De Pasar Malam Besar komt er weer aan

Subforum Andere praat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-05-2009 14:52 leomanado wrote:
Anne Mieke

Als je van de Utrechtse Baan komt neem je de afslag langs het station. Je ziet dan het Malieveld aan je rechterkant. Neem de eerste afslag rechts na het station. Dan bij de stoplichten even rechts en meteen weer links. Neem dan meteen de rechterrijbaan want na enkele tientallen meters moet je dan rechts de parkeergarage in.

als je van de andere kant komt kan je niet linksaf de parkeergarage in (is meestal afgezet) stukje doorrijden en dan draaien zodat je het malieveld aan de rechterkant hebt, de ingang v.d. parkeergarage ligt naast de ingang die naar de tent gaat, kan niet missen.
We hebben er jaren achter elkaar in gestaan en langer dan tot 22.30 mogelijk 23.30 maar ik dacht zelfs 1ot 24.00 u.

11 euro valt nog mee als je met een aantal personen bent en er bijv. van 14.00 u.tot 23.00u. kunt blijven. Het is inderdaad duurder gewordendan de vorige keer, maar wat niet..................
Geen uitrijkaart ?
dan kost het denk 2 euro per 55 min.

even gegoogled :

Home > Plannen en projecten > Verkeer en vervoer > Bereikbaarheid Den Haag > Onderweg naar en in Den Haag > CentrumRING en parkeren in Den Haag
Parkeergarage Malieveld

Garage Parking Malieveld
Capaciteit 600 plaatsen
Tarief 2009 Ä2,- per 60 minuten of gedeelte daarvan (op de site van apcoa staat per 55 min.)
Betaalmiddelen Papier en muntgeld
Creditcard en chipknip
Openingstijden ma., di., vr. 06.30-21.30 uur
wo. & do. 06.30-22.00 uur
za. 08.00-19.00 uur, buiten evenementen op zaterdag Ä 8,- dagtarief.
zo. evenementen
Telefoon 010 - 233 19 84
Internetsite

www.apcoa.nl

Die tijden kloppen niet helemaal als de pasar malam open is, sorry TTF (kan er niet aan wennen)
Wij zijn er altijd laat weggekomen, desnoods even bellen of navragen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Yoke,
Wat niet duurder is geworden? auto's, huizen, benzine, geld lenen, etenswaren, inhuur personeel.....
Deflatie here we come! Emoticon: Wink

Wij wilde afgelopen donderdag ook naar de PMB, maar we zijn blijven hangen op het strand. Had een grotere toegevoegde waarde dan toegang tot de PMB. Op zich wel ff wennen daar we eigenlijk al 11 jaar naar de PMB gaan. Kasian saya

Je kunt nog gratis parkeren in de wijk links van de Keizerstraat in (Oud) scheveningen. En dan met de tram naar CS toe.

Begin de details te vergeten

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

En dan met de tram naar CS toe.

Kan ook natuurlijk maar als je met zijn vieren bent dan kost de tram misschien net zo duur.

Wat niet duurder is geworden? auto's, huizen, benzine, geld lenen, etenswaren, inhuur personeel.....
Deflatie here we come! Emoticon: Wink

OK benzine goedkoper, parkeren duurder, dus lood om oud ijzer.
Etenswaren goedkoper Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Waar doe jij je boodschappen ?
huizen goedkoper, dus ook minder waard, vette pech voor wie zijn huis verkopen wil.
Lenen ??????? Op de TV reclame staat er toch altijd tegenwoordig bij dat lenen geld kost. Sparen dus maar al is de rente minimaal momenteel.
Dus deflatie here we come ? ik weet het nog zo net niet. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

rond 14.00 zou het goed kunnen dat de parkeergarage wel vol is....en als het 1 auto uit, 1 auto in is dan kan het wel lang duren....
Vanuit de richting van Leiden: richting station....door het tunneltje en daarna rechts aanhouden. Na de stoplichten meteen rechts de parkeergarage in.....
De uitrijkaart is inderdaad alleen voor die parkeergarage. Of het ook goedkoper is wanneer je van 14.00-22.00 uur staat weet ik niet, ik ken het tarief per uur eigenlijk niet.

Het eten is inderdaad niet overal even lekker....toch kan ik niet afblijven van de durian, es durian, pisang goreng en tjendol....hmmm! Maar voor mijn man, die had gevraagd of ik nasi rames mee wilde nemen, moest ik toch even goed zoeken voordat ik echt iets lekkers zag.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik durf het bijna niet te zeggen maar we gaan (toch) met de trein......... Emoticon: Red face Sifat karet........?
Iemand morgen nog in Den Haag?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-05-2009 22:45 Anne Mieke wrote:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar we gaan (toch) met de trein......... Emoticon: Red face Sifat karet........?

gr
AM

Ik ben er niet maar wens jullie veel plezier Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

dingef
Gebruiker
spacer line

ben afgelopen zaterdag geweest....

moet zeggen dat ik het niet echt bijzonder vind..het eten ook niet........
was gewoon met de tram gegaan.. was bij mn zus in scheveningen Emoticon: Shiny

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

en hoe vond je het Anne Mieke?
Ik ben zondag weer van de partij!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik durf het bijna niet te zeggen maar we gaan (toch) met de trein......... Sifat karet........?

Wij gaan altijd met de trein. De Pasar Malam staat ongeveer een 200 meter van het station. Geen gezeur mer parkeren etc. Lekker makkelijk.
Wij gaan zondag.

Gr. Pamela

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Hai Pam en Novi K
Morgen ben ik op de Pasar zo rond 14.00
Gezellig jullie te ontmoeten, ik kom met dochter Eva
mijn tel.nr 0652278143
Groetjes Wilma/Merapi
PS: vriend Ike vroeg om een batik shirt, we kijken wel

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

batik shirts zijn er volop te koop, dus dat moet lukken!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Zou leuk zijn jullie te ontmoeten. Mijn man en ik zijn er al om Ī 12.30 uur want dan begint het krontjongorkest uit Jakarta. Morgen staan trouwens veel leuke dingen op het programma, zoals 's avonds Andy Tielman en Rudy van Dalm (stuk jeugdsentiment).

Groet,
Pamela

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik was een jaar of 5, 6 niet naar de pasar malam geweest en (hoewel het er weer even uit was) wist ik weer waarom. Nog altijd dezelfde indeling, dezelfde stands. Ik vind de muziek steeds minder worden en ik vond het eerlijkgezegd donderdag al helemaal drie keer niks. Het heeft ook steeds minder met Indonesie te maken (wat dat aangaat vind ik het zelfs in Eindhoven leuker) Er was 's middags een a capella koor (is ook echt Indonesisch maar niet heus) daarna een rock and roll achtige band en toen de zogenaamde Indonesische rockband. Had mijn (Indonesische) vriendin al uitgelegd dat dit echt een begrip is in Nederland en dat je die sound ook nergens anders hoort (ik heb het over echt heel lang geleden toen er in elk geval in Brabant heel veel van waren en allemaal leuk) Maar goed de band van donderdag vond ik maar matigjes. Ja iemand zoals Andy Tielman is natuurlijk wel leuk.
Heb wel een paar dingen gekocht die ik natuurlijk helemaal niet nodig heb maarja dat doen vrouwen wel vaker geloof ik Emoticon: Smile Batik laptoptas, oranje slippers met "spiegeltjes en kraaltjes" allebei lekker fout en een zakformaat boekje Bahasa Ambon (en da's wel zinnig natuurlijk.......) Het Indonesische paviljoen vind ik altijd het leukst.

gr
AM
Een batikshirt op de PM? Mwa idd moet lukken.....!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 31-05-2009 00:01 Anne Mieke wrote:
I
Heb wel een paar dingen gekocht die ik natuurlijk helemaal niet nodig heb maarja dat doen vrouwen wel vaker geloof ik Emoticon: Smile Batik laptoptas, oranje slippers met "spiegeltjes

gr
AM

Niet alleen vrouwen denk ik zo maar.Ook ik ging er weg met "prullaria">> helaas geen slippers met "spiegeltjes" Emoticon: Worship

PS ...Het door jou opgestelde reisplan dat ik van je ontvangen heb...is ook door de Javaanse kant leuk ontvangen..volgende week voeren we dat uit...

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-05-2009 00:11 senior wrote:

...
PS ...Het door jou opgestelde reisplan dat ik van je ontvangen heb...is ook door de Javaanse kant leuk ontvangen..volgende week voeren we dat uit...
Leuk, je zult er geen spijt van krijgen. Is beloofd! Emoticon: Wink

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ben zelf ook geweest afgelopen maandag, met mijn 'vrouwtje' en dochtertje van drie maanden. Heerlijk gegeten weer, al vind ik het jammer dat we niet bij sari sunda geweest zijn. Toppunt was de stand waar echte Indonesische kerupuk werd verkocht en de verkoopster in typische JKT slang riep: "Lekker loh!" Genoten dus.

Oh en Elsbeth. Ik zag zo vaak vrouwtje, heeft niets met neerbuigend doen te maken, is meer liefkozend. Je kan je ook overal druk om maken natuurlijk.

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
Gebruiker
spacer line

God Monyet, ik was 'm allang weer vergeten, ik maak me er ook niet al te druk om hoor. Ik draai dit soort dingen wel altijd even om en heb dan de neiging te denken dat mannen het niet erg prettig vinden als ze met mannetje aangesproken worden. Maar misschien verschilt dit per mannetje en vatten ze het juist als compliment op, net zoals dat per vrouwtje verschilt. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
groet Elsbeth

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Sobats,
Vandaag met dochter naar de Pasar geweest en het was vreselijk druk!
Geen rijen voor de kassa maar binnen.pff
Lekker gegeten ondeh,nasi kuning,rissole:wordt morgen een balansdag..
Leuke muziek en optredens, er hing een hele gezellige sfeer.
Natuurlijk hebben we de nodige dingen gekocht, die niet echt nodig zijn: batik blouse, oorbellen,bergkristal, rozekwarts hanger en 3 potten sambal,een angklung., een deroekplant
Maar goed, het is maar 1 x per jaar....
Fijne avond nog,
groetjes Merapi/Wilma

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 31-05-2009 22:04 merapi wrote:

Maar goed, het is maar 1 x per jaar....

Gelukkig wel, kost tegenwoordig een hoop centen Emoticon: Yes! ,maar het is wel leuk,sfeer snuiven...de echte sfeer snuif ik dinsdag wel weer op,ter plekke

hati hati, pelan pelan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Senior,
U gaat naar Indonesie?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

yep , morgenochtend/middag 12 uur

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-05-2009 22:47 senior wrote:
yep , morgenochtend/middag 12 uur
Selamat jalan dan menikmati ya.

Anne Mieke

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Senior, ik zal wel te laat zijn maar:goede reis en een heerlijk verblijf in Indonesie!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Merapi/Wilma,

Ik had je gistermiddag op de PM nog telefonisch proberen te bereiken, maar het was niet gelukt.

Senior,

Ik zal ook wel te laat zijn, maar nog een fijne vakantie en geniet er van!

Pamela

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik vond het gisteren vrij rustig op de pasar, tenminste tijdens de verkoop.....ik hoor ook van iedereen dat de verkoop een stuk slechter is dan eerdere jaren, maar dat het aan de andere kant nog meevalt gezien de recessie....
Nou ja, al met al heb ik wel weer even genoten van de sfeer, ik vind het altijd wel gezellig. Maar ik moet wel zeggen dat ik het vooral gezellig vind omdat ik er veel vrienden/bekenden tegenkom die ik de rest van het jaar niet zie. Ik heb tot nu toe ook alleen maar verkoopdagen meegemaakt, ben in al die jaren nog nooit als bezoeker geweest. Misschien is dat ook wel anders....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,067 pageviews Een website van indahnesia.com