|
|
|
|
|
Kan iemand mij vertellen of het een verplichting is bij iedere maatschappij, dat wanneer je een ticket koopt met een C card dat je de kaart dient te laten zien voor het instappen.
Daar ik een ticket wil kopen met mijn kaart voor mijn vrouw welke in Indonesie is en ik momenteel in NL. Mijn kaart is een Nederlandse master kaart in Nederland.
Dus kan zij niet mijn kaart laten zien.
Met het nummer 1234 5667 8900.
|
|
|
|
|
ik koop steeds mijn tickets online dus betaal met een creditcard...nog nooit heb ik die kaart moeten laten zien bij het inchecken...ik denk dat je dus gerust kunt boeken voor je vrouw...bij twijfel vraag je het toch gewoon aan die maatschappij vooraleer je boekt?
|
|
|
|
Ik heb hen reeds aangeschreven.
Doch wat betreft mijn ticket naar London staat het volgende;
How do I get my electronic ticket?
You will receive a ticket confirmation email from us when your tickets have been issued. When you arrive at the airline check-in desk you will be required to present the following to receive your boarding pass:
an official form of photographic identification, e.g. driver's licence or passport
a printout of this confirmation email to show to the airline.
the credit/debit card you paid with ( This only applies if you are flying with one of the following airlines: SAS and Air France).
Ok ik vlieg dan wel niet met SAS of Air France. Maar wie weet zijn er nog anderen die hetzelfde eisen.
Hoe zit het met de KLM? Datis tot nu toe de goedkoopste welke ik heb kunnen vinden. De KLM is toch van Air France? Ik moet ze nog een emailtje sturen.
|
|
|
|
|
Ik vlieg af en toe met KLM en die betaal ik dan ook met CC. Ook ik heb nog nooit de kaart hoeven laten zien.
|
|
|
|
Ik vlieg altijd met Singapore air en moet ALTIJD mijn kaart laten zien. Boeking is steeds via website van Singapore air.
Greetz,
Raffel
|
|
|
|
Albert,
Het ligt aan de maatschappij welke voorwaarden zijn hieraan hangen. Bij de ene maatschappij moet je je creditcard tonen maar meestal niet als de creditcardhouder ook de passagier is (of een onderdeel van de party) Koop je een ticket voor iemand anders dan vraagt de ene maatschappij wel en de ander niet om een bewijs. Ik heb bij SQ eens een formulier hiervoor in moeten vullen dat de betreffende reiziger gemachtigd was om met betaling via mijn creditcard te reizen.
Dus samengevat: even navragen bij de maatschappij. Nogmaals er is een verschil of je zelf al dan niet meereist.
gr'
AM
|
|
|
|
|
On 16-05-2009 09:43 Raffel wrote: Ik vlieg altijd met Singapore air en moet ALTIJD mijn kaart laten zien. Boeking is steeds via website van Singapore air.
Greetz,
Raffel
|
Sinds een paar jaar vlieg ik nog erg weinig met Singapore Airlines, maar daarvoor wel en betaalde ik meestal met een kaart,maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit mijn kaart moest laten zien.Zou ook moeilijk zijn geweest : van alle dingen die ik vergeet mee te nemen is de kaart er een van,,,gelukkig heb ik dan altijd nog mijn gewone bankpasjes mee,anders heb ik een probleem in den verre..
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
On 16-05-2009 09:43 Raffel wrote: Ik vlieg altijd met Singapore air en moet ALTIJD mijn kaart laten zien. Boeking is steeds via website van Singapore air.
Greetz,
Raffel
|
Ik ook, maar nog nooit mijn CC moeten laten zien. Mijn tickets worden ook wel eens door een bedrijf betaald met CC, dus hoe kunnen ze dat nou eisen?. T is nou niet dat ik die cc mee kan nemen. Raar.. Ik zou me er niet druk om maken Albert.
|
|
|
|
Ik heb ook nog nooit mijn creditcard laten zien met de vluchten die ik geboekt heb. AirAsia over het algemeen overigens, maar ook Mandala (via reisbureau overigens).
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Cheaptickets zegt;
U kunt wel een boeking maken voor iemand anders maar niet met credicard betalen voor iemand anders.
Ebookers.nl zegt;
Dit is geen enkel probleem. De passagiers kan gewoon met het e-ticket en het paspoort inchecken en vliegen.
Wacht nog op uitslag van de KLM.
|
|
|
|
|
mijn ouders komen regelmatig bij mij op bezoek hier in indonesie en steeds boek ik hun tickets online, met mijn creditcard, door de jaren heen met tientallen maatschappijen (gemiddeld 2x per jaar, reeds 17 jaar lang) en nog NOOIT werd bij de incheck naar die kaart gevraagd, dat lijkt me gewoon overbodig, als de betaling ok is, wat kan dan nog het probleem zijn? het lijkt me gewoon heel erg klantonvriendelijk om nog met zo'n voorwaarden op de proppen te komen...
|
|
|
|
bij LIONS-air moest ik vorig jaar wel degelijk mijn creditcard laten zien (jogya-mataram via surabaja) ... en die lag toen dus thuis ... gelukkig kon ik iemand bereiken die daar mijn creditcard nummer plus bevestigings-code (2 cijers achterkant kaart) kon doorbellen anders had ik niet kunnen / mogen boarden (zonder een nieuw ticket te boeken ) ... dus het is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt, maar je kan dus ook gewoon je creditcard nummer en bevestiging code aan je vrouw doorgeven ....
|
|
|
|
On 16-05-2009 22:01 laurens wrote: dus het is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt, maar je kan dus ook gewoon je creditcard nummer en bevestiging code aan je vrouw doorgeven ....
|
Dat is een mooie tip.
merci.
|
|
|
|
|
De KLM schrijft;
Thank you for your e-mail.
If you pay your spouse's ticket booked via our website by your credit card, she does not need to show the credit card at the check-in counter.
You could do the booking via our website at www.klm.co.id
|
|
|
|
|
Bij Mandala Airlines vraagt men tijdens het inchecken altijd naar de Credit Card. Het waren wel allemaal online boekingen.
|
|
|
|
On 16-05-2009 22:01 laurens wrote: dus het is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt, maar je kan dus ook gewoon je creditcard nummer en bevestiging code aan je vrouw doorgeven ....
|
Het is zeker afhankelijk van de maatschappij maar alleen een nummer/code volstaat niet altijd, ook dat is maatschappij-afhankelijk.
|
|
|
|
|
Hallo,
Wij vliegen kortelings met Singapore Airlines. Mijn vrouw vertrekt met het zoontje twee weken voordat ik met de dochter kom. Alle vier de tickets zijn betaald met dezelfde visa-kaart. Ik ben bij SA een papier 'letter of indemnity' moeten laten invullen dat mijn vrouw kan (moet) meenemen. Ikzelf moet mijn visa-kaart laten zien aan de desk van SA in Londen bij vertrek. Ze (SA) raadden me ook aan om een kopie van visa-kaart en mijn paspoort mee te nemen. Nogal omslachtig. Het zal zijn reden wel hebben. Liever een kopietje te veel mee dan te weinig. By the way. Via Londen vertrekken is stukken goedkoper dan vanuit België, Nederland of Frankrijk (met SA). Je moet dan wel op eigen houtje in Londen geraken maar het scheelt een heel stuk.
|
|
|
|
On 21-05-2009 14:30 patatje wrote: Hallo,
Wij vliegen kortelings met Singapore Airlines. Mijn vrouw vertrekt met het zoontje twee weken voordat ik met de dochter kom. Alle vier de tickets zijn betaald met dezelfde visa-kaart. Ik ben bij SA een papier 'letter of indemnity' moeten laten invullen dat mijn vrouw kan (moet) meenemen. Ikzelf moet mijn visa-kaart laten zien aan de desk van SA in Londen bij vertrek. Ze (SA) raadden me ook aan om een kopie van visa-kaart en mijn paspoort mee te nemen. Nogal omslachtig. Het zal zijn reden wel hebben. Liever een kopietje te veel mee dan teweinig.
|
Ja. zo´n brief, dat bedoelde ik. Kon even niet meer op de naam komen. Het is volgens mij een soort vrijwaring bedoeld om fraude te voorkomen. Uiteindelijk is een creditcard minder beschermd dan een debitcard. Ik vind er wel logica inzitten.
|
|
|
|
|
On 18-05-2009 12:38 Albert wrote: De KLM schrijft;
Thank you for your e-mail.
If you pay your spouse's ticket booked via our website by your credit card, she does not need to show the credit card at the check-in counter.
You could do the booking via our website at www.klm.co.id
|
Nu hoor ik opeens dat zij van de KLM wel min CC moet lante zien (kopie). Ik heb dus een protest email geschreven en tevens hun eigen email erbij gevoegd waarin zij vermelden dat het niet nodig was.
Tevens een protest email naar E-bookers daar ook zij mij hadden medegedeeld dat het niet nodig was. E egvraagd dit te regelen met de KLM in Jakarta. Daar ik niet graag een gescande kopie van mij cc per email dawel per fax verstuur. Gezien het geen beveiligde site is (e-mail).
Nu maar afwachten wat eruit komt.
|
|
|
|
|
Albert,
Verkeerde informatie geven bij de aankoop van een product in Nederland geeft de koper het recht om de koop te ontbinden.
Je hebt de informatie per mail ontvangen dus een schriftelijk bewijs (email is rechtsgeldig in Nederland)
Ik weet niet precies wat je in je mail hebt geschreven maar je zou kunnen vragen tot het gewoon doorgaan van de aankoop eventueel met vermelding dat (kopie) van je cc achterwege kan blijven en/of op grond van eerder verkregen info per email danwel ontbinding van de koop op grond van foutieve informatie over voorwaarden waaraan je niet kunt (wilt) voldoen..
gr
Anne Mieke
|
|
|
|
|
Anne Mieke,
Merci voor je reactie.
Ontbinding gaat een beetje moeilijk omdat ik een maand later naar Indonesie vertrek.
Ebookers heb ik gevraagd om dit recht te zetten met de KLM in Jakarta, daar het duidelijk in hun email stond dat het niet nodig was.
De KLM heb ik verzocht om zich aan hun woord te houden en heb tevens hun eigen e-mail bijgevoegd.
Als zij weigeren trek ik aan het kortste eind, want of het nou mogelijk is of niet de reis kan niet worden afgezegd, vanwege mijn vertrek met een enkeltje.
Als ze toch bij hun standpunt blijven gaat er een brief naar de KLM Nederland en de Telegraaf.
Laatst stond er toch al een negatief verhaal over de KLM en hun aimails voor vaste klanten. Tevens dat ze met de eisen vaste klanten alleen maar weg jagen.
gr.
Albert
|
|
|
|
|
Albert,
Ik denk dat je wel sterk staat maar ik begrijp dat het over een maand vertrekken iets anders is dan dat het leer van je nieuwe bankstel zich niet goed houdt.
Hieronder het adres van IATA (de overkoepelende instantie van veel luchtmaatschappijen ter wereld) Het is het proberen waar.
IATA Netherlands, PO Box 49
Badhoevedorp - 1170 AA
Netherlands
Phone : +31 206 54 55 95
gr
AM
|
|
|
|
|
On 01-06-2009 21:01 Anne Mieke wrote: Albert,
Ik denk dat je wel sterk staat maar ik begrijp dat het over een maand vertrekken iets anders is dan dat het leer van je nieuwe bankstel zich niet goed houdt.
Hieronder het adres van IATA (de overkoepelende instantie van veel luchtmaatschappijen ter wereld) Het is het proberen waar.
IATA Netherlands, PO Box 49
Badhoevedorp - 1170 AA
Netherlands
Phone : +31 206 54 55 95
gr
AM
|
OK
merci.
|
|
|
|
|
Eerste reactie v/d KLM;
Dear Mr Albert de Pauly,
Thank you for your e-mail.
Since the ticket already issued and paid by your credit card at your
travel agent, your wife does not have to show your credit card at
check-in counter.
Best Regards,
Grace Yoanita Hardiman I Reservation Ticketing
Air France KLM Indonesia
Tel: 62 21 252 67 30
Dan vraag ik mij af, hoe kan ik in Gods naam aan een e-ticket komen als ik nog niet heb betaald?
|
|
|
|
|
Ouwe zemelaar!
Je hoeft geen creditcard te laten zien bij het inchecken! Die gaan echt niet moeilijk doen. De maatschappij vind het alleen maar belangrijk dat de naam in het paspoort overeenkomt met de naam in de boeking en dat het ticket betaald is natuurlijk.
Door figuren zoals jij zijn bedrijven en instanties moeilijk bereikbaar omdat ze overspoeld worden met onzin vragen!
En over je andere 'probleem':
Prepaid internet is duur en roamen met je prepaid kaart in het buitenland is 'heel' erg duur. Trouwens, er zijn genoeg hotspots in Europa waar je vaak gratis of iig veel goedkoper verbinding kan maken via WIFI...heb je helemaal geen speciale kaart voor nodig!
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|