Ambassade in Jakarta niet bereikbaar voor interview visum

Subforum Het visumgebeuren 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

oh ok, die zitten dus niet in Jakarta, Bandung zou misschien nog wel gaan maar die is dus gesloten volgens YB,

In ieder geval bedankt voor de info

Greetz

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Laat ik de ervaring van mijn zoon even te derde brengen, een goed 1 1/2jaar geleden
In Bandung was voor hen niet het gewenste resultaat, omdat daar een vrouwelijke consul liep die niet erg behulpzaam was, en ook niet goed wist met welk een persoon daar het werk moest laten verrichten.
Ze hadden veel meer aan de
Ambassade Kuningan Jakarta die wel de juiste manieren behulpzaam waren.
Tenslotte moeten ze daar hun inburgering cursus daar afleggen.
Ze kan in Bandung wel les volgen voor die inburgering die ze moet halen om een MVV te verkrijgen.
Maar daar hebben we het al eens eerder over geschreven op een of andere topic.
Toen ik 14 jaar geleden de hulp in riep van de consul was daar een pracht man bezig die helaas nu is over leden
We noemde hem Om Jhon zijn achternaam was Paff een goede man die eigenlijk een lintje verdiende.
Hij deed heel veel goed voor de Indische Nederlanders, al daar……………… Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Ambassade http://indonesie.nlambassade.org/

Consulaten http://indonesie.nlambassade.o(...)de/consulaten#147743

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Vandaag poging nummer 4.
1 email 23-5-2009 zonder antwoord of ontvangstbevestiging
1 email 27-5-2009 zonder antwoord of ontvangstbevestiging
1 email 02-06-2009 Herhalingsverzoek
Van 09:15 tot 10:33 bellen.
En dan dus continu, ingesprek, opnieuw bellen.
Om 10:21 ging de telefoon inderdaad over. Werd alleen niet opgenomen.

10:39 gaat over wordt niet opgenomen.

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kleine update,

Blijven bellen, ondanks ingesprek.
Telefoon gaat over;

10:45
10:54
10:59
11:13

Wordt niet opgenomen.
Emoticon: Confused

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Herhalingsverzoek per email resulteerde in een response ! Emoticon: Party!

Met het verzoek tot nadere informatie.
Benodigde informatie per ommegaande retour gezonden.

Maar................nog geen afspraak.
We wachten weer rustig af.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Zijn dat geen local's die de telefoon horen op te pakken??
En de duts maar denken wat is het rustig vandaag het gaat heel goed met Nederlanders in Indonesie die hebben ons niet nodig Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact Marcel70, je raakt de juiste snaar. Het grootste probleem op de ambassade (maar ook in het bedrijfsleven) is dat uitgezonden Nederlanders in ivoren torentjes zitten, maar geen idee hebben van wat het lokale personeel uitspookt. Men denkt dat als het lokale personeel Nederlands of Engels spreekt, de denktrant navenant zal zijn: NO WAY. Daar zit nu juist het grote verschil; taal is een communicatiemiddel dat echter nog geen begrip van cultuur, normen, waarden en ethiek met zich meebrengt.
Vaak gaat het lokale personeel haar eigen gangetje, gespeent van enige loyaliteit richting werkgever (zal hun een zorg zijn in dit ¨ikke, ikke en de rest kan stikke¨-cultuurtje), en de hoger geplaatste komt niet te weten wat zich op de werkvloer aafspeelt: de ABS ( asal bapak senang )-cultuur. Op deze wijze blijft de werkelijkheid altijd verborgen. Men zal niet datgene doen of meedelen wat werkelijk is, maar datgene waarvan men vermoedt dat het de boss/bapak zal ¨pleasen¨.
Ik kan de frustraties van Oyibo begrijpen, maar - er is hoop: de consulaire afdeling was juist moeilijk bereikbaar omdat het lokale personeel in training was voor verbetering baliewerk (de zoveelste training voor het lokale personeel al binnen een aantal jaren, a waste of time zolang men niet beseft dat er vanuit het lokale personeel geen enkele loyaliteit is te verwachten richting werkgever daar ze te druk bezig zijn met uit te vogelen waar ze weer hogere commissies, etc. kunnen vangen).

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2009 13:09 Yogya-Bali wrote: [Het grootste probleem op de ambassade (maar ook in het bedrijfsleven) is dat uitgezonden Nederlanders in ivoren torentjes zitten, maar geen idee heeft van wat het lokale personeel uitspookt.

Dat probleem is naar mijn weten al dertig jaar bekend en onderkend bij de top van de ambassade. Maar er iets aan doen?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat doen ze met die trainingen annex cursussen, gegeven door afgestudeerde ¨Indonesie-kenners¨ vanuit Leiden doorgaans, die dan kersvers uit NL komen met hun hoofd nog helemaal vol over/van die ¨aardige mensen in dat mooie Indonesia (Indahnesia)¨; dus doorgaans ook van kritiek of zuivere kijk gespeend t.a.v. het lokale personeel.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De juiste snaar YB? Ik was niet alleen negatief over de ambassades ! Heb ook op dit forum laten weten wat mij bekend is waar de ambassade uitstekend werk verricht heeft, en daarvoor nog steeds petje af, waar mij de broek werkelijk op de enkels valt is de non response. Ook voor de Ambassade in Jakarta, pretendeer geen telefoonlijn te hebben voor afspraken. Ik heb 3 getuigen gehad van de telefoontjes. Dat heeft niks met een snaar of ivoren toren te maken, maar gewoon met de koude werkelijkheid. Daar YB lopen velen tegenaan, niet alleen ik als Nederlander. De interverbinding heeft zijn weggevonden in de dikke stenenmuren die ambassade heet. Volledigheidshalve, niet lang na mijn antwoord op gevraagde details was er ook een email retour met een afspraak. Kijk, het kan dus wel. Chapeau ! Hindernis nummer 1 is genomen.
Ik heb er nog zeker 2 te gaan. Want..................we hebben straks nog meer mensen die naar Nederland moeten. En ben benieuwd. De aanvraag en afspraak is nog geen visa !
Dus ik wacht hier rustig af en zal zeker informeren. Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Overigens YB, vermeldingswaardig is wel het moment waarop ik tegen mijn collega's zei, JAAAAAAAAA, ik heb verbinding! Waarop erna er een paar opmerking kwamen die hier niet voor herhaling vatbaar zijn, maar wel heel goed weergeven hoe men over iets denkt. Daar heb ik niet om gevraagd overigens, maar is het wel lachwekkend en geeft wel een gezonde voeding om werkelijk te blijven bellen. Het wordt een sport.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Yah, zelfde verhaal van mijn vriendin, de hele dag proberen te bellen, het zou wel fijn zijn als ze op zijn minst een bandje aanzetten dat ze niet bereikbaar zijn, maar goed.
We houden hoop, donderdag weer bellen.

Even een andere vraag, als mijn vriendin een visum van Belgie of Duitsland krijgt, kan ik dan wel met haar trouwen in Nederland? zo ja dan probeer ik dat wel te regelen.

Greetz

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mijn suggestie gezien de eerdere ervaringen, emailen!

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Als je met je vriendin wil trouwen in Nederland dan vraag je gewoon een touristen visum aan. Of misschien beter een MVV. Trouwen heeft weinig te maken met een Belgie of Duitsland route.

Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl

Ik weet dat als je europees staatsburger bent, je gebruik kunt maken van het Brax arrest. Als je daar op googled is er genoeg te vinden. Dan kun je jouw partner naar naar Belgie halen, als je daar ook ingeschreven bent. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die via deze weg hun partner naar Nederland halen. Daar kan de Nederlandse regering niets aan doen. Dat is al meer als 1 keer geprobeerd. Ze huren een goedkope woning. Schrijven zich en na een enige tijd kun je haar naar Belgie halen. 1 keer in Belgie moet je partner zich ook inschrijven. Overigens denk ik als je gewoon aangeeft dat jij je bruid to be naar Nederland haalt om te trouwen en jouw familie te ontmoeten de ambassade je weinig in de weg zal leggen. Vooropgesteld dat je voldoende inkomen hebt etc etc.

Dat is het in vogelvlucht.
Ik ken momenteel 1 persoon die dit doet via Belgie.. Het schijnt ietsje moeilijker te zijn.
Maar het Brax arrest staat nog steeds. Met een gelegaliseerd huwelijk stopt niemand jou met Brax arrest je vrouw via deze verkorte procedure naar Nederland te halen.
Succes. Prawo heeft op de genoemde site een behoorlijke inbreng. Veel lees plezier.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

De vraag is of ik kan trouwen in nederland met mijn vriendin als ze met een niet nederlands visum naar europa komt.
Dit heeft niks met de belgie route te maken, maar het hoeft niet meer, ze heeft vandaag een afspraak gemaakt voor visum, de aanhouder wint. dus YB etc. hebben toch weer een beetje te veel gegeneraliseerd wat betreft Indonesiers.

Dat handboek over de belgie route kan ik al goed Oyibo.
Dat Brax arrest kan alleen maar als we al getrouwd zijn, ennnnn, dat zijn we nog niet.
zonder getrouwd te zijn kan het mischien wel maar dan is het risico op problemen toch wel erg groot.
Dus de route voor ons is eerst trouwen in Nederland, (we kunnen aantonen dat we al meer dan 2 jaar samen zijn dus dat is geen probleem).
Daarna naar belgie verhuizen, Ik woon in Eindhoven dus dat is ook geen probleem.

Ieder geval bedankt voor de moeite allemaal.

Greetz

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

In het huwelijk treden in Nederland heeft niets met een visum te maken.
Wat je nodig hebt zijn gelegaliseerde documenten voor het aangaan van een huwelijk. Op het gemeentehuis zullen ze nauwelijk interesse hebben in een visum. Het gaat om de juiste gelegaliseerde document en dan ondertrouw, 14 dagen zo even uit m'n hoofd. Als alles verder in orde is staat je niets in de weg in het huwelijk te treden.

Overigens maakt het niet uit of je gehuwd bent of niet, je vrouw zal gewoon terug moeten. En dan volgens de Nederlandse wet een MVV aanvragen als jullie je samen in Nederland willen vestigen. Let nog wel even op dat je niet de fout maakt dat het Brax arrest alleen opgaat als je Europees staatsburger bent ! Dus niet denkt na het huwelijk even in Belgie te gaan wonen en alles is koek en ei. Laat je goed informeren.

Succes !

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 03-06-2009 19:46 dutchguy1000 wrote:
De vraag is of ik kan trouwen in nederland met mijn vriendin als ze met een niet nederlands visum naar europa komt.

Neemt ze ook gelijk je kind mee?

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 04-06-2009 06:05 oyibo wrote:
In het huwelijk treden in Nederland heeft niets met een visum te maken.
Wat je nodig hebt zijn gelegaliseerde documenten voor het aangaan van een huwelijk. Op het gemeentehuis zullen ze nauwelijk interesse hebben in een visum. Het gaat om de juiste gelegaliseerde document en dan ondertrouw, 14 dagen zo even uit m'n hoofd. Als alles verder in orde is staat je niets in de weg in het huwelijk te treden.

Overigens maakt het niet uit of je gehuwd bent of niet, je vrouw zal gewoon terug moeten. En dan volgens de Nederlandse wet een MVV aanvragen als jullie je samen in Nederland willen vestigen. Let nog wel even op dat je niet de fout maakt dat het Brax arrest alleen opgaat als je Europees staatsburger bent ! Dus niet denkt na het huwelijk even in Belgie te gaan wonen en alles is koek en ei. Laat je goed informeren.

Succes !

Ok, die papieren om te trouwen zijn allemaal in orde, vanuit haar en mijn kant.
wel vind ik het raar dat je zegt dat ze weer terug moet.
Lees dat handboek van EU route nog maar is goed door.
Je kan zelfs met je partner die zich illegaal in Nederland bevind de België route doen, een vriend van me heeft dit vorig jaar met succes gedaan.
Dus geen sprake van MVV etc.
Via de EU route kan mijn vriendin zelfs na 3 jaar al een nederlands paspoort krijgen, via MVV pas na 10 tot 15 jaar.

We zullen wel zien, nu heeft ze interview voor visum op 11 juni, stapje voor stapje.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. OB; nee.

Greetz

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je de MVV procedure zou volgen zou ze inderdaad terug moeten. Tot de aanvraag van MVV goedgekeurd is en de beroemde cursus heeft gedaan.

Met de Belgie route zal dit anders zijn.

Ik weet van mijn vriend dat het problemen gaf haar zo vanuit Nederland naar Belgie binnen te brengen en te registreren in het Belgische equivalent van het GBA.
Dat was zo 1,2,3, niet gebeurd. Maar veel succes ! En, maak er een mooie dag van !

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

dat is erg vreemd, 2 mensen die ik ondertussen ken hebben zonder problemen de EU route gedaan zonder MVV.
Ook op de buitenlandse partner site staan legio voorbeelden dat dat gewerkt heeft zonder MVV.
Trouwens, wat de reden om de EU route te doen als je al een MVV hebt?
Hoe lang geleden was het dat je vriend problemen had belgie binnen te komen met zijn/haar buitenlands partner en wat waren de problemen toen?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het schijnt Dutchguy dat de Belgische overheid scherper is dan enige jaren terug.
Ze wonen overigens gewoon in Belgie. Er was dus geen probleem Belgie binnen te komen. Die is gewoon op Schiphol geland geland en daarna Belgie ingegaan en geregistreerd.

Hij woonde "officieel" al in Belgie, inderdaad net over de grens met Nederland.
Maar hij heeft weldegelijk controle aan huis gehad. En heeft ook gewoon vertelt wat zijn intenties zijn. In de praktijk zijn ze alleen in het weekend "thuis".

Doordeweeks werkt hij gewoon in Nederland.

Ik weet niet hoelang hij dit zo nog moet doen overigens. Emoticon: Party!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ohhh, maar dat klinkt niet onbekend, die controle staat ook beschreven in het handboek, die gebeurd gemiddeld na 2 of 3 weken na inschrijving, daar ik in Eindhoven zit ben ik waarschijnlijk van plan ook echt in België te gaan wonen in de periode noodzakelijk om alles te regelen.
Zover ik weet ongeveer een half jaar.
Mijn meisje kan zover ik hier gezien heb met een Indonesisch internationaal rijbewijs gewoon rijden dus een autootje erbij en we zijn zo vrij als een vogeltje

Greetz

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-06-2009 07:53 oyibo wrote:

Ik weet niet hoelang hij dit zo nog moet doen overigens. Emoticon: Party!

Als het goed is minimaal 6 maanden....... Zowel de Nederlandse als de Belgische regering buigen zich over deze "route" Vooral Nederland is het er niet mee eens - logisch, in Belgie gelden geen exhorbitante bedragen zoalss ruim 800 euro voor een MVV het gedoe met de verplichte inburgering die handevol geld kost en de verblijfvergunning zelf, in Belgie een tientje? - maar er is weinig aan te doen omdat hier gebruik gemaakt wordt van het recht als Europees onderdaan.

On 06-06-2009 16:58 dutchguy1000 wrote:
Mijn meisje kan zover ik hier gezien heb met een Indonesisch internationaal rijbewijs gewoon rijden dus een autootje erbij en we zijn zo vrij als een vogeltje

Je vriendin kan een half jaar in Nederland rijden met het Indonesische rijbewijs. Volgens mij gaat het in Belgie iets gemakkelijker (lees: veel) om haar rijbewijs straks om te zetten.

gr

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

peewan
Gebruiker
spacer line

Hallo,

is een Indonesisch rijbewijs ook om te zetten naar een Nederlands rijbewijs?? Ik lees over een Indonesisch rijbewijs en over een Indonesisch internationaal rijbewijs....wordt hier hetzelfde bedoeld??

Groet, Peter.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-06-2009 21:37 peewan wrote:
Hallo,

is een Indonesisch rijbewijs ook om te zetten naar een Nederlands rijbewijs?? Ik lees over een Indonesisch rijbewijs en over een Indonesisch internationaal rijbewijs....wordt hier hetzelfde bedoeld??

Groet, Peter.

Nee , al jaaaren niet meer.

Indonesische rijbewijs is een Nationale rijbewijs , men kan inruilen met een Internationale rijbewijs bij de IMI en rijden in landen waar men een verdrag heeft .
De I.M.I is de tegenhanger van ANWB , was vroeger (tempo doeloe) de KNIMC(Koninklijke Nederlands Indische Motor Club=27-03 1906.
Ik dacht dat de eerste auto ' s voor particulieren in Nederlands Indie werd 1 jaar eerder ingevoerd in Batavia.
Later een naamsverandering naar Indonesische Motor Club.
In 1950 werd het Ikatan Motor Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

tis wel grappig, indo rijbewijs kost Rp 500.000, international 500K extra, dus geen probleem.

Greetz

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,597 pageviews Een website van indahnesia.com