Yogyakarta of Solo

Subforum Java 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, zeg, ik ben nog maar heel kort thuis in deze door Guna opgeworpen stijlfiguur.
Wat ik ervan begrepen heb, heeft deze constructie (de proteron-husteron) helemaal niks met grammatica te maken zoals de kamar kecil/bis kota etc, maar met een gevoelswaarde. Het belangrijkste komt op de eerste plaats en zo is blijkbaar het pulang/pergi ontstaan. Pulang wordt blijkbaar als belangrijker gezien dan pergi. Vandaar ook mijn grap, dat dit vast niet voor iedereen geldt. Niet iedereen heeft het thuis zo leuk als ik!
Inderdaad Yoke, ik vind het eerlijk om met taal bezig te zijn..

groet Elsbeth

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Inderdaad Yoke, ik vind het eerlijk om met taal bezig te zijn..
.
Eerlijk of heerlijk Elsbeth ?

De feiten worden niet in chronologische maar in psychologische volgorde gepresenteerd. Er wordt n.l niet verteld wat eerst komt, maar wat het belangrijkste is. Pulang is misschien het belangrijkste, terug naar de oorsprong, voor sommige mensen.
ik wilde alleen maar even aangeven dat er meerdere taalconstructies bestaan.

Tjonge, jonge, die Guna2 brengt wel wat te weeg en dan te bedenken dat in het jaar dat ik naar de middelbare school het Grieks en Latijn net was afgeschaft voor de eerste klas.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik bedoelde heerlijk. Mijn vader kwam vroeger altijd met krantenknipsels aan met de opdracht: zoek de fout. Nou, met zo'n opdracht kun je tegenwoordig ook nog ruim uit de voeten, want het niveau van de leerkrachten is er zeker niet beter op geworden, om over de methodes maar helemaal niet te spreken..grrrrrrrr

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 24-05-2009 17:28 schreef elsbeth:
He Sieb, ik vraag me al een tijdje af waar je gebleven bent. Woon je nog steeds in Yogya, ben je er eind juli/begin augustus, heb je nog steeds die stamkroeg en zo ja, biertje???
Je ziet, ik ben mn "old boys netwerk" een beetje aan het uitbreiden (mn man denkt meer aan een young girls netwerk, maar dan moet ?toch op gaan schieten want die 7 weken zijn zo voorbij).

groetjes Elsbeth

Ik woon nog steeds in Yogya. Ben de laatste maanden puin aan het ruimen vandaar dat ik weinig tijd en zin heb om te posten Emoticon: Puh!
Je kient het wel uit zeg Emoticon: Cry rond de tijd dat jij in Yogya bent zit ik in NL, of tenminste, ik kom 4augustus weer terug in Yogya. Onze stamkroeg gaat trouwens niet mee naar NL dus .......... hahaa proost alvast en doe Pak Wim dan de groeten Emoticon: Yummie!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Sieb, nou, dan lopen we elkaar net mis inderdaad. 5 augustus is mijn eerste nacht in Ubud, dus ergens op die 5-de augustus vlieg ik waarschijnlijk van Yogya naar Denpasar. Ik zal 4 augustus misschien dan nog even een kijkje nemen in je stamkroeg, wie weet zie ik je dan nog. Pak Wim is wie????
Sieb, ik wens je veel sterkte met puin ruimen, kan een hele klus zijn..

Groetjes Elsbeth (en natuurlijk heel veel pezier in NL)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Hoi Els, dank voor je woorden, en idd kans dat de 4de augustus ik 's avonds een pintje kom drinken. Emoticon: Clown . Wim is de eigenaar van Janur, hij is er bijna altijd.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Waar zit Janur precies?
Ben er volgens mij begin augustus.
Wim.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou Wim, dan komen we elkaar 2 keer tegen misschien, volgens mijn informanten zit jij later nog een tijdje in Legian BH

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Klopt, volgens mij van 23 juli tot 31 juli Lovina, Adirama, 31 juli tot 4 aug in Ubud, Tegal Sari en dan tot 14 aug in Legian BH.
Ben te herkennen aan de rode Roos. Nee, als je uitlegt waar Janur zit, laat ik ter plaatse wel een berichtje achter. Wij zijn met 3 pers.
Groeten,
Wim.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wim, ik wilde net vragen: wat trek je aan, maar met die rode roos komen we ook een heel eind. Ik zit van 15 juli tot 29 juli op Sulawesi, 29 juli-5 augustus Yogya, 5-10 augustus Ubud en 10-13 aug. Legian BH.
Sieb, tenzij we Yogya eerder willen verlaten, neem ik 4 augustsu een kijkje bij Janur.

Groetjes Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,858 pageviews Een website van indahnesia.com