Java per trein

Subforum Java 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Walterm
Gebruiker
spacer line

Hallo vrienden,

In September wil ik per trein van wet naar oost.
Ik heb de volgende vragen :

Wat moet ik zeker zien?
Wat kan ik overslaan?
Hoeveel dagen moet ik er voor uittrekken???
Wat zijn ongeveer de totale kosten voor de trein?
Is de rammadan een probleem??

Bedankt alvast !

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Goedemorgen,

Welkom op dit forum!
Je post wekt meteen wat wedervragen op. Hoeveel tijd heb je te besteden? Je wilt per trein van west naar oost op Java neem ik aan of heb je het ook over Sumatera? (op andere eilanden geen trein overigens)
Wat je op Java zeker moet zien zijn de Borobudur, Prambanan en Bromo. Dat kun je met vanalles uitbreiden ook afhankelijk hoe ver je van de spoorlijn af wil......
Yogyakarta, Solo, Malang (vanuit hier kun je de Bromo bezoeken)
Het mooiste stuk is Bandung-Yogyakarta (Bandung zelf minder) Dan zijn er nog plekken waar je wat verder van de spoorlijn af moet zoals Pangandaran, Kawah Putih (zuid van Bandung), het Dieng Plateau, Madura (met de ferry over vanuit Surabaya, er gaat geen toerist heen en daarom interessant), Kawah Ijen (oost Java)
Het ligt natuurlijk aan je interesses, Over Jakarta zijn de meningen verdeeld (vraag die van mij maar niet) maar het is natuurlijk wel de hoofdstad en voor velen daarom de moeite van het bezoeken waard. Hoogtepunten in Jakarta zijn oa de grote moskee, MONAS, pasar ikan, Glodok (Chinese wijk).
Hoeveel dagen voor Java? Dat is afhankelijk van je bezoeken natuurlijk maar om de must sees te zien toch wel minstens een week maar 2 of 3 kan natuurlijk ook.
Zie ook de website van de spoorwegen http://www.kereta-api.com/
De Ramadan is zeker een probleem, treintickets zullen sneller zijn uitverkocht dus minder of geen keuze en eten gaat overdag wat minder gemakkelijk.

gr
Ńnne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; sterker nog, treinkaartjes voor de periode rond/tijdens ramadan, en dan in het bijzonder rond het einde van de ramadan, Idul Fitri, is ronduit een drama. Een maand voor vertrek worden normaal kaartjes verkocht, die zullen voor die periode binnen enkele uren uitverkocht zijn, ondanks het feit dat de kaartjes tot 100% duurder zijn en er flink wat meer treinen ingezet worden.

Dit is echter wel maar 'een richting op'. Ga je tegen de stroom in (dat is voor Idul Fitri naar Jakarta en na Idul Fitri naar de rest van Java) dan heb je wellicht een trein voor jezelf. Dit geldt ook voor vliegtuigen, bussen en al het andere vervoer. Zeker een ding om rekening mee te houden, want je zult versteld staan hoeveel mensen er dan op reis gaan, meer dan er in Nederland wonen naar men zegt.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-05-2009 14:34 Yerun wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; sterker nog, treinkaartjes voor de periode rond/tijdens ramadan, en dan in het bijzonder rond het einde van de ramadan, Idul Fitri, is ronduit een drama. Een maand voor vertrek worden normaal kaartjes verkocht, die zullen voor die periode binnen enkele uren uitverkocht zijn, ondanks het feit dat de kaartjes tot 100% duurder zijn en er flink wat meer treinen ingezet worden.

Dit is echter wel maar 'een richting op'. Ga je tegen de stroom in (dat is voor Idul Fitri naar Jakarta en na Idul Fitri naar de rest van Java) dan heb je wellicht een trein voor jezelf. Dit geldt ook voor vliegtuigen, bussen en al het andere vervoer. Zeker een ding om rekening mee te houden, want je zult versteld staan hoeveel mensen er dan op reis gaan, meer dan er in Nederland wonen naar men zegt.

Ik wilde het niet te rigoreus neerschrijven..... Emoticon: Blush Ik weet er alles van mensen liftend langs de weg, zwarte markt, woekerprijzen. Maar toch geloven mensen dit vaak niet....Ik merk in mijn omgeving dan ook vaak een onuitgesproken reactie van, ja het zal wel. Jammer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat ze het niet geloven is mijn probleem niet, men mag ook best eigenwijs zijn hoor. Ze leren het vanzelf wel Emoticon: Wink . Ik heb het nu een paar jaar gezien en probeer of niet te reizen, of als het moet dus 'tegen de stroom in'. Als ik er dit jaar tijd voor heb zal ik zeker een reportage maken over hoe het er in Jakarta aan toe gaat, al die miljoenen mensen die in bussen, vrachtwagens, bemo's, auto's en vliegtuigen gepropt worden. Prachtig gezicht als je zelf niet mee hoeft.. haha..

Ho Lee Fuk

Walterm
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties !!

Mijn plan is om vanf 02-09-2009 in een week tijd van Jakarta (tussenstop in Depok) naar uit oosten te reizen (boot naar Bali)
Geeft dit erg veel problemen en welke stukken per bus en welke per auto???
De antwoorden mogen rigoreus Emoticon: Shiny

Alvast bedankt !

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Idul Fitri staat voor 2009 in de boeken op 21-21 september, en de 23e is een extra vrije dag. Idul Fitri duurt voor de meesten dus een dag of 5 (24-25 is zaterdag-zondag, zonder op de kalender te kijken)

Je gaat dus midden in de Ramadan op reis. Tickets zijn in die tijd sowieso duurder dan normaal, ook de officiele prijzen liggen tot 100% hoger. Aangezien je 'met de stroom mee' gaat zal het erg druk zijn en zul je wellicht het beste af zijn om met de bus te proberen i.p.v. de trein, omdat je treinkaartjes in deze tijd wellicht vooruit moet reserveren, terwijl dit met bussen iets makkelijker te regelen is over het algemeen.

Eten en drinken moet zal overigens geen probleem zijn. Reizigers (langer dan een x aantal uur) mogen eten, zo ook zieken, kinderen, ouderen, zwangere vrouwen, ongestelde vrouwen en de rest van Indonesie die geen moslim is.

Ho Lee Fuk

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Als je 40 (of 60) km van huis bent als reiziger mag je eten tijdens de ramadan. Dat is namelijk de afstand die een kameel kan afleggen in 1 dag. Altijd handig, je stapt in een auto en na die afstand mag je eten... Het is zo flexibel allemaal..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh hebben ze dat verandert dan ik dacht dat het 80 km was............ Zouden ze daar in het "stenen" tijdperk ook rekening mee gehouden hebben? Emoticon: Confused Volgens mij is die flexibiliteit maar net zoals iedereen het uitkomt toch?

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

On 16-05-2009 15:50 Anne Mieke wrote:
Oh hebben ze dat verandert dan ik dacht dat het 80 km was............ Zouden ze daar in het "stenen" tijdperk ook rekening mee gehouden hebben? Emoticon: Confused Volgens mij is die flexibiliteit maar net zoals iedereen het uitkomt toch?

Nee, in het "stenen tijdperk" was het 45 KM, maar dat hebben ze dus al omhoog gedaan, omdat kamelen nou niet echt op jalan tol zijn toegestaan.

Daarom heet het ook flexibiliteit AM.. Emoticon: Smile

Walterm
Gebruiker
spacer line

Wederom bedankt voor alle goede tips.
Toch blijven er nog wat vragen. Dit komt ook doordat ik zoveel verschillende meningen op het net vind.
Ik reis dus met de stroom mee maar VER voor het suikerfeest.
We willen het liefst per trein omdat we gehoord hebben dat dit zo mooi moet zijn ................?!
Hebben we in de 1e week van september dan OOK last van de drukte en zijn de trein tickets dan OOK vaak uitverkocht???
Of geld dit alleen voor de periode rond het suikerfeest???
Als de we route omdraaien dus van oost naar west rond de 20e, dan zitten we wel TEGEN de stroom in maar wel ROND het suiker feest.... Emoticon: Frustrated
Twijfels, twijfels.......... Emoticon: Stupid

Bedankt wederom voor alle nieuwe antwoorden en tips !!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Nou, Walter, zo mooi is het eigenlijk niet. Veel stukken zijn allejezus saai. En veel treinen, vaak de luxere, reizen 's nachts. Dan zie je geen flikker, ook niet als je er een zou willen zien. Sowieso is het aan te raden om de periode rond Lebaran te mijden. De `verkeerde kant' op reizen in die tijd is wel degelijk mogelijk, en vaak spotgoedkoop, maar dan nog zit je met de ellende dat veel ` facilities ' gesloten zijn. Kortom, heroverweeg.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 16-05-2009 15:23 Walterm wrote: Mijn plan is om vanf 02-09-2009 in een week tijd van Jakarta (tussenstop in Depok) naar uit oosten te reizen (boot naar Bali)

Een week is gewoon te kort. Lebaran of geen Lebaran. Kijk eens op de kaart van Java, schat de afstanden, en ga er vervolgens vanuit dat je per auto niet gek veel meer kunt afleggen dan 40 km per uur. Kortom, je zit die week in een of ander vervoermiddel. Niet prettig, zeker niet in IndonesiŽ. Mijn voorstel: vlieg van JKT naar Yogya, en vergeet alles wat er tussen ligt. Blijf een week in JOG, en vlieg daarna naar Bali. Ideaal is anders, maar je hebt gewoon de tijd niet. Sudah . Sampun .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-05-2009 10:12 Walterm wrote:
Is de rammadan een probleem??
Bedankt alvast !
Nee de Rammadan is totaal geen probleem, er is altijd plaats.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Waarom willen zoveel mensen toch in september naar Java? Ik snap dat niet. Dit is al de zoveelste hier op indahnesia. Ga dan net na de ramadan zoals wij, dan ben je van alle drukte af en zijn de prijzen ook weer normaal.

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-06-2009 21:51 monyet wrote:
Waarom willen zoveel mensen toch in september naar Java? Ik snap dat niet. Dit is al de zoveelste hier op indahnesia. Ga dan net na de ramadan zoals wij, dan ben je van alle drukte af en zijn de prijzen ook weer normaal.
Ik denk niet dat er meer mensen in september naar Java gaan maar wel dat er mensen zijn die (al een tijd terug) hun vlucht geboekt hebben en er al surfend achter zijn gekomen dat het in september Ramadan is. En meestal kun je zo'n vlucht niet meer wijzigen tenzij tegen (aanzienlijke) kosten. Dus...........
Mja voor mij een mooie gelegenheid om ze bijvoorbeeld naar Flores te dirigeren.... Emoticon: Devil

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-05-2009 15:11 Yerun wrote:
Dat ze het niet geloven is mijn probleem niet, men mag ook best eigenwijs zijn hoor. Ze leren het vanzelf wel Emoticon: Wink . Ik heb het nu een paar jaar gezien en probeer of niet te reizen, of als het moet dus 'tegen de stroom in'. Als ik er dit jaar tijd voor heb zal ik zeker een reportage maken over hoe het er in Jakarta aan toe gaat, al die miljoenen mensen die in bussen, vrachtwagens, bemo's, auto's en vliegtuigen gepropt worden. Prachtig gezicht als je zelf niet mee hoeft.. haha..

Tijdens Lebaran is Jakarta lekker leeg .
Wat heet , er lopen nog miljoenen rond.

Al die migranten die naar hun kampung gaan .
Het is een genot om Lebaran in Jakarta te vieren. Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

HaPee
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Walterm

Ik zou idd dat hele stuk tussen jakarta en yogya overslaan, en die boot naar Bali ook laten voor wat het is.

Vlieg gewoon direkt door naar yogya bak daar een paar dagen om de stad te zien, borobordur en prama en rijdt dan in 3 dagen via malang en de bromo door naar surbaja en stap daar lekker op het vliegtuig naar bali of nog beter lombok.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Anne Mieke, jij zit op Flores ofzo? Kunnen we online ergens wat info vinden? Wil er best es heen al is onze kleine nog even te jong denk ik... maar misschien een volgend jaar wel.

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-06-2009 23:20 monyet wrote:
Anne Mieke, jij zit op Flores ofzo? Kunnen we online ergens wat info vinden? Wil er best es heen al is onze kleine nog even te jong denk ik... maar misschien een volgend jaar wel.
Nee, helaas ik zit nog in Nederland....... Wat wil je weten over Flores? Want voor je het weet schrijf ik boek hier op het forum.........Jullie kleine te jong?
In het kort: Flores is: Kelimutu meren, adatdorpen, komodovaranen, snorkelen en duiken in een supersetting vooral rond Labuan Bajo en Riung, prachtige natuur, aardige (en weinig) mensen en er is niemand die je met wat dan ook lastig valt.......

gr
AM

zieleffe
Gebruiker
spacer line

En hier rijden er ook geen treinen meer.Karete api is niet meer mogelijk omdat men er huizen er op gebouwd hebben..... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,554,500 pageviews Een website van indahnesia.com