Het eenvoudige leven in de kampung

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Het eenvoudige leven in de kampung

De lange busrit zat erop en het was half vier toen we thuis waren. De familie was opgebleven om ons te begroeten dus uit beleefdheid bleef ik nog even op de houten bank zitten om een hapje te eten. Daarna verontschuldigde ik me om wat slaap te pakken. Ik wilde hier gewoon een beetje meedoen met de rest, dus op tijd opstaan is dan echt een must. Nu zal er wel begrip zijn dat ik amper geslapen heb, dus ik mocht met een gerust hart gaan slapen.

Lees verder , klik op de titel

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mooi stukkie Jeroen !

Zonder telefoon en internet.
Maar wel met berenvel en knots.

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het was een heel geploeter het online te krijgen, maar met 1kb/sec mag ik niet zeggen dat ik geen internet heb. Emoticon: Shiny

Het wordt tijd om terug te gaan. Vier dagen is lang genoeg. Over een paar maanden is het toch alweer Lebaran, dus dan gaan we nog wel een keer. Niet omdat wij moslim zijn, maar een deel van de familie wel. Zo kun je mooi met alle feestdagen meedoen. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nou Jeroen, je was alreeds aangepast, maar het gaat nu toch wel in een sneltrein tempo, die witte rijst met ikan asin noemt je hulpmoderator "Bonzo", de barbaar.
Ach Jeroen je bent nu toch zo lekker bezig, als je nu nog voor lebaran je burung uit zijn jasje laat trekken dan maak je je onsterfelijk in die kampung hihihihi.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Witte rijst met ikan peda (gezoute vis) , of sambel goreng jambal kering plus lalapan , Vers ook nog is verdomd lekker.
Wil ik zo gelijk ruilen met mijn portie zuurkool met speklap.

In Jakarta moet je naar een relatief dure restaurant gaan om dat te kunnen eten.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De omgekeerde wereld Om Sid je zou hier #Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.#$%$Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. is moeten zien wat ze voor een prakkie zuurkool met vette lappen durven te vragen Emoticon: Angry ( maar ik heb het er graaaaaaag voor over) Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jeroen heeft het lekker rustig.
Stekker in de boom en gaan met de ene kb.

En Malam kan rustig zuurkool eten, die krijgt hier Bonzo genoeg.
Vandaar die glimmende vacht. Emoticon: Nice

Jeroen,
Hoeveel dagen blijf je?
Krijgen we nog een stukkie?

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Ik heb het stukje ook gelezen. Erg relaxed eigenlijk, het zou voor mij veel te relaxed zijn. Het lijkt me een leeg leven toe, op zo'n kampung, leven van slapen naar eten naar slapen.
Niets voor mij dus, dat plattelandsleven, maar steden zijn weer het andere uiterste.
Ik vraag me af hoelang een geciviliseerd iemand het kan uithouden in zo'n dorpje. De tijd zal het leren.

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

FredB, het is ook te relaxed. Ik moet wat te doen hebben, dus zijn we inmiddels ook weer teruggekeerd. Er komt nog wel een verhaaltje uiteraard, want het was een leuke ervaring. Emoticon: Yes!

Pa en Ma zijn ook mee overigens, dus het huis ligt vol met spullen waarvan je denkt 'dat had je ook hier kunnen kopen'. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat is betrekkelijk hoor Fred, de jongedame waar Yerun mee op stap is daar zou ik het best een paar maanden mee uit kunnen houden in een kampung, hihihihi

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-06-2009 04:37 Malam wrote:
Dat is betrekkelijk hoor Fred, de jongedame waar Yerun mee op stap is daar zou ik het best een paar maanden mee uit kunnen houden in een kampung, hihihihi

Maar er dreigt gevaar: als Jeroen in de kampung het bed heeft gedeeld met de jongedame, dan is de kans groot dat hij een kampunghuwelijk heeft gesloten...

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het enige gevaar volgens mij schuilde in de conditie van het bed na vertrek.
Voor de rest maak ik me geen zorgen.

Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-06-2009 04:45 guna2 wrote:

...

Maar er dreigt gevaar: als Jeroen in de kampung het bed heeft gedeeld met de jongedame, dan is de kans groot dat hij een kampunghuwelijk heeft gesloten...
Grote kans inderdaad. Doe nog maar eventjes niet.
On 18-06-2009 09:43 Malam wrote:
Nou Jeroen, je was alreeds aangepast, maar het gaat nu toch wel in een sneltrein tempo, die witte rijst met ikan asin noemt je hulpmoderator "Bonzo", de barbaar.
Ach Jeroen je bent nu toch zo lekker bezig, als je nu nog voor lebaran je burung uit zijn jasje laat trekken dan maak je je onsterfelijk in die kampung hihihihi.
Er wordt niets weggesneden hier Emoticon: Nooo Gelukkig is ze Christen. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Oh, dat gelukkig komt misschien een beetje ongelukkig uit. Dat wordt weer een eervolle vermelding op het blog van die gast die van ellende terug naar Nederland moest eerder deze maand. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ach Yerun,

Als jij het niet bent, dan ik wel.

Ik zag dat het overigens geen blog was.
Het zijn schrijfsels. Emoticon: Clown Staat er Emoticon: Clown

De schrijfsel site heeft een continue stroom van wel 4 bezoekers.
En dat is best indrukwekkend Emoticon: Stupid

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-06-2009 06:57 oyibo wrote:
Ach Yerun,

Als jij het niet bent, dan ik wel.

Ik zag dat het overigens geen blog was.
Het zijn schrijfsels. Emoticon: Clown Staat er Emoticon: Clown

De schrijfsel site heeft een continue stroom van wel 4 bezoekers.
En dat is best indrukwekkend Emoticon: Stupid

Af en toe 5 met jou erbij ?

Even on topic Emoticon: Wink

Ai , het lijkt wel of we de kloken in de verte horen luiden.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-06-2009 03:51 FredB wrote:
Ik heb het stukje ook gelezen. Erg relaxed eigenlijk, het zou voor mij veel te relaxed zijn. Het lijkt me een leeg leven toe, op zo'n kampung, leven van slapen naar eten naar slapen.
Niets voor mij dus, dat plattelandsleven, maar steden zijn weer het andere uiterste.
Ik vraag me af hoelang een geciviliseerd iemand het kan uithouden in zo'n dorpje. De tijd zal het leren.

Fred , ik wil niet zeggen dat ik geciviliceerd ben , maar om op je oude dag in zeen "kampong"te wonen en in de weekenden naar Jakarta Emoticon: Party! lijk me wel aantrekkelijk .

Probleem is de internetverbinding , kan je niet meer buurten in Indahnesia.

Lekker aan je memoirs schrijven , ervaringen in Negeri Belanda en de dolle avonturen in Nederlandse Site's.
Zie wel zitten .

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 19-06-2009 09:19 Surya Atmadja wrote:

...

Fred , ik wil niet zeggen dat ik geciviliceerd ben
Dat zullen maar weinigen kunnen beamen Surya ( Emoticon: Smile ), maar dat internet kan gewoon via je telefoon, hoor. Zelfs via je mobiele telefoon. Dat is wat traag, maar daar heb je dan toch ruim de tijd voor.
Memoires schrijven? Nee, dan lees ik liever Suske en Wiskes.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Traag internet is mijn grootste irritatie. Dan liever gewoon geen internet. Dus dan moet ik na een paar dagen weer terug naar de 'bewoonde wereld'. Tja.. het is niet anders. Maar Lebaran komt eraan dus. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Ik heb me bij traag internet neergelegd en geaccepteerd dat het nu even niet anders is, al valt het nu in Singapore nog wel mee. Thuis krijg ik niet meer dan 60 kbps upstream, 100 down. Je leert ermee leven en slechter kan het niet worden, denk ik dan maar. Er is verbetering merkbaar, net zoals je een slak ziet lopen en vooruitgang ziet maken.
Eens zal het goed komen en tot die tijd: roeien met de riemen die we hebben.

Als Surya zijn memoires aan het schrijven is kan hij beter zijn hoofd er wat bijhouden dan op het internet schrijven, al worden beide geschriften nauwelijks gelezen ( Emoticon: Shiny ). Maar als hij door Jakarta scheurt, zo in het weekend, in zijn geÔmporteerde Lada maakt hij zeker de blits! Hahaha! Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, wat is traag, ik zit nu in Lippo Cikarang en haal de 200 gemiddeld, down dan. Up is wat minder. Dat is voor hier lekker snel. Verbinding is ook nog eens stabiel. Ik kan alles doen wat ik ermee wil doen, dus het zal wel goed zijn. Echter in de kampung was het 1kb/sec en dan maar op bepaalde uren van de dag. :r

Ho Lee Fuk

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zo is het leven in een kampung maar ook in Bandung... Emoticon: Shiny
Toen was ik nog een knappe Jongen

Ziet de dapur(keuken er ook zo uit, Jeroen?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,279,602 pageviews Een website van indahnesia.com