|
|
|
|
|
|
Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om van Bali naar Lombok te komen en hoe/waar ik tickets kan kopen?
Gr Yvonne
|
|
|
|
|
De beste manier is volgens mij gewoon het vliegtuig. Duurt alles bij elkaar (wachten op vliegveld, van en naar vliegveld e.d.) net zo lang als de boot wellicht maar is wel meer confortabel en hoogstwaarschijnlijk ook iets veiliger.
Tickets voor de boot koop je gewoon in de haven bij de corrupte mannetjes van het havenbedrijf. Wees niet bang, dat is een normale gang van zaken in de havens van Lembar (Lombok) en Padang Bai (Bali).
Fijne reis toegewenst!
|
|
|
|
|
|
|
Opzich is het geen verkeerde reis met de reguliere ferry, ik heb `t 2x gedaan en zou het zo weer doen. D`r zit nou eenmaal een "beetje" roest op de schepen.
En alle manieren van reizen brengen risico`s met zich mee.
Ferry Lembar-Padangbai kost IR32K, najaar 2008.
En je hebt de tijd (5uur) om wat vrienden te maken.
|
|
;-), www.peter191064.mijnalbums.nl
|
|
|
|
|
Ook ik heb die boot een keer genomen. Het was geen onverdeeld genoegen, maar echt eerlijk is die opmerking niet: het was onwaarschijnlijk k*weer, en de trip duurde ruim zeven uur. Bij het boarden kregen we gelukkig onmiddellijk de hut van de kapitein - tegen betaling, uiteraard - aangeboden. Dat was onze redding. Ik denk dat ik trip toch weer met de boot zou maken. De vliegtuigshuttle van slechts twintig minuten was erger.
|
|
|
|
|
Ik ben ooit met die snelle boot naar Lombok gegaan. Eens maar nooit weer. Ik kreeg van te voren al de melding "Tsja, het is geen Waddenzee waar je over vaart" en dat heb ik geweten. Op handen en voeten moest ik me een weg banen naar 't toilet, alwaar ik de gehele reis doorgebracht heb.
Vliegtuig is (was?) uit mijn hoofd vergelijkbaar qua prijs, maar toch wel een stuk relaxter. Ik ga *nooit* weer met die boot :-)
|
|
|
|
|
Blijkbaar geen zeebenen?Zelf deze trip ook gedaan en ik vond het niet zo slecht..Liever zo dan steeds weer in een vliegtuig stappen
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Nope, geen zeebenen en (naar horen zeggen) een slechte dag :-)
|
|
|
|
|
Hallo Yvonne,
Ik ben vorige maand nog van Bali naar Lombok gevaren en weer terug.
De heenweg met de regular ferry vanuit Padangbai (een overvaart van ruim 5 uur), waar je aankomt bij Lembar. Daar aangekomen zag ik geen taxi en ben ik in een bemo gestapt. Als vrouw alleen vond ik dat niet echt prettig.
De terugweg ben ik (wel vanuit Gili Trawangan) met de Blue Water Express (fastboat) gegaan, maar ze doen ook Lombok zelf aan (kijk maar op de site van Blue Water). Ik vond het ideaal. Binnen 2,5 uur kom je weer aan op Bali, Benoa Harbor. Dan brengen ze je ook nog naar je hotel.
Je kan gewoon boeken via internet of telefoon of ter plekke op Bali of Lombok. Er staan "winkeltjes" zat. Blue Water haalt je op van je hotel (op Bali dan) naar Benoa Harbor.
Kortom: met een Blue Water Fastboat!
gr. Linda
|
|
|
|
|
Beste Linda,
Bedankt voor de info.
Weet je misschien hoeveel rupiah je kwijt was?
Gr Yvonne
|
|
|
|
|
Klindak; de taxi's (Blue Bird!) staan helemaal buiten het terrein van de haven van Lembar. Deze mogen namelijk niet op het terrein komen omdat hun service te goed is, daar kunnen de corruptelingen niet mee omgaan, waardoor ze verdreven zijn.
Naar de Blue Bird taxi lopen vergt wellicht meer moed dan in een bemo stappen, daar men er alles aan zal doen (je in de andere richting duwen, je tassen 'begeleiden', dingen roepen in jouw richting die je zeker niet verstaat) om je in een auto van een sjacheraar te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
Hallo Yvonne,
Ik was Rp 600.000 kwijt.
Over de Blue Bird taxi's: ik zag ze inderdaad (toch een 10 minuten rijden verder) allemaal in de schaduw onder een boom staan.
gr. Linda
|
|
|
|
|
Vanuit Padangbai vertrekt ook de Gilicat, een snelle boot, die je in now time brengt naar de Gili's en Lombok.
Zeer goed te doen.
Je kan op internet online boeken (aan te raden, want er kunnen 32 passagiers op) en in Padangbai zelf zit hun kantoortje (vlak naast Hotel Puri Rai).
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|