Koninginnedag

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jantje
Gebruiker
spacer line

Goede droge salami, parma/serrano ham en goede betaalbare wijn? We zijn nu toch bezig en dan weet ik hoeveel geld ik mee moet nemen. Kan dat natuurlijk ook aan "de Indische gemeenschap" ,de voedselbank of een andere bodemloze put schenken maar ik ben me daar een beetje belazert. Ik geef het liever aan die uitbater van die meat shop. Die werkt tenminste voor z'n poen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 01-05-2009 18:21 Jantje wrote:
dan weet ik hoeveel geld ik mee moet nemen.

Veel. Ik was van plan deze informatie niet `in de groep' te gooien (straks is de kaas op), maar de meeste Nederlandse Yogyakartanen vallen toch over een kwakwadubbeltje, dus heb ik de stap maar gewaagd. Alleen voor jou, Jantje.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee, deze dader heeft de aanslag uitstekend voor bereid, helaas is hij aan zijn verwondingen overleden; wat de werkelijke toedracht qua onderzoek moeilijk maakt.
Eerlijk gezegd ben ik blij, dat de dader geen moslim was..., dat was een mooie overwinning van Wilders geweest.
De moslim gemeenschap heeft toch al een slechte naam in de 4 grote steden, overigens volkomen ten onrechte.
Maar in ieder geval, betuig ik mijn medeleven voor weer de slachtoffers, van deze laffe aanslag.
Het was zo gezellig in Den Haag, maar iedereen liet het na deze berichten afweten, uit respect.
Lieve groetjes
Wilma/Merapi

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik ben,na het zien en horen van enkele getuigenverklaringen niet zo zeker van een eenmansactie.Iemand verklaarde op TV,dat hij iemand uit de auto heeft zien vallen,er zijn mensen die schoten hebben gehoord,er zijn fotos van de dader waar hij eerst rechtop zit aan rechterkant en later hangend linkerkant met wonden die veel op kogelgaten lijken evenals schade aan de auto van...jawel verdacht veel op kogelgaatjes lijkende deuken.Hij reed zonder remmen ongecontroleerd op De Naald af.Was hij soms al dood of buiten bewustzijn en zo ja,toevallig is er gelijk politie die zgn. een verklaring hoort van hem dat ie als doel de Koningin had.Dan mag er niemand meer in de buurt van de auto,dus kan niemand echt zien wat er daarbinnen gebeurt.Natuurlijk...de schade kan zijn van dranghekken en glas kan kleine wondjes veroorzaken,maar toc hangt heel de zaak aan elkaar van toevalligheden.En waarom gebruikt hij een kleine auto zonder extra hulpmiddelen als bijv. explosieven als hij echt van plan was een bus aan te vallen???Ik denk terug aan de zaak Pim Fortuin,ook een zaak vol onduidelijkheden en dan aan Lee Harvey Oswald in de zaak Kennedy,daar is ook de ware toedracht gehuld in nevels.Nee,ik heb de hele dag al een nare bijsmaak over deze verse aanslag. Emoticon:

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

dat hij iemand uit de auto heeft zien vallen,er zijn

Daar ben ik het met je eens dat er helemaal niet gerept wordt over deze persoon. Emoticon: Confused

Shalom

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het komt op mij ook een beetje raar over dat iemand die zo zwaar gewond is en volgens de berichten hersendood is een verklaring geeft aan de politie.

Als je de foto's ziet is de man amper instaat ook maar iets te zeggen, laat staan een verklaring te geven. Helaas zal de man nooit meer een verklaring kunnen geven.

Ik hoop dat politie een grondig onderzoek doet.
En het beeld van dader los kan laten voor een objectief onderzoek.

It's only kinky the first time.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 01-05-2009 20:00 merapi wrote:

Eerlijk gezegd ben ik blij, dat de dader geen moslim was..., dat was een mooie overwinning van Wilders geweest.
De moslim gemeenschap heeft toch al een slechte naam in de 4 grote steden, overigens volkomen ten onrechte.

Bent u dan automatisch ook blij dat de dader van het germaanse ras, katholiek, jood, christen of anderzinds wat gerelateerd aan de Nederlandse (onze) cultuur is? En dat u vindt dat niet Wilders maar links Nederland met haar multiculturele kliek hiermee punten scoort?
U en de dader hebben minstens 1 ding gemeen: Een bloed hekel aan het koningshuis.

Jantje
Gebruiker
spacer line

merapi:
Het is gelukkig goed afgelopen, maar toch de dader is nog niet gepakt.
Toch geeft dit te denken, wie de dader ook was.
Het Nederlands Koningshuis staat allang onder vuur: allerlei reizen,gigantische uitgaven, afgezien van opa Bernhard zijn slippertjes, waarvoor de belastingbetaler mee moest betalen ivm met afkoop sommen., afgezien nog van allerlei smeerpraktijkies.

Ik ben een idealist, maar ik denk vaak: dit geld had op de juiste plaats terecht moeten komen:
DE INDISCHE GEMEENSCHAP!

Vrouwe justitia u trekt weer eens te snel ongefudeerde conclusies. “You jump at conclusions” heet dat in een vreemde taal.
Die gigantische uitgaven en allerlei reizen horen allemaal bij het vak van een staatshoofd.. Dat zijn slechts peanuts vergeleken bij wat die multiculturele hobby van jullie kost.
Haal die slippertjes en afkoopsommen van prins Bernhard er ook nog maar bij om uw oratie te bekrachtigen...

Ik wil mijn medeleven betuigen aan de nabestaanden en slachtoffers en niet in de minste plaats aan de koninklijke familie.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Dat de moslimgemeenschap een slechte naam heeft in de grote steden is volkomen ten onrechte?
Ja, t zou alleen de Marokkaanse gemeenschap moeten zijn.

From Dayeuhkolot with love

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Jantje, zo als gewoonlijk trek je weer alles uit zijn verband en geef je commentaar met nietszeggende argumenten.
Maar zo ken ik je inmiddels wel!
Neem nog een Oranje bittertje!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

http://www.geenstijl.tv/2009/0(...)_doden_apeldoor.html
Ook hier weer,: velen hebben een complot theorie er op na te houden.
Zolang er geen grondige onderzoek zal zijn, en waar ik aan twijfel dat het nu na de dood van de dader nooit te weten zullen komen.
Dat er iemand uit die auto is gevallen, zou dan voor die mensen massa moeten zijn gebeurd, want het kan er op duiden dat velen geschept zijn, en zo lijkt dat er iemand er uit is gesprongen (gevallen).
WAt Monyet ook aangaf het zijn niet alleen de Allochtonen die verkeerde opvattingen hebben, maar in alle degradaties kennen we goede, en slechte mensen.
Maar in alles is de samenleving, te soft aan het worden.
men zou meer maatregelingen van te voren moeten kunnen nemen.
Maar zins de afschaffing van gekkenhuizen, heeft men de samenleving opgescheept met mensen die eigenlijk geen zelfsbewustheid,bekwaamheid meer kennen.
En mensen die steeds in herhaling treden worden zonder pardon weer naar huis gestuurd,
Als men eens goede bestuurders hadden!!!, maar dat niet durven, die ook het lef hebben om met al zijn middelen, het weten aan te pakken, dan is het straks bij een andere evenement mogelijk voor meer drama's.
Het valt wel op dat op de plek van, waar de auto door die mensen massa heen reed, Surinamers stonden, waarvan enkele in het ziekehuis zijn beland............................... Emoticon: Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

On 02-05-2009 11:55 merapi wrote:
Jantje, zo als gewoonlijk trek je weer alles uit zijn verband en geef je commentaar met nietszeggende argumenten.
Maar zo ken ik je inmiddels wel!
Neem nog een Oranje bittertje!

Ik heb absoluut geen hekel aan het Koningshuis en ook niet aan bepaalde fundamentalisten.
Ik keur af:moslims die al 35 jaar in NL wonen en nog geen woord Nederlands spreken en nog steeds gehuld in lange jurken, evenals de streng gereformeerden met hun hoedjes en zwarte jurken: Het azijnzuur en de bekrompenheid druipt daar van hun gezichten af.
Goede vergelijking toch?
Integratie is een uitstekende zaak, maar botst steeds weer op die geloofjes, kennelijk zijn mensen niet is staat om zich vrij te voelen, laat staan vrij te denken

Jantje
Gebruiker
spacer line

Merapi:
Goede vergelijking toch?

Ondanks uw zucht naar bijval moet ik constateren dat niet ik maar u zaken uit z’n verband rukt. Lees nou nog eens wat hier staat:

Ik heb absoluut geen hekel aan het Koningshuis en ook niet aan bepaalde fundamentalisten. Ik keur af:moslims die al 35 jaar in NL wonen en nog geen woord Nederlands spreken en nog steeds gehuld in lange jurken, evenals de streng gereformeerden met hun hoedjes en zwarte jurken: Het azijnzuur en de bekrompenheid druipt daar van hun gezichten af.

Die gereformeerden zijn fundamentalisten. Dat weet ik want ik kom zelf uit zo’n nest. Heb ze trouwens nog nooit met azijnzuur, stenen of bommen zien gooien. Of andersdenkenden met de dood bedreigen. Het zijn vertegenwoordigers van het Calvinistische Nederland. Onze cultuur en dat mag! Vertel me nou eens wat de schade bedraagt die deze mensen aanrichten in de samenleving in relatie tot de eindeloze stroom multicultuur die u en uw handlangers binnenhalen.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik keur af:moslims die al 35 jaar in NL wonen en nog geen woord Nederlands spreken

Merapi:
Wat denk je van Granth en Forsythe (engelsen) die hier inmiddels al ongeveer 25 jaar in Nederland wonen en die het Nederlands nog steeds niet machtig zijn?

Ik vind dat iedereen die zich in een land wil gaan vestigen ook de taal van dat land moet kunnen spreken of zich zo snel mogelijk eigen moet maken. Dus niet alleen moslims.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 02-05-2009 17:39 Pamelabak wrote:
Merapi:
Wat denk je van Granth en Forsythe (engelsen) die hier inmiddels al ongeveer 25 jaar in Nederland wonen en die het Nederlands nog steeds niet machtig zijn?

Ik vind dat iedereen die zich in een land wil gaan vestigen ook de taal van dat land moet kunnen spreken of zich zo snel mogelijk eigen moet maken. Dus niet alleen moslims.

Engeland is de eu dus geen inburgeringsplicht. Trouwens meeste Nederlanders spreken Engels.
Wel met name moslims want dat zijn mensen uit een subcultuur en over het algemeen "halers"

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Engeland is de eu dus geen inburgeringsplicht. Trouwens meeste Nederlanders spreken Engels.
Wel met name moslims want dat zijn mensen uit een subcultuur en over het algemeen "halers"

Ik vind dat als men al zo lang in een land woont waar men ook werkt, men ook de taal moet spreken ongeacht of je uit een "subcultuur" komt, of een "haler"bent, of uit de eu komt, of veel geld hebt of verdient. En Nederland is waarschijnlijk één van de weinige landen waar bijna iedereen engels verstaat en spreekt. Trouwens 25 jaar geleden hadden we nog geen eu.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Haha Jantje, nou die verkleinvorm doet je echt eer aan, een naieve reactie.
Kennelijk heb je dat gereformeerde juk nog steeds niet van je afgegooid, wordt wel tijd.
Maar ik denk wel dat eea goed bedoelt, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat je bedoelt met ""u en uw"" handlangers.
Mijn dochter studeert binnenkort af al klinisch psychologe, zij kan wel een testcase als jij gebruiken. De behandeling is volkomen gratis.[hihi]
Groetjes Jantje, en maak je niet te druk
PS: ik ben gewoon jij en Wilma/Merapi

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Pam,
binnen de EU gelden inderdaad andere regels Emoticon: Puh! olen,Bulgaren,Roemenen hoeven geen inburgerings cursus te doen.
Eigenlijk belachelijk, want zo krijg je nooit een vorm van integratie.
Maar ik moet zeggen: integratie is een utopie!
Mensen zoeken hun eigen cultuur op.
Alleen al hier in Den Haag heb je China town, een complete Hindustaanse wijk,een complete Poolse wijk, een besloten Marokkaanse gemeenschap met hun moskeeen.
Pamela, alleen al Den Haag telt 176 verschillende nationaliteiten, hoe wil je dat integreren?
En daar komt nog bij dat een Hindu niet overweg kan met een Moslim en dat is wederzijds.
Het grootste probleem is de polarisatie tussen al die godsdiensten; dit kweekt alleen maar haat

Daarom ben ik Humanist met een Boedistische levens overtuiging: respect voor iedereen en je niet laten [mis]leiden door welk fanatisme dan ook.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Jullie dwalen af ! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kom kom zeg.. terug naar Koninginnedag graag ja! Laat het eens niet over buitenlanders en moslims gaan, tenzij ze met een oranje hoed aan de dranghekken stonden uiteraard. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Uhmm, speciaal om te integreren werden er oranje hoofd-doekjes uitgedeeld in Haarlem.

www.binnenlandsbestuur.nl/nieu(...)doekjes.113707.lynkx

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Jantje
Gebruiker
spacer line

Uhmm, speciaal om te integreren werden er oranje hoofd-doekjes uitgedeeld in Haarlem.

Uhmm, ze zijn helemaal van de pot gepleurd. Net als die Dirck III

havana45
Gebruiker
spacer line

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Yoke,
je hebt volkomen gelijk dat deze discussie afdwaalt.
Niettemin vind ik het respectvol dat Beatrix morgen weer aanwezig is bij de dodenherdenking te Amsterdam.
Voor haar moet het dubbele rouw zijn: die aanslag op de 100e geboortedag van haar moeder.
En morgen de krans leggen op de Dam, terwijl er ter beveiliging extra scherpschutters zijn ingezet.
Eigenlijk een onmenselijke taak..

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-05-2009 12:42 merapi wrote:
Hallo Yoke,
je hebt volkomen gelijk dat deze discussie afdwaalt.
Niettemin vind ik het respectvol dat Beatrix morgen weer aanwezig is bij de dodenherdenking te Amsterdam.
Voor haar moet het dubbele rouw zijn: die aanslag op de 100e geboortedag van haar moeder.
En morgen de krans leggen op de Dam, terwijl er ter beveiliging extra scherpschutters zijn ingezet.
Eigenlijk een onmenselijke taak..

Merapi, dit krijg je allemaal als bonus op je riante inkomen als staatshoofd.

Geld maakt niet alles goed!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,828,690 pageviews Een website van indahnesia.com