Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
eerstexbackpack
Gebruiker
spacer line

Inmiddels hebben we alle nodige vaccins gekregen: hepatits, tetanus, buiktyfus,polio

Over 1 twijfel ik: japanse encefalitis.
Nemen jullie deze vaccin voor een reis met de rugzak gedurende 4 weken java-bali en mss lombok?
Men vriendin heeft hem genomen ,zij is van het principe beter een vaccin teveel dan ťťn te weinig.
Maar ik kan enkel op zaterdag vrij hebben en voor deze vaccin moet er naar het tropisch instituut gegaan worden en dat in Gent (wat het dichtste is) is gesloten op zaterdag. ik moet dus al naar antwerpen en dat 3x (de vaccin moet 3x herhaald worden) Als h et dus echt niet nodig is zou dat mooi meegenomen zijn :-)
Hetzelfde met hondsdolheid.
Wat doen julie met deze 2 vaccins? nemen of niet?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Van Japanse encefalitis had ik nog nooit gehoord, ook nog nooit op het Indonesische nieuws zolang ik hier woon. Wikipedia gaat daarin met mij mee, want Indonesie wordt niet genoemd:

Countries which have had major epidemics in the past, but which have controlled the disease primarily by vaccination, include China, Korea, Japan, Taiwan and Thailand. Other countries that still have periodic epidemics include Vietnam, Cambodia, Myanmar, India, Nepal, and Malaysia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_encephalitis

RabiŽs? Is in delen van Indonesie endemisch en er overlijden jaarlijks mensen aan hier. Of je je moet inenten? Ik heb het tot op heden niet gedaan. Ben zolang ik in Indonesie ben niet gebeten door honden. Ben wel in grotten geweest met vleermuizen, ook apenbossen gezien maar voor zover ik weet nog niet hondsdol. Emoticon: Puh!

Verder kun je ook na een verwonding/mogelijke infectie aan de medicijnen volgens het CDC:
http://wwwn.cdc.gov/travel/con(...)i-indonesia2008.aspx

eerstexbackpack
Gebruiker
spacer line

die japanse encefalitis vermelden ze bij het tropisch instituut op de site. Daar vermelden ze het specifiek voor indonesiŽ.
Ook die hondsdolheid.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Mij zijn beide vaccinaties destijds ook geadviseerd, omdat ik 9 maanden in Bali ging wonen. Ik vond beide vaccinaties te belastend,omdat er vooral nare bijwerkingen waren bij die voor Japanse encephalitis.....Japanse encephalitis kwam vooral voor in (rijst)velden met muggen rondom varkensfokkerijen als ik me niet vergis.....het leek mij niet dat ik daar vaak mee in aanraking zou komen. Ook hondsdolheid heb ik niet gedaan, ik kom sowieso al niet graag in de buurt van die schurfterige hondjes daar.......ook een vriendin van mij, die op dit moment als dierenarts werkt in IndonesiŽ heeft deze inentingen voor zover ik weet niet gehad.
Ik zou het, zeker voor een maandje vakantie, niet doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,432,913 pageviews Een website van indahnesia.com