Buitenlanders dood na drinken giftige rijstwijn op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Buitenlanders dood na drinken giftige rijstwijn op Bali

Vakantiegangers op Bali hebben een heldere waarschuwing gekregen; blijf uit de buurt van traditionele rijstwijn en palmwijn op het Indonesische eiland of je loopt de kans om een pijnlijke dood te sterven. Zeker 25 mensen zijn om het leven gekomen in de afgelopen week, onder hen ook een aantal buitenlandse toeristen, nadat een berg lokale sterke drank, bekend als arak vermengd was met methanol.

Lees verder , klik op de titel

er zijn meerdere kranten die er over schrijven.

Proost

= edit: aangepast naar Nederlandstalig nieuwsbericht =

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

steve
Gebruiker
spacer line

Dat wordt oppassen over een maand..... Emoticon: Yummie!
Dan toch maar aan het bier

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Je wil het niet weten wat men "rotzooit" met voedsel om een paar rupiah meer winst te hebben. Het is een grote bende in Indonesia, er heerst een mentaliteit van lik me r**t!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Milani
Gebruiker
spacer line

Is het merk van de wijn ook bekend?? Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Guna2 Hoe doe je die link maken?.
http://www.larch.nl/files/html_overzicht.htm
Ik probeer het al zo lang met ==========
Als ik dat typ dan is het weg zelfs mijn verhaal was gevlogen >A
Ook met foto's kan je een link maken
Het lukt mij niet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 11:39 zieleffe wrote:
Guna2 Hoe doe je die link maken?

Da's doodeenvoudig, Om Leffe. Je tikt eerst de tekst waaraan je de link wilt toevoegen. Die selecteer je, en dan klik je op dat pictogrammetje met de schakel/keten/ketting, het zesde plaatje van rechts, onder preview. Dan vul je de gewenste URL in. Het is dan wel handig als je die URL al eregens hebt staan. Happy linking!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-06-2009 11:11 ouwe bekende wrote:
Je wil het niet weten wat men "rotzooit" met voedsel om een paar rupiah meer winst te hebben.

Doodgewone muurverf in de Indonesische snacks, dat van die arak c.q. wijn weten we al, daar heb ik al eenmaal voor gewaarschuwd. Dan kennen we allemaal inmiddels de formaline in de tahu en gedroogde vis. En ga nog maar even door.
Ik geef mijn kids dan ook vnl. import-limonade, import-snoep, import-chocolade, etc. Beetje prijzig maar wat lokaal is gefabriceerd (zelfs uit een fabriek) is onbetrouwbaar. De Yogyase kinderarts heeft er zelfs voor gewaarschuwd en geadviseerd vnl. importartikelen aan te schaffen omdat de local stuff vol met stoffen zit die allergien kunnen veroorzaken bij kids (eerlijk bekennen dat dat in NL ook gebeurd; alleen daar staat op vermeld wat er in zit). Hier in RI worden ook wel meldingen gemaakt van ingredienten, maar zo´n license kan je ¨kopen¨.
Edoch, ik heb een allergie voor Indonesische chocolade en niet voor die uit NL. Rara, hoe kan dat? Je hebt een allergie of niet, toch?!
Wat OB zegt over de mentaliteit is juist.....als men maar een paar roepiahs meer kan verdienen, dan zal het de gemiddelde Indonesier een zorg zijn dat er slachtoffers vallen (behoort toch niet tot de innercircle van de grootfamilie). Men gaat hier zeer ver voor materieel gewin. Ik heb in heel wat landen op deze aardbol verkeerd maar na al die jaren hier te wonen, besef ik dat de Indonesier het meest materialistische wezen is dat ik ooit heb ontmoet. Voor geldelijk, materieel gewin kent men geen enkele scrupules. Heb vorige week weer eens volop mijn portie gehad van afgunstige, op materieel gewin uitzijnde autochtonen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 15:17 Yogya-Bali wrote: Ik geef mijn kids dan ook vnl. import-limonade, import-snoep, import-chocolade, etc.

YB, ik geloof dat het tijd wordt dat jij met je vrouw en koters teruggaat naar de `beschaafde wereld. ' Dan blijf ik met vrouw en koter lekker hier in de Gordel van Smaragd, en eten we van warungs , drink ik arak en vrouw en koter air es jeruk. Wat dacht je daarvan?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou niet inzien waarom ik naar de ´beschaafde wereld´ terug zou moeten. Waar moeten dan al die middleclass- en high class Indonesiers naar toe die zich niet willen verlagen tot het eten in warungs , geen arak drinken omdat dat lower class stuff is, geen air es jeruk drinken omdat ze weten dat het glas in rioolwater wordt gespoeld. Heeft niets te maken met afkomst of landaard maar heeft alles te maken met het - zeker hier - bekende klasseverschil: in NL zouden we de zo geroemde kampungbewoners plebs of boertige lui noemen. Als ze geen bruin kleurtje hadden, zou u hoogstwaarschijnlijk hier ook niet met het lokale ¨plebs¨ willen verkeren. Nu ziet u het als couleure locale , maar in NL zou u waarschijnlijk weigeren te verkeren tussen de ¨lower class¨.
Ik vermoed dat u nog niet lang in dit land verkeert daar u - zoals zovelen anderen - het kampung -leven nog verheerlijkt en ziet als het echte Indonesia en voorbij gaat aan het feit dat de Indonesier van enig redelijke afkomst zich niet zou verlagen tot de zaken die u nu zo roemt als zijnde ¨echt¨ Indonesisch.
Duikt u lekker fijn onder in uw kampungwoning (zal wel een villa zijn want geen bule houdt het uit in een Joglo), dan leef ik wel verder in mijn middle class perumahan , ver weg van dat afgunstige kampungplebs. Drink liever wijn dan arak, eet liever gezond dan tussen het kampungachtige gepeupel te zitten in een smerige warung en zal mijn kids wel air jeruk geven maar dan zonder rioolwater.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja wat mij betreft zetten ze dan "gifte Arak" in een nieuwsbericht en geen "wijn"
Daar zit aardig verschil in. In een gemiddeld flesje wijn zit geen Arak.

En het zou jammer zijn als touristen geen wijntje meer durven te drinken.
Met de flessen rode en witte wijn lijkt me niks mis Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De domste fout die een bule kan maken, is going native tussen de lower class, dat geeft zeer weinig waardering van de Indonesier, zowel van de middle class autochtoon als van de kampung bewoner zelf. Deze laatste zal dat niet duidelijk laten merken want anders rolt er geen geld meer binnen (want daar gaat het doorgaans om bij de kampungbevolking: geld, geld, geld, materie, en wat ze niet kunnen krijgen mag een ander ook niet: afgunstig als de hel, gemeen en achterbaks luar biasa als de aap uit de mouw komt). Nou, geef mjn portie maar aan fikkie. Heb jaren tussen dat soort volk gewoond, maar mooi niet meer. En moet ik daarom terug?? Al die beter gesitueerde Indonesiers die dat ook niet zijn zitten, moeten die ook terug?? Terug maar waar? Niet zomaar zoiets opschrijven als je niet doorhebt dat je het feitelijk maar over een deel van de bevolking hebt, en vergeet dat er (gelukkig) ook een behoorlijke middle class is. En als iemand dat klootjesvolk in de kampungs niet zit zitten, niet direct zeggen dat ie dan maar terug moet want ook vele Indonesiers zien het leven tussen het klootjesvolk niet zitten. Moeten ze dan uit hun eigen land vertrekken? Even nadenken.......

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 17:10 Yogya-Bali wrote: Ik vermoed dat u nog niet lang in dit land verkeert daar u

Ik zit hier inderdaad slechts een half jaar korter dan `u.' Ik verheerlijk het kampungleven niet, maar ik heb er meer vrede mee. Ik heb er heel veel meer vrede mee dan het leven in een Nederlandse straat. En ik ben het eeuwige gezeik op dit forum over hoe slecht Indonesië is goed zat. De Pak Surya-benadering die stelt dat alles in Indonesië geweldig is staat me ook niet aan, ik zoek de gulden middenweg. In al die jaren in dit land ben ik nog nooit ziek geweest. OK, een kater, een verkoudheid, en een ziektetje waar ik verder niet op inga en dat mijn eigen schuld was. Sudah, sampun.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

*Off-topic*
Ik YB denk dat we beiden niet echt geschikt zijn om te overleven in de Nederlandse maatschappij van heden. En misschien gelukkig maar. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

u heeft er waarschijnlijk vrede mee omdat u over voldoende fnancien beschikt. Als u zelf hier moet werken en iets moet opbouwen dan zou het wellicht anders zijn (als ik het fout heb, excuses).
En dat u het eeuwige gezeik spuugzat bent? Waarom mag men geen kritiek hebben? Het is verre van gezeik de kritiek op dit forum....eerder de naakte waarheid. Weet u wat gezeik is? Al die loftuigingen op RI (en m.n. op Bali op andere forums; totaal niet reeel en ook totaal niet steunend voor dit land. Dat heet als een struisvogel je hoofd in het zand steken voor al het lelijks dat hier plaatsvindt en wordt verdoezeld (n.b. met behulp van allerlei Indonesia-lovers).
Prachtig dat u vrede hebt met het wonen in een kampung. Wat kost u dat aan giften en donaties als ik vragen mag?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 17:31 Yogya-Bali wrote: Wat kost u dat aan giften en donaties als ik vragen mag?

Geen ruk. Nulpuntnul. En, YB, denk nou eens na. Weet je nou nog niet wie ik ben?

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 02-06-2009 15:17 Yogya-Bali wrote:

...

Doodgewone muurverf in de Indonesische snacks, dat van die arak c.q. wijn weten we al, daar heb ik al eenmaal voor gewaarschuwd. Dan kennen we allemaal inmiddels de formaline in de tahu en gedroogde vis. En ga nog maar even door.
Ik geef mijn kids dan ook vnl. import-limonade, import-snoep, import-chocolade, etc. Beetje prijzig maar wat lokaal is gefabriceerd (zelfs uit een fabriek) is onbetrouwbaar. De Yogyase kinderarts heeft er zelfs voor gewaarschuwd en geadviseerd vnl. importartikelen aan te schaffen omdat de local stuff vol met stoffen zit die allergien kunnen veroorzaken bij kids (eerlijk bekennen dat dat in NL ook gebeurd; alleen daar staat op vermeld wat er in zit). Hier in RI worden ook wel meldingen gemaakt van ingredienten, maar zo´n license kan je ¨kopen¨.
Edoch, ik heb een allergie voor Indonesische chocolade en niet voor die uit NL. Rara, hoe kan dat? Je hebt een allergie of niet, toch?!
Wat OB zegt over de mentaliteit is juist.....als men maar een paar roepiahs meer kan verdienen, dan zal het de gemiddelde Indonesier een zorg zijn dat er slachtoffers vallen (behoort toch niet tot de innercircle van de grootfamilie). Men gaat hier zeer ver voor materieel gewin. Ik heb in heel wat landen op deze aardbol verkeerd maar na al die jaren hier te wonen, besef ik dat de Indonesier het meest materialistische wezen is dat ik ooit heb ontmoet. Voor geldelijk, materieel gewin kent men geen enkele scrupules. Heb vorige week weer eens volop mijn portie gehad van afgunstige, op materieel gewin uitzijnde autochtonen.

YB, je hebt groot gelijk om je kinderen import voedsel te geven!

En nu hebben we het alleen nog maar over voedsel…wat dacht je van producten...
Jaren geleden een partij lampen verkocht . Toen de fout gemaakt om ook het elektra gedeelte door een Indonesiër te laten maken….Nou ik heb het geweten…klanten kregen een stroomschok omdat schakelaars verkeert waren gemonteerd! Geen enkel gevoel voor verantwoordelijkheid…

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-06-2009 17:38 guna2 wrote:

...

Geen ruk. Nulpuntnul. En, YB, denk nou eens na. Weet je nou nog niet wie ik ben?

Nou weet ik het en begrijp nu al je reacties ook verduveld goed. Dat ik het nog niet doorhad.....zit ik daar mijn kostbare energie aan het verspillen hahaha.
Anyway, jij weet de goede van de slechte arak te onderscheiden (ik dacht met een Balilover van te doen te hebben, maar het tegenovergestelde).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-06-2009 17:43 ouwe bekende wrote:
YB, je hebt groot gelijk om je kinderen import voedsel te geven!

En nu hebben we het alleen nog maar over voedsel…wat dacht je van producten...
Jaren geleden een partij lampen verkocht . Toen de fout gemaakt om ook het elektra gedeelte door een Indonesiër te laten maken….Nou ik heb het geweten…klanten kregen een stroomschok omdat schakelaars verkeert waren gemonteerd! Geen enkel gevoel voor verantwoordelijkheid…

Daar zit ik nu tegen aan te hakken. Heb voor enkele tientallen miljoenen aan mijn woning moeten veranderen omdat.....of slechte kwaliteit materiaal gebruikt......of verkeerd geplaatst........of : ooooh, lali .......of gewoon niet gedaan wat ik heb gezegd......of het beter weten en op de eigenwijze eigen wijze gedaan......of diefstal annex corruptie........of gewoon die londho als gek beschouwen en niet naar luisteren.......of gewoon 70% doen i.p.v. 100%........of enz.,enz., enz......

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 17:43 ouwe bekende wrote: YB, je hebt groot gelijk om je kinderen import voedsel te geven!

Onmiddellijk vertrekken. NU! Loop geen risico, het is hier levensgevaarlijk! Toeristen, mijd dit land! Je komt er niet levend vandaan. Indonesiërs, stort u in de oceaan.

Mafkezen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zal het toch wel moeten Guna2 want de allergieen die de astma van mijn dochter versterken, zijn te wijten aan alle kleur-, smaak- en geurstoffen in de limonade, koekjes, snoep, etc. stoppen.
En dat is in NL een stuk beter (sorry, moet even NL prijzen hiermee): daar kan mijn dochter eindelijk vrijwel alles eten en drinken zonder continu te moeten opletten. Zelfs de bekende ABC-drankjes hier in RI (fabricage van een grootproducent) zitten vol met rotzooi.
Gelukkig is er nog voldoende goed voedsel verkrijgbaar en zijn die gifdrankjes als ABC niet nodig.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik heb hier mijn twijfels over, YB. Als je dochter last van astma heeft moet je sowieso opletten. Dat heeft niets met Indonesië te maken.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 02-06-2009 17:58 guna2 wrote:

...

Onmiddellijk vertrekken. NU! Loop geen risico, het is hier levensgevaarlijk! Toeristen, mijd dit land! Je komt er niet levend vandaan. Indonesiërs, stort u in de oceaan.

Mafkezen.

Heerlijk toch al die verschillende meningen…en als Guna2 met zijn postings tussen de kankeraars en de verheerlijkkers gaat zitten wordt het alleen maar interessanter hier…

Ben trouwens al voor 75% weg uit Indonesia…maar zal zeker blijven posten/lezen hier want het intrigeert mij enorm hoe dat land er zo’n een puinhoop van kan maken.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Was er ook niet een jaartje geleden iemand die de alcohol aanmengde met anti muskieten lotion?

Of dat afval vlees wordt geleverd aan de eetstandjes en dat men er pas na 7 jaar achter komt.

Heel normaal zulk soort verhalen. weet waar je en wat je eet en drinkt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 02-06-2009 17:23 guna2 wrote:

...

. En ik ben het eeuwige gezeik op dit forum over hoe slecht Indonesië is goed zat. De Pak Surya-benadering die stelt dat alles in Indonesië geweldig is staat me ook niet aan, ik zoek de gulden middenweg. In al die jaren in dit land ben ik nog nooit ziek geweest..

Wah , apa ini ?
Pak Surya benadering ???
Moet toch even copy reet vragen. Emoticon: Wink

Nou , gelukkig maar dat je Pak Surya niet heb kunnen ontmoeten, als hij begint te sjeiken over de plebs (ook blanke plebs) dan kan hij niet zo meer po peler meer doen .

PS : ik woon in Amstelerdam , daar heb je ook blanke plebs , zoals ik ook veel blanke plebs in Indosenia ziet.
Uiteraard ik bliff wel vriendelijk zolang ze ook vriendelijk zijn tegen mij.

Ik weet ook wel hoe goed of hoe slecht mijn eigen bangsa kan zijn , alleen ga ik hier niet klagen of mijn eigen bangsa zwart maken.
Dat heet loyaliteit .

Het zwart maken laat ik aan andere medeforumers die het zo leuk vinden om bijna alles hier af te kraken en hun frustraties af en toe boptvieren.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,279,604 pageviews Een website van indahnesia.com