Visa Lansia en NPWP

Subforum Het visumgebeuren 
101 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
asepers
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de uitleg guna2

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 01-07-2009 10:13 FredB wrote:

...
Die NPWP voorkomt dat je vertrekbelasting betaald, dat is handig, maar omdat je niet mag werken kunnen ze je geen belastingheffing geven over een inkomen, want dat inkomen is dan gewoon nihil. Achter je (buitenlands) inkomen komen ze natuurlijk nooit als je dat voor je houd.

Als je geen inkomen of te weinig inkomen hebt uit arbeid wordt je ook bijna niet belast .Zie de tarieven.

Als je inkomen hebt uit vermogen wordt de inkomen ook belast , waarschijnlijk heb je ook de geldende tarieven.

Over buitenlandse inkomen (al dan niet zwart) zullen ze wel nieuwsgierig zijn , ik kan me voorstellen dat het in de toerkomst ook vragen worden gesteld .

Ik kan me niet voorstellen dat iemand(WNA) in Indonesia goed leventj(relatief) kan leiden zonder dat ze een goede inkomen hebben .
Als ik dat kan denken , zal de pegawai pajak ook kunnen denken .

ergeet ook niet dat Indonesia en Nederland een belastingverdrag hebben.

bisa dicek of makemyday .

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

zins waarneer hebben nederland en indonesia een belastingverdrag
ik dacht eenzakelijke over eenkomst

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Al een tijdje .
Belastingverdrag ter voorkoming van dubbele belasting.

Het fijne ervan kan je opzoeken via Google .

Weet niet of dit nog relevant is.

http://www.intax.info/verdrag/indonesie8.htm

Zie ook :
overeenkomst tot het vermijden van dubbele belasting en het voorkomen van het ontgaan van belastingen met betrekking tot belastingen naar het inkomen en naar het vermogen, in werking getreden op 1 januari 2004.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 01-07-2009 16:48 Surya Atmadja wrote:

...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand (WNA) in Indonesia goed leventje (relatief) kan leiden zonder dat ze een goede inkomen hebben.
In RI is 20jt al een goed inkomen, dat is minder dan Ä1500. Als het echt nodig wordt geef je toch 40jt op! Zeer riant inkomen!

Be careful what you wish for; you might get it!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 02-07-2009 04:02 FredB wrote:

...
In RI is 20jt al een goed inkomen, dat is minder dan Ä1500. Als het echt nodig wordt geef je toch 40jt op! Zeer riant inkomen!

Is ook zo .
Dat is iets meer dan de Lansia norm voor de buitenlanders .
Voor de Indonesiers is het nog beter , ze hebben geen grote kosten zoals die oude Lansia-ers.

Ik heb nooit meegemaakt dat iemand die 1000 euro als inkomen hebt , het aan de belasting opgeven alsof hij 2X zoveel verdiend.
Omgekeerd wel Emoticon: Wink
Niet dat de pajak jongens bezwaren hebben . Emoticon: Yes!

Buiten het feit dat je ook met je papieren moet onderbouwen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-05-2009 15:15 guna2 wrote: Wat betreft dat huis mogen huren: dat doe ik al jaren. Maar misschien mag dat niet officieel. Het is sowieso oppassen geblazen: iemand die gewoon als toerist naar IndonesiŽ gaat, wordt door zijn hotels aangemeld bij de Intel . Als je een huis huurt (op je eigen naam) moet de huiseigenaar dat doen. Die melding is gratis. De heren van de Intel hebben er een handje van om te kijken of ze jou, Bleekgezicht, het eventuele niet-melden niet in de schoenen kunnen schuiven. Daarop staat een boete van 5 jt, of een jaar de bak in.

Het feit dat een buitenlander zich moet melden bij de intel is reeds jaren geleden afgeschaft. Echter de politie deelt dit niet mee want ze zijn er 1 van hun inkomstenbronnen mee kwijt geraakt........dus doen ze nog steeds voorkomen alsof het moet. Zelfs het hoofd van de intel in Yogya bleef glashard ontkennen dat de regel was afgeschaft (ja, hij vangt de grootste kluif). Vraag je ze naar de wet waarin het staat, dan komen ze geheid met een oud wetboek aan en zullen het nieuwe achterwege laten. Echter met een beetje gegoogle kan je de wet hierop van het net plukken. De politie (en de intel ) zijn niet de meest slimme autochtonen en beseffen niet dat tegenwoordig een ieder de wetten - zelfs in het Engels - van het net kan plukken. Een kennis van mij adviseerde de heren van de intel die oude wetboeken maar beter als toiletpapier te gebruiken....hebben ze nog enig nut.......en niet meer tevoorschijn te halen om argeloze buitenlanders (of hun eega's) te intimideren.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-07-2009 13:06 Yogya-Bali wrote: Het feit dat een buitenlander zich moet melden bij de intel is reeds jaren geleden afgeschaft.

Dat stel ik dan ook niet: de verlener van het onderdak moest (en moet, dunkt me) vreemdelingen melden bij de Intel. Niet de orang asing zelf.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Juist.....maar de politie (of intel ) doet dat wel zo voorkomen want - in hun ogen - heeft de bule het geld...en niet de gastheer (hoewel het best andersom kan zijn.....maar dat is teveel hersencapaciteit verlangd van de politie).

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Uit een site gejat :

SKLD (surat kelengkapan lapor diri) atau STMD (surat tanda melapor diri), saya tahu istilah SKLD sewaktu saya menguruskan visa suami saya dan istilah STMD saya dapat dari dinas capil tersebut. Sebenarnya SKLD dan STMD adalah serupa tapi beda dikit tapi mengurusnya sama-sama harus lapor ke kantor polisi. SKLD adalah surat registrasi WNA di kantor polisi sedangkan STMD adalah surat melapor saja di kantor polisi.
Jan 2009.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De immigratie moet het doorgeven aan de politie.......maar doet dit bewust niet want ook zij vangen mee in het "spel".
Ik heb in 20 jaar nog nimmer gemeld bij de intel of politie......ze weten toch wel waar ik woon, dus.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,208 pageviews Een website van indahnesia.com