verschepen van Nederland naar Indonesie

Subforum Gezocht & Aangeboden 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
adria
Gebruiker
spacer line

Ik wil zo'n 6 m3 (rubberboot en catamaran) verschepen naar Bali. Ik ben op zoek naar anderen om gezamenlijk een container te vullen. Transportdatum is flexibel.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Dat je iemand vind, zal wel een kleine kans zijn.
Zoek in dit forum naar berichten over LCL (Less Container Load).
Alternatief om 6m3 te versturen is wel wat duurder.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

adria
Gebruiker
spacer line

Dank je Albert voor je bericht.
Ik heb op het forum gezocht naar LCL. Kan jij toevallig een adres adviseren die dit voor mij kan regelen?
Weet jij ook of transport door de lucht een alternatief is? Het gewicht is relatief laag (zo'n 300 kg totaal voor 6 m3).

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-05-2009 15:14 adria wrote:
Ik heb op het forum gezocht naar LCL. Kan jij toevallig een adres adviseren die dit voor mij kan regelen?
Weet jij ook of transport door de lucht een alternatief is? Het gewicht is relatief laag (zo'n 300 kg totaal voor 6 m3).

Voor zover ik het weet staan er ook adressen bij om het te verschepen.
LCL naar NL via Semarang kost ongeveer 50$ per Cbm. Naar Bali is stukken duurder (100-110$). Luchtpost is zelfs nog duurder. Hoeveel weet ik niet. Maar reken op het dubbele naar Bali. Ik dacht dat je alle tijd had?

En je visa bepaalt wat de kosten zijn wanneer het aankomt.
Tevens bij het inklaren, ik weet niet hoe het op Bali is, doch op Java adviseer ik de mensen er niet bij aanwezig te zijn. Laat dit doen door de vervoerder in IndonesiŽ en geef hem wat extra geld.
Zodat hij hiermee de ambtenaren wat blijer kan maken en des te sneller is je barang er door. Van mij is alles voor 100% doorzocht (persoonlijke goederen). Dus ik zou niemand aanraden om illegaal spul in te voeren.

Wat adressen betreft, ik denk dat gauw genoeg iemand komt met een adres. Of loop eerst eens even door de gouden gids van Rotterdam. Of kijk op de digitale snelweg en zoek naar container vervoerders. Ga niet opzoek naar vracht vervoerders of internationale verhuizers dan betaal je extra.
Tevens moet je per doos opgeven wat er globaal inzit. Bijvoorbeeld
Doos 1 keuken spullen.

Jantje
Gebruiker
spacer line

adria

Dat kun je wel aan Albert overlaten hoor, adria. Laat je door Hem leiden en alles komt goed:

Wat adressen betreft, ik denk dat gauw genoeg iemand komt met een adres. Of loop eerst eens even door de gouden gids van Rotterdam. Of kijk op de digitale snelweg en zoek naar container vervoerders. Ga niet opzoek naar vracht vervoerders of internationale verhuizers dan betaal je extra.
Tevens moet je per doos opgeven wat er globaal inzit. Bijvoorbeeld
Doos 1 keuken spullen.

..doos 2 catamaran....doos3 rubberboot... Daar hoef je niet globaal over te doen dunkt mij

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Er valt op Bali weinig aan te geven Albert.
Bali heeft geen container terminal.

Vervoer gaat van Java, waar het spul al door de douane is gekomen.
En die ene doos keukenspullen onder visa gaat keurig met document wat er dan in de doos zit. Tot de laatste theelepel.

Jantje heeft gelijk, zo simpel is het dus niet.
Maar proberen kan altijd natuurlijk. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zelf een container versturen?

Link, zonder de juiste declarant.

It's only kinky the first time.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 02-05-2009 14:52 oyibo wrote:
Er valt op Bali weinig aan te geven Albert.
Bali heeft geen container terminal.

In ieder geval daar waar het aan land gaat, als dat S.b. dan daar. Bij mij kwam het in Semarang aan land en niet in Jakarta. Dus werd het in Semarang geinspecteerd! Simpel!
Als het bij jullie in Jakarta aan land gaat terwjil het naar Bali toe moet, dan doe je dat maar.
Of hebben ze mijn spullen in Jakarta uitgeladen de papieren bekeken, de pallet weer ingeladen en op de boot naar Semarang? Dat zal het wel zijn, ze hebben in jakrata niets beters te doen.
Alle vracht voor geheel indonesie wordt eerst in Jakarta geinspecteerd daarna verder gestuurd. Ook al moet het na Timur, Kalimantan, etc. Eerst in Jakarta uitladen daarna weer inladen. Emoticon: Frustrated

Jantje heeft gelijk, zo simpel is het dus niet.
Maar proberen kan altijd natuurlijk. Emoticon: Party!

Bij mij ging het dus WEL so simpel;
Doos 1 DIT
Doos 2 DAT
Doos 3 DEZE

Wil het je dat uit splitsen
Doos 1; 5 thee lepels, 3 vorken, 2 borden, 1 beker, 1 weegschaal, 1 fles.
Dat krijg je gauw 100 velletjes A4.

Ik heb de tip gegeven en verder zoeken jullie het maar uit. Wil je 100 velletjes A4 schrijven geen probleem. Veel tik plezier. Volg de raad van de beet weters nu maar op, want ik wil niets op mijn geweten hebben. Dus 100 velletjes moet je maar inleveren.
Emoticon: Frustrated
Jantje heeft een kist 1,5 x 1,5 x 1,5 m verstuurd dus logisch dat dat meer in detail dient te worden omgeschreven. Maar dat zegt hij er niet bij. Nee gewoon lekker negatief commentaar leveren daar is bij zo goed in.
Oyibo misschien net zo.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Albert,

Beetje slordig advies wat je hier geeft. De forwarder of degene die de lading vrij maakt vereist een gedetailleerde packing list.
Als ze de lading openmaken en het klopt niet dan kan adria dokken. En niet zo'n beetje. Of hij krijgt zijn spullen helemaal niet.
Ik moest destijds 9jt betalen voor het vrijmaken in Jakarta en het vervoer van Jakarta tot aan mijn deur. Het vervoer van Rotterdam naar Jakarta kostte 400 euro.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 02-05-2009 17:32 Jantje wrote:
Albert,
Beetje slordig advies wat je hier geeft.

Als je GOED leest, dan staat er DAT IK DAT ZO HEB GEDAAN EN GEEN PROBLEMEN HEB ONDERVONDEN!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 02-05-2009 14:52 oyibo wrote:
En die ene doos keukenspullen onder visa gaat keurig met document wat er dan in de doos zit. Tot de laatste theelepel.

Je mag dus aannemen dat jij lezers adviseerd om goederen in te laten klaren terwijl zij een toeristen visum of een ander tijdelijk kort verblijf visum hebben!
Zoals ik schreef het ligt aan je visum of je belasting moet betalen.
Dus lezers gewoon goederen op je naam verzenden en als het mis gaat stuur je de rekening naar Oyibo.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Adria,

Weet je wat mij ook opvalt is dat die 2 beet weters niet hebben gereageerd op jouw stukje. Totdat iemand anders reageert en dan gaan ze lekker alles afkraken. Maar om nu gelijk zelf met advies te komen .............

Maar ja daar is Oyibo goed in en vooral ook Jantje.
Ups ben ik nu verbannen wegens beledigen van de moderator? Emoticon: Party!

Waarschijnlijk heb ik het allemaal wel gedroomd. Emoticon: Yes! Emoticon: Yawn

Jantje
Gebruiker
spacer line

Waarschijnlijk heb ik het allemaal wel gedroomd.

Jantje heeft een kist 1,5 x 1,5 x 1,5 m verstuurd

Zou me eigenlijk niets verbazen. Of wellicht bijgestaan uit "het Hogere".
Ik noem het voor het gemak maar puur geluk.

albert1
Gebruiker
spacer line

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 09-05-2009 22:09 albert1 wrote:
http://www.bagusputraperkasa.com/index.html

Kosten 300Ä /cbm. bloody mahal.

Verboden Goederen';
5. Boeken
6. CD, cassette, video, videofilm
7. Telefoon apparatuur

Ben ik blij dat ze bij mij alles in details heben gecontroleerd.
Stel je voor dat ze die 5 dozen met boeken en cd's hadden gezien. Emoticon: Party!

16. Zonnebril Emoticon: Confused

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Mijn container ging helemaal niet via Jakarta, dus dat is geen wet van meden en perzen. Elke doos/krat nummeren en de inhoud opschrijven. Zoveel werk is dat niet en je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben.
Als advies voor de verscheper: neem KHZ: www.khz-movers.com. Die heeft alles prima voor ons geregeld en gaf geen problemen bij aankomst in RI.
Wat het visum van de ontvanger ermee van doen heeft ontgaat me geheel. Dat was geen punt bij ons, werd nooit naar gevraagd, hoefde nergens vermeld te worden.

Be careful what you wish for; you might get it!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 10-05-2009 00:03 FredB wrote:
Wat het visum van de ontvanger ermee van doen heeft ontgaat me geheel. Dat was geen punt bij ons, werd nooit naar gevraagd, hoefde nergens vermeld te worden.

Wat denk je dat je met een toeristen visum of een studie visum, of met een zaken visum een complete container mag invoeren met personlijke goederen?
Dus ...............

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 10-05-2009 00:03 FredB wrote:
Mijn container ging helemaal niet via Jakarta,

Klopt, maar er zijn personen op dit forum die van mening zijn dat alle vracht voor heel Indonesie allemaal in jakrata wordt gecontroleerd. Emoticon: Frustrated

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 10-05-2009 10:02 Albert wrote:

...

Klopt, maar er zijn personen op dit forum die van mening zijn dat alle vracht voor heel Indonesie allemaal in jakrata wordt gecontroleerd. Emoticon: Frustrated

Er zijn er meer die denken de ultieme wijsheid in pacht te hebben. Mij best, zolang ze mij er niet mee lastig vallen, maar daar wringt de schoen meestentijds.

Ik denk dat je met elk visum wel een container of wat kan invoeren, Albert. Het gaat om geld. Het verzoet de arbeid, naar verluid, maar in RI hebben ze een broertje dood aan werken.

Be careful what you wish for; you might get it!

pieterwisata
Gebruiker
spacer line

Beste Adria,

Ik ga binnenkort immigeren naar indonesie ik heb nog ruimte over dus 22 mei kom
de container bij mij thuis als je wilt kunt je mij mailen nl5merinEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,314,132 pageviews Een website van indahnesia.com