Auto huren op Bali

Subforum Het visumgebeuren 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
anmantel
Gebruiker
spacer line

Wij vertrekken 5 juli voor 5 weken naar Bali en Lombok. We hebben tickets en 2 hotelovernachtingen. Dit wordt onze 2e keer op Bali. We willen daar een auto huren.
Wie heeft goede tips! Het gaat om betrouwbare verhuurbedrijven. Emoticon: Party!

peewan
Gebruiker
spacer line

Hallo,

ik huur al jaren een motor bij dit bedrijf, amertha dana 3, en steeds tot volle tevredenheid. Heb overigens ook wel eens een auto bij hun gehuurd en ook tot volle tevredenheid. Ze komen me ophalen van de airport en brengen me ook weer terug als het erop zit. Mijn vriendin wordt netjes opgehaald en weer thuis gebracht. Dit is hun website: www.baliamertha.com , op email berichten krijg je binnen een dag antwoord.

Groet, Peter.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wel in Nederland bij de ANWB even een internationaal rijbewijs halen, dat en je NL-rijbewijs meenemen naar Bali en in de auto hebben als je rijdt. Alleen indien getoond in combinatie is e.e.a. geldig.

Welk verhuurbedrijf je ook gebruikt: vraag naar hoe de gehuurde auto verzekerd is bij schade jegens derden, wat je eigen risico is bij een ongeluk, en vraag om een kopie van de polis.

Alleen bij de grotere verhuurbedrijven (Trac, Avis, Hertz) zul je zien dat je in een tegen aansprakelijkheid verzekerde auto kunt rondrijden. alle andere "rommelaars" hier op Bali laten je gewoon onverzekerd rondrijden met kans op ZEER GROTE (en DURE) problemen in het geval van een ongeluk. Als je geen verzekering hebt, wordt je als toerist in geval van een ongeluk HELEMAAL kaalgeplukt. Da's een standaard-procedure voor Balinezen i.c.m. de politie, die een deel van de "opbrengst" krijgen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Overbodige HOOFDletters uit de titel verwijderd.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Een goed alternatief is om je te laten rijden. Een locale chauffeur is goedkoper dan je denkt en neemt je de hierboven genoemde zorgen uit handen.

De wegen er rijgewoonten (bergen, links verkeer, etc) zijn zodaning anders dat het verstandig is om daar goed over na te denken.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

marianne g
Gebruiker
spacer line

Wat betreft Bali sluit ik me aan bij Nemesis, het verkeer is daar behoorlijk chaotisch, vooral in het zuiden. Een auto met chauffeur is dan net zo handig.
In Lombok valt dat wel mee. Daar hebben wij prima ervaringen met TRAC Autoverhuur, ze zitten dicht bij het vliegveld. Als je doorgeeft met welke vlucht je aankomt, pikken ze je op op het vliegveld. Het is vast niet de goedkoopste oplossing, maar wel ťťn waarvan je zeker weet dat verzekeringstechnisch alles in orde is. De auto's die ze hebben zijn trouwens ook prima.
Overigens verhuurt Eful uit Kampung Loco sinds kort ook een auto (volgens mij een Toyota Kijang).
Stuur mij maar een mail als jullie een adres van Eful of TRAC willen.

Wij ondersteunen het project Impian-Anak, Kinderdroom, op Lombok

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Het hele land is chaotisch, maar daarom nog geen reden iets niet te doen!

Gewoon uit het vliegveld linksaf en een auto huren bij ťťn van de balie's buiten. Zorgen voor je rijbewijs, zoals beschreven hierboven, maar ook een liefst recente kaart van Bali, en rijden maar. Ik vond het geen enkel probleem.
Als je in Nederland kunt rijden kun je dat op Bali ook. Links rijden is geen probleem, want ook het stuur zit aan de andere kant. Ik rijd wel graag een automaat; dat scheelt in schakelen met de linkerhand, maar ook dat heb je snel door. Rustig beginnen en tegen de tijd dat je naar huis gaat scheur je het hele dorp door alsof je er geboren bent.

Kortom: geen punt, gewoon doen.

Je kunt ook vanuit je hotel een auto bestellen, zelfs vooraf.

Be careful what you wish for; you might get it!

Sidney
Gebruiker
spacer line

Hallo allen.

Mijn vriendin en ik gaan eind juli voor 3 weken naar Indonesie. We komen aan op Bali en willen ook naar Java vrienden bezoeken. Ik zoek nog een autoverhuur bedrijf waarmee ik de auto van Bali naar Java kan rijden. Ik heb vroeger op Java gewoond en heb geen moeite met rijden daar. Alleen heb ik nog geen bedrijf op Bali gevonden van wie ik de auto naar Java kan nemen. Weet iemand bij wie ik wel terecht kan ? Alle hulp is welkom Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een auto van Bali af blijkt vrijwel niet te kunnen, ze zijn kennelijk als de dood dat ie 'naar Polen verdwijnt', zoals dat op zijn Nederlands geloof ik heet. Wellicht is het beter je op Bali te laten ophalen door een Javaanse auto, scheelt bovendien wellicht in de prijs (goedkoper dus).

Sidney
Gebruiker
spacer line

Hallo Yerun, dank voor je reactie. Denk inderdaad dat het lastig wordt om op Bali wat te vinden. Zal het via Java proberen, aangezien ik de reis wil laten zien aan mijn vriendin zoals ik het vroeger reed: Bali-Surabaya, Surabaya-Jepara, en van alles tussendoor. Gewoon het echte Indonesie zien Emoticon: Wink Maar ze zijn inderdaad erg bang dat hun auto "verdwijnt". (Zou een nieuwe Toyota Landcruiser in een 20 voet container passen ???...........hahaha)
Vind je reacties en tips door het forum heen heel prettig om te lezen en erg leuk van je dat je dat doet !!!
Nogmaals dank voor je reactie.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,022 pageviews Een website van indahnesia.com