Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Economie is ook geen exacte wetenschap.
Hangt vaak af uit welke scholen de heeren geleerden afkomstig zijn , welke politieke achtergrond ze hebben.

Vwb eigen waarneming , dat probeerde ik door meer met mensen te praten die het beter moeten weten .
Tenminste als behoefte is om er over te praten.
TIjdens reunie/arisan en familie/vriendenbezoek praat je nog wel eens met mensen die in de branch zitten.
Eerlijkheidshalve zijn de meesten al gepensioneerd ( 55 jr in Indonesia uitgezonderd kleine groepen die tot 65 blijven kunnen werken ).

Je ziet de materiele vooruitgang , zelfs in de "kampung"hebben jongeren Blek Merrie achtige telefoontjes , kunnen ze motorfiets op krediet kopen , uiteraard alles heeft zijn prijs.

Wat rapporten betreft , jaarlijks worden diverse rapporten door allerlei Westerse instanties IMF , Wereldbank etc de wereld ingestuurd .

Voor 2011(?) heeft CIA factbook een rapport gemaakt( geupdated op 1 maart 2012).
Men kan vergelijkingen maken met andere Zuid Oost Aziatische landen.

https://www.cia.gov/library/pu(...)actbook/geos/id.html

In het verleden(tig jaar geleden) praat ik wel eens met een neef die bij de Bappenas werkte , hij was docent economie bij U.I .
Dan hoor je wel iets .
Heb al een paar keren hier geschreven over een groep die hun bijdrage hadden geleverd aan de Indonesische economie.
Wie tegenwoordig aan de touwtjes trekken weet ik niet.
Heb nu andere interesses.

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Mafia

bisa dicek of makemyday .

valerio
Gebruiker
spacer line

Het blijven de slimme mensen die het doen.

En waar blijft dan dat geweldige Indonesisch Onderwijs als ik al die bovenstaande lovende verhalen lees? Wordt er wel genoeg in het Indonesische onderwijs geinvesteerd?
De Gadja Mada universiteit moet de beste universiteit van Indonesie zijn, daar gaat de intellectuele elite op school, zegt menl!!! Maar waar staat in Internationaal opzicht die universiteit eigenlijk.

Ik kijk naar de Times Higher Education index (toch wel betrouwbaar) en Indonesie is in geen velden of wegen te bekennen.

En kijk nou eens naar het grondstoffen- en inwonersarme Singapore. De tranen springen in mijn ogen want dit kleine stadsstaatje schrijdt het grote en machtige Indonesie op de index (3 unies) wel met gigantische snelheid voorbij. Dat is investeren in de toekomst.

Als Indonesie niet voldoende in brains investeert dan halen ze het niveau van Vaticaanstad in geen 100 jaar. Maar misschien is in Indonesie veel belangrijker wie je kent, dan wat je studeert.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2012 12:44 valerio wrote:

Als Indonesie niet voldoende in brains investeert dan halen ze het niveau van Vaticaanstad in geen 100 jaar. Maar misschien is in Indonesie veel belangrijker wie je kent, dan wat je studeert.

Ja en Nee .
Een combinatie tussen wat je studeert en eventuele kruiwagen kan je kansen vergroten.
Op dit moment heeft Indonesia nog te weinig S3(Ph.d) jongens en meisjes die de "echte"wetenschap studeerden.
Te veel fancyopleidingen zoals in Nederland
En zeker als je wil vergelijken met gevestigde Westerse of Aziatische landen.

Ik denk dat de 10 beste universiteiten van Indonesia (de beste is nog steeds Universitas Indonesia) op dit moment niet meer in de world ranking lijsten zitten, maar ik kan ook me vergissen .Ik volg het niet meer .
Het schijnt dat Indonesia ongeveer 1000 science en technische Ph.d heeft , een fractie van de totale 25.000 .
Ik weet niet of andere Indonesiers die in buitenland wonen en werken al meegerekend zijn.
Wat Singapura nog heeft is leuk voor hun , alleen hebben ze als stadstaat en zoals andere ministaatjes weinig te brokkelen in de wereld economie of politiek .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-11-2012 12:44 valerio wrote:
Het blijven de slimme mensen die het doen.

En waar blijft dan dat geweldige Indonesisch Onderwijs als ik al die bovenstaande lovende verhalen lees? Wordt er wel genoeg in het Indonesische onderwijs geinvesteerd?

IndonesiŽ doet enorm veel om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren.
Een feit is dat analfabetisme in IndonesiŽ minder is dan 10 %.
Er bestaat leerplicht.
En in de grondwet is opgenomen dat minimaal 20 % van het nationaal inkomen naar onderwijs gaat.
Nederland geeft in 2012 slechts 12 % aan onderwijs uit Emoticon: Blush

valerio
Gebruiker
spacer line

Outsourcing.
Ik dacht dat bij outsourcing het valutarisico welhaast nul is want je voert je halffabrikaten (dus het duurste spul) in, laat dat door de spotgoedkope arbeidskrachten in mekaar hutselen en voert het daarna weer uit bvb bij Iphone de grond-en hulpstoffen zijn 200 USD en Chinese arbeidskracht is 2 USD. Dus het risico op de kostprijs is minder dan 1%., dus managable

Bij outsourcen komen andere dan alleen maar financiele risico's ter sprake en dan hebben we het vaak over de Supply Chain and Infrastucturele variabelen en daar heb ik wel bij een aardig advieskantoor leuke dingen over geleerd.

Bij het businessplan wordt volgen de moderne methode gelijk het risico ingecalculeerd, daarbij kan je verschillende methodes gebruiken. Ik heb wel aardige dingen gedaan met Worst case-Best Case. after all zijn het niet de berekeningen maar de veronderstellingen die het doen.

Bij Indonesie kan je voor het risico heel gemakkelijk de Pay Out Period (POP) gebruiken . 5% lijkt mij voor zo'n land iets te laag. Amerikaanse bedrijven rekenen met een POP van 4 tot 5 jaar. Een soort voor het zingen heel snel de kerk uit.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Vroeger halen de Westerse industrie hun grondstoffen uit hun kolonieen .
En kunnen de gekoloniseerde volkeren hoogwaardige producten terug kopen .
Nu kunnen de meeste ex gekoloniseerde landen zelf die (half)producten maken .
En het exporteren naar de rijke Westerse landen.

China , India zijn op dit moment booming.
Alleen hebben ze te veel inwoners die nog arm zijn , en ook niet zo bedeeld met rijke grondstoffen.
Dat was ook de reden waarom China bezig is in Afrika .

Met Indonesia is het iets anders, een grote eilandenrijk, met een grote binnenlandse markt en potentieel jonge arbeidskrachten .
Zwakke punten zijn :
1. corruptie ( er wordt iets aan gedaan , nog niet effectief genoeg)
2. politieke stabiliteit ( er is e.e.a veranderd dmv democratiseringsprocessen).

Het is ook waar dat de inkomensverdeling in Indonesia nog niet goed geregeld is.
En toch zie ik verbeteringen in de afgelopen 40 jaren , dat geld in vele sectoren zoals o.a onderwijs.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En toch zie ik verbeteringen in de afgelopen 40 jaren , dat geld in vele sectoren zoals o.a onderwijs.

Om Sid er was laatst een minister ,die op de scholen, geen Engels meer wilde.
Wij hadden twee jonge mensen uit IndonesiŽ op bezoek, zij heeft hier in Nederland een opleiding voor vliegtuig technieken in Delft en wat alles daar bij hoor, een opleiding van 4 jaren.
Zij is getrouwd en heeft haar man hier ook naar toe gekregen.
Geen werk en zit de gehele dag in een studentenhuis.
Heb hem aanbevolen om de uitzendbureaus te gaan bezoeken, om werk te zien krijgen.
Want op hun visum, hebben ze in hun pasjes staan, dat arbeid vrij was.
Wat mij opvalt, dat we vriendelijk met elkaar om gaan, maar die mensen zeer kerkelijk, niet die gesprek aan wilde, waar ik mijn visie probeerde in te brengen en naar na toe wilde gaan over de situatie van IndonesiŽ nu..
Heb het er over gehad, dat het verbieden van Engelse taal op scholen belachelijk was.
Dat waren ze met mij eens, maar een goed gesprek, kan je met die mensen niet maken.
Het is er ook nog niet door het parlement geweest, want die zal deze extreem verbod, niet goed keuren.
Maar goed, dat zo iemand minister is, zegt al hoe de vooruitgang van het geheel is, laat staan van het onderwijs.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-11-2012 10:28 zieleffe wrote:

[quote removed]

Om Sid er was laatst een minister ,die op de scholen, geen Engels meer wilde.

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt.
Het gaat niet zo zeer om die Engelse taal , maar het gaat om het "overvoeren"van andere extra vakken .
Die ook nog te theoretisch zijn .
Er is een versplintering , daar ben ik ook niet eens.
Ik heb zelf gemerkt dat de kinderen van mijn jonge broer toen ze op de lagere school zaten veel verder en te veel overvoer zijn met "balast" vakken.
Op bepaalde vakken waren ze iets meer verder dan hun "nederlandse"neef(mijn zoon ) , die toen net maar bij de Havo zat.
Naast Engels hebben ze ook Mandarijns op school .
De oudste zit nu in Canada , na dat hij zijn Uni in Jakarta had gedaan.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-11-2012 08:46 valerio wrote:
Outsourcing.
Ik dacht dat bij outsourcing het valutarisico welhaast nul is want je voert je halffabrikaten (dus het duurste spul) in, laat dat door de spotgoedkope arbeidskrachten in mekaar hutselen en voert het daarna weer uit bvb bij Iphone de grond-en hulpstoffen zijn 200 USD en Chinese arbeidskracht is 2 USD. Dus het risico op de kostprijs is minder dan 1%., dus managable

En dan gaan dat soort landen ineens zelf produceren, want de haffabrikaten kunnen ze ook zelf maken.
Dan slaan alle westerse knappe koppen ineens op tilt, met alle gevolgen vandien.
Terug lopende economie, te sterke concurrentie uit goedkope arbeidslanden, waarop het enige antwoord dan is, importheffingen die weer een reactie oproepen Emoticon: Confused

Waar die knappe economen niet bij stil staan is dat er in die goedkope arbeidslanden een enorme binnenlandse markt is, dus wie heeft op den duur de langste adem Emoticon: Yes!

Een oorlog beginnen kan ook, nu niet om olie, maar om een bedreigende economie in opkomst het stenen tijdperk in te bombarderen, ik kijk nergens meer vreemd van op.

valerio
Gebruiker
spacer line

Malam, weer fout,

die dingen liggen niet zo simpel. Zoals bij een Iphone zijn de halffabrikaten wel heel erg complex en die maak je niet zo gemakkelijk in Botswana of waar danook. Dan kan je dat wel copieren maar dan heb je dat gedonder met patenten en dan kan de concurrent heel gemakkelijk de markt sluiten.

En dan heb ik het niet over Branding (mijn terrein) want als je kan kiezen tussen een Iphone of een namaak dan kies je toch de echte. Wat Branding betreft ligt China toch wel heel ver achter, kan jij 2 chinese wereldmerken noemen. ik wel, een PCmerk maar dat hebben ze van IBM gekocht, LENOVA of zo

Je zou kunnen kijken hoe Japan, Taiwan of Zuid-Korea heeft gedaan: van goedkoop naar duur. Dat heeft wel tijd gekost.

En als ik 3D-ga printen om te produceren dan heb ik geen goedkope arbeidslanden meer nodig. Economies of scale heb je niet meer nodig, je kan zo personalized produceren. Wat moeten die landen dan gaan doen, terug naar het stenen tijdperk. Dat zijn van die nieuwe technologien die je wel in NY vindt maar niet in Timboekistan.

En die Importheffingen, daar hebben we van geleerd dat dat niet werkt, dan gaan we gelijk naar de wet van de comparatieve voordelen.

En de derde WO gaat toch over schoon water,? Dat zal schaars worden!!!!

valerio
Gebruiker
spacer line

[ctext][/c

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dus als ik het dan goed begrijp investeren in milieu technisch producten .
dat heeft de toekomst???
B.V. Olie is een product waar ze veel producten van maken, niet alleen benzine, want dat kunnen ze zelf, in die Arabische landen, nu ze zelf in de raffinaderijen produceren.
Maar andere producten niet, daar door heeft Shell zo veel schepen, die de olie versleept naar Europa in de vaart.
Maar dat zijn technieken die Co2 uitstoot en dat moet verminderd worden.
Als de Olie op is, dan hebben we zo al een wereld probleem, waar dan oorlog op gevoerd gaat worden.
Het belangrijkste grondstof is nu gas, die men zelfs probeert, uit het gesteente te halen, die daar zit, met moeilijke bereikbaar plekken.
Die technieken hebben ze toch ook uitgevonden en het is rendabel die uit de grond te krijgen.
AL hoewel elektrisch is, de belangrijkste middel waar alles op draait en dat kan met wind, water en zon opgewekt worden.................. Emoticon: Emoticon: Shiny

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 15-11-2012 12:13 zieleffe wrote:
Dus als ik het dan goed begrijp investeren in milieu technisch producten .
dat heeft de toekomst???

Niet zo zeer het produceren maar het gaat om de SDM ( Sumber Daya Manusia).
Het gaat om de mens .
Nederland heeft te kort aan techneuten , aan Willie Wortels.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 15-11-2012 12:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Niet zo zeer het produceren maar het gaat om de SDM ( Sumber Daya Manusia).
Het gaat om de mens .

Een rechtstreeks gevolg van bezuinigingen in het onderwijs.

IndonesiŽ, ik zal het nogmaals benadrukken, heeft in de grondwet staan dat minimaal 20 % van het staatsinkomen aan onderwijs moet worden besteed.
Dit gaat op termijn vruchten afwerpen, de eerste resultaten zijn al zichtbaar Emoticon: Yes!

Inmiddels scholen en universiteiten zat in IndonesiŽ, het niveau van onderwijs is zeker nog niet goed, daar kan ik zat voorbeelden van opnoemen( vanuit mijn zienswijze)
Maar het speerpunt ligt nu op verbetering, dat is niet een kwestie van enkele maanden maar vele jaren, maar daarna kan het westen gewoon Emoticon: Bye bye zeggen met hun huidige suprematie.

valerio
Gebruiker
spacer line

[b Surya Atmadja[.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Even een promotie voor mijn weblog 'In de Archipel'. Ik heb een overzicht gemaakt van de rijkste IndonesiŽrs in Top 11: Rijkste mensen van IndonesiŽ.

Deze twee broers zijn de allerrijksten, zij hebben hun vermogen van zo'n 15 miljard dollar vergaard via sigarettenmerk Djarum en Bank BCA. De rest van de mensen in de top 11 heeft het geld verdiend met onder andere mijnbouw, olie, taxi's, medicijnen en Indomie.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En hoeveel hebben dit bereikt met corruptie? of Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Foei Malam, er is toch geen corruptie in dat land?

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Die Djarum jongens zijn toch harde werkers , behoorde eigenlijk niet tot oudgeld club van Nederlands Indie.

Ze zijn innovatief bezig , dacht dat ze een soort kretek sigaartje hadden.
Is nooit mijn merk geweest, in het begin rook ik 234 ( Djarum was niet zo populair de de jongeren).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tuuurlijk zijn die Djarum jongens harde werkers, zullen we de sloebers in de fabriek is vragen hoe ze er over denken?
Of telt dat niet?
Innovatief zijn ze ook met hun kankerzooi (letterlijk en figuurlijk) Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Een onderschept verhaal

http://www.z24.nl/ondernemen/o(...)oor-lokale-kruiwagen
In IndonesiŽ groeit de economie met zoín 6 procent per jaar. Adrian Mardjuadi van DataDigi in Jakarta noemt vier stappen die je moeten zetten om in het Zuidoost-Aziatische land te starten.

Regel een vergunning of zoek een lokale partner

ďWil je in IndonesiŽ een bedrijf starten, dan heb je een vergunning nodig. Dat geldt voor zowel bedrijven die spullen willen importeren als bedrijven die in IndonesiŽ een product of dienst willen leveren. Voor het aanvragen van een Ďimport licenceí moet je een adviesbureau inhuren. Je kunt hiervoor het beste contact zoeken met een internationaal bureau, bijvoorbeeld een van de grote internationale accountantskantoren. Dat is wat duurder, maar dan weet je ook zeker dat het goed geregeld wordt.
Manakah produk asli Indonesia ? Kebanyakan kebutuhan hidup kita dari hasil import,ini masih sebagian kecil lhooo..:
Inilah Negeriku...Mulai dari bangun tidur, anda minum apa? Aqua (74% sahamnya milik Danone persh Perancis) atau Teh Sariwangi (100% saham milik Unilever Inggris). Minum susu SGM (milik Sari Husada yang 82% sahamnya dikuasai Numico Belanda). Lalu mandi pakai Lux dan pepsodent (Unilever Inggris). Sarapannya? Berasnya beras impor dari Thailand (BULOG pun impor), gulanya juga impor (Gulaku). Mau santai habis makan, rokoknya Sampoerna (97% saham milik Philip Morris Amerika). Keluar rumah naik motor / mobil buatan Jepang, China, India, Eropa tinggal pilih, Sampai kantor nyalain AC buatan Jepang, Korea, China.
Pakai komputer, hp (operator Indosat, XL, Telkomsel semuanya milik asing; Qatar, Singapura, Malaysia). Mau belanja? ke Carefour, punya Perancis. Kalau gitu ke Alfamart (75% sahamnya Carefour). Bagaimana dengan Giant? Ini punya Dairy Farm International, Malysia yang juga Hero. Malam2 iseng nongkrong ke Circle dari Amerika. Ambil uang di ATM BCA, Danamin, BII, Bank Niaga aahh....... semuanya milik asing walau pun namanya masih Indonesia. Bangun rumah pake semen Tiga Roda Indocement sekarang milik Heidelberg (Jerman, 61,07%).
Semen Gresik milik Cemex Meksiko, Semen Cibinong milik Holcim (Swiss). Masih banyak lagi kalo mau diterusin. Makan pakai KecapíBangoďmilik Belanda(unilever).pake garam dari India,Makan Beras dari Thailand &Myanmar,Makan tahu,tempe,kedelenya (70%) dari Amerika & China.........

By the way, BB atau HP anda pun buatan China,. Sadarkah Indonesia saat ini sedang terjajah? Bahkan untuk hidup di negeri ini pun sulit. Tapi tenang......... minimal kita masih punya produk asli, Koruptor Asli Indonesia !!!
JAMU milik Hongkong...

Waarvandaan komen Indonesische producten?
Het grootste deel van ons leven wat wij nodig hebben komt van de invoer, dit is nog nog maar een klein deel :
Vanaf dat je wakker word, wat drink je? Aqua (aandelen 74% Franse firma's zijn eigendom van Danone) of Sariwangi Thee (100% van de aandelen in handen van Unilever UK). Consumptiemelk SGM (eigendom van Sari Husada 82% in handen van Numico Nederland)
Baden in Luxe Pepsodent (Unilever UK).
Ontbijt? Invoer uit Thailand (Bulog geÔmporteerd rijst), ook is ingevoerd suiker (Gulaku).
Wilt u ontspannen na het eten, Sampoerna sigaretten (97% van de aandelen in handen van Philip Morris USA).
Uit het huis op een motorfiets / auto, gemaakt in Japan, China, India
Europa selecteert, tot de airco op het kantoor in Japan, Korea, China gebouwd.
Levensduur van de computer, PK (operator Indosat, XL, Telkomsel allemaal in buitenlandse handen, Qatar, Singapore, MaleisiŽ).
Gaan winkelen? naar Carrefour, in Fransen hadden.
Als dat zo is ? Alfamart (75% eigendom van Carrefour).
Hoe zit het met de Giant?
Het had een Dairy Farm International, die ook Malysia, Hero in handen heeft.
De ontknoping ACE uit naar Circle of het is een Amerikaans bedrijf.
Maak kennis met de ATM, BCA, Danamin, BII, Bank Niaga....... allemaal in buitenlandse handen, hoewel hun naam nog IndonesiŽ.
Gebruik cement om een huis te bouwen, nu eigendom van Three Wheels Indocement Heidelberg (Duitsland, 61.07%).
Mexico Cemex owned Semen Gresik, Cibinong Holcim (Zwitserland).
Zelfs meer als je wilt diversen. Eet dragen Kecap'Bango "eigendom Nederlands (Unilever).
Gebruik zout uit India, eten rijst uit Thailand en Myanmar, Eet tofu, tempeh, kedelenya (70%) van de VS en China .........
Herballife product eigendom van iemand uit Hongkong ...
By the way, BB of HP worden gemaakt in China,.
Realiseer IndonesiŽ wordt momenteel bezet?
Maar kalm ......... tenminste we hebben nog steeds het originele product, Original Indonesische Corruptors!

Hoe zit dat in Nederland?????????????

valerio
Gebruiker
spacer line

Nederland heeft een lange traditie van handelsland en heeft logistiek of supply chain management als Success factor. Het gaat erom je sterke kanten uit te bouwen, niet het aantal produkten in de schappen. Nederland heeft relatief gezien veel Multinationals; Shell, Unilever, Philips. Nederland is sterk in de agrarische sector maar ook de zuivel (Nederland is de grootste Feta-exporteur naar Griekenland). Het gaat er niet om hoevvel je doet maar wat je doet ook zeer goed doet.

Daarom is het belangrijk in mensen te investeren, uiteindelijk zijn het mensen die dingen bewegen. Indonesie kan wel veel geld in het onderwijs investeren maar als de enehelft ervan over de balk wordt gegooid en de andere helft. niet goed wordt besteed, dan blijven ze in het stenen tijdperk. Waar is het Indonesian Institute of Tecnology. India al lang bezig met technologie maar waar is Indonesie. En het westen blijft natuurlijk niet op zijn lauweren rusten, die blijven investeren. Ga maar eens bij onze TH's Delft, Eindhoven of Twente langs, daar worden leuke dingen gedaan.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-08-2013 09:11 valerio wrote:

Daarom is het belangrijk in mensen te investeren, uiteindelijk zijn het mensen die dingen bewegen. Indonesie kan wel veel geld in het onderwijs investeren maar als de enehelft ervan over de balk wordt gegooid en de andere helft. niet goed wordt besteed, dan blijven ze in het stenen tijdperk. Waar is het Indonesian Institute of Tecnology. India al lang bezig met technologie maar waar is Indonesie. En het westen blijft natuurlijk niet op zijn lauweren rusten, die blijven investeren. Ga maar eens bij onze TH's Delft, Eindhoven of Twente langs, daar worden leuke dingen gedaan.

Herstel Valerio, bij onze TH's Delft, Eindhoven of Twente werden mooie dingen gedaan.
Investeren in kennis is de laatste jaren dramatisch achteruit gegaan, te veel nodig voor de JSF, bijdragen aan Griekenland en nog meer van die nooddruftige landen in Europa en het overeind houden van banken waar een aantal graaiers de boel hebben verziekt.

Misschien ben je toch te lang weg uit Nederland om de situatie juist in te schatten Emoticon: Confused

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-08-2013 09:11 valerio wrote:
Ga maar eens bij onze TH's Delft, Eindhoven of Twente langs, daar worden leuke dingen gedaan.

Klopt , zelfs de relatief jonge THE( Eindhoven) en THT (Twente) hebben goed geboerd .
Ben niet meer betrokken in die wereld , en toch hebben die betha universiteiten te kort aan Nederlandse promovendus .
Ze zijn bezig om Aziaten( Chinezen en zelfs Indonesiers) te ronselen .
Echt populair zijn de Nederlandse HBO-W.O onderwijs niet meer bij de Indonesiers ondanks dat er veel Indonesiers hier studeren (ook particulieren) voor hun Bachelor of Master (S2).
Velen gaan of naar Australia, USA , Azie , en Duitsland.
Met goede papieren( techniek-ITC etc ) kan men toekomst bouwen in Indonesia .
De S2 of S3 zijn dan vaak uitgezonden krachten.
Goed voor Nederlanders die binding hebben met Indonesia( Ned.Indie).

Niet van die zachte / fancy vakken .
Ik dacht dat men in totaal bijna 125 afstudeerrichtingen in NLD.
Vroeger heb je alleen 4 afstudeerrichtingen met een kleine afgeleide richtingen.
Had een artikel gelezen in Ned.krant dat een buitenlandse student ongeveer 6000 euro op de kosten van belastingbetaler studeren , maar ze een veelvoud ( 60 of 80 K) per jaar kan opleveren als ze in Nederland wil blijven.

De meeste S2 en S3 jongens/meisjes die hun papieren in buitenland halen en werken hebben ook Indonesische SMA of Sekolah Tinggi ( "HBO" Emoticon: Wink of UNI basis.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

[quote] On 04-08-2013 10:04 zieleffe wrote:
Een onderschept verhaal

[quote removed]
[/quote]
Waarvandaan komen Indonesische producten?
Het grootste deel van ons leven wat wij nodig hebben komt van de invoer, dit is nog nog maar een klein deel :
Vanaf dat je wakker word, wat drink je? Aqua (aandelen 74% Franse firma's zijn eigendom van Danone) of Sariwangi Thee (100% van de aandelen in handen van Unilever UK). Consumptiemelk SGM (eigendom van Sari Husada 82% in handen van Numico Nederland)
Baden in Luxe Pepsodent (Unilever UK).
Ontbijt? Invoer uit Thailand (Bulog ge�mporteerd rijst), ook is ingevoerd suiker (Gulaku).
Wilt u ontspannen na het eten, Sampoerna sigaretten (97% van de aandelen in handen van Philip Morris USA).
Uit het huis op een motorfiets / auto, gemaakt in Japan, China, India
Europa selecteert, tot de airco op het kantoor in Japan, Korea, China gebouwd.
Levensduur van de computer, PK (operator Indosat, XL, Telkomsel allemaal in buitenlandse handen, Qatar, Singapore, Maleisi� Emoticon: Wink .
Gaan winkelen? naar Carrefour, in Fransen hadden.
Als dat zo is ? Alfamart (75% eigendom van Carrefour).
Hoe zit het met de Giant?
Het had een Dairy Farm International, die ook Malysia, Hero in handen heeft.
De ontknoping ACE uit naar Circle of het is een Amerikaans bedrijf.
Maak kennis met de ATM, BCA, Danamin, BII, Bank Niaga....... allemaal in buitenlandse handen, hoewel hun naam nog Indonesi�.
Gebruik cement om een huis te bouwen, nu eigendom van Three Wheels Indocement Heidelberg (Duitsland, 61.07%).
Mexico Cemex owned Semen Gresik, Cibinong Holcim (Zwitserland).
Zelfs meer als je wilt diversen. Eet dragen Kecap'Bango "eigendom Nederlands (Unilever).
Gebruik zout uit India, eten rijst uit Thailand en Myanmar, Eet tofu, tempeh, kedelenya (70%) van de VS en China .........
Herballife product eigendom van iemand uit Hongkong ...
By the way, BB of HP worden gemaakt in China,.
Realiseer Indonesi� wordt momenteel bezet?
Maar kalm ......... tenminste we hebben nog steeds het originele product, Original Indonesische Corruptors!

Hoe zit dat in Nederland?????????????

Click to see original image

[/quote]Dit soort schrijfsels zie ik wel meer voorbij komen van nationalistische personen/organisaties. Kennelijk weten ze het zelf beter, maar toch moeten de buitenlanders het voor hen doen, want zelf zijn ze te...... om het godverdomme nog zelf te doen ook.

Bovendien klopt ieder buitenlands percentage boven de 50%-1 aandeel NIET omdat dit wettelijk niet mag. Een buitenlandse onderneming mag slechts 50%-1 aandeel van een bedrijf bezitten namelijk. Meer kan wettelijk gewoon niet, dus al die percentages zullen wel foutief opgeteld zijn uit een samenstelling van bedrijven die weer belangen hebben bij elkaar.

Tja, je moet wat om je punt te bewijzen, maar rekenen kan/wil men al niet, dus kun je het inderdaad maar beter overlaten aan 'die buitenlanders'.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,379 pageviews Een website van indahnesia.com