Hoe gedragen de Nederlandse toeristen zich?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
barimuchtar
Gebruiker
spacer line

"Veel lawaai, topless op het strand, fietsen in de hitte". Nederlanders die in het buitenland wonen herkennen hun vakantievierende landgenoten van verre. "Samen met de Russen zijn ze erg luidruchtig. Ze denken dat de hele wereld van hen is". Geen wonder dat ruim 57% van de expats en emigranten zich wel eens schaamt voor hun landgenoten.
http://www.rnw.nl/nl/nederland(...)ijn-een-soort-russen

Wat vinden de Nederlandse expats in Indonesië hiervan?

Foutje. De titel moet luiden: Hoe gedragen de Nederlandse toeristen zich? Payah emang bahasa Belanda.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De Wereldpanelleden hebben geen enkele moeite om de positieve kanten van vakantievierende landgenoten op te sommen. Ze zijn gezellig, nieuwsgierig, enthousiast, ondernemend, joviaal, gul, goed voor de economie, ze kunnen echt genieten. Maar ook een kritische noot bij deze vraag: ‘je weet meteen waarom je geëmigreerd bent'

Nou het is best leuk om Nederlanders tegen te komen, maar niet te veel tegelijk.
Ik herinner mij nog eens geleden in Sanur in een nachtclub velen tegen te komen, en ja dan gaat het er soms gek aan toe.
Ongeremd, en ongecontroleerd, ja dat was de doorsnee Nederlander.
Wat is daar mis mee???? Emoticon: Wink Emoticon: Smile
Liever eerlijk, en spontaan, dan achterbaks, en bang dat je laat gaan.
Ik zoek in iedergeval dit soort evenementen niet op, en zal als op de foto er niet tussen staan......................... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

leomanado
Gebruiker
spacer line

De Nederlandse toerist komt over het algemeen niet naar Indonesie om te feesten. Waarom zou je 20uur reizen terwijl je dat in Spanje etc. ook kan. Ook op Bali kom je ze nauwelijks tegen. Veel Nederlanders komen naar Indonesie om wat te zien, niet om hele dagen op het strand te liggen en daarna tot de ochtend in de kroeg rond te hangen. Dat doen de Australiers wel.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Titel is aangepast hoor Emoticon: Wink

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Deze topic is van een tijdje geleden:
forum.indonesiepagina.nl/topic(...)_kunnen_gedragen.php
Ik denk er nog steeds zo over, hoewel er natuurlijk ook veel serieuze Nederlandse toeristen zijn die zich weten te gedragen. Vaak zijn dat backpackers.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-06-2009 10:10 dangdude03 wrote:
Deze topic is van een tijdje geleden:
forum.indonesiepagina.nl/topic(...)_kunnen_gedragen.php
Ik denk er nog steeds zo over, hoewel er natuurlijk ook veel serieuze Nederlandse toeristen zijn die zich weten te gedragen. Vaak zijn dat backpackers.

Hi Ome Jan , dat je het nog kan herinerren . Emoticon: Party!

Vergelijkt maar deze passage : van ene Sidia in 2005
Wat dacht je dan van glimmende bezweette lichaamsdelen die te zien zijn.
Vooral in de tropen , en zeer zeker als de betreffende persoon ook niet heeft gemandie-en.
Ik vind een beetje onsmakelijk als ik zat te ontbijten in de ontbijtzaal dat ik in iemands oksel moet kijken , kompleet met 2 dotten shag.
Selamat makan (eet smakelijk).
Geldt alleen maar voor de relatief "nieuwe rijken" met gebrek aan opvoeding
(sopan santun) en opleiding (tidak ada pendidikan).

Er zijn altijd goed opgevoede nederlanders die in buitenland weten te gedragen.Maar ya als een 4 sterren hotel in den oosten niet meer veilig is voor de invasie vd plebs , waar moeten dan gewone nette nederlanders met vakantie gaan ? . Moet je dan met je gezin gaan bivakeren in een 5 sterren hotel ? Dan moet je wel een grote vakantiegeld hebben.

MET van Margreet Strijbosch

Zij geven daarvoor ook culturele verklaringen: in onze cultuur en nationale achtergrond staan vrijheid van meningsuiting en elkaar vrijlaten erg hoog. "Helaas leidt dit zonder fatsoenlijke opvoeding tot het inzicht dat je alles mag zeggen. Het tweede leidt tot het 'doe als wij, anders rot je maar op'. Dit gecombineerd leidt tot de Nederlandse vakantieleuze: Wij doen en zeggen wat we willen en als u daar een probleem mee heeft, dan interesseert ons dat geen biet."

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ben de eerste keer dat ik naar Indonesie ging met een georganiseerde reis geweest.
Nooooooooooit meer, ik heb me kapot geschaamd en ik ben wel wat gewend.
Zeker met het eten, als hongerige wolven storten ze zich op de prooi, een verwoeste bende achterlatend, ik ben menig keer weg gelopen en in een ander restaurant een hapje gaan eten.
Moet je voor de grap is in de angklungschool van Pak Ujo in Bandung gaan kijken als zo'n stelletje ongegeneerde beesten binnenvalt, nee dankje wel, daarvoor kom ik liever niet op Bali ook.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

JA Malam je hebt gelijk daarom ben ik altijd zo krities op busreizen van welke maatschappij dan ook.
Vorig jaar zijn wij met de auto naar deze Musik festen in Ellmau geweest.
Nou dat is prachtig om mee te maken, wij zijn van plan dit jaar weer te gaan.
Want Oostenrijk is, wat dat betreft, een prachtig land....... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als ik ergens kom / verblijf / eet / drink / recreer waar een groep Hollanders van meer dan 4 personen aanwezig is, dan ga ik Indonesisch met mijn vrouw praten en bekijk / beluister het geheel met immer stijgende verbazing. In de meeste gevallen is het gedrag en hetgene dat besproken wordt, werkelijk bijzonder grof.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

In 2006 ben ik in bali(kuta)naar een nieuwjaars receptie van de consul van nederland geweest(uitgenodigt).Toevallig was ambasadeur(nl)de heer van Dam ook aanwezig.Achter in de zaal was het een gelach van je welste.Toen de consul zijn welkoms rede wilde houden ging die herrie achter in de zaal gewoon door ondanks herhaalde verzoeken om stilte.Ze waren gewoon stom lazarus een feestje aan het bouwen.Ik heb hier dus over expats.Die kunnen er ook wat van hoor. Emoticon: Blush

Shalom

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

de eerste keer dat ik naar Indonesië ging zat er in mijn reisgroep iemand die boos werd en stond te schreeuwen tegen de serveerster ( in een piepklein plaatsje langs de snelweg in Java....waar je dus onmogelijk kan verwachten dat iemand Engels spreekt ) omdat er teveel suiker in de thee was gedaan. Ze probeerde in het Engels duidelijk te maken dat ze thee wilde zonder suiker, met veel wilde handgebaren erbij en wijzend op de suiker. Het arme meisje wilde het graag goed doen en bracht vervolgens een glas met alleen maar suiker.....wat natuurlijk weer een boze reactie tot gevolg had.....Toen heb ik mij wel even flink lopen schamen. Neem dan tenminste de moeite om het even op te zoeken in het Indonesisch als je toch per se iets anders moet!

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 11-06-2009 15:57 Bokito wrote:
In 2006 ben ik in bali(kuta)naar een nieuwjaars receptie van de consul van nederland geweest(uitgenodigt).Toevallig was ambasadeur(nl)de heer van Dam ook aanwezig.Achter in de zaal was het een gelach van je welste.Toen de consul zijn welkoms rede wilde houden ging die herrie achter in de zaal gewoon door ondanks herhaalde verzoeken om stilte.Ze waren gewoon stom lazarus een feestje aan het bouwen.Ik heb hier dus over expats.Die kunnen er ook wat van hoor. Emoticon: Blush

Zelfs op een begrafenis wordt wel eens gelachen. Verwacht je dat deze feestgangers dan in huilen los zouden barsten op die nieuwjaarsreceptie? En had je de consul niet even een megafoon aan kunnen reiken? Daar struikel je bijna over in dit land.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het valt reuze mee met het groffe gedrag van de Nederlanders hier in RI. Dat verhaaltje van RNW gaat misschien op voor andere landen waar Nederlanders komen, maar hier in RI is de Nederlander doorgaans een geziene gast die zich nog interesseert voor cultuur i.t.t. Fransen en Italianen. Ik kan me meer vinden in de reactie van Leomanado. Ben zelf reisleider geweest en zou dat vak niet willen uitoefenen indien mijn gasten zich zo zouden gedragen als boven opgemerkt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-06-2009 14:19 Amed East Bali wrote:
Als ik ergens kom / verblijf / eet / drink / recreer waar een groep Hollanders van meer dan 4 personen aanwezig is, dan ga ik Indonesisch met mijn vrouw praten en bekijk / beluister het geheel met immer stijgende verbazing. In de meeste gevallen is het gedrag en hetgene dat besproken wordt, werkelijk bijzonder grof .
Gelukkig kunnen Indonesiers daar ook wat van. Moet je nageven dat ik op zulke momenten ook liever niet bij die Nederlanders hoor, maar gerust Indonesisch praat. Wellicht net zo grof overigens, ik heb me immers bij vlagen redelijk weten aan te passen aan de cultuur hier. Emoticon: Puh!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb eerlijkgezegd nog nooit gezien dat Nederlanders zich misdragen mja ik zit natuurlijk teveel in het bos en in de kampung.... Emoticon: Very funny

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 12-06-2009 11:45 Jantje wrote:

...

Zelfs op een begrafenis wordt wel eens gelachen. Verwacht je dat deze feestgangers dan in huilen los zouden barsten op die nieuwjaarsreceptie? En had je de consul niet even een megafoon aan kunnen reiken? Daar struikel je bijna over in dit land.

Ongeacht op welke bijeenkomst dan ook is het niet meer dan een kwestie van normale omgangsnormen dat men het fatsoen heeft om op z’n minst zijn mond dicht te houden als iemand een s peech houdt. Aandachtig luisteren is niet eens verplicht, je kunt doen alsof. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Moet je vragen aan een Indonesier Sapolidi.
Vergeet niet dat onder het personeel van de consuls ook Indische bloed zit.
Als je dan Hollands loopt te lullen, dan verstaan ze er niks van, maar hollen, en kruizen de kinderen, , er op los, en volwassenen, dat werkt niet meer ............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 12-06-2009 17:32 zieleffe wrote:

Vergeet niet dat onder het personeel van de consuls ook Indische bloed zit.
Als je dan Hollands loopt te lullen, dan verstaan ze er niks van, maar hollen, en kruizen de kinderen, , er op los, en volwassenen, dat werkt niet meer ............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!
[]

Bokito had het overduidelijk niet over het indische personeel van de consuls, maar noemde de expats als de bron voor dit beschamende tafereel Zieleffe. Je moet je wel bij de feiten houden. Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 13-06-2009 02:04 sapolidi wrote:

...

Bokito had het overduidelijk niet over het indische personeel van de consuls, maar noemde de expats als de bron voor dit beschamende tafereel Zieleffe. Je moet je wel bij de feiten houden. Emoticon: Yes!
Als er nog Indisch personeel aan het werk is, dan denk ik dat die mensen beter met pensioen kunnen. Misschien kan hen dan ook ingefluisterd worden dat ze al bijna 65 jaar onafhankelijk zijn.

Dat sommige expats zich niet kunnen gedragen na wat alcohol genuttigd te hebben is geen uitzonderlijk tafereel helaas. De meesten zitten hier toch maar enkele jaren, dus zal het ze een worst zijn hoe ze hier bekend staan. De wereld wordt echter steeds kleiner, wat nog voor gefronste wenkbrauwen kan zorgen bij het thuisfront. Emoticon: Devil

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,966 pageviews Een website van indahnesia.com