strand in Lovina en omgeving

Subforum Bali, het godeneiland 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
louisenyvonne
Gebruiker
spacer line

Hallo Indonesie liefhebbers,
Kan iemand ons vertellen of er in of bij Lovina op het strand ook enige voorzieningen zijn ?
Zoals een stoeltje, ligbed of parasol huren. Zijn er b.v. ook tentjes waar je wat kunt drinken of
eten ? Is de zee net zo rustig als b.v. Sanur, zodat je er prettig kunt zwemmen.
Graag horen wij iets.
Groeten Louis en Yvonne

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Dan moet ik even goed graven in mijn geheugen.....als ik terugdenk aan het strand van Lovina dan zie ik een zwart, vulkanisch strand voor me. Dus niet zo'n tropisch wit strand. Wij lagen op het stukje strand voor ons hotel. Vreselijk veel verkopers, die ook erg vasthoudend waren. Van ligbedden kan ik me niets herinneren, maar wellicht dat de wat duurdere hotels dat wel bieden? De zee was geloof ik wel kalm, geen hele grote golven. En er zijn in de buurt wel een aantal restaurantjes/bar om iets te drinken.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Inderdaad donker strand, zeer kalme zee,ideaal om te zwemmen, de vervuiling is niet al te groot meer in vergelijking met enkele jaren terug, en ligbedden? Weinig gezien daar, wellicht bij de beachfront hotels.
Vorig jaar was het met de verkopers heel erg,het was in juli/augustus toen ook opmerkelijk rustig met toeristen, nog rustiger dan het altijd al is...Voordeel als je er langer blijft dan kent elke verkoper je en weten ze dat ze niet door moeten zeuren,

Aan eten en drinken geen gebrek, ook lopen er op het strand jochies rond met een prijslijstje van sommige tentjes die vliegensvlug je consumptie halen bij een strandtent en het brengen > een klein fooitje waard!

Ook vers fruit te koop op het strand, maar veel te duur!!Flink afdingen is nodig....

hati hati, pelan pelan

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Lovina is totaal niet te vergelijken met Sanur. In Sanur heb je een kms lang strandpad met regelmatig restaurants, langs dit pad kan je ook,als je wilt, op het strand lopen.
In Lovina kan je niet langs stukken strand lopen al was het maar dat div. hotels tot aan het water gevestigd zijn. Wij waren er laatstelijk in Maart jl. en dan zie je nauwelijks verkopers maar ook nauwelijks strandtentjes behalve uiteraard in de omgeving van het dolfijnenbeeld. Kortom voorn. iets voor de rustzoeker. Kijk anders effe bij mijn ervaring via http://roobertjob.blogspot.com.
Have fun Rob

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Lovina is totaal anders dan Sanur.
Toch hebben beide hun charme.
Sanur door zijn lange boulevard/strandweg vol met hotels,restaurantjes en her en der winkeltjes.
Leuk om ook te fietsen ook.
Lovina om zijn rust en wij vinden dit een heel relaxed leuk plaatsje.
We gaan er dit jaar voor de 4e keer heen voor 5 dagen.
Als je een strandliefhebber bent zal je het misschien niet echt geweldig vinden. Je hebt er eigenlijk geen ligbedden of parasolletjes, misschien bij een enkel hotel, maar ik heb ze niet echt gezien.
Je kunt er wel zwemmen in de zee, maar pas op voor stenen en koraal.
Voordeel is weer dat je niet zo ver uit de kust prima kunt snorkelen, vraag een visser om je met zijn bootje een stukje de zee op te varen en je ziet al allerlei mooie vissen.
In de omgeving van het pleintje met het dolfijnenbeeld zijn allerlei leuke tentjes, restaurants en kleine winkeltjes.
Voor ons precies de juiste hoeveelheid toerisme.
De verkopertjes kunnen irritant zijn, maar het is maar net hoe je met ze omgaat, wij hebben er nog nooit last van gehad.
Overigens vind je ze op heel Bali, dus je ontkomt er niet aan.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik heb mijn hart daar laten liggen heerlijk zwemmen in de twins waterval die bijna helemaal van jou alleen is ook de hotsprings is de moeite waard heerlijk rustig daar en met een scooter die je daar kunt huren kun je heel het eiland verkennen naar kuta en daar overnachten en via de andere weg terug naar lovina is echt de moeite waard
Maar ligstoelen zijn er niet en het is geen zwemstrand net als in kuta en nua dusa.
Overgens als er geen lifeguard is dan moet je altijd voorzichtig zijn met in zee zwemmen er verdrinken er ieder jaar weer .....
O ja 1 week kuta kost gelijk aan 3 weken lovina vooral als je de eerste keer gaat!!!

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Ik kan je ook een Harley-Davidson aanbevelen. Dat is pas leuk rijden daar! Te huren in Kuta, maar de trip noordwaarts is geweldig. Baturiti en het Mountain Resort Pacung met een fantastisch uitzicht over de padi's, de parken die je passeert, wouw. En er is meer! Zwemmen in Lovina? Is er dan niets anders te doen? En al die bedelaars daar dan? Nee joh, lekker rondtoeren, naar de twins en ook andere watervallen, oostwaarts terug naar Kuta, of westwaarts maakt niet uit, als je maar lekker op de Harley toert. Voorzichtig als het verkeer drukker wordt; die Balinezen zijn onberekenbaar in het verkeer, maar in alle rust redt je het met gemak. Nooit haast hebben of maken. Om nooit te vergeten: Bali per Harley.

Be careful what you wish for; you might get it!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Pas wel op met zwemmen in Lovina, want ik geloof dat ze daar ook last hebben van een heel gevaarlijke onderstroming...

From Dayeuhkolot with love

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Als je bij Gede-Homestay logeert heb je een eigen mini strandje + ligstoelen + restaurant. En je eigen strandverkopers (af en toe zeer opdringerig). Gede ligt tussen Lovina en Singaraja. Wij winden Lovina/Singaraja prettiger dan Kuta/Sanur. Kuta/Sanur vinden wij veel te druk (in maart onzettend veel AustraliŽrs), je moet echt van shoppen en toeristen houden als je naar Kuta/Sanur wilt gaan.

stanno
Gebruiker
spacer line

Je kunt ook mooi snorkelen een stukje uit de kust! Wij hadden dit gedaan icm de dolfijnentrip.

De visser bracht ons na de tour naar een aantal zeer mooie snorkel plaatsjes.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo,
Alleen op de privť strandjes staan wel eens ligbedden e.d. Op het strand van Lovina, bij het standbeeld van de dolfijn, kun je uitsluitend in het zwarte zand zitten/liggen. Er is wel een leuk strandterrasje genaam Sea Breeze. Dit terrasje ligt (als je met je gezicht naar het standbeeld en de zee staat) Ī 150 mtr links daarvan. De zee is een stuk rustiger als in het zuiden. Niet ver van het strand ligt een rif waar je redelijk kunt snorkelen. īs Morgens rond 0600 uur verschijnt er vaak een grote groep dolfijnen voor de kust. Plaatselijke vissers willen daar tegen betaling wel met jou naar toe.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Ritake
Gebruiker
spacer line

Hallo ,
Je hebt al wat antwoorden gekregen heb ik gezien en ja Lovina kan je niet vergelijken met Sanur of Kuta .
Wij gaan op 18 setember voor de 3de keer voor 6 maanden naar Lovina en het bevalt ons daar uitstekend ,rustig en toch heb je alles wat Bali je te bieden heeft daar .
De verkoopsters ja ze zijn wat opdringerig maar het helpt wel als je met hun wat babbelt en voor ons zijn nu de meeste vrienden geworden .
De zee is er meestal heel kalm alleen de vorige keer was de zee half Januari wat wilder en in 2007 in december .
Ik persoonlijk vind de zee niet zo proper ,ik zwem dan ook meestal in het zwembad van het hotel ,na een ferme regenbui is de zee wel erg vuil vind ik ,ook komen er een paar riviertjes uit in de zee vanuit de bergen .
Maar niettegenstaande we vinden het beide zalig om daar te verbijven en met ons brommertje er rond te toeren in de omgeving daar .
Groetjes Rita & Robert

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Hoi Rita en Robert

Ik ben begin nov op Bali en ik weet de ultieme plaats om te zwemmen nou ja pootje baden enz en is niet ver van kalibubuk dat zijn de twin watervallen niet die commerciele is iets verder door.
Maar het is wel leuk om elkaar eens te ontmoeten daar om ervaringen uit te wisselen
Dus zie je een ontmoeting zitten laat het dan even weten
MvG Willem

PS deze foto is in Kalibubuk (Lovina) gemaakt ik moest het gewoon eens proberen was echt gaaf wat een fijne mensen daar....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,279,024 pageviews Een website van indahnesia.com