Het eerste slachtoffer met Varkensgriep in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

AMSTERDAM - Een 32-jarige Nederlandse toeriste op Bali heeft mogelijk de Mexicaanse griep.

Nadat ze in het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Bali al geklaagd had over koorts, keelpijn en braken, werd ze uit voorzorg bij aankomst op Bali in het ziekenhuis opgenomen. Het vliegtuig werd volgens het AD op een aparte plek geparkeerd, waarna de vrouw per ambulance naar het ziekenhuis werd overgebracht.

Twaalf passagiers, die in haar nabijheid hebben gezeten, worden nog geobserveerd. De Nederlandse heeft inmiddels de Tamiflu toegediend gekregen. Maandag wordt duidelijk of zij drager is van het virus.

Dat is de eerste in Indonesie, vreemd dat we nog niet van meer gevallen heben gehoord. Dit terwijl drie kwart v/d wereld er op zijn minst 1 of meerdere heeft.

Wil je meedoen aan de wereldwijde histerie
www.varkensgriep.beterestart.nl/
www.mexicaansegriep.eu/voorkom(...)GNspoCFRKIxwodSGxNbw

Tip; Open geen emails welke Tamiflou aanbieden, deze zitten of ol met een PC virus of criminelen zitten eracht om je bank gegevens te pakken te krijgen.

De virusremmer Tamiflu die via internet te koop is, is vaak duur en van slechte kwaliteit. Dat stelt de beroepsorganisatie van apothekers KNMP. Volgens de organisatie heeft het bovendien geen zin om het middel preventief te slikken om besmetting met het varkensgriepvirus te voorkomen.
www.depers.nl/binnenland/30379(...)lu-via-internet.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat is de eerste in Indonesie, vreemd dat we nog niet van meer gevallen heben gehoord. Dit terwijl drie kwart v/d wereld er op zijn minst 1 of meerdere heeft.

drie kwart? 30 landen hebben nu bevestigde gevallen.. dat is iets van 15% of zo. (http://en.wikipedia.org/wiki/2009_H1N1_flu_outbreak)

Het eerste slachtoffer met Varkensgriep in Indonesie

Mogelijk... mogelijk.. mogelijk...

Nee, maar jij doet er aardig aan mee Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

*off-topic*

Misschien is het nu wel tijd voor de introductie van de panieksmiley.

It's only kinky the first time.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 11-05-2009 03:10 Yerun wrote:

...

Nee, maar jij doet er aardig aan mee Emoticon: Puh!

Dan heb jij problemen met lezen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik kan prima lezen, vandaar ook mijn eerdere quote van jouw eigen tekst met wat van mijn opmerkingen erbij.

Ho Lee Fuk

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-05-2009 17:50 Albert wrote:
AMSTERDAM - Een 32-jarige Nederlandse toeriste op Bali heeft mogelijk de Mexicaanse griep.

Nadat ze in het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Bali al geklaagd had over koorts, keelpijn en braken, werd ze uit voorzorg bij aankomst op Bali in het ziekenhuis opgenomen. Het vliegtuig werd volgens het AD op een aparte plek geparkeerd, waarna de vrouw per ambulance naar het ziekenhuis werd overgebracht.

Twaalf passagiers, die in haar nabijheid hebben gezeten, worden nog geobserveerd. De Nederlandse heeft inmiddels de Tamiflu toegediend gekregen. Maandag wordt duidelijk of zij drager is van het virus.

Click to see original image

www.varkensgriep.beterestart.nl/
www.mexicaansegriep.eu/voorkom(...)GNspoCFRKIxwodSGxNbw

Tip; Open geen emails welke Tamiflou aanbieden, deze zitten of ol met een PC virus of criminelen zitten eracht om je bank gegevens te pakken te krijgen.

De virusremmer Tamiflu die via internet te koop is, is vaak duur en van slechte kwaliteit. Dat stelt de beroepsorganisatie van apothekers KNMP. Volgens de organisatie heeft het bovendien geen zin om het middel preventief te slikken om besmetting met het varkensgriepvirus te voorkomen.
www.depers.nl/binnenland/30379(...)lu-via-internet.html

Toch een vreemde zaak hoor..ik kan me niet voorstellen dat het academisch ziekenhuisje in Denpasar de primers (soort van testmateriaal dat je nodig hebt om een moleculaire test genaamd PCR te doen) heeft om de diagnose met zekerheid te stellen. Zijn ze niet in de war met een lokaal griepje?

Gracias. Sama sama

Roedie
Gebruiker
spacer line

Het vliegtuig werd inderdaad apart geparkeerd op de luchthaven van Bali.
Ik heb de beelden hier gezien in Indonesie en ik vond het er maar amateuristisch overkomen.
Bovendien zitten in het hotel waar wij zitten een ouder echtpaar die in het vliegtuig zaten.
Die ebben uren op de luchthaven gezeten voordat ze er eindelijk weg mochten.
Bovendien hebben ze pas in het laatste gedeelte van de vlucht van Kuala Lumpur naar Den Pasar de andere passagiers bij haar in de buurt ergens anders in het vliegtuig neergezet.
Vervolgens op Den Pasar zijn deze mensen van top totteen ondergespoten met een of ander gloedje.
Ze hebben bovendien niets te drinken gehad in die uren dat ze hebben moeten wachten op Den Pasar.
Dus echt goed voorbereid waren ze hier niet.

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

On 11-05-2009 10:14 kiwimave wrote:

...

Toch een vreemde zaak hoor..ik kan me niet voorstellen dat het academisch ziekenhuisje in Denpasar de primers (soort van testmateriaal dat je nodig hebt om een moleculaire test genaamd PCR te doen) heeft om de diagnose met zekerheid te stellen. Zijn ze niet in de war met een lokaal griepje?

Tuurlijk hebben ze dat. Hoe denk je dat ze anders op Bali vogelgriep testen?? Als ze het hier in Bogor al kunnen, moet een academisch ziekenhuisje het al helemaal kunnen..

Maar voor nu... genoeg paniek! Emoticon: Yes!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hier ook in NL, de huisartsen worden overspoeld met vragen over de Mexicaanse/varkensgriep.
Natuurlijk wordt het wel serieus genomen, maar reacties zijn een beetje opgeklopt.
De paniek patienten worden al griepochonders genoemd..
De kans is bijzonder klein dat je dit virus oploopt in een gematigd klimaat.
De kans dat je omver gereden wordt in Den Haag is vele male groter dan besmet te raken met dit virus

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Dr.Rath: Wat u moet weten over de griep

Hoe zit het met de paniek rondom de varkensgriep?
Met de regelmaat van de klok worden via de massamedia berichten de wereld ingestuurd over epidemieŽn die worden verondersteld de hele wereldbevolking te bedreigen. In 2003 was het SARS (Severe Acute Respiratory Syndome), drie jaar later de vogelgriep en nu, weer drie jaar later, de onrust rondom de varkensgriep.

Drie jaar geleden was men vier maanden lang, overal ter wereld in de ban van de angst vanwege de vogelgriep. Er vond een crisisberaad plaats, hele gebieden werden onder quarantaine gesteld, en er was geen nieuwsuitzending te zien zonder een wereldkaart waarop de vogelgriep zich kennelijk steeds verder verspreidde.

In ťťn klap was alles voorbij. Wat was er gebeurd?

In het toonaangevende onderzoeksinstituut voor natuurgeneeskunde, het Dr. Rath onderzoeksinstituut in CaliforniŽ (USA) was het gelukt om de bewijzen dat de effectiefste manier om het griepvirus (influenza) te bestrijden, een optimale voorziening van vitamines en bepaalde andere micronutriŽnten is.

De baanbrekende uitkomsten van dit onderzoek werden op 24 maart 2006 gepubliceerd in de New York Times onder de kopĒOpenbare gezondheidsinformatie voor de wereldregeringení. De resultaten van het onderzoek naar het influenzavirus toonden aan dat micronutriŽnten het griepvirus kunnen afremmen in alle stadia van het ziekteverloop. Dit nieuwe bericht eindigde met een uitnodiging aan alle overheden om op grond van deze wetenschappelijke bevindingen, de gezondheid van alle burgers te verbeteren en te beschikken over gezondheidsmaatregelen om de influenza epidemie te bestrijden.

Door deze, op wetenschappelijke gronden berustende, mededeling gepubliceerd in de meest invloedrijke krant in New York, zetel van de VN, kwam een einde aan de mateloos overdreven hysterie rondom de vogelgriep. De ervaring leert ons dat het niet alleen wenselijk, maar zelfs noodzakelijk is om vanwege de nu ontstane propaganda en paniek rondom varkensgriep ons het volgende af te vragen:

ē Waar gaat deze varkensgriep epidemie nu eigenlijk over?

De veroorzaker van de varkensgriep is het influenza virus. De influenzavirussen die varkens, vogels en andere dieren, waar onder ook wij mensen, treffen onderscheiden zich van elkaar door minimale veranderingen in de samenstelling van de eiwitbouwstenen (aminozuren). Daarom is het niet ongewoon dat virussen die men bij varkens vindt, ook bij mensen worden aangetroffen. Of deze virussen gevaarlijk zijn hangt dus niet af van welke diersoort ze afkomstig zijn, maar van hun structuur. Het is een feit dat alle tot nu toe geteste influenzavirussen, onafhankelijk van hun structuur, door specifieke micronutriŽnten geheel of gedeeltelijk kunnen worden geremd.

ē Wat betekent de aanduiding H1N1 bij deze ziekteverwekker?

De letter H staat voor Haemaglutinine (een eiwit) en de N voor Neuramidase (een enzym). Deze bevinden zich op de oppervlakte van het virus. Het cijfer 1 kenmerkt de ondersoort van het virus. Het influenzavirus N1H1 vormt geen uitzondering. Feitelijk is H1N1 een van de algemeen meest voorkomende virussen. Iedere bericht in de media dat meldt dat de afkorting H1N1 betekent dat het om een zeer gevaarlijk iets gaat, is wetenschappelijk ongegrond en is alleen maar bangmakerij.

ē Wie heeft belang bij het zaaien van onrust?

De politiek en de economie zijn de twee bewegingen die belang hebben bij het zaaien van onrust. Voor de farmaceutische industrie gaat het vooral om grote financiŽle winsten door de verkoop van anti-influenza preparaten: een handel met een omzet van miljarden. Het zal niemand verbazen dat deze onruststokerij met verbazingwekkende regelmaat onze planeet in de ban houdt. De handel in ziekte door de farmaceutische industrie is ontmaskerd als een van de grootste zwendelaffaires in de geschiedenis. Deze handel met een omvang van miljarden waarbij kanker- en AIDS patiŽnten worden behandeld met chemische preparaten die het immuunsysteem schade berokkenen en kankerverwekkend kunnen zijn, kan niet meer lang in stand worden gehouden.

De farmaceutische investeringsbranche die handelt in ziekte, kan op lange termijn alleen nog het hoofd boven water houden in een maatschappij waarin de rechten van de burgers worden beperkt door politieke besluiten, die worden genomen door middel van z.g.Ďdirectievení (bindende richtlijnen). En dit vormt het politieke element in deze intimidatie.

Bron: Dr. Rath Health Foundation

www4nl.dr-rath-foundation.org/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Mevrouw is alweer ontslagen uit het ziekenhuis. Het was een keelontsteking en wat koorts. Niets aan de hand, ook geen moment paniek geweest.

Ho Lee Fuk

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

http://en.wikipedia.org/wiki/Matthias_Rath

Albert.
Ik ken die hele dokter Rath niet, maar ik krijg het idee dat hij hetzelfde doet als de mensen die de hysterie veroorzaken rondom de varkensgriep. Chemische preparaten zijn slecht voor je zijn dienen om mensen rijk te maken. Aan de andere kant wordt de beste man zelf vast ook heel rijk door het verkopen van zijn alternatieven in de vorm van vitamine preparaten. Zo ook veel van zijn gelijkgestemden, waaronder ene Dr. Defares.

Waarom wordt een "baanbrekend" onderzoek in de New York times (een dagblad) gepubliceerd en niet gewoon in een medisch tijdschrift als science?

Ik vind het altijd een beetje eng als mensen gaan roepen dat iets slecht is en de reguliere geneeskunde afwijzen. Geen chemotherapie of HIV remmers, maar vitamines??

Waarom is er geen middenweg? Soms.. zie ook ik (als evidence based typje) door de bomen het bos niet meer en weet niet meer wat ik nou moet geloven. Hopen dat mijn gezonde verstand me niet in de steek laat.

Groetjes

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Waarschijnlijk omdat deze heer niets anders is dan een gewiekste zakenman die slechts uit is op geld te verdienen met het verkoop van vitaminen preparaten???

Wellicht heeft hij zelf zijn dokterstitel ooit ergens op het internet gekocht en kan daarom niet publiceren in de bestaande wetenschappelijke bladen? Zou zo maar kunnen, alhoewel...

Helaas zijn er in de wereld meer van die figuren die beweren dat de reguliere geneesmiddelen niet goed zijn en dat uitsluitend natuurlijke produkten de diverse ziekten/aandoeningen kunnen genezen.

Vroeger was er een zekere dr?? Moerman die beweerde dat ook ergens voor,,,ook nooit bewezen dat het werkte

Ik hou me wel bij de industrie produkten als ik wat mankeer....

hati hati, pelan pelan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 12-05-2009 14:32 Carola78 wrote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthias_Rath
Albert.

Waarom wordt een "baanbrekend" onderzoek in de New York times (een dagblad) gepubliceerd en niet gewoon in een medisch tijdschrift als science?

Misschien dat medische tijdschriften het niet willen aantonen dat de griep een hoax is.

Heb je ooit gehoord van Stevia?
Wordt volledig door Brussel in de ban gelegd.
Waarom? Omdat het ene suiker vervanger is en suiker producten welke momenteel op de markt zijn zal vervangen. Tja dat kost centjes, dus dat wil Brussel niet.

Waarom zijn er diverse geneesmiddelen, welke aangetoond hebben dat zij goed zijn, niet verkrijgbaar in Nederland maar wel o.a. in Duitsland? Zijn de eisen in Duitsland minder dan in NL, ik denk het niet?

Waar geld bij betrokken is, worden veel smerige spelletjes achter onze of zelfs over onze rug gespeeld. Hoe minder wij er vanaf weten des te beter voor hen, die er veel geld mee verdienen.

Iets anders.

Dat electrische autotje. Wat als opeens iedereen er eentje gaat aanschaffen. Heb je enig idee hoeveel accijns Den Haag misloopt.
Denk je dat Den Haag nu echt zonder andere verhogingen het wagentje op de markt zou toelaten?
Wie weet worden de oplaadkosten met een 100 voud verhoogd dan wat het werkelijk zou kosten.

Wat denk jij als jij een product op de markt brengt wat de Olie maatschappijnen buitenspel zet. Denk je dat die dat toelaten dat zij miljaren verliezen vanwege jou prachtige uitvinding. Of zouden zij jou dwingen het octrooi te verkopen aan hen.

Waarom hebben we nog steeds geen goede zonnepanelen met een rendament welke op zijn minst 2x hoger is dan men nu kan behalen? Omdat dan andere producten waar geld voor betaald wordt komen te vervallen en hebben wij gratis electriciteit.

Je kunt zeggen dat ik in alles een complot zie. Ik kan ook zeggen dat jij naief bent.

Dus aan jou om zo je eigen conclusies te trekken uit de Varkensgriep.

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Je kunt zeggen dat ik in alles een complot zie. Ik kan ook zeggen dat jij naief bent.

Dus aan jou om zo je eigen conclusies te trekken uit de Varkensgriep. [/quote]

Albert, Ik val je niet persoonlijk aan, dus lijkt het me niet handig om mij een eigenschap toe te bedelen, die over het algemeen niet al te positief ervaren wordt.
Ik heb gewoon mijn afvragingen over dit geheel en dat, naar naar mijn idee, maakt mij alles behalve naief. Maar wat je wilt..

Je komt met allemaal verhalen over electrische auto's etc. en bent naar mijn idee bezig je gelijk te halen en dat is niet het spel waar ik aan mee ga spelen. Ieder zijn waarheid waar hij zich goed bij voelt. De rest is speculeren...

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

en... dat quoten, snap ik al helemaal niet Emoticon: Smile

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wat ik schreef over complot was eerder algemeen bedoeld.

Quote? Druk op Quote.
Wil je txt wissen zorg dat het eerste woordje [quote] blijft staan en het tweede woordje [/ quote] blijft staan.

Verschil tussen de 2 woordjes quote is een /

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Bedankt!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 12-05-2009 16:49 Carola78 wrote: Bedankt!

En nou nog een keer maar dan met een quote?

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

On 12-05-2009 17:43 guna2 wrote:

...

En nou nog een keer maar dan met een quote?

Ja. Guna.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 13-05-2009 12:10 Carola78 wrote: Ja. Guna.

Braaf meisje. Zo zie ik het graag. Mensen moeten doen wat ik zeg.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Omdat het ene suiker vervanger is en suiker producten welke momenteel op de markt zijn zal vervangen. Tja dat kost centjes, dus dat wil Brussel niet.

Is het niet zo dat er nog altijd subsidie op suiker zit? In dat geval heeft Brussel er wel baat bij die hele industrie uit Europa te stampen ter vervanging voor iets wat wel gewoon belastingcenten oplevert en geen belastingcenten kost.

Stevia? Als het in de EU niet wenselijk is, waarom wordt er elders ter wereld dan geen massale aanplant gedaan?

Sorry, wil je niet aanvallen, maar je stelling klopt niet helemaal op deze manier geloof ik.

Ho Lee Fuk

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Wat is dit guna 2?
Mensen moeten doen wat ik zeg en braaf meisje?

Ben erg benieuwd naar uw verhaal....,
Wat bedoelt u?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 13-05-2009 13:15 merapi wrote:
Wat bedoelt u?

Wat ik zeg en wat Carola ongetwijfeld wel begrijpt. En ik doe niet aan smileys.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik snap 'm ook, hoor Guna, DISCIPLINE! Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,554,419 pageviews Een website van indahnesia.com