Gezocht: conversatiepartner Bahasa Indonesia voor beginner

Subforum Gezocht & Aangeboden 
524 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dewiggers
Gebruiker
spacer line

Ben een 28-jarige vrouw uit Utrecht en zou erg graag goed Bahasa Indonesia willen leren. Heb daarom een cursusboek Bahasa Indonesia voor beginners aangeschaft. Het leren van de woorden gaat op zich goed, alleen de spreekvaardigheid is lastig om in mijn eentje te oefenen.

Hiervoor (en wellicht om wat vragen te kunnen stellen over de grammatica e.d.) zou ik graag ťťn keer in de week (een uur) met iemand af wilen spreken voor wat 'bijles'.

Is er iemand, woonachtig in Utrecht, die het leuk zou vinden om dit te doen?
Je kunt mij hierover mailen op: dewiggersEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Bedankt alvast voor de reacties!

Groet,
Dewi

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 17-05-2009 20:39 dewiggers wrote: woonachtig in Utrecht, die het leuk zou vinden om dit te doen?

Dewi, welkom in de 21e eeuw. Om te converseren hoef je tegenwoordig niet meer per se in dezelfde stad te wonen... Skype of een (Yahoo) Messenger volstaat. IIC in Leiden geeft overigens een zeer goed cursusboek uit, Selamat Datang , met... een cd voor de uitspraak.

Selamat belajar!

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

Heb zelf ook Selamat Datang gebruikt tijdens een cursus in Amstelveen. Die cursus was traag en vrij saai, maar ik had dan ook thuis een prive lerares (tevens mijn vrouw Emoticon: Wink

Ik zou ook Skype/Y! Messenger aanraden. Ben zelf ook een beginner, dus kan niet heel veel helpen :-(

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-05-2009 10:15 monyet_belanda wrote: Die cursus was traag en vrij saai

De cursus kan saai en traag zijn geweest, maar het boek toch niet, hoop ik? Vergeleken met andere cursuboeken vind ik Selamat Datang erg levendig.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Mijn zoon gebruikte Selamat datang ook .
Wordt ook bij TMA įTrade Management Asia studie gegeven.

De methode heeft bijna dezelfde basis zoals wat ik in Berkenhoven De Bildt (Zeist) heb gehad , 40 jaar geleden. Van de SBBS=Stichting Bijstand Buitenlandse Studerenden (?) , gelieerd met FSS=Foreign Students Service.
Alleen zaten we een halve ochtend in een talenpracticum en s'middags praktijklessen , s'avonds ook in de praktijk toepassen.
Leren omgaan met de autochtoonse meisjes .

Uitgaan in Zeist en Utrecht.
We zaten in een klein `villa`, intern .
Heb 2 maanden gedaan .

Terug naar Selamat Datang , is goed genoeg voor de eerstre treden in Bahasa Indonesia.
Een prive`lerares of leraar , een native speaker kan ook bijdragen aan het snel aanleren.

bisa dicek of makemyday .

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Ik vind het boek Selamat Datang nuttig en met die cd erbij een goede manier om de taal te leren. Als je les volgt in een groep kan het misschien voor sommige te traag gaan omdat je thuis met je partner volop aan het oefen bent maar ik zelf heb er veel aan gehad. Anno 2009 kan je zelf nog volop oefenen middels het lezen van digitale Indonesische kranten etc.

- Let us live simply so that others may simply live -

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-05-2009 10:52 Surya Atmadja wrote: Een prive`lerares of leraar , een native speaker kan ook bijdragen aan het snel aanleren.

Vandaar dat ik Skype/Yahoo voorstel. Mijn dochtertje (14) yahoet met de zoon (17) van een Britse collega van mij. Die twee komen de maand juli hier zitten, en ze hebben besloten BI te leren. Het Engels van mijn dochtertje gaat met sprongen vooruit, en Will leert wat Indonesisch. Win-win. Haar Yahoo-ID: fork_food

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-05-2009 10:58 Hilmar wrote:
Ik vind het boek Selamat Datang nuttig en met die cd erbij een goede manier om de taal te leren.

Het boek is door de uitgever/schrijver eigenlijk niet bedoeld voor zelfstudie. Bruce wil namelijk ook cursussen verkopen... Hij snijdt zich enigszins in de vingers omdat zelfstudie ook al door de cd best wel te doen is.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Selamat datang inderdaad een leuke methode om Bahasa Indonesia te leren, en prima geschikt voor zelfstudie. Zelf heb ik een tijd les gehad uit 'Leerboek Indonesisch' van Steinhauer in Leiden...vergeleken daarmee is selamat datang echt een verademing!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,745 pageviews Een website van indahnesia.com