sponsors zoeken voor Stichting Frannie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 18-04-2009 19:28 guna2 wrote:
niet alle Nederlanders zijn idioot.

Nee , dat zijn ze ook niet , maar jouw gedrag komt aardig in de buurt

hati hati, pelan pelan

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik heb geen hart, en jij hebt geen verstand.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

zou zeggen,wind je nog wat verder op , misschien begeeft je hart het wel, word t weer rustig op dit topic

hati hati, pelan pelan

sophia
Gebruiker
spacer line

dat zeg jij dat ik geen verstand heb, en aangezien wij in nederland wonen heeft iedereen recht op zijn mening. maar goed dit is mijn idee wat ik wil doen en als er mensen die geintereseerd zijn in mijn verhaal dan wil ik ze graag toelichten en zoals ik al eerder aangaf, alle ideeen zijn welkom, aagezien ik nog nieuw ben niet alle wegen kent

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sophia

hebben wij al dus dat is eigenlijk niet het probleem. Het huis hoeven wij zelf niet te betalen of te huren, alleen ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar donaties voor de kosten die gemaakt moeten worden als de patienten geopereerd moeten worden en voor en na zorg. en natuurlijk ook voor onze levensonderhoud per maand als gezin, gelukkig is het lang niet zo duur als hier in Nederland.
Ik vind dat je beter overzicht heb als je daar woont, en weet je ook wat er allemaal moet gebeuren,het reis heen en weer is ook duur dus kan je beter vanaf daar zelf dingen regelen en zo weet je ook wanneer iets verkeerd gaat zou je op tijd kunnen inschatten http://www.simplesite.com/

Als ik dit alles lees dan heb ik het idee dat je handig gebruikt wilt maken van domme mensen die zo gevoelig zijn voor al het leed wat er in Indonesië je ziet, en bekent is.
Neen voor mij krijg je ook geen rooie cent om u, en uw familie te steunen daar in Indonesië.
Ik zou zeggen ga werken hier in Nederland, en houd uw familie zelf daar in onderhoud.
Dan komt u er wel achter, hoe dankbaar dat ze zullen zijn,en dankbaar zullen worden.
Als u iets wilt dan heb ik het idee dat je er zelf ook een lekker leventje er op na wilt houden daar in Indonesië.
Neen laat die rijke stinkers daar hun eigen verantwoordelijk, maar nemen.
Die kunnen alles oplossen als ze het willen, maar ze zien dat de andere het voor hen doen,en daardoor dankbaar zijn, ze hebben daar nog niets geleerd .
En als ze het kunnen claimen,zullen ze iets wat ze niet hebben, alle ziektes van de wereld bedenken die ze kunnen stimoleren om maar aan geld te komen, u en anderen alles wijs maken.
U moet zich alleen maar voor uw eigen familie zorgen, en niet dat van anderen.
Dus hard werken in Nederland om geld daar naar toe te sturen.
Laat lekker rusten, het is nu helemaal niets meer om dit tot een goed einde te brengen.
Lekker leven, en laten leven zou ik zeggen, en je ellende van Indonesië niet op uw schouders gaan meedragen.
Weet u wat er al met het geld gedaan is, dat opgehaald is bij die Aktie in Ace tsunami, lekker in slimme mensen geïnvesteerd die het al goed hadden.
Dus wat wilt u daar nog berijken………….. Emoticon: Laugh out loud
U bent het zelfde als deze lulletje horlepiep

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Sophia, ik denk dat jouw bedoelingen goed zijn maar op deze manier krijg je geen geld binnen, je verhaal is te persoonlijk . Op deze manier is niet duidelijk of je alleen je familie wilt helpen of ook andere zieke mensen. Je zegt wel dat je iedereen die het nodig heeft wilt helpen maar het draait steeds weer uit op familieverhalen.
Heel veel mensen hier op het forum hebben ook familie in Indonesie die onder slechte omstandigheden leven, ziek zijn of geen werk hebben en dus vaak van uit Nederland al gesteund worden, er zal dus weinig behoefte zijn om ook nog jouw familie te steunen.

Een stichting oprichten en in goede banen leiden zal heel moeilijk zijn voor jou, wie help je wel en wie niet hoe ga je om met een boekhouding, er moet een bestuur zijn, je in en uitgaven moeten gecontroleerd worden enz. je geeft zelf aan dat je eigenlijk nergens verstand van hebt, dat je een goed hart hebt zal ongetwijfeld waar zijn maar de manier waarop je het hier neer zet doet voorkomen dat je hoopt op een aantal sponsors die jou geld schenken en dat jij naar believen kunt besteden en daar zelf ook nog wat beter van zult worden.

Guna2 is grof tegen jou, maar ik denk dat hij het wel in de juiste proporties ziet en je misschien duidelijk wil maken om hier niet aan te beginnen omdat ook ik denk dat het uiteindelijk niet zal lukken op de manier zoals jij dat graag zou willen.

Guna 2 je zou Sophia wel een beetje netter duidelijk kunnen maken dat jij niet in haar plan gelooft, vloeken heeft geen zin. Emoticon: Nooo

Ik wens je sterkte met alle zieke familieleden en als je nou eens zorgt dat die in eerste instantie door je nederlandse familie geholpen wordt dan ben je al een heel eind in de goede richting.
Emoticon: Bye bye Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Yoke verwoord goed hoe het overkomt.......maar mocht je gewoon raad willen over het oprichten van een stichting dan kun je mij altijd een berichtje sturen.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Hoewel ik ook mijn twijfels heb bij het te persoonlijke verhaal over het opzetten van een stichting op zo'n manier, is de grove benadering van guna 2 ook niet correct en getuigt niet van ook maar een greintje inlevingsgevoel (empatie) tov van een ander die een idee met hart en ziel op dit forum neerzet.

hati hati, pelan pelan

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-04-2009 23:03 senior wrote:
Hoewel ik ook mijn twijfels heb bij het te persoonlijke verhaal over het opzetten van een stichting op zo'n manier, is de grove benadering van guna 2 ook niet correct en getuigt niet van ook maar een greintje inlevingsgevoel (empatie) tov van een ander die een idee met hart en ziel op dit forum neerzet.

Hart en ziel? My foot ! Ze wil dat wij haar leventje in Manado betalen. Daar pas ik voor. Ik ken hier een zootje `goeddoeners' (vaak als `nevenactiviteit,' naast hun uitkering uiteraard), en als anderen daaraan mee willen werken dan moeten ze dat zelf weten.

Feiten:
Er is een stichting (yayasan) - er is geen stichting
Er is een begroting - er is geen begroting
Indonesiërs kunnen zich niet verzekeren tegen ziektekosten - dat kunnen ze wel
Ze wil iedereen helpen - vooral haar familie

En wat betreft vloeken: ik vind vloeken ernstig minder stuitend dan besodemieteren. En het interesseert me geen reet als je het daar niet mee eens bent.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sophia; zoals ik al eerder zei, niemand gaat geld geven om mensen te helpen in een ver land. Al helemaal niet als het grootste deel van het geld op gaat aan 'strijkstokken', injouw geval 3 tickets naar Manado.. Daar zijn mensen allergisch voor, en terecht ook want jij kan leuk vakantie vieren van geld wat betaald is door mensen die zieken willen helpen.

Precies om die reden zijn er dus geen mensen die willen helpen. En dat wordt alleen nog maar erger als je om geld gaat bedelen zonder dat er een begroting is, iets wat guna2 al duidelijk heeft gemaakt als 'advocaat van de duivel'..

En er dan op reageren met 'gelul' en dat soort woorden dat doet de deur dicht. Moet je eens in Indonsie proberen, dan sta je zo weer buiten met een rode stempel in je paspoort, zonder geld want dat maken ze je op zulke momenten gewoon afhandig en de mensen zijn nog altijd ziek.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Yerun, het is niet zozeer Sophia die hier tekeer gaat, maar Guna, zij herhaalt af en toe even wat hij hier zegt. Alhoewel ik denk dat hij beter had kunnen uitleggen waarom hij niet gelooft in het plan, begrijp ik hem goed. Ik heb jaren geleden ook een stichting opgericht met een aantal collega's die gericht was op het financieel en medisch ondersteunen van gehandicapte kinderen in Indonesie. Er zijn al jaren (sinds 1988, de projecten lopen nog steeds) per periode van ongeveer 10 -12 maanden twee vrijwilligers actief in projecten in diverse Indonesische steden (Palembang, daarna Makassar, nu Pontianak). Er is in Nl. een bestuur die zorgt voor sponsors. Het geld gaat alleen naar de directe zorg voor de kinderen, gaat niet op aan tickets, niet aan andere dingen tne behoeve van de vrijwiligers, wel aan operaties, ziekenhuisopnames, medicijnen, orthopedische instrumenten etc.
Ik ben er allang niet meer bij betrokken, maar weet dat het echt niet al te moeilijk is om in Nl. sponsors te vinden (of langdurig of éénmalig) voor projecten waar een goed verhaal achter staat.
Maar dat moet dan niet een persoonlijk verhaal (hoe lullig ook) zijn en zeker niet iets waaruit blijkt dat ook het onderhoud van het gezin dat in Manado wil wonen om de stichting draaiend te houden, gesponsord moet worden, net als de vliegtickets. Als jij ze werkelijk wilt helpen (nogmaals, je hebt het vooral over je familie), dan zou ik zorgen dat je hier in Nl. hard werkt, geld opzij zetten, een contactpersoon zoeken in Manado die dingen voor je kan regelen. Zoals je het nu beschrijft Sophia, is het een nogal vaag verhaal, niet wat er met je familieleden gebeurd is, maar wat je nu wilt gaan doen in Manado. Hebben jij en je man hier een baan, Sophia, wat doe je hier in Nederland? Ik begrijp dat je zelf uit Manado komt, hoe lang woon je nu in Nederland?

Groet Elsbeth

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Sophia, in het begin zeg je dat mensen je mogen mailen als ze vragen hebben, hou het daarbij en ga niet in op een idioot als Guna2 die zichzelf maar blijft herhalen.
Advocaat van de duivel spelen wordt tevaak als excuus gebruikt om gewoon lekker te lopen zeiken tegen iemand zonder opbouwende kritiek.
Succes met je plannen en ga inderdaad te rade bij stichtingen die al langer bestaan want zodat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden...

- Let us live simply so that others may simply live -

sophia
Gebruiker
spacer line

GOEDEMORGEN HILMAR,

Ik ben namelijk al bezig met vragen bij een aantal stichtingen die al langer bestaan, en het is zeker niet mijn bedoeling om alleen mijn eigen familie te helpen zo egoistisch ben ik niet en zieleffe, ik werk al hard voor wat denk je zelf, ik heb niks anders dan gewerkt al vanaf mijn 16e en ik werk nog steeds en daarnaast studeer ik nog ook eens aan HBO Nederland,dus denk maar niet dat ik hier een luizenleventje leid hoor. maar goed nogmaals bedankt voor al jullie goede raad

sophia
Gebruiker
spacer line

elsbeth ik en mijn man werken allebei, daarnaast studeer ik nog en werk parttime en mijn werkt fulltime ( 40u) in de week. Ik woon al vanaf mijn 5e hier in Nederland en mijn man vanaf babytje. Ik werk zeker hard voor, we hebben vorige jaar mijn schoonzus al kunnen helpen maar voor de operatie hebben helaas niet meer, maar goed wij zijn ook bij een dorp geweest en daar hebben wij ook aantal gevallen gehoord,waar mensen eigenlijk niks voor niks zijn gestorven dus zeker niet binnen mijn familie, het is zeker niet mijn bedoeling om sponsoren af te trogellen zoals sommige mensen denken om mijn eigen familie te ondersteunen, want dat doe ik zelf al vanaf dat ik werktte. Dat was alleen een voorbeeld die ik noemde, maar goed novikirana als ik u een email wil sturen wat is dan u adres zou graag wat meer van u willen weten over hoe en wat je zeg maar allemaal voor moet doen.....bedankt alvast

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Sophia je kunt me bereiken via mijn stichting: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.rumahbambu.org.
Ik wil je, als je gerichte vragen stelt, best helpen aan informatie........

Omdat er nog steeds wel mensen zijn die geld over hebben voor de minder bedeelden in Indonesië, en ik dat ook graag zo wil houden, wil ik wel duidelijk maken dat bij mijn stichting het geld rechtstreeks gaat naar de kinderen in Jakarta. Vliegtickets (mijn man is de afgelopen weken naar het project geweest) worden zelf betaald, evenals verblijfskosten etc. Een stichting hebben kost geld, en van onszelf gaat er elke maand een deel ín de stichting, niet andersom!

sophia
Gebruiker
spacer line

oke nee ik snap u....ik zal zeker u een email sturen met vragen, en dat is namelijk wel mijn intentie om het geld rechtstreeks naar de mensen te geven en niet via via, en niet iedereen is zo ( het is jammer dat de goeie altijd onder de slechte moeten lijden)

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-04-2009 09:59 NoviKirana wrote:
Een stichting hebben kost geld

Ouwe lullen vallen nou eenmaal graag in herhaling (nietwaar, Senior?), en ik vorm gelijk mas Hilmar briljant opmerkte dan ook geen uitzondering daarop, maar deze quote zou ik op dit topic graag tientallen keren herhaald willen zien. Een stichting hebben kost geld .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 19-04-2009 13:07 guna2 wrote:

...

Ouwe lullen vallen nou eenmaal graag in herhaling (nietwaar, Senior?),

Yep, weet ik tenminste zeker dat je het leest Emoticon: Bye bye

hati hati, pelan pelan

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Gelukkig. Humor is je niet vreemd, al wens je me een hartinfarct.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op de eerste plaats moet er wat mis is in Indonesië bij de overheid gezocht worden.
Daar zouden ze meer gerichter naar moeten verwijzen.
Een overheid die het lot van hun eigen mensen laat wat het is , mag je beoordelen, als een gefundeerde grote te kort coming, een classificaties aan geven die het wel gestelde elite een grote minachting voor in de plaat zou moeten komen.
Ik heb zo een idee dat de maatschappij te veel trotse nationalistische gevoelen kent die ook bij die Indonesiërs die het lot van hun landgenoten aan trekt, juist het tegen deel bereikt en dat is enorme jaloezie te weeg brengt.
Ik heb in mijn kennis kring ook families uit elkaar zien gaan juist door een hulp die ze gaven waardoor er minachting tegen over de hulp verlener plaats vond.
Dus wees gewaarschuwd, u denkt er goed er aan te doen, maar alles oplossen kan je daar helemaal niet.

Yep, weet ik tenminste zeker dat je het leest

Dat heeft Guna2 zeker berijkt

En eigenlijk mag ik het zo droog weer geven, tegenwoordig kan je met veel fatsoen, mensen er van weerhouden, maar luisteren doen ze niet meer, en goed lezen helemaal niet.............. Emoticon: Confused
En als je ze benaderd met duidelijke soms agressieve voor beelden, slaat het beter aan dan alles met de liefde der mantel op te lossen, geef mij maar duidelijkheid zo als Guna2 het verwoorden.
Ik hoor ook bij die oudjes, maar die softe aanpak werkt niet meer ……………… Emoticon: Sadley Emoticon: Devil

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 19-04-2009 14:37 guna2 wrote:
Gelukkig. Humor is je niet vreemd, al wens je me een hartinfarct.

Nou...ook dat is te overleven, weet ik uit ervaring Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Shit. Zelfs die ervaring gun ik je niet... Het overleven ervan natuurlijk wel.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Wat een ge-ouwehoer allemaal. Even nog een medische opmerking: artsen mogen dan weliswaar duur zijn, naar de dukun gaan is helemaal weggegooid geld omdat daarvan nog nooit iemand bewezen heeft dat het werkt.

Volgende keer dat er wat ernstigs in de familie gebeurt zou ik dus de dukun overslaan en gelijk naar een medicus gaan, liefst van een (religieuze) hulporganisatie want die vragen het minste roepiahs (een preek over de Liefde van Jezus of AllaHoe Akbar moet je dan wel even accepteren). Leukemie is overigens in NL ook meestal nog steeds een dodelijke ziekte, rabies had voorkomen kunnen worden met een hele serie dure prikken. Helaas onbetaalbaar in Indo.

Ik ben wel overtuigd van je goede intenties hoor, maar neem nou maar van mij als oude bok aan dat je wel een heeel goed en degelijk businessplan moet hebben wil je uberhaupt geld van sponsors los kunnen peuteren. Bijna alle oudgedienden hier op dit forum hebben ervaringen met geven aan hulporganisaties en vaak verdwijnt het toch in de verkeerde zakken. Overigens zijn er enkele hulporganisaties die uitstekend functioneren en waar geen enkele rupiah "verdwijnt". Een ongelofelijke prestatie in een land waar corruptie zo endemisch is als in Indonesie.
In iedere geval succes ermee, maak er wat degelijks van!!

Gracias. Sama sama

Jantje
Gebruiker
spacer line

Ach meprautje Sophia, U begrijpt toch ook wel dat niemand er meer in trapt om ook maar een stuiver te spenderen aan een slecht onderbouwd verhaaltje.
Heb ooit 2 of was het 3 jt (Albert weet het) betaald aan een stichtichting die de nood van de “verworpenen” zou willen lenigen. Geld kwijt! Het is allemaal een bodemloze put. Ik laat ze sindsdien gewoon kreperen. Weet u waarom? Het haalt niet an. Pure ripperij. Ik leef hier in Indonesie en elke roepia die ik spendeer komt tengoede van de ekonomie. U moet gewoon gaan bedelen bij de Indonesische regering want de Nederlandse en haar autochtone onderdanen hebben al genoeg op hun bord.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Sophia gezien dat er mensen zijn hier die je toch sympathiek vinden.
Zal ik u een hint geven.
Ga eens in Menado naar de plaatselijke organisaties daar, en roep alle mensen om eens gratis te komen werken voor een goed doel.
Help Jan Splinter door de winter
Hoe zou je dat in Indonesië kunnen noemen, en bedenken, Help Tuan ke tahun
Probeer net als hier in Nederland een actie zoals ze die hier kennen, en in Amerika zie hier onder quote

In Extreme Home Makeover staat een gezin centraal dat een zeer moeilijke tijd te verduren heeft gehad. Om ze weer een frisse nieuwe start te geven gaat een team bestaande uit ontwerpers, bouwvakkers en buren een bijna onmogelijke uitdaging aan: in een race tegen de klok gaan ze een compleet nieuw huis bouwen én inrichten in slechts zeven dagen tijd...
Moeilijke tijden
Niet iedereen gaat het in het leven voor de wind. Het overlijden van geliefden, een natuurramp of andere onverwachte gebeurtenissen kunnen het leven in een klap veranderen. In ‘Extreme Home Makeover’ staan families centraal die emotioneel de nodige klappen hebben moeten incasseren en van wie het huis ook niet in een bepaald fraaie staat van onderhoud verkeert.

Wat mij betreft mag hier ook barimuchtar, die zich uit geeft als Journalist, ook wel wat laten weten, waarom je zo nieuwsgierig bent, als het over de moslims gaat.
Maar u zou ook eens wat liefdadigheid in Indonesië eens wat meer kunnen gaan aanwakkeren, dan hier op deze site mensen te overhalen zich met een discussie over de islam te organiseren.
Vooral niet doen want juist als men dit doet dan ben je zeker niet meer veilig in Indonesië…..

Probeer daar programma makers eens uit hun tenten te lokken, en ook dat na-aperij van TV programma’s uit europa te bewerkstelligen…………….

Mensen hier zijn ook zo ver, om niet ontslagen te worden, dus het ziet er niet naar uit in de toekomst, dat er nog veel liefdadigheid over blijft.......................

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,001,034 pageviews Een website van indahnesia.com