sponsor bali

Subforum Het visumgebeuren 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sebas
Gebruiker
spacer line

Hoi,

wie kan mij misschien verder helpen of een gouden tip kan geven om een sponsor (social bud.) te zoeken voor de 6 maanden die ik in bali wil verblijven. (30 jul tot 25 jan)
ik ben daar van plan om samen te gaan werken met lokale kunsternaars (voornamelijk traditioneel schilderen te leren) en naar een kunstacedemie te gaan.

groetjes en alvast bedankt.

sophia
Gebruiker
spacer line

SPONSOR VOOR EEN NIEUWE STICHTING IN MANADO

hallo allemaal mijn naam is Sophia en ik ben 28 jaar ben getrouwd en heb zoontje van 4 jaar. ik ben van plan om een stichting te openen voor minder bedeelde mensen in Manado. zoals de meesten van jullie wel weten wie arm is in manado kan geen verzekering afsluiten. en daardoor komen mensen die daaronder vallen soms in situatie terecht dat heel erg schrijnend is om te zien. zelf heb ik dat ook binnen de familie. mijn schoonzus heeft al 5 jaar de ziekte 'gondrok' schildklier die naar binnen groeit bij haar nek. hier in europa is het zo verholpen door middels van een operatie, maar ja wie in indonesie geen geld heeft word ook niet geholpen voor qwelke ziekte dan ook. Ik en mijn man zijn zelf niet in staat om haar te helpen, ze slikt al 5 jaar medicijnen om de groei te remmen, vorige keer waren ze van plan om haar te opereren . we hebben toen donatie gevraagd bij vrienden & kenissen van mijn schoonmoeder) maar de risico was te groot omdaqt ze zeer waarschijnlijk kon stikken tijdens de operatie, toen heeft de arts haar verteld om de komende 2mnd goed de medicijnen in tenemen en daarna weer terug te komen om te kijken of het misschien mogelijk was om te opereren. alleen wij konden haar geen geld meer geven voor de operatie. laatste keer waren wij daar in manado en merktten wel aan haar dat ze toch achetruit gaan qua gezondheid en bij terug komst wilde ik kijken of misschien mensen zijn of bedrijven die mij hier in kan helpen om mensen zoals mijn schoonzus te helpen. Helaas zijn er veel van zulke gevaalen in Manado,doordat mensen geen geld hebben om naar de dokter te gaan dat ze dan niks voor niks dood gaan,en dat is heel erg. In 1999 heb ik mijn moeder verloren. tijdens de bevalling heeft ze te veel bloed verloren en doordat ze de ziekenhuis zelf niet kon betalen wilde de doktoren haar ook geen bloed geven en daardoor is mijn moeder en de net geboren baby overleden. Lang ben ik boos geworden op de doktoren omdat ik niet snapt dat ze zoeits mensen aan doen. In 2004 heb ik mijn neefje van 6 jaar verloren. Hij werd gebeten door een hond ( hondsdolheid) mijn neef en zijn vrouw hadden geen geld om naar de dokter toe te gaan dus besloten ze maar naar een medicijnenvrouw te gaan,daar werden ze verteld dat het goed zou komen, paar dagen later begon mijn neefje heel raar te doen waarop mijn neef en zijn besloot ondanks dat ze geen geld hadden toch de zoon te laten opnemen, mnaar helaas het mocht niet baten, hij is paar dagen daarna overleden op zijn 6jarige leeftijd. Mijn neef en zijn vrouw hadden 2 zonen en die hebben ze allebei binnen aantal jaren verloren. de oudste aan leukemie en de jongste aan hondsdolheid. Mijn wens is om deze gevallen van mensen te helpen, en daarvoor heb ik jullie hulp nodig . WIE KAN MIJ HELPEN.....IK ZOU HET HEEL ERG OP PRIJS STELLEN .....mochten jullie nog wat vragen hebben dan mail mij gerust : missmanadoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com....

met vriendelijke groet,
sophia

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Voor wat betreft de sponsor, lijkt mij niet zo moeilijk. Vaak wil de manager van het hotel o.i.d. waar je langdurig verblijft wel als sponsor optreden. Lukt dit niet dan kan je altijd een visumburo op Bali aanschrijven, tegen een vergoeding treden zij dan op als sponsor.
Suk6 Rob

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Sebas,
Het makkelijkst is inderdaad om een visum buro te zoeken. Die verzorgen een sponsor. Het kost wel wat meer, maar dan krijg je ook alle verlengingen zonder problemen!

Sophia, vervelend al die gevallen. Maar begrijp ik goed dat je een officiële stichting gaat oprichten in NL? Wat zoek je precies? Donaties? Of iemand die de officiële oprichting wil betalen?

sophia
Gebruiker
spacer line

hallo novikirana,

ik wil graag stichting oprichten in Manado ( noord sulawesi) en ik ben inderdaad op zoek naar donaties van mensen vanuit Nederland en ook mensen die mijn stichting zou willen financieren voor het opzetten zeg maar. Mijn intentie is namelijk om een guesthouse te bouwen en mensen in onze guesthouse op te nemen die vanwege hun omstandigheden niet kunnen laten opereren,terwijl het wel nodig is. Ik begeleid dan deze mensen voor,tijdens en eventueel na hun operatie en zoals u uiteraard wel zult begrijpen dat ik dan op zoek ben naar donaties die deze operatie kan bekostigen en eventueel de medicijnen die ze nodig hebben. Omdat ik helaas zelf niet kan bekostigen vandaar mijn vraag naar sponsor ( en) .

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-04-2009 12:01 sophia wrote:
Mijn intentie is namelijk om een guesthouse te bouwen

Voor werkzoekenden zijn er andere sites. Voorts kan iedereen zich in Indonesië verzekeren. Goedkoop ook, als je met derdeklas genoegen neemt.

sophia
Gebruiker
spacer line

Nou in manado niet hoor guna2,ik heb al geinformeerd maar de nieuwe burgermeester heeft dat ingetrokken,anders had mijn schoonzus al lang geholpen kunnen worden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sophia; helaas zit Indonesie vol met dergelijke gevallen. Er lopen er wel 10 miljoen rond misschien, als je alle zieken eens goed telt. Helaas maar waar; geld vinden om mensen te helpen (in ruil voor niets) is moeilijk, al helemaal als het naar een land als Indonesie gaat waar men direct zal proberen flink te profiteren als men weet dat er genoeg geld achter de hand is.

Tevens kun je beter een nieuw onderwerp openen om dit onder de aandacht te brengen in plaats van dit te vermelden in onderwerpen van andere mensen die oer andere onderwerpen gaan.

sophia
Gebruiker
spacer line

hallo yerun ik ben mij zeker van bewust dat er in indonesie vol van zulke dergelijke gevallen bestaan, ik heb dat ook zelf meegemaakt binnen mijn familie. Helaas kunnen wij ook niet al deze mensen helpen, maar als je zou van de 100 mensen 10 of misschien meer kunnen helpen dan betekent dat al heel veel voor deze mensen. Mijn intentie is ook om zelf in Manado ( noord sulawesi ) te gaan wonen omdat ik dit allemaal zelf wil regelen. Ik spreek de bahasa indonesia heel goed en ook de taal wat wij in Manado spreken beheers ik heel goed,dus ik heb daar geen tolk bij nodig.
IK heb trouwens al zelf onderwerp geopend waar de lezers op kunnen reageren. maar nogmaals wij kunnen helaas niet heel de wereld helpen, kijk maar naar Afrika, maar als je al heel klein begint dan maak je al in hun ogen heel wat mensen blij.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,213 pageviews Een website van indahnesia.com