Flores doortrekken in hoeveel dagen " relaxed" te doen.

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guubguub
Gebruiker
spacer line

Ik trek met mijn zoon (18) door IndonesiŽ in 32 dagen, onze rootsreis noem ik het maar even, naast Java en Bali wil ik deze keer ook graag Flores zien , de bedoeling is dat wij landen op maumere en dan richting Labunhanbajo trekken om dan naar Rinca en of Komodo te gaan.

HOELANG (dagen)heb ik nodig om Flores in een rustig tempo te ontdekken, de bedoeling is dat we gebruik maken van gewoon vervoer of een busje huren met meerdere personen of wat is wijsheid??? dank voor jullie reactie
groet
Huub

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Lig aan de toeristenvisum binnen 30dgn moet je het land verlaten
De rest zal Anne-miek u kunnen uitleggen.............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie!
er is al veel over Flores geschreven
Klik Hier

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-06-2009 23:51 guubguub wrote:
Ik trek met mijn zoon (18) door IndonesiŽ in 32 dagen, onze rootsreis noem ik het maar even, naast Java en Bali wil ik deze keer ook graag Flores zien , de bedoeling is dat wij landen op maumere en dan richting Labunhanbajo trekken om dan naar Rinca en of Komodo te gaan.

HOELANG (dagen)heb ik nodig om Flores in een rustig tempo te ontdekken, de bedoeling is dat we gebruik maken van gewoon vervoer of een busje huren met meerdere personen of wat is wijsheid??? dank voor jullie reactie
groet
Huub

Dag Huub,

Het ligt eraan hoeveel tijd je voor Flores wil en kan inruimen. Ik ga er (gezien het visum) maar even vanuit dat er netto 30 dagen over blijven. Afhankelijk wat jullie wensen en plannen zijn zou ik voor Flores 8 tot 10 dagen reserveren.
In Maumere starten kan maar als het jullie bedoeling is om meteen naar Moni (Kelimutu) te gaan kun je beter/net zo goed in Ende beginnen. Ende ligt dichterbij en de vlucht vanuit Denpasar kost minder.
Met meerder personen een auto huren kan maar dan moeten die meerdere personen er wel zijn. Wanneer wil je precies gaan? Op Flores is het buiten de zomermaanden niet zo druk met toeristen.
Reserveer hiervan 3 dagen voor Labuan Bajo, niet alleen voor het bezoek aan Rinca (of Komodo) maar ook om minimaal 1 toch te maken langs diverse eilanden.
Dit is wat ik er in het algemeen over kan zeggen. Ik wil ook wel een op maat gemaakt reisplan maken. Idd even naar de link kijken, daar vind je al veel.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guubguub
Gebruiker
spacer line

dag Annemieke,

Fijn dat je toch de moeite neemt om te antwooren ook al staat eea in het forum maar toch goed dat ik weet dat 10 dagen genoeg is.

In principe heb ik alle tijd ..60 dagen visum en na Java vanaf 22 juli tot 7 augustus tijd voor Flores en Bali. mijn plan is dan ook minimaal 10 dagen Flores..( dan maar een dag minder in Ubud....)

1. vlieg dus naar Ende .. lukt dat regelmatig ? 1 dag
2. en dan rustig aan naar Ende en Bajawa 3 dagen
3. Labuhanbajo 2 dagen
4. eilanden bezoeken Rinca ?klomodo Seraya ??4 sdagen i

is dit reel of ?

wat kost een chauffeur met auto inhuren ..per dag.?

.ben eigenlijk ook niet vies van ondergaan zoals het loopt hoor..dus een busje of wat langer blijven ook niet verkeerd...

laatse vraag ..malaria pillen wel innemen en plannen voor Flores? ..dus extra Malarone mee??

dank
groet
Huub

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

dag 1 Denpasar-Ende-Moni
dag 2 Moni-Riung (bezoek Kelimutu,blauwe stenen strand bij Ende)
dag 3 Riung (boottocht langs eilanden)
dag 4 Riung-Bajawa
dag 5 Bajawa (adatadorpen)
dag 6 Bajawa (Wawo Muda)
dag 7 Bajawa-Ruteng
dag 8 Ruteng-Labuan Bajo
dag 9 Labuan Bajo Bezoek aan Rinca)
dag10 Labuan Bajo (boottocht langs eilanden)

dit is maar een voorbeeld, je kunt ook Riung laten vervallen en een dag extra in Moni en een dag extra in Labuan Bajo doorbrengen. Dag extra in Bajawa kan ook waardoor de mogelijkheid hebt om een tweedaagse trek te maken naar de Inerie vulkaan. Op pulau seraya zijn bungalows low key, geen telefoonbereik etc. Heel erg mooi, back to basic. Te boeken vanuit Labuan Bajo via gardena Hotel (er staan slechts een stuk of 7 "huisjes" verder niks)

Als je wat gedetaileerder info en/of een reis specificiek op jullie wensen wilt dan stuur mij maar een privemail.

Een priveauto hebt je vanaf Rp 500.000 per dag maar is afhankelijk hoe lang de chauffeur met jullie meegaat. Flores is in principe one way en de reistijden zijn lang. als jullie moet overnachten moet de chauffeur dat natuurlijk ook.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

willemaude
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Ik wilde even een opmerking maken voor alle lezers van deze site aangaande balitravel.nl

Wij hebben de 12 daagse reis over de kleine Sunda eilanden bij hen geboekt: http://www.balitravel.nl/reisa(...)hp?tp=5&pl=92&rs=193

Let op: ons is niet duidellijk gemaakt dat je bij deze "avontuurlijke" reis in een "ongerepte omgeving" het grootste gedeelte van de dag in een auto doorbrengt (6-8 uur per dag) en dat de gids, niet ter zake kundig is en op die plekjes stopt waar de (enige?) andere toeristen van het hele eiland zijn. Bovendien duren de "hoogtepunten" van de dag gemiddeld een half uur en moet men daarna weer instappen omdat er doorgereden moet worden naar het volgende hotel.

Ik zou deze reis dan ook van harte afraden voor iedereen onder de 60 en ook voor de 60+ ers met een beetje avontuurlijk bloed. We hebben de reis na dag 2 zelf op alternatieve wijze ingevuld en zijn daarvoor niet eens tegemoet gekomen! Ik zou dus zeggen, bespaar je de moeite van werken met Balitravel.nl en regel je eigen vakantie - en dat kan ook prima ter plekke!

Groet,

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hmja, een negatieve ervaring dus, hoewel reizen in Indonesie over het algemeen lang duurt en niet comfortabel is had men dat natuurlijk wel mogen melden bij aankoop. Echter, hetzelfde verhaal drie keer melden? Dat lijkt me ook een beetje overdreven, niet?

Ho Lee Fuk

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Willemaude,

Die reisorganisatie zijn gewoon schitterend als voorbeeld voor je eigen reis samen te stellen.Meestal goede hotels en de hoogtepunten van de eilanden en de route die je kan maken.

Heel goede uitvinding die reisbureaus !!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,478,088 pageviews Een website van indahnesia.com