Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rschiffelers
Gebruiker
spacer line

Huis met woonkamer/keuken 40m2, 2 slaapkamers met airco en badkamer te huur midden in Kuta op 30 meter van het strand. Prive-tuin, dus toch lekker rustig. Vanaf € 450 per maand excl GWE. Maximaal voor 6 personen (in woonkamer kan ook nog geslapen worden)

mail naar rschiffelersEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com bij interesse. Juli nog vrij, en vanaf september is er ook plaats

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi rschiffelers,
In 4 dagen tijd ben je aardig gezakt met je huisje Emoticon: Party! Ook de afstand naar zee is 45 meter korter geworden Emoticon: Stupid .
Maar ja achter de muren van Bali Angrek Inn mag je rustig nog iets zakken en als je van de Jl Pantai het verharde weggetje inloop ligt het dan links of rechts ???
In ieder geval succes, by the way heb een prachtige bungalow op 200 meter van het strand, kosten € 850 per jaar niet gek zou ik zeggen en met de taxi 9 minuten in hardje Kuta Emoticon: Yes!

sebas
Gebruiker
spacer line

haha
he latex waar zit jij dan?

marian49
Gebruiker
spacer line

Op 28-04-2009 19:37 schreef latex40:
Hoi rschiffelers,
In 4 dagen tijd ben je aardig gezakt met je huisje Emoticon: Party! Ook de afstand naar zee is 45 meter korter geworden Emoticon: Stupid .
Maar ja achter de muren van Bali Angrek Inn mag je rustig nog iets zakken en als je van de Jl Pantai het verharde weggetje inloop ligt het dan links of rechts ???
In ieder geval succes, by the way heb een prachtige bungalow op 200 meter van het strand, kosten € 850 per jaar niet gek zou ik zeggen en met de taxi 9 minuten in hardje Kuta Emoticon: Yes!

wij gaan 27 febr. voor 2 maanden naar Bali, willen ook wel graag een huisje maar dus absoluut niet in Kuta, lefst heel rustig dicht bij het strand en voor een heel leuk prijsje, weeet jij hoe we dat aan moeten pakken, gewoon eerst naar Bali vliegen en daar kijken? of zijn er speciale sites waarop we al iets uit kunnen zoeken.
We hebben verschillende opties in ons hoofd, waaronder op verschillende plaatsen een homestay of dus een vast adres en van daaruit het eiland verkennen
we zijn er nog niet uit, welleuk om er mee bezig te zijn

Jan Smit
Gebruiker
spacer line

West-Jawa is ook heel erg mooi hoor, mijn huis is te huur voor 200 euri, op 4 min wandelen van het strand, met wandelstok 5 minuten,

Jan Smit
Gebruiker
spacer line

Sorry hoor, geintje.
ik wil alleen maar in zoute drop uitbetaald worden.
maaf
Yan.

Milani
Gebruiker
spacer line

by the way heb een prachtige bungalow op 200 meter van het strand, kosten € 850 per jaar niet gek zou ik zeggen en met de taxi 9 minuten in hardje Kuta

Latex40 Zou graag wat meer hierover willen horen. m.rhebokEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com Emoticon: Worship

MiSoo
Gebruiker
spacer line

Ach jongens, kom aan, hij dolt wat rond...850Euro per jaar voor een bungalow bij Kuta...mmm... daar kan ik niet eens voor een jaar van eten...ook niet in Azie.
Als het als "too good to be true" klinkt, dan is dat het vaak ook...
En als J. het wel voor elkaar heeft gekregen, is hij een lucky b*st*rd. Wens ieder zijn geluk btw.

Ik ga maar eens kijken in het noorden...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Maar jij bent dan ook geen Indonesische kampung-bewoner die 850 euro als een aardig inkomen zit. Of die huisjesmelker die 50 huizen beheert.. Ik ben er ook zeker van dat je voor dat bedrag zeker een jaar kunt huren in Kuta, alleen zul je niet alle luxe hebben die je wel mag verwachten als je 8500 euro betaald, maar ja, dat lijkt me logisch.

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

is dit huis nog beschikbaar? en is maandelijkste betaling?

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Hallo Marian49!

Mijn huisje in Candidasa is die periode ook nog beschikbaar.
Rustige omgeving vanwaar je makkelijk uitstapjes over het eiland kan maken.
5 persoons bungalow, volledig ingericht. Twee slaapkamers met airco, huiskamer, veranda en inclusief schoonmaak, security, elektra enz.
Zwembad op het kleine bungalowpark en aan zee.
Voor twee maanden is er over de prijs te onderhandelen!

Kijk op www.dreams-come-true.nl
Emoticon: Smile

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Klikbaar: dreams-come-true

renem
Gebruiker
spacer line

Ik ben al een paar maanden opzoek naar een huis in Bali maar het valt niet mee.
Waarschijnlijk zijn mijn eisen te hoog en mijn budget te klein.
Ik wil graag kopen.
Ik heb met enkele Makelaars rond gereden maar dit is toch een redelijk frustrerend gevoel omdat ik waarschijnlijk niet goed kan overbrengen wat ik wil .
Iemand enig idee hoe je dit aan pakt ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-11-2009 14:32 renem wrote:
I
Iemand enig idee hoe je dit aan pakt ?

Ja, eerst de taal leren, dan de cultuur leren en het dan opnieuw proberen als je nog steeds het idee hebt dat je per se op Bali iets moet kopen.

Weet niet wat je zoekt met welk budget, maar het lijkt me sterk dat er niets te vinden is.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

renem,

Anders laat je iets bouwen dat naar wens is. je kan het land leasen huren) voor 100 jaar met nog eens een optie van 100 jaar. dan heeft je nageslacht(in Holland of indonesie) er sowieso wat aan. Een lease is nmlk wel te kopen of te verkopen voor een bule!

En net wat Yerun zegt: Lijkt me sterk dat er niets te vinden is.

Waar op Bali zoek je trouwens iets?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

daft_punk; leasen kan uiteraard, maar denk hierbij wel aan het feit dat een handtekening in Indonesie op bepaalde momenten (voorals als het uitkomt voor een tegenpartij) niets betekent

renem
Gebruiker
spacer line

De Taal is niet echt een probleem , ook de eigendoms recht niet want mijn vrouw is van indonesia.
Ik woon zelf in Jakarta maar wil me graag vestigen in Bali.

Gebied Canggu , Simanyak , sunset road, vond ik erg mooi.
Kerombakan ook wel maar ietsje minder
Kuta , Sanur weer ietje minder maar kan nog steeds.

Budget max is 100.000 Euro.

Ik zoek een huis op ongeveer 150 - 200 Meter , 3 slaapkamers , tuintje met de mogelijkheid om ´later´een splash of gewone pool te maken.
Goede afwerking of goede matrialen gebruikt ( waarschijnlijk wringt hier de schoen.)

Eigelijk wil ik graag het type `Vakantie huis ` die je wel in Jimbaran tegen komt ( voor ong 1 M ) maar die in mijn wens gebied .

Is dit mogelijk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

je ziet in ieder geval waar de schoen wringt; een adviesje: bouw zelf als dat het probleem is. Verder is een ton in euro meer dan voldoende om iets te vinden naar je eisen. Eventueel kan ik je in contact brengen met een kennis van me op Bali die 'in huizen doet'. Geen verplichting verder. Ze spreekt Engels overigens. De commissie wordt pas verdeeld als jij iets hebt gekocht. Emoticon: Puh!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 17-11-2009 14:54 schreef daft_punk:
renem,

Anders laat je iets bouwen dat naar wens is. je kan het land leasen huren) voor 100 jaar met nog eens een optie van 100 jaar. dan heeft je nageslacht(in Holland of indonesie) er sowieso wat aan. Een lease is nmlk wel te kopen of te verkopen voor een bule!

Echt waar?? Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Nou de prijzen op die plekken zijn wel erg hoog heb ik van horen zeggen. ik ben eens een belg tegen gekomen die grond heeft op sunset road. Loop eens bij manneke pis naar binnen en laat vraag daar eens rond. ik ben zijn naam even kwijt maar hij zit daar regelmatig en woont ook in seminyak

daft_punk
Gebruiker
spacer line

On 17-11-2009 15:24 siebjans wrote:

[quote removed]

Echt waar?? Emoticon: Confused

Ja, de huur van grond met of zonder pand is gewoon door te verkopen. Je blijft huurder ook al verandert het land van eigenaar. de lengte van huur is vast te leggen(volgens mij een max van 100 jaar) er is ook een optie tot verlenging op te maken en volgens mij is deze ook max 100 jaar. Een goede kennis heeft dit gedaan

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

d-p, bedankt voor de informatie. Het zou kunnen dat Bali andere regels hanteerd, hier op Java (Yogya) ben ik anders geinformeerd.

Zeker een huur "door verkopen" kan toch voor serieuze problemen zorgen, m.i. kan dat gewoonweg niet zomaar! Maar oke, wellicht zijn de regels in Bali anders Emoticon: Confused
(de landeigenaar kan het "verhuurde" idd doorverkopen, maar de huurder? nee joh)
Ook, hier vertellen ze mij dat maximaal 30 jaar gehuurd kan worden aan Bule met een verlenging van maximaal 20 jaar = maximaal 50 jaar.

Maar nogmaals, Bali weet ik niet......

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Aanvulling;

Het is mogelijk als huurder om je huur overeenkomst door te verkopen MITS de landeigenaar daarmee instemd.

En als de landeigenaar het "verhuurde" doorverkoopt zonder de nieuwe eigenaar te melden dat er een huurder in zit, is deze strafbaar (dus kan dat in zo'n geval een voordeel zijn voor de huurder)

Maar oke, Bali kan goed andere regels hebben dat weet ik niet......

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Noe ik weet dat een aantal vrienden van mij een huur hebben overgekocht. Dit ging in de meeste gevallen om een horeca bestemming. Ook hebben een aantal van hen deze huur ook weer doorverkocht(de resterende looptijd van de huur). het zou kunnen zijn dat Bali idd andere regels hanteert.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 17-11-2009 16:06 schreef daft_punk:
Noe ik weet dat een aantal vrienden van mij een huur hebben overgekocht. Dit ging in de meeste gevallen om een horeca bestemming. Ook hebben een aantal van hen deze huur ook weer doorverkocht(de resterende looptijd van de huur). het zou kunnen zijn dat Bali idd andere regels hanteert.

Of dat de landeigenaar ermee ingestemd heeft!
Of dat het onderhands is gebeurd en dan is het (denk ik) afwachten wat er gebeurd als de landeigenaar er weet van krijgt..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,702,022 pageviews Een website van indahnesia.com