Zou dit de oorzaak zijn van te veel kinderen in de tropen

Subforum Andere praat 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zonaanbidders hebben beter seksleven
http://www.elsevier.nl/web/102(...)-beter-seksleven.htm
Even voor het opendoel

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Ziel, ik word doodmoe van tropische temperaturen, naar ver loop van tijd kan ik er tegen.
Wees gerust, ik heb maar 1 kind.
Het heeft niets met de tropen te maken,meer met religie en een goedkope ouderdoms voorziening.
De Katholieken werden geprezen voor een groot gezin in het verleden, Andre Rouvoet zou het liefst zien dan de gereformeerde vrouwtjes achter het aanrecht blijven, en veel kinderen krijgen.
Islam: precies hetzelfde: veel kinderen doet Allah goed
Joodse gemeenschap: hetzelfde: lees de Torah er op na.

Kortom, al deze geloofjes hebben een ding gemeen:
zoveel mogelijk zieltjes winnen, want : GELOOF IS MACHT,en hoe meer aanhang des te beter
Ik probeer een aardig mens te zijn, open en sociaal, zonder regeltjes waarvoor ik niet heb gekozen
Ik ben een Christen-Boeddist

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Volgens mij komt het gewoon omdat het de enige hobby is die niets kost op het moment dat je het doet. Je kunt ook langs de kant van de weg naar het verkeer gaan kijken - ook een hobby die niets kost - maar wees eerlijk: wat zou jij liever doen Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Dezelfde overgang van veel naar weinig kinderen die we hier van de jaren 50 naar de jaren 60 hebben gezien is een paaar decenia later ook al in de tropen doorgevoerd. Op Bali is het hebben van 2 kinderen al jarenlang de norm. In wat meer achtergebleven gebieden is dit misschien nog niet zo, maar het is een kwestie van tijd.

De neiging van geloofsbaasjes om hun volgelingen aan te zetten tot de productie van veel kleine gelovingen is inderdaad kwalijk. Het laat wel hun ware aard zien: geloof is blijkbaar big business en macht voor hun. Emoticon: Angry

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Nemesis, dit is het beleid in RI, maar in NL wordt het gepropageerd:kinderen krijgen door Moslim fanatici: veel kinderen betekent dus macht in geloof en sociale positie, maar dat wisten we al.
Alleen is er veel te laat ingegrepen, er zijn nog veel te veel meisjes die rond hun 16ejaar trouwen, geen school afgemaakt en binnen de kortste keren zwanger.
Soms denk ik : dit is water naar de zee dragen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-06-2009 13:51 Nemesis wrote:
Op Bali is het hebben van 2 kinderen al jarenlang de norm. In wat meer achtergebleven gebieden is dit misschien nog niet zo, maar het is een kwestie van tijd.

Nou nou, ten 1e was Java het eiland waar de norm van 2 anak cukup het meest succesvol is/was. Ten 2e staat Bali op 3 kinderen gemiddeld per gezin. Ten 3e vind ik Bali enigszins ook behoren bij de achtergeblven gebieden (althans de denkwijze van de Balinees.......kijk ook maar eens naar die superprimitieve religie van hen).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Java is gewoon supervruchtbaar: steek een stok in de grond en er groeit wat uit. Zo ook met de Javaanse vrouwen: steek er een stok in en er groeit wat uit.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ga toch mijn stamboom nog eens uitpluizen. Altijd gedacht dat mijn roots op het Friese platteland lagen...

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 12-06-2009 15:40 elsbeth wrote:
Ik ga toch mijn stamboom nog eens uitpluizen. Altijd gedacht dat mijn roots op het Friese platteland lagen...
Maar pas op, Elsbeth, misschien liggen ze er nog!
Geeft niets, no-one is perfect - wie zei dat ook alweer?
Mijn stamboom is bekend, helaas. Zit niets bijzonders bij, vanaf 1500 en nog wat.
Leef in het heden, laat het verleden.

Be careful what you wish for; you might get it!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 12-06-2009 15:40 elsbeth wrote:

als je dan ook je voorouderen wilt weten, wie ze waren, dan kan het zijn dat je nog al schrikt
het kan zo maar zijn, dat het onder deze mensen zit.

Maar och je weet maar nooit misschien is deze dame wel familie?
Maar het kan ook deze vrouw zijn
maar het mooiste zie je van deze filmpjes nog wat onze voorouders allemaal hebben uitgespookt.
Ja ja je verleden vergeten, en het heden koesteren Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Documentaire: 'Op het spoor van onze genen' (Pistés par nos gènes)
10u op één - 23u10 op Canvas
voor mensen een zeer interessante TV uitzending over genetisch onderzoeken.
Het blijkt dat men zo ver nu zijn dat ze kunnen zien op een foto wat de genetisch afkomst is tot eeuwen terug
In Amerika heeft men tot heden 100.000 den dna opgeslagen, en deze met een bepaalde techniek geanalyseerd, waardoor ze aan enkel menselijke kleuren, en gezichten ogen kunnen bepalen wie je bent, en welk genealogie je hebt.
Het blijkt dat er geen ras bestaat, en dat men al ben je een neger uit Afrika, toch procenten blanke ras in je hebt zitten.
Zo kunnen ze veel tot heel veel met de mensheid onderzoeken, waar je afkomst van kan zijn afijn kijk hier zeer interessant, en leerzaam.
Nu ze zeggen er bestaat geen ras, dan geloof ik, dat de cultuur, belangrijkste wat een mens bezit……………… Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Smile
Ook de missdaad, oplichters,en terrorristen kunnen nu voorzichtigger zijn, omdat ze door DNA goed opgespoort kunnen worden, en dat is een goede zaak.. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,315,063 pageviews Een website van indahnesia.com