijwilliger, maar ik vrees dat mijn vrouw daarvoor geen toestemming geeft. En om een huwelijk naar de knoppen te laten gaan dat niet alleen al vijftien jaar standhoudt, maar ook al vijftien jaar voortreffelijk is te noemen... Enfin, een ander dus. Het punt is dat Indonesische hoertjes afwijken van wat wij westerlingen onder het fenomeen verstaan. En gunstig afwijken. Ik zal jullie de details besparen, want ik heb immer dat onderzoek officieel nog niet verricht. Een vriend van ons, een Aussie, is minstens achttien jaar getrouwd met een dame van lichte zeden. Ik weet niet of hij dat zelf weet (maar ik neem aan van wel), maar dat huwelijk is voorbeeldig te noemen. Al die achttien jaar dat wij ze kennen. Ik heb aanmerkelijk meer problemen met de `cowboys' en de ` guides ' alhier dan met hoertjes. Die lui (en ja, ook niet allemaal, natuurlijk) zijn erop uit om je een loer te draaien. En ze slagen daarin wonderbaarlijk vaak.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Guna,

Even baas boven baas spelen: 16 jaar!!
Hoe ga ik dat zwembad van je straks vinden, wisselen we over 3 weken even wat gegevens uit? Want 12 juli vertrekken we hier.

Groet Elsbeth

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2009 16:18 elsbeth wrote: Want 12 juli vertrekken we hier.

Een iemeeltje naar The Boss (Mas Yerun) does the trick , hoop ik. Dat kan een fraai puberaal gedoe worden rond die tijd alhier. Een collega van mij arriveert de 4 e met zijn zoon van 17. Die blijven drie weken. Dan is er mijn dochtertje van 14, en dat gespuis van jou. Zelf ben ik ook niet vrij van adolescent gedrag, ondanks mijn hoge leeftijd. Ik stel voor dat we dat zestal naar een batikcursus sturen: zelf een T-shirt batikken. Dat zal ze leren! Dat kan bij ons om de hoek. Wij kunnen dan bij het zwembad in alle rust contempleren, over muziek uit de jaren 60/70, het bestaan van God en single malt whisky's of zo. Toch niet te krijgen hier. Is dat wat? En komt het tuig enthousiast terug, dan zou een barbecue wellicht welkom zijn.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

no Malt whisky, no ice, just whisky. Overige voorstellen lijken me erg aangenaam. Heb je het trouwens over de 4-de van juli of de 4-de van augustus?? Wij zijn in Yogya van 29 juli t/m 4 augustus. Ik denk dat we in de loop van de 5-de naar Denpasar vliegen, we moeten in ieder geval de 5-de 's avonds in Ubud zijn. Maar wat mij betreft: bijzonder leuk deze blind date en met al die pubers erbij, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik doe het inderdaag wel via The big Boss. Mijn zonen zijn 14 en 15, en mijn dochters 11 en 12, dus dat zal zeker klikken allemaal.
Tot dan, groet Elsbeth

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2009 17:35 elsbeth wrote: Wij zijn in Yogya van 29 juli t/m 4 augustus.

Jammer, Elsbeth, dan zijn die collega en zijn zoon net vertrokken. Nou ja, vijf pubers is ook niet niks. Zullen we weer on-topic gaan? Anders helpt The Boss ons vast niet.

Kimmy
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal!

Pfff wat een reacties... Ik hoop dat jullie snappen dat ik niet alle gegevens even openbaar maak.
Overigens heb ik mijn koffers nog niet gepakt, maar ben ik naar info op zoek. Wat jullie me vertellen, veel dank daarvoor overigens, is echter weinig nieuws. 1 ding, als het tenminste klopt wat op expat.or.id staat is dat je 'als vrouw van' na 1 jaar de mogelijkheid krijgt om je nationaiteit te veranderen. En dat vrouwen daarvoor kiezen omdat ze dan wel mogen werken. Al wordt inderdaad over het algemeen aangenomen dat de vrouw thuis blijft en voor de kinderen zorgt en dus huisvrouw is.
Bij de Nederlandse ambassade heb ik gevonden dat het wel mogelijk is om opnieuw Nederlander te worden, alsje tenminste door huwelijk je staatsburgerschap hebt moeten opgeven. Dit is omdat veel landen maar 1 nationaliteit accepteren. Wel fijn dat iemand me eraan herinnert dat ik dan niet gewoon naar Nederland kan om wat voor een reden dan ook.

Maar goed, er wordt nog niet getrouwd, zo dom ben ik nou ook weer niet! Ik weet dat ik 'mijn prins' Emoticon: Puh! echt nog niet goed genoeg ken. Misschien is het inderdaad een goed idee te proberen of hij niet een aantal jaar naar Nederland kan komen (ik ben op de hoogte van het MVV-gedoe, zoals het door IND op internet wordt geplaatst). Zeggen dat het geen optie is, was misschien wat te voorbarig van me. Daar hebben mijn vriend en ik het ook over gehad.

Kan iemand me vertellen waar ik informatie kan vinden van Nederlandse meisjes die naar Indonesie zijn verhuisd voor hun vriend?

In ieder geval thanks voor jullie reacties!

Groetjes Kimmy

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-06-2009 22:13 Kimmy wrote:
. 1 ding, als het tenminste klopt wat op expat.or.id staat is dat je 'als vrouw van' na 1 jaar de mogelijkheid krijgt om je nationaiteit te veranderen.

En dat vrouwen daarvoor kiezen omdat ze dan wel mogen werken. Al wordt inderdaad over het algemeen aangenomen dat de vrouw thuis blijft en voor de kinderen zorgt en dus huisvrouw is.

Hi K

pt 1.
Dit heb ik ergens geplukt.

a. Sesuai dengan Pasal 19 Undang-Undang Nomor 12 Tahun 2006 tentang Kewarganegaraan Republik Indonesia, seorang WNA yang menikah secara sah dengan WNI dapat memperoleh kewarganegaraan Republik Indonesia dengan menyampaikan pernyataan menjadi WNI di hadapan Pejabat.
Pernyataan tersebut dapat dilakukan apabila yang bersangkutan sudah bertempat tinggal di wilayah negara Republik Indonesia paling singkat 5 tahun berturut-turut atau paling singkat 10 tahun tidak berturut-turut, kecuali dengan perolehan kewarganegaraan tersebut mengakibatkan kewarganegaraan ganda. Artinya harus melepas ke WNA.

M.a.w Volgens Art 19 UU nr 12 2006 kan je WNI worden als het gaat aanvragen.
Mits je 5 jaar onafgebroken in R.I woont of na 10 jr als je tussentijds uit Indonesia vertrekt.

OOK dat je geen dubbele nationaliteit mag hebben , je moet de Nederlandse wegdoen.

pt 2.
Dat is ook niet helemaal waar .
Hangt af van de achtergrond , millieu en opleiding is het normaal dat de vrouw ook werkt.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Bij de Nederlandse ambassade heb ik gevonden dat het wel mogelijk is om opnieuw Nederlander te worden, alsje tenminste door huwelijk je staatsburgerschap hebt moeten opgeven. Dit is omdat veel landen maar 1 nationaliteit accepteren.

Volgens de I.N.D is het mogelijk dat een Nederlander die Indonesier werd , de NL nationaliteit terug te krijgen .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hoi allemaal!

Bij de Nederlandse ambassade heb ik gevonden dat het wel mogelijk is om opnieuw Nederlander te worden, alsje tenminste door huwelijk je staatsburgerschap hebt moeten opgeven.

In het geval van een huwelijk in Indonesie is van het moeten opgeven geen sprake.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 18-06-2009 13:40 guna2 wrote:

...

Na tweeŽneenhalf jaar bewezen? Dat gezegd zijnde, er zou eens een gedegen studie moeten worden verricht naar hoertjes in IndonesiŽ. Ik meld me als vrijwilliger, maar ik vrees dat mijn vrouw daarvoor geen toestemming geeft. En om een huwelijk naar de knoppen te laten gaan dat niet alleen al vijftien jaar standhoudt, maar ook al vijftien jaar voortreffelijk is te noemen... Enfin, een ander dus. Het punt is dat Indonesische hoertjes afwijken van wat wij westerlingen onder het fenomeen verstaan. En gunstig afwijken. Ik zal jullie de details besparen, want ik heb immer dat onderzoek officieel nog niet verricht. Een vriend van ons, een Aussie, is minstens achttien jaar getrouwd met een dame van lichte zeden. Ik weet niet of hij dat zelf weet (maar ik neem aan van wel), maar dat huwelijk is voorbeeldig te noemen. Al die achttien jaar dat wij ze kennen. Ik heb aanmerkelijk meer problemen met de `cowboys' en de ` guides ' alhier dan met hoertjes. Die lui (en ja, ook niet allemaal, natuurlijk) zijn erop uit om je een loer te draaien. En ze slagen daarin wonderbaarlijk vaak.

Kerel, je begrijpt er helemaal niks van, what ever, te vermoeiend.

De groeten

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 18-06-2009 13:40 guna2 wrote:

...

Na tweeŽneenhalf jaar bewezen? Dat gezegd zijnde, er zou eens een gedegen studie moeten worden verricht naar hoertjes in IndonesiŽ.

Mijn hele verhaal ging er over te bewijzen dat generaliseren gevaarlijk is, mijn vriendin is en was 100% zeker geen hoertje, maar gewoon een bezoeker daar omdat ze samen met een vriendin daar is wilde gaan kijken en op haar verjaardag wat geks wilde doen.

Greetz

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

DutchGuy, mooi verhaal wel. Kan genoeg van dat soort voorbeelden bedenken. Toen ik mijn Indonesische vriendin (inmiddels vrouw) hierheen haalde was de standaardvraag van nederlanders: "Zeker op vakantie ontmoet?" m.a.w. Indonesische vrouwen gaan niet naar NL want dat is te duur. Realiteit is dat ze hier in NL op vakantie was.

Nog een vooroordeel - Indonesische vrouwen zijn alleen maar op je geld uit. Kan ik ook ontkrachten. Sinds we samenwonen is onze gezamenlijke bankrekening dikker dan ooit tevoren. Ze werkte keihard hier en pakte ieder baantje aan. Ze was afgestudeerd in de Rechten maar ging hier gerust in restaurants aan de slag omdat ze niet op mijn zak wou teren. Zelfs 90% van de Nederlandse vrouwen heeft niet zoveel karakter.

Kan me dus goed vinden in je verhaal. De grote liefde van Kimmy hoeft dus geen surferboy te zijn met lang haar en een tattoo. Errug kortzichtig als dat de eerste gedachte is die in iemand opkomt.

Mijn advies aan Kimmy: ga voor een lange vakantie naar Bali, wordt duikinstructeur of weet ik veel wat en leer elkaar goed kennen voor je je bindt. Dan kan je altjd nog terug. Een IndonesiŽr/sche hierheen halen is een grote stap, maar permanent daarheen verhuizen is een vťťl grotere stap.

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2009 21:52 monyet wrote:
.............. De grote liefde van Kimmy hoeft dus geen surferboy te zijn met lang haar en een tattoo. Errug kortzichtig als dat de eerste gedachte is die in iemand opkomt.
Nee, misschien is het er wel eentje met lang haar en een tattoo en een goed hart...............Zou dat ook nog kunnen?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-06-2009 21:52 monyet wrote: Nog een vooroordeel... Kan ik ook ontkrachten

Die vooroordelen komen niet uit de lucht vallen. De kans dat je in BATS een keurig meisje tegenkomt dat toevallig vanwege haar verjaardag daar een kijkje komt nemen is verwaarloosbaar klein. Bovendien `doet' iedereen aan vooroordelen, zelfs AM: als je iemand voor de eerste keer tegenkomt, vorm je - in een fractie van een seconde en uitsluitend gebaseerd op het uiterlijk - een oordeel over die persoon. En het kost heel wat tijd voordat je dat oordeel hebt gewijzigd, als je dat al doet.

Een ander belangrijk facet in dezen ben je zelf. Ik sta positief tegenover wonen in de Gordel van Smaragd, maar als je zoals YB dagelijks wordt geconfronteerd met de problemen hier, en ze bovendien moet oplossen, dan kijk je er automatisch kritischer tegen aan. De situatie waarin je zelf verkeert, speelt daarbij een doorslaggevende rol. Surinamers zijn drugsdealers. Nou gebruik ik zowel hard- (alcohol en nicotine) als softdrugs (koffie, thee, chocolade) maar de Surinamers die ik ken zijn uiterst goed opgeleid, zitten (expres, neem ik aan) perfect in het pak, en zijn econoom of manager. Turken zijn diefachtige maffiosi. `Mijn' Turken zijn leraar, wetenschappelijk medewerker of hoge ambtenaar. En kutmarrokaantjes? Ik ken niet ťťn Marrokaan...

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Als DG en Monyet nou gelukkig is met die juffrouw, wat maakt het iemand anders dan nog uit? In die situaties geldt: accepteer ieders verleden en ga samen verder in de toekomst.
Stigmatiserende vooroordelen maken niemand blij en iedereen ervaart het allemaal toch weer anders. Daarover kun je urenlang oeverloos discussiŽren en er nog nooit uitkomen.
Het enige dat te veroordelen is, is laakbaar gedrag in woord en daad. Het heeft er niets mee te maken of iemand vind dat iemand een goed hart heeft of niet, of een tatoeage, of lang haar, of blond of rood. Toch? Voor de ťťn is het dit en voor de ander dat; allemaal blij.
En als iemand dan niet zo slim is en met open ogen zichzelf in de ellende wenst te storten mag je ook niet zeggen dat hij/zij dom is geweest; dat wordt niet als respectvol ervaren. Zeg dan maar dat hij een leerschool heeft gehad. Maar een ander zal er toch geen lering uit trekken, want hij vind dat hij dan toch in een iets andere situatie zit.

Be careful what you wish for; you might get it!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-06-2009 09:38 FredB wrote:

Stigmatiserende vooroordelen maken niemand blij en iedereen ervaart het allemaal toch weer anders. Daarover kun je urenlang oeverloos discussiŽren en er nog nooit uitkomen.

Verstandig opgemerkt .
Soms worden niet subtiele opmerkingen geplaats en daardoor gaat een topic geheid afdwalen.

Aan de andere kant moet men ook bewust zijn van eventuele moeilijkheden bij zo'n gemengde relaties , en zeker als er teveel verschillen tussen de betrokkenen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Monyet :
Er zijn veel Indonesiers die naar Nederland komen om te studeren en of als toerist.
Dat men vroeg of iemand zijn partner ontmoet hebt tijdens een vakantie is ook "teken aan de wand" omdat men vaak niet weet op welke soort gronden de relatie opgebouwd .
En het heeft ook mee te maken met de "directheid" (botheid) van de Nederlanders ( oeps , ben ik aan het generaliseren ?) .
Zulke dingen vraagt je namelijk niet .

Men heeft vaak bepaalde vooroordeel en gaat vaak generaliseren.
Dat is een feit .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya...
Laten we het erop houden dat er onder de Nederlanders zich zeker een flink aantal botte types bevinden! Als halfbloedje zie je niet makkelijk aan mij dat mijn vader uit IndonesiŽ komt, dus voor velen ben ik gewoon "weer zo'n Nederlander met een Aziatische vrouw". Maakt me verder niet uit. Wat je wel ziet is dat als mensen je leren kennen, ze helemaal van gedachte veranderen. IndonesiŽrs zijn misschien nog wel meer bevooroordeeld dan Nederlanders. Mijn vrouw heeft daar veel meer naar haar hoofd geslingerd gekregen omdat ze met een bule liep.
Inmiddels hebben we een baby en zijn we getrouwd en hopen we dat dat acceptabeler is voor de Indonesische medemens... we zullen het zien in september/oktober.

From Dayeuhkolot with love

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-06-2009 12:44 monyet wrote: Inmiddels hebben we een baby...

Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel, Monyet. Nu nemen ze jou, je vrouw en de hele verhouding serieus. En als ik zeg dat IndonesiŽrs gek zijn op kinderen, trap ik een open deur in.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 19-06-2009 21:52 monyet wrote:
DutchGuy, mooi verhaal wel. Kan genoeg van dat soort voorbeelden bedenken. Toen ik mijn Indonesische vriendin (inmiddels vrouw) hierheen haalde was de standaardvraag van nederlanders: "Zeker op vakantie ontmoet?" m.a.w. Indonesische vrouwen gaan niet naar NL want dat is te duur. Realiteit is dat ze hier in NL op vakantie was.

Nog een vooroordeel - Indonesische vrouwen zijn alleen maar op je geld uit. Kan ik ook ontkrachten. Sinds we samenwonen is onze gezamenlijke bankrekening dikker dan ooit tevoren. Ze werkte keihard hier en pakte ieder baantje aan. Ze was afgestudeerd in de Rechten maar ging hier gerust in restaurants aan de slag omdat ze niet op mijn zak wou teren. Zelfs 90% van de Nederlandse vrouwen heeft niet zoveel karakter.

Kan me dus goed vinden in je verhaal. De grote liefde van Kimmy hoeft dus geen surferboy te zijn met lang haar en een tattoo. Errug kortzichtig als dat de eerste gedachte is die in iemand opkomt.

Mijn advies aan Kimmy: ga voor een lange vakantie naar Bali, wordt duikinstructeur of weet ik veel wat en leer elkaar goed kennen voor je je bindt. Dan kan je altjd nog terug. Een IndonesiŽr/sche hierheen halen is een grote stap, maar permanent daarheen verhuizen is een vťťl grotere stap.

Ik herken dat heel goed monyet, het zelfde meegemaakt.
Het verschil is dat mijn leeftijd, en die van mijn vriendin, enkel jaartjes ouder zijn dan jullie.
wij proberen het nog steeds, maar er komen geen kindjes meer??
Toevallig komen Nederlanders, leeftijd genoten naar mij, en zeggen dan " wat heb jij een mooie vrouwtje, en ze is zeker nog jonger dan jij".
Dan moet ik ze even uit hun dromen helpen, dat mijn vrouwtje al boven de 60j is, maar inderdaad ze ziet erg jong uit.

Maar hier valt ook op, dat je daarin ook verschillende degradaties in hebt............ Emoticon: Shiny
Die foto is niet mijn vriendin zo maar iemand uit de internet geplukt.......... Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo allemaal
ff een andere vraag op deze topic
Ik zit na te denken wat ik wil gaan doen, ik wil kiezen tussen een werkvergunning, of emigreren naar Indonesie.
Ik ben de enigste van mijn gezin die een nederlandse nationaliteit bezit, mijn vrouw en kinderen hebben de Indonesische,
Ik wil emigreren omdat ik het nu voor gezien heb in Nederland, Ik heb nu geinvesteerd met familielid in een goedlopende internetbedrijf en het gaat steeds beter, dus ik ga in die branche en later met toerisme erbij
maar eigenlijk is mijn vraag, wat is het beste dus van die 2 opties, werkvergunning zie ik eigenlijk ook niet zitten vanwege al die verlengingen etcetera..wat denken jullie??

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,215,918 pageviews Een website van indahnesia.com