Vacantie in Holland

Subforum Andere praat 
33 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Was van de week dichtbij in Epe en van daaruit op rondritjes in de buurt.Ook wel leuk voor de kids en was ook in Openluchtmuseum Arnhem waar nog een replica staat van Kamp Lage Mierde,en sprak daar een dame die nog afstamde van een van de mensen die ooit werden ondergebracht in het kamp.Maar we zijn weer thuis he...vacanties gaan zo snel. Emoticon: Party!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

vacanties gaan zo snel.

Niet alleen de vakanties, hoe ouder je word hoe sneller alles voorbij gaat....

hati hati, pelan pelan

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Dat vind ik ook zo erg.
Ik zou graag nu tiener zijn, of begin twintiger.
Wat een verschil met toen, wat een vooruitgang.
Vergeleken bij de huidige jeugd waren wij toen gewoon een stel Lullo's.
Maar ja, dit verhaal hoor ik ook steeds van mijn vader.
Internet is inmiddels een eerste levensbehoefte geworden terwijl een jaar of 10 geleden nog niet veel mensen internet hadden.
Een mobiel behoort ook tot de vaste maandelijkse lasten, 10 jaar geleden verklaarden velen je nog voor gek vanwege die kosten.
Dit geldt overigens wel voor de Westerse wereld en de rijken in de overige gebieden.
Ben blij dat wij dit allemaal meemaken, ook voor mijn ouders.
Groet, Wim.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Wim, dit ben ik nou echt totaal met je oneens. Ik moet nu als een gek boodschappen doen, maar kom er zeker op terug. Materiele welvaart, ja, natuurlijk, maar vaak voortkomend uit geestelijke armoede. Kom erop terug.

Groet Elsbeth

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Grappig hoe de discussie een wending neemt.Maar inderdaad,vroegah...vroeger dus had ik gewoon een paar gulden zakgeld en ging op de fiets of een Hasj-puch naar de patatzaak,beetje dollen en thuis waren we al blij met een single of maxi-single van de top 40.We vermaakten onszelf met simpelere dingen,nooit van mobieltje of internet gehoord.Ik moet zeggen,na een weekje pretparken en gezien hoe mensen hun kids niet meer alleen durven te laten in deze rare wereld,dat we het toen rustiger hadden en echt niet slechter.Ofkomt het door mijn leeftijd? Emoticon:

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zal binnenkort eens kijken wat er veranderd is in Nederland na 2.5 jaar. Ik moet toch iets kunnen zien van verandering/vernieuwing. Niet qua cultuur, dat duurt langer dan 2.5 jaar.

Wel weer even lekker haring happen, stroopwafels eten en een biertje drinken bij kennissen. Dat zal wel niet veranderen. Gelukkig maar!

Ho Lee Fuk

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Oke, hier ben ik weer. Wederom in haast, want ik krijg zo een hoop bezoek vanwege de verjaardag van mijn zoon. Ik bedoel een beetje hetzelfde als wat Veer bedoelt. We vermaakten ons vroeger met veel simpelere dingen. Jezus, wat klinkt dat ouwe lullerig. Maar goed, ik ben dan ook vorige week 50 geworden. Op zich juich ik de welvaart toe, hoor, het is fantastisch wat er nu allemaal kan. Al dat internetten, emailen, mobiele telefonie, geweldig, ik zou ook niet meer zonder kunnen. Ik zie echter ook een keerzijde: als ik met het sportteam van mijn kinderen naar een uitwedstrijd rijd (i k ben coach, dus dat is zo ongeveer iedere twee weken), zitten we nog niet in de auto of iedereen pakt zijn Ipod, gaat liedjes luisteren, een of ander game spelen etc. Een normaal gesprek is er nauwelijks meer bij. Iemand praat tegen je terwijl hij oortjes van de Ipod in heeft (ronduit onbeschoft). Bij verjaardagen wil men alleen nog maar geld, als een mobiel telefoontje een jaar oud is, is hij ook meteen "out", een koelkastmodel noemen ze dat. Het absolute dieptepunt is natuurlijk de televisie. Diep diep bedroevend wat daar voor de jeugd (en voor de volwassenen ook) te zien is, het is vaak te stom voor woorden. Dan zul je zeggen : er zit een knop op. Inderdaad, sterker nog, er zit een stekker aan. Wij hebben periodes dat we er zo schoon genoeg van hebben dat we het kreng op zolder achter de oude kinderbedjes zetten en een half jaar geen TV kijken. Natuurlijk schreeuwden de kinderen moord en brand: wat denken jullie wel niet, het is 2009, geen TV etc.etc.
Niemand, maar ook echt niemand heeft het gemist en wat een rust in huis. 's Avonds lekker een spelletje doen met het hele gezin, na het eten even een wandeling door het park maken.
Ik ken kinderen die vele malen per jaar naar een pretpark gaan, maar moord en brand schreeuwen als ze eens een uur door een bos moeten wandelen.
Zo, hier laat ik even bij, de strekking zal wel duidelijk zijn, ik hoop dat ik niet te zuur overkom, want dat ben ik echt allerminst, maar het zijn wel dingen waar ik me af en toe erg aan erger. Wat mij betreft lang leve het knikkeren, het boomhutten bouwen, het voetballen in het park van "vroeger".
Het ťťn hoeft het ander ook niet uit te sluiten overigens..
En nou moet ik echt broodjes smeren.
Groetjes Elsbeth

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Nou Elsbeth, ik ben 48 en ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is alleen de vraag of het vroeger dus beter was. Mijn ouders en waarschijnlijk ook jouw ouders kwamen met dezelfde verhalen. Wat je zegt over de oortjes in terwijl je praat, dit soort dingen sta je zelf toe, of niet. Als ik tegen iemand praat die oortjes in heeft, is het gesprek over. Is het noodzakelijk dat iemand naar mij moet luisteren, dan gaan die oortjes zeker uit. Dit is een kwestie van kort en duidelijk zijn, en geen keuze geven!!!
Dit heeft echter niets met de huidige tijd en vooruitgang te maken. Dit is een kwestie van opvoeden, dat dit tegenwoordig weleens misgaat of lichtelijk verwaarloosd wordt heeft weer een andere oorzaak. Beide ouders werken veelal fulltime, geen behoefte om veel energie in het opvoeden te steken. Dit is dus een gevolg van onze welvaart die we allemaal graag in stand willen houden.
Wat betreft internet en GSM, je zult moeten toegeven dat wij vroeger lang niet aan de informatie konden komen die de huidige generatie wel voor handen heeft. Wij moesten naar de bibliotheek, nu google je wat en je vindt alles wat je wilt in secondes. Kontakt onderling gaat per GSM, in secondes. Wat denk je van huiswerk maken en je wilt wat vragen, even MSN-en en je weet het. Wij gingen veel bij elkaar op bezoek, nu gaat het per computer en heeft men met 35 personen tegelijk kontakt zonder de deur uit te hoeven met regen etc. Onze wereld was heel klein vergeleken bij nu. Inderdaad, een wandeling in de bossen vinden de meeste kinderen niet geweldig, maar dat was vroeger precies hetzelfde. Onze dochter wil in Indonesie ook niet door de sawa's wandelen of fietsen. Dat wilde ik vroeger ook niet ook al was dat in Nederland. Op een gegeven moment komt de interesse wel, bij de een wat later dan de andere. We moeten echt niet vergeten hoe wij zelf vroeger waren. Mijn ouders hebben in ieder geval de grijze haren niet zomaar gekregen. Geduld, pelan pelan en no worries. Zolang de kids doen wat ze moeten doen, genoeg respect voor anderen kunnen opbrengen en geen al te grote misstappen maken, komt het over het algemeen wel goed.
Dus zet die TV maar terug, ze begrijpen waarschijnlijk niet waarom je die op geborgen hebt.
Groeten, Wim.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Helemaal eens met Elsbeth.En wat Wim betreft...deels.Want je wordt tegenwoordig ook vaak meegetrokken door andere ouders,kids,school om mee te doen aan al die luxe die we nu benutten.Denk aan computer...op school doen ze niet meer zonder,denk aan banken die net als andere instellingen alles op www willen gaan doen.En zonder tv doe je ook niet veel meer,ik heb onlangs een maand door storing zonder gezeten,maar dat valt dan toch vies tegen hoor.Tuurlijk,vroeger was alles niet echt beter,maar je onthoudt vaak de mooie dingen.Maar of nu alles mooier is???Ik twijfel,lees net weer in de krant een bericht over een man die inelkaar is geslagen door 2 onbekenden,waarschijnlijk alleen omdat ie een lonsdaleshirtje droeg.Nu ben ik geen fan van lonsdale hoor,maar ik bedoel nu gebeuren er gekke dingen vanwege iemands uiterlijk of zo.Of neem nu de dader van het Koninginnedagdrama,de familie van hem zit met een dubbel drama,en verlies van hun familielid en de wetenschap wat hij anderen aandeed.Wat er in zijn bovenkamer is gebeurd zal wel raadsel blijven,maar we weten wel dat ie door de moeilijke tijden misschien dolgedraaid is.ik bedoel,je kunt vaak niet zomaar stapjes terug doen al zou je willen,we zitten allemaal wel financieel ergens aan vast en zullen het moeten zien te redden toch? Emoticon: Talk to the hand

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wim, ik ben het helemaal met je eens dat veel een kwestie van opvoeding is. Mijn kinderen zul je dan ook niet met oortjes in tegen iemand zien spreken. Ben je gek, ik vind dat echt hondsbrutaal. (of ze zich daar bij anderen aan houden, kun je misschien zelfs deze zomer controleren, want ik geloof dat we van 10 tot 13 augustus in hetzelfde hotel zitten..). Ik ben het me je eens, grenzen stellen en duidelijkheid, daar gaat het om. Als ik zie hoe de omgamgsvormen tussen kinderen onderling en kinderen en volwassenen nu is, dan denk ik dat dat vroeger wel anders. Het heeft m.i. ook met het onderwijssysteem te maken, waarvan ik de gevolgen dagelijks met afgrijzen bekijk.
Wat betreft de interesse in wandelen: die komt volgens mij later niet vanzelf, als jij het er als ouder niet ingiet. Tenminste, dat is wat ik om mij heen zie gebeuren. (jouw ervaringen zijn daarin misschien anders) Wij wandelen zelf al sinds de kinderen heel klein zijn, van een wandelingetje in de bossen in het weekend tot meerdaagse tochten in de bergen. De kinderen vinden de wandelvakanties de leukste vakanties (en uiteraard doen we ook een heleboel andere dingen, hoor, juist die variatie vinden ze leuk). Maar je moet ze er mee op laten groeien. Natuurlijk komt bij ons straks ook de tijd dat ze niet meer willen wandelen, ik denk dat dat dan wel weer terugkomt als ze zelf volwassen zijn.
Maar Wim, natuurlijk leven we in een tijd vol mogelijkheden, daar geniet ik ook dagelijks van. Precies wat Veer zegt: je moet soms wat tegengas geven als vriendjes van je kinderen met allerlei merkkleding aan komen en ze het gevoel hebben dat ze daaran mee moeten doen. Open gesprekken over dit soort dingen (en over een hoop meer) aan de keukentafel vind ik enorm belangrijk, maar als ik jou zo hoor, denk je daar niet veel anders over.

Groetjes Elsbeth

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ha Elsbeth,
Beetje late reaktie, maar uiteindelijk denk ik dat er niet veel verschil is tussen jou en mij.
Het komt erop neer dat de kids bepaalde basis voorwaarden in acht nemen, de opleiding volgen welke bij hen past, met de nodige inzet en verder puberen zoals het hoort. Ik vond eerlijk gezegd mijn ouders toen ook een beetje wereldvreemd, nu blijkt dat onze dochter ons ook anders bekijkt dat drie jaar geleden. Een puberbrein functioneert zowiezo anders. Het gaat er ook niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe wij met de huidige pubers omgaan! Dat het nu anders gaat dan vroeger is wel duidelijk en logisch. Misschien is het leuk verder te praten in Ubud of Legian, over enkele weken.
Zoals ik al schreef, van 31 juni tot 4 juli in Ubud en daarba tot 14 aug in Legian BH.
Wil nog wel graag weten waar Ik die tent van die Hollander kan vinden? Jomal of zoiets??? Help!!!
Groet,
Wim.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Wim,
Ja, ik geloof oook dat we redelijk hetzelfde denken. Puberen hoort erbij. Als je je kinderen een beetje duidelijk kunt maken dat het volstrekt logisch is dat ze opeens wat vaker ruzie met je hebben, dan valt er al en last van ze af. Maar inderdaad, misschien kunnen we verder praten in Legian, Ypgya of zo. Ik kom 5 juli in Ubud aan en ga van 10-13 naar Legian BH. Die tent is Yogya, dat moet ik ook weer even opzoeken. Volgens mij vergis jij je trouwens innde maanden. ik neem aan dat 31 juli tot 4 augustus in Ubud zit, of heb je zo lang vakantie???
Groet Elsbeth

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Je drinkt af en toe toch een wijntje, Elsbeth? Oppassen in Bali met dat spul, hoor.
Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny
http://www.telegraaf.nl/binnen(...)_fataal__.html?p=1,1

Be careful what you wish for; you might get it!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik heb dan weer een andere mening toe gedaan.............................. Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand
Ik moet u bekennen dat er ook door mij een weg is bewandeld dat niet overeen komt met de normale weg.
Gescheiden, toen mijn kinderen nog in de pubertijd stonden.
Met vergelijken met vroeger heeft geen zin, want juist de technische kant van het leven nemen enorme wending.
Kinderen hebben tegenwoordig veel meer invloed dan we vroeger konden bedenken.
Invloeden van buitenaf is zeer groter dan wat je vroeger verborgen kon houden in je huiselijke kring.
Heb afgelopen weekeinde een familie, en schoon familie bijelkaar gehad in het land van Bartje.
Je ziet dan ook dat de klein kinderen enorm winst behalen bij hun doen en laten.
Je kan roepen wat je wilt een karakter trek kan je niet er in slaan of er uit slaan.
Dat is over, dat konden ze vroeger bij ons wel.
Mijn vader had een rieten stokje notabenen uit IndonesiŽ opgestuurd door mijn oudste broer toen hij daar zat.
Daar heeft hij vele striemen op het achterwerk bewerkstelligd.
Zo was het nu eenmaal, en toch hebben wij het anders gedaan, streng maar rechtvaardiger.
Dat streng kan nu ook al niet meer, op zijn hoogst op de gang zetten, als ze niet luisteren.
Makkelijk is het nu niet, heb ik gemerkt bij onze samen komst van familie kinderen met klein kinderen...... Emoticon: Shiny

We hebben het heel leuk gehad juist door die techniek waardoor je kon bowlen via een scherm tegen een witte muur
Daarom is het een leven die je niet kan vergelijken, en zeker cultuur gebonden is. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Fred,
Ja, ik heb de waarschuwing gelezen wat betreft de wijn op Bali. Maar ik drink nauwelijks wijn, ik ben eigenlijk geheelonthouder. Absoluut niet uit principe, maar ik vind het gewoon niet lekker. Een keer of 4 per jaar drink ik witte wijn, bij de asperges, verder eigenlijk nooit. Als het heel warm is, in de tropen, drink ik wel een biertje. Maar als ik drink, dan gaat het ook heel snel en drink ik weer in veel te hoog tempo door.

Groet Elsbeth

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 02-06-2009 16:03 elsbeth wrote:
Maar als ik drink, dan gaat het ook heel snel en drink ik weer in veel te hoog tempo door.
Dat kan ik begrijpen! En er zijn er meer die daarvan last hebben, maar ik mag geen namen noemen. Integenstelling tot jezelf, Elsbeth, ligt gebrek aan zelfdiscipline daaraan ten grondslag.
Asperges, geniet er van, met een wijntje. Door de importbeperkingen hebben we dat in RI niet (vandaar die troep ook), maar nu in Singapore is het volop genieten. Emoticon: Yes!

Be careful what you wish for; you might get it!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,279,502 pageviews Een website van indahnesia.com