Klamboe meenemen ivm Malaria en Denque mug?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
estherj
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Wij gaan vanaf 17 juni tot 15 juli rondreizen op Indonesie . De bestemmingen zijn waarsch. Sumatra - Java - Flores (en Komodo) - Bali. Nu heb ik al een beetje rondgesurfd op het internet en verschillende accomodaties gezien maar volgens mij is er niet altijd een klamboe aanwezig. Is het verstandig om deze zelf mee te nemen uit voorzorg? Of is dat echt overbodig?

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

je moet zelf bepalen of je het risico om gestoken te worden zo groot vind dat je een klamboe mee wil nemen.....ik ben er in alle hotels nog nooit één tegen gekomen (de klamboe dan, muggen soms wel) en ik heb ook geen bevestigingsplaatsen gezien om de klamboe aan op te hangen.
Als je hotels met airco zoekt dan zijn er eigenlijk ook geen muggen. En is denque niet alleen overdag actief? Goede middelen om je mee in te smeren kun je ter plaatse kopen. Een stuk goedkoper dan in NL, en net zo krachtig.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Klamboes in hotels (of zelfs bevestigingspunten ervoor) heb ik in al die jaren nooit gezien. Blijft er inderdaad niets anders over dan je goed in te smeren en juiste kleding te dragen om niet gestoken te worden.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Als je creatief bent kun je overal een klamboe ophangen. In elke kamer wel een raam en een deur. Gewoon een touwtje dwars door de kamer heen spannen en je komt vast wel boven je bed uit.
Oké de spijkers die wel eens in de muren zitten zijn niet zo betrouwbaar.
Tis ff schrikken als midden in de nacht de spijker uit de muur schiet en de klamboe boven op je valt. Ik spreek uit ervaring Emoticon: Shiny
Ik neem gewoon een paar meter metseldraad mee, zit iets rek op en kun je lekker opspannen. Dats is mijn waslijn cq bevestiging punt voor Mosquito-net.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

estherj
Gebruiker
spacer line

Ik heb uiteindelijk een mooie compacte klamboe van Care Plus gevonden:
- geimpregneerd
- 2,45 m met een omtrek van 10 meter (geschikt voor 2 personen)
- 600 gram
- mesh 365
- één ophangpunt nodig, inclusief draad, spijker en een haakje.

Aanrader!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Esther; dat klinkt indrdaad niet slecht.. echter zijn die ophangpunten in Indonesie simpelweg niet beschikbaar en ik denk niet dat alle hotels het zullen waarderen als gasten zelf aan de slag gaan met spijkers en haakjes. Emoticon: Puh!

estherj
Gebruiker
spacer line

Daar heb je helemaal gelijk in Yerun. Het is ook zeker niet de bedoeling om schade aan te richten. Er zit ook een mooi stuk draad bij Emoticon: Smile . Doordat je maar één ophangpunt nodig hebt is het volgens mij ook goed te doen door een draad te spannen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou dan denk ik dat ik de enige ben die klamboes is tegengekomen..... Deze reis in elk geval op Flores in Riung (Florida " hotel" ) en Labuan Bajo (Gardena) Ook op andere reizen ben ik ze regelmatig tegengekomen (o.a. Nora Homestay in Bukit Lawang, Sumatera om me maar even tot de gevraagde bestemming te richten)
Maar........... ik ben nog nooit een klamboe zonder gaten tegengekomen..... Emoticon: Confused als er door het hotel of guesthouse zelf geen klamboe beschikbaar wordt gesteld dan is er meestal idd ook geen bevestiging. Welke hotels en waar heb je op het oog Esther?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ah, in Bukit Lawang ben ik er ook 1 tegengekomen bedenk ik me nu....maar dat was wel de enige in alle hotels die ik heb bezocht in Indonesië.....Ik geloof dat die klamboe wel ok was...alleen zaten er dieren aan de binnenkant ipv de buitenkant Emoticon: Smile

estherj
Gebruiker
spacer line

Deze reis in elk geval op Flores in Riung (Florida " hotel" ) en Labuan Bajo (Gardena)

We zijn ook van plan om naar Labuan Bajo te gaan. Is Gardena een beetje aan te raden? Overigens lees ik op dit forum dat je Rinca een paar keer hebt genoemd ipv Komodo, is hier een reden voor? Mijn eerste ingeving is om naar Komodo te gaan voor de varanen..

Welke hotels en waar heb je op het oog Esther?

Tsja dat is een lastige Emoticon: Smile We hebben in grote lijnen een route uitgestippeld maar nog geen idee hoe het gaat lopen en waar we zullen overnachten! Bedoeling is Sumatra (omgeving Medan tot Pedang), Java (omgeving Yogya) Flores en tot slot enkele dagen Bali... Nouja met de Lonely Planet komen we hopelijk een heel eind!

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Op Rinca komen de varanen je bij wijze van spreken tegemoet als je aan land gaat. Meestal zie je ze direkt, maar ook tijdens een wandeling kom je ze tegen.
Op Komodo hebben wij dankzij de tip van een andere ranger 1 varaan gezien. Overigens waren hier wel veel herten, kakatoes, varkens en een rund te zien.
Ik denk dat daarom Rinca genoemd wordt.
De varanen worden ook niet meer gevoerd zoals vroeger, je moet daarom ook meer op zoek. Het is wel een waanzinnige ervaring, indrukwekkend en ook best wel eng.
Veel plezier,
Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-05-2009 20:07 estherj wrote:

...
We zijn ook van plan om naar Labuan Bajo te gaan. Is Gardena een beetje aan te raden? Overigens lees ik op dit forum dat je Rinca een paar keer hebt genoemd ipv Komodo, is hier een reden voor? Mijn eerste ingeving is om naar Komodo te gaan voor de varanen..
Ik vind Gardena de beste keuze in Labuan Bajo. De huisjes liggen tegen een heuvel en vanuit de hoogstgelegen kamers heb je een mooi uitzicht over de haven. Prijs Rp 135.000 voor een kamer met fan en klamboe. Verder heeft het een goed restaurant en ligt het gewoon midden in het dorp (stad is een te groot woord voor LB) en temidden tussen alle bedrijvigheid. Er zijn wel alternatieven maar niet zo mooi of verderaf gelegen.

Rinca ligt dichter bij Labuan Bajo (2 uur terwijl Komodo 4 uur varen is) er lopen minstens zoveel komodo's rond en het is mooier.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 22-05-2009 23:59 Anne Mieke wrote:

...

Rinca ligt dichter bij Labuan Bajo (2 uur terwijl Komodo 4 uur varen is) er lopen minstens zoveel komodo's rond en het is mooier.

gr
AM

AM,

Als het mag mail ik je dit weekend/of maandag(ben nogal druk met werk dit weekend) even prive>> zoek wat info over een kort tripje naar Rinca/Komodo en op de diverse sites is het waardeloos zoeken

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-05-2009 00:41 senior wrote:

...
AM,

Als het mag mail ik je dit weekend/of maandag(ben nogal druk met werk dit weekend) even prive>> zoek wat info over een kort tripje naar Rinca/Komodo en op de diverse sites is het waardeloos zoeken
Tuurlijk. Ik zie het wel langskomen.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Senior,

Ik ben ook benieuwd.Ik ga eind september voor 5 tal dagen naar Rinca en Labuan Bajo (eilandjes voor te snorkelen) en kan alle info goed gebruiken.Ik mail Anne Mieke voor de vluchtdagen en uren een maand voor ik vertrek.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-05-2009 10:25 Pascal.F wrote:
Senior,

Ik ben ook benieuwd.Ik ga eind september voor 5 tal dagen naar Rinca en Labuan Bajo (eilandjes voor te snorkelen) en kan alle info goed gebruiken.Ik mail Anne Mieke voor de vluchtdagen en uren een maand voor ik vertrek.
Ik meld maar alvast dat ik in die periode (je hebt het over eind augustus) zelf in Indonesie bent en mogelijk in Maluku of Papua met drama internetverbindingen. Ik vertrek de 3e week van juli dus misschien maar beter voor die tijd even kijken.

gr
AM

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Malaria gebieden volgens Wikipedia
Betreffende het ophangen:
Ik heb vorig jaar een paar grote vis-(kabeljauw) haken meegenomen, deze ergens achter gehaakt en touwtje eraan bevestigd. Werkte prima.
Steek je zelfs in een kier, een beetje draaien en klem zit ie . En kieren en naden daar genoeg :-)

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,684,787 pageviews Een website van indahnesia.com