Vraag over doorvliegen van Jakarta naar Denpasar

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
27 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Martin_Reuvers
Gebruiker
spacer line

Ik vlieg eind juli naar Jakarta met de KLM, en kom aan om 17:30 uur. Nu wil ik diezelfde dag doorvliegen naar Denpasar, omdat ik Flores, Lombok en Bali (en misschien Sumba of Sumbawa) wil bezoeken.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je door de douane bent en je visum-on-arrival hebt? Ik wil namelijk via Air Asia een vlucht voor die avond boeken, maar wil graag zeker weten dat ik die vlucht ook kan halen.

Als iemand trouwens een tip heeft voor een andere vliegtuigmaatschappij voor de aansluitende vlucht, dan is die welkom.

Liever zou ik overigens direct doorvliegen naar Flores, maar ik hoorde dat dat altijd via Denpasar gaat. Klopt dat?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt wellicht later op de avond nog doorvliegen. Voor douane, bagage en visum on arrival moet je een half uur rekenen, maar je moet natuurlijk nooit een vlucht boeken die om 18:00 vertrekt. Voor je eigen gemoedsrust kun je hier het beste een uurtje of twee tussen laten. Kun je een hapje eten voordat je verder vliegt.

Zeker weten bestaat in Indonesie overigens niet. Dikke kans dat je het haalt is er echter wel hoor. Vrees niet.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
En dan niet te vergeten de wandeling of busritje of taxi naar domestic, trek hiervoor in de avond ook rustig een half uurtje uit.
Idd. geen rechtstreekse vlucht. Lionair is ook een goede keus (naar Dps.).
Have fun
Rob

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Martin,

Je kunt 2 dingen doen, diezelfde avond nog doorvliegen naar Denpasar en dan de volgende dag een vlucht nemen naar Flores, echter afhankelijk van waar je heen wil willen vluchten nogal eens vol zitten (zeker in juli). Je kunt ook met Mandala doorvliegen naar Bali. De vlucht naar Bali zal vanaf Rp 500.000 zijn (o.a. Mandala, Batavia, Lion Air de prijzen van Airasia zijn volgens mij meer variabel) Gezien je aankomst in jakarta zou ik voor een vlucht kiezen niet eerder dan 19.30 uur.
De vlucht Denpasar-Labuan Bajo rond Rp 800.000 (Transnusa en Indonesia Air Transport), de vlucht Denpasar-Ende/Maumere rond Rp 1.000.000 (Merpati).
Je kunt ook kiezen voor de volgende dag naar Kupang met Mandala (vertek 7.45, aankomst 12.45) Ik betaalde vorige maand Rp 700.000 en vanuit Kupang kun je naar Maumere of Ende, met een beetje geluk nog diezelfde dag voor rond Rp 550.00 (Transnusa en Merpati). Je bent dus via Kupang waarschijnlijk goedkoper uit. Maar, enfin eea is afhankelijk van je reisplan, data etc.
Dan is er nog de mogelijkheid om vanuit jakarta door te vliegen naar Bandung en de volgende dag Bandung-Flores via Denpasar met Merpati.
Tzt heeft ook Pelita wellicht vluchten Denpasar-Flores. Je kunt het best de websites vanaf half juni gaan checken (of mij vragen, heb een hotline met Flores! Emoticon: Smile )

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Martin,

Ik zou lekker een nacht wachten. Even overnachten ergens op de airport of jakarta zelf. en dan in de ochtend verder vliegen. Is het ook weer licht en je komt op een fatsoenlijk in DPS aan.

Begin de details te vergeten

Iris Cendol
Gebruiker
spacer line

In plaats van vliegen kan hij toch ook met de speciale bus naar Bandung. Die gaat rechtstreeks vanaf Macdonalds kiosk (Jakarta- airport) naar Bandung Shopping Mall, doet er 2 uurtjes over en kost 75.000 rph. Is heel goed te doen want zo ga ik altijd naar Bandung.
Maar van Bandung naar Flores vliegen dat wist ik nog niet dus alvast bedankt voor de tip!!Super, kun je me ook in richtprijs geven wat een ticket Bandung-Flores ongeveer kost, alvast bedankt,
groetjes Iris Cendol

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM vliegen van Jakarta naar Bandung ja.. dat dat nog kan.. met de tolweg is het een fluitje van een cent om gewoon naar Bandung te reizen i.p.v. twee keer op 1 dag een vliegveld te moeten aandoen om een rotstukkie te vliegen (want dat is het).

Als je in Jakarta zit, ben je over het algemeen al 1 uur of meer van het vliegveld verwijderd en Bandung is ook zoiets.. Maar gelukkig is er de keuze, dus kan de reiziger zelf kiezen. Luxe-positie die je niet moet laten voorbij gaan en rustig moet overwegen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-05-2009 15:29 Iris Cendol wrote:

Maar van Bandung naar Flores vliegen dat wist ik nog niet dus alvast bedankt voor de tip!!Super, kun je me ook in richtprijs geven wat een ticket Bandung-Flores ongeveer kost, alvast bedankt,
groetjes Iris Cendol
Ja veel. Bandung-Maumere rond 1.6 juta. Er zijn ook vluchten naar Labuan Bajo. die zullen Rp 200.000 tot Rp 300.000 goedkoper zijn. Vluchten gaan ook niet elke dag en nog een ander nadeel is Merpati (ben allergisch voor Merpati (Een veel betere optie in dit geval is via Kupang. Maar dit was voor volledigheid.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,290 pageviews Een website van indahnesia.com