|
|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
In september/oktober van 2009 gaan mijn vriendin en ik 3 weken op vakantie naar Bali. Vliegreis naar Bali hebben we inmiddels geboekt voor een redelijke prijs via Malaysian Airllines.
Wij willen een rondreis maken door Bali en hebben via het reisbureau al de hotels op Bali geboekt.
Vanaf het vliegveld gaan we naar Ubud en in Ubud blijven we 5 nachten. Hierna willen we naar Candidasa en hier blijven we 2 nachten. Vanuit Candidasa gaan we naar Lovina. In Lovina blijven we 3 nachten. Vanuit Lovina gaan we naar Pemuteran en hier blijven we 4 nachten. Vanuit Pemuteran gaan we naar Legian en hier blijven we 6 nachten voordat we weer vertrekken naar NL.
Nu heb ik de volgende vragen:
We willen zelf de transfers regelen tussen onderstaande plaatsen.
Vliegveld - Ubud (zelf zag ik een prijs van $19,- op dit forum voorbij komen)
Ubud - Candidassa
Candidassa - Lovina
Lovina - Pemuteran
Pemuteran - Legian
Hebben jullie een idee wat hier de kosten van zijn ? Graag zouden we onderweg ook wat van het land willen zien en enkele bezienswaardigheden bekijken mits dat mogelijk zijn. Is het makkelijk om deze transfers lokaal te regelen ?
Verder zijn we al van plan om de onderstaande excursies te doen:
Ubud - Fietsen vanaf de vulkaan terug naar Ubud
Ubud - Raften
Candidassa - bezoek waterpaleis bij Tirtanganga
Lovina - Dolfijnen excursie op zee
Pemuteran - snorkelen bij een eilandje
Pemuteran - Jungle excursie
Hebben jullie ervaringen met bovenstaande excursies en zo ja, kan je deze makkelijk ter plaatse reserveren ?
Als jullie verder aanvullingen hebben die we ZEKER moeten doen als we in Bali zijn dan hoor ik dat graag.
Mvg, Dennis
|
|
|
|
|
Hoi Dennis,
Reken er bij het fietsen wel op dat het héél anders fietsen is dan in NL! Het is nog best een behoorlijk eind vanaf de vulkaan naar Ubud, en de wegen zijn niet echt berekend op fietsers. Veel heuvels, slecht onderhouden wegen en overal auto's en motoren die je voorbij razen....Maar goed, dat kan natuurlijk ook heel leuk zijn!
|
|
|
|
On 07-05-2009 14:32 NoviKirana wrote: Reken er bij het fietsen wel op dat het héél anders fietsen is dan in NL!
|
En, hoe warm het is, en hoe ver...
|
|
|
|
|
Over het vervoer naar alle plaatsen zou ik me niet zo druk maken. ALs je het hotel uitstapt staan er genoeg mensen die roepen "transport". Je spreekt een prijs af en laat je brengen. Wel onderhandelen natuurlijk. Zo zijn wij het hele eiland over gegaan. En het aanbod van chauffeurs is zo groot dat je een redelijke prijs kunt afspreken.
Wij hebben de fietstocht ook gemaakt vanaf de vulkaan. Dat is nu 4 jaar geleden en de jongste was toen 10 en dat ging prima. Wij vonden het heel erg leuk al heeft het weinig met fietsen te maken want je gaat alleen downhill maar overal wordt je toe gezwaaid en zijn de mensen enthousiast. De route die wij hadden was prima qua wegen.
Ook zijn we gaan raften. Geweldig vonden we het. In Ubud kun je deze zaken allemaal met gemak regelen. Als je naar het tourist info kantoor gaat wordt je overladen met folders van bedrijven die dit allemaal regelen.
De dolfijnen excursie op zee kun je gewoon in je hotel in Lovina regelen. Iedere morgen als het nog donker is gaan er veel bootjes de zee op en is het zoeken haar de dolfijnen. Dus als er een paar in beeld komen schieten al die bootjes daar naar toe.
Ik zou alleen als ik 3 weken had niet alle hotels al hebben vast gelegd. JE kunt nu niks meer eens switchen en het is ook jammer dat je niet een weekje naar Lombok gaat en naar een van de Gili's.
Ik weet niet hoe sportief jullie zijn maar als je 6 dagen in Legian bent kun je natuurlijk wel leuk een surfcursus volgen. Wij hebben dat als gezin afgelopen zomer gedaan en dat is super leuk. Je hebt maar 2 uur per dag les dus het is niet zo dat je hele dagen op het board staat. In Kuta zitten diverse surfscholen en ze komen je gewoon ophalen bij het hotel. Wij hebben het bij prosurf gedaan.
Ook hebben we de afgelopen zomer een dag schooters gehuurd. Wij vonden het super leuk en zijn zo zelf op pad geweest. MAar menigeen hier op het forum zal je dat afraden.
Nou veel plezier en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
gr. ELma
|
|
|
|
Dennis,
Ubud-Candidasa kun je met de Peramabus doen, Candidasa-Lovina ook. Maar als jullie met zijn tweeen zijn kun je net zo goed een auto met chauffeur huren. Je hoeft niet lang te zoeken want al op het vliegveld van Denpasar kom je om in de folders. Prijzen zijn zo ongeveer vanaf Rp 250.000 (zeg maar 18 euro)
Ubud Candidasa is niet zo heel ver dus Tirtagangga kan er gemakkelijk bij. Echter de omgeving met de rijstterassen zijn interessanter dan het waterpaleis. Je kan ook vanuit Candidasa via de oostkust naar Lovina ook dan kun je Tirtagangga bezoeken met een stop in bv Amed.
De dolfijnen voor de kust (een heel eind voor de kust.....) laten zich steeds minder zien. Fietsen vanaf welke vulkaan op Bali? Raften in Ubud kun je ter plaatse op iedere hoek van straat regelen (en er tussenin ook....)
Vervoer in het algemeen. No worries. Na 3 weken kun je het woord transport niet meer horen........ Jij hoeft niet te zoeken. Ze zoeken jou wel.....
gr
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Dennis,
Wij hebben al die plekken ook al eens gedaan en de route zoals jij 'm beschrijft is goed te doen in 3 weken.
Ubud is een leuke stek voor een aantal dagen en je kunt er hele leuke fietstochten maken en ook heel goed op de scooter rondtoeren. In Ubud is het druk, maar zodra je erbuiten bent is het rustig op de weg. Koop een goede kaart en kies de kleinere wegen.
Op aktiefindetropen.nl vind je leuke fietsroutes in detail. Wij hebben daar meerdere van gedaan, echt top !.
Voor transport tussen Ubud en Candi Dasa moet je ongeveer 150000 rekenen en van Candi Dasa via de kust naar Lovina ongeveer 250000, dat betaalden wij afgelopen zomer.
Ga bij Candi Dasa ook een dagje naar het strand Blue Lagoon bij Padang Bai, super leuke stek,weinig toeristen en heel mooi snorkelen dicht aan de kust. Je kunt er spullen huren voor een klein bedrag. Je kan er makkelijk vanuit Candi Dasa heen op een brommertje. ( heel goed te doen hier )
Afgelopen zomer waren wij ook in Lovina en lieten de dolfijnen zich dagelijks in zeer grote getallen zien. Het is een beetje uit de hand gelopen daar met al die bootjes, maarrrrrrrrrrrr als je het toch wilt doen : De truc is dat je de goede kapitein op de boot moet hebben. De bootjes gaan ongeveer vanaf 6 uur het water op en keren dan rond 9 uur weer terug. En dat moet nou net niet ! Vind een kapitein die bereid is langer te blijven en je weet niet wat je ziet.
Wij waren na 9 uur nog met 3 bootjes op het water, overal om ons heen honderden dolfijnen, echt geweldig.
De andere gasten in ons hotel, die we deze tip gaven hebben hetzelfde meegemaakt.
|
|
|
|
On 09-05-2009 09:57 mvisscher wrote:
De bootjes gaan ongeveer vanaf 6 uur het water op en keren dan rond 9 uur weer terug. En dat moet nou net niet ! Vind een kapitein die bereid is langer te blijven en je weet niet wat je ziet.
Wij waren na 9 uur nog met 3 bootjes op het water, overal om ons heen honderden dolfijnen, echt geweldig.
.
|
Of vind die enkele vissersboot en ga eerst midden in de nacht (vanaf ong. 01.00 uur) met hem vissen en ook dan ben je als eerste op de plekken waar de dolfijnen meestal verschijnen. Ook een hele aparte belevenis,dat in de nacht vissen met primitieve middelen>>wel wat te eten en drinken extra meenemen...Ik doe dat volgende maand zeker weer een keer
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Of vind die enkele vissersboot en ga eerst midden in de nacht (vanaf ong. 01.00 uur) met hem vissen en ook dan ben je als eerste op de plekken waar de dolfijnen meestal verschijnen. Ook een hele aparte belevenis,dat in de nacht vissen met primitieve middelen>>wel wat te eten en drinken extra meenemen...
Dit is heel leuk om te doen. De eigenaar van de home-stay waar we toen verbleven heeft zelf zo'n vissersbootje en met z'n neef zijn we toen 's ochtends heel vroeg gaan vissen. Je krijgt dan een nylon draad met een haakje eraan en aan dat haakje een stukje vis. Tot mijn grote verbazing en hilarie van mijn man ving ik een vis van ongeveer 80 cm groot. En dit is echt geen visserslatijn. Het was trouwens de allereerste keer dat ik gevist heb. Volgens de heer Gede was deze vis een Mahi (de lekkerste vis, die er is). Mevrouw Gede heeft er sambal trassi bij gemaakt. Iedereen in de homestay heeft die avond gesmuld. Heerlijk!
|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
bedankt voor de tips die jullie tot nu toe hebben gestuurd, hier kan ik wel wat mee. We hebben er al heel veel zin in en als jullie nog meer tips hebben om dingen te doen dan horen we dit graag. We willen er namelijk een super vakantie van maken
|
|
|
|
|
Ik ben nieuw op deze forum maar kom al sinds 1994 naar Bali.
Misschien zeer brutaal van mij maar ik kan de tip geven om eens op de site te kijken van een Balinese chauffeur Putu K. Astawa en het adres is www.balidriver.nl.
Kijk er eens op, daar staan alle mogelijke trips vermeld, je kan je trip zelf ook samenstellen.
Vriendelijke groetjes, Grandpa.
|
|
|
|
On 12-05-2009 08:11 dbellekom wrote: en als jullie nog meer tips hebben om dingen te doen dan horen we dit graag. We willen er namelijk een super vakantie van maken
|
Paar dagen Amed
|
|
NGS stock photos
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|