De boot naar Rinca

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Ik wil voor een 3 tal dagen de boot nemen in Labuan Bajo.Bezoek brengen aan Rinca -en enkele eilanden voor te snorkelen.We zijn met 4 personnen.
Ik vermoed dat ik een boot(je) moet charteren in de haven,afspreken met de schipper wat ik wil bezoeken.
Men overnacht bv.2 maal op de boot.
Hoe zit het met het eten en drinken aan boord,maakt de schipper dat of moet men zelf in de haven inkopen doen?
Of charter ik beter een grotere boot met een grote aantal toeristen?
Wat is het verloop van zo een uitstap ?

Bedankt voor de info

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Boot regelen in Labuan Bajo gaat gemakkelijk, genoeg (wandelende) reisbureautjes of het hotel dat het voor je kan regelen. Alles is mogelijk, eten en drinken inclusief, ook overnachtingen op de boot hoewel ik dat niet in het regenseizoen zou doen. Je kunt er dan ook voor kiezen om een dag op en neer naar Rinca te gaan, 2 uur enkele reis en op de terugweg snorkelen, zwemmen. Dan de tweede dag bijvoorbeeld naar het noorden vanuit LB om nog meer eilanden te bezoeken. In dat geval overnacht je dan gewoon in een hotel in LB.
Hou er wel rekening mee dat schippers niet altijd Engels spreken (in het geval je het Indonesisch niet beheerst). Je zou dan ook een gids mee kunnen nemen.
enfin, alles is op maat te maken.

NB Jeroen, deze staat in het verkeerde deel even verplaatsten naar Nusa Tenggara graag.
gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,
Inderdaad ik heb mijn vraag verkeerd geplaats!!!

Over welke prijzen spreekt men voor het charteren van een boot met eten inbegrepen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor een boot charteren 's ochtends heen en laat in de middag terug ben je ongeveer Rp 500.000 kwijt. Voor een aantal dagen weet ik het niet. Misschien dat ik je daar volgende week antwoord op kan geven.

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Wij zijn met een redelijke kleine boot gegaan, eerste dag Rinca, overnachten voor de kust van Komodo en de tweede dag naar Komodo waarna je een lange terugtocht maakt. Onderweg op een van de vele bounty eilanden gesnorkeld. Geweldig. Eten werd gemaakt door een hulpje van de kapitein, denk een jaar of 18 en ik moet zeggen dat het geweldig was. de hele dag door maakte hij van allerlei lekkere dingen. En dat met een gaspit achterin het bootje op 3 vierkante meter. Prijs weet ik niet meer maar kan niet te hoog geweest zijn.
Groet, Wim.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Vergeet nog te vermelden dat er geen douche o.i.d. aan boord is. Alleen een emmertje uit de zee. Niet erg fris maar goed. Dan maar alles spoelen tijdens het snorkelen.
Groet, Wim.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal voor de info.
Als u nog iets weet laat het maar horen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,911 pageviews Een website van indahnesia.com