Gekkenwerk of te doen?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Tijdens een gezellig avondje mijmeren over Indonesie opperde een goede vriend van mij om nog deze zomer per motor,cq scooter (yamaha nuovo) het eiland Java te doorkruisen van Banyuwangi naar Jakarta.

Mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen op dit forum is nu is dit te doen?Hoelang doe je daar wel niet over, wat is de beste route, de voor en nadelen, andere wegen dan de zg snelwegen, waar moet je langs en waar het liefst niet .Kortom:alle info is welkom,zelfs opmerkingen van bv dat is echt gekkenwerk Emoticon: Devil

Zelf lijkt mij de voorbereidingstijd hiervoor te kort: in juni ben ik in Indonesie en mij lijkt het beter om het volgend jaar te doen,,dan heb ik meer weken vrij dan deze zomer,,(deze zomer slechts een week of 5) en ook mijn vriend twijfelt achteraf of het dit jaar nog wel kan, maar dan nog is de informatie die ik van de forumleden nu ga krijgen alvast heel waardevol en de info sla ik op op de computer

hati hati, pelan pelan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Of dat te doen is lijkt mij persoonlijk, hoe avontuurlijk en motorfreak je bent.
Er rijst bij mij de vraag wat kan je al zo meenemen met de motor aan kleding enzv .
Dat zijn dan praktische zaken , maar ook zaken zoals je nu al weet dat je niet op de snelwegen mag komen.
Op navigatie systemen kan dat daar ook?
Je kan wel motoren zoals Harley-Davidson rijden in Indonesie, anders dan het motoren van mindere CC zijn ,maar bromfietsen.

Lijkt mij interessant als men zo iets zou doen, en dan een verslag van maken zou hierbij erg leuk zijn.
Ik heb op België bij Canvas drie belgen op TV gezien in Ierland ,en Engeland door kruisten, en hun verhaal er bij filmde.
Leuk idee, maar is het wel uitvoerbaar, in dat land????? Emoticon: Bye bye Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Tuurlijk is het te doen.
Tenminste als ik de jaarlijkse volksverhuizingen ziet .
De meesten rijden ook in lichte motoren.

Er zijn veel motorclubs op Java( Jakarta) die zulke tours organiseren .
Die jongens rijden in ëchte" motoren.

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Om Ziel, Geen idee of GPS navigatie daar goed werkt eigenlijk,dat zou ik uit moeten zoeken:heb zowel een los navigatie systeem,als gps op mijn mobiel..

Kleding? duidelijk moge zijn dat je inderdaad niet teveel mee kan nemen,ik ben niet van plan bepakt en bezakt om de motor te stappen:een rugzak met het hoogst noodzakelijke is voldoende..

En het is dan inderdaad de bedoeling om de snelwegen te vermijden,maar ja gezien de bewegwijzering zo af en toe in dat land zullen we dus gegarandeerd verkeerd rijden af en toe...en ja, de wegen zijn uiteraard niet te vergelijken met de Europese wegen

En ik rijd niet op een harley,zou wel kunnen maar ik denk dat het met een lichtere simpele Yamaha ook moet kunnen,voor pech onderweg ben ik niet zo bang: met mijn ogen dicht zet ik zo'n motorblok etc weer in en uit elkaar..

hati hati, pelan pelan

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Wat betreft de motor zou ik in ieder geval een Honda Tiger willen adviseren, is nl. de zwaarste in Ind. gemaakte motor (200 cc.) en voelt en rijdt ook het meeste als een motor zoals je die hier gewent bent.
In Maart jl. heb ik in ca. een maand tijd met een auto en chauffeur gereisd van Jkt. naar Bali en wat mij wel opviel is dat mn. de secundaire wegen van erbarmelijke kwaliteit zijn, vaak gaten zo diep als een voetbal en ook vaak erg breed zodat je ze met een motor nauwelijks kan vermijden. Het gem. tempo daar is dus erg laag , op veel wegen kwamen wij niet verder dan een gem. van ca. 30 km/h. Dus m.i. iets om rekening mee te houden, maar verder is het m.i. idd. best te doen.
Suk6 Rob

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Wat betreft de wegen ben ik wel op de hoogte van de diverse kuilen en hobbels, ik maak mijzelf ook echt niet wijs dat we per dag 150 km zullen afleggen>ben al blij als het de helft is,helemaal al niet omdat ik er geen wedstrijd van wil maken en onderweg het nodige wil zien en dus vaak zal stoppen

De bedoeling zal zijn dat we in de ochtenduren on the road zijn en de rest van de dag niet.

De Honda Tiger is mij ook bekend,maar heeft niet mijn specifieke voorkeur ook al omdat mijn maat op een nuovo gaat en ik dan dus ook maar.Ik heb wel een voordeel dat ik niemand achterop heb en hij wel>hij neemt zijn vriendin mee,tenminste dat is tot op heden de bedoeling, en ik dus niet...

Verder is er nog twijfel over de specifieke route: hij vindt de route langs de noordkant oa via Surabaya, het aantrekkelijkste en ik neig meer naar de route Jember-Malang- Yogja-Bandung,dus ook daar zijn we ook nog lang niet uit.

hati hati, pelan pelan

thephantom
Gebruiker
User icon of thephantom
spacer line

Ik ben zelf meerdere malen op de motor van yogyakarta naar denpasar gereden.
De weg vlak na banyuwangi is het meest erge gedeelte wat betreft weg.
Hoe meer je richting Jakarta gaat hoe beter dat de wegen worden.
Yogyakarta - Denpasar doe ik ongeveer 20 tot 24 uur over afhankelijk hoe veel rust dat je neemt onderweg.
Wat kleding betreft stoppen we alltijd wat kleding in een rugzakje en stoppen die voor de buddyzit.
Al met al wel te doen als je lichaam in een goede conditie is en je tegen hitte en vuil kunt.
Aan het einde van de rit zijn al je kleding en je gezicht zwart van het vuil.
De route die ik uit ervaring kan aanbevelen is
Banyuwangi - Sutobondo - Probolingo - Pasuruan - Gempol - Mojokerto - Jombang - Ngawi - Sragen - Solo - Jogjakarta
Tegenwoordig heb ik een auto aangeschaft want de longen begonnen te protesteren :-)
Ik heb GPS in de auto en dit werkt aardig regelijk , in ieder geval de grote steden en wegen zijn gedekt.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Mijn familieleden in Indonesië rijden bijna allemaal bromfietsen. Af en toe ga ik mee, achterop. Maar dat vind ik wel eng. Het is chaotisch daar met het verkeer. Mijn jongere broer heeft een ernstige ongeluk gehad met een motor. Nou ja motor. Een bromfiets. Hij werd geschept door een bus. Maar gelukkig is hij nu hersteld. Toen ik nog in Indonesië woonde, reed ik altijd op de fiets naar werk, omdat ik door armoede geen bromfiets kon kopen.

Ondanks er nu heel veel auto's zijn in Indonesië, rijden er nog steeds veel mensen motors of bromfietsen. Deze voertuigen worden niet alleen gebruikt om mensen vervoeren, maar ook goederen tot aan de levende kippen toe. Ze rijden bromfietsen overal naartoe niet alleen binnen de stad maar ook tussen de steden, provincies zelfs eilanden.
Kortom, als je durft, je kan motor rijden in Indonesië, overal naartoe. Maar ik zelf zou het niet durven.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 18-04-2009 07:22 thephantom wrote:
I

De route die ik uit ervaring kan aanbevelen is
Banyuwangi - Sutobondo - Probolingo - Pasuruan - Gempol - Mojokerto - Jombang - Ngawi - Sragen - Solo - Jogjakarta

Even op de kaart gekeken en die route lijkt me inderdaad wel de moeite waard,thanks voor de tip

hati hati, pelan pelan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

EEn heel mooi gebied, heb er zelf ook rond gereden, maar dan wel met auto.......... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!
Maar zou je niet hierbij aansluiten,(zie foto) heb je gelijk een goede navigatie systeem............................... Emoticon: Party! Emoticon: Yeah right!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,212 pageviews Een website van indahnesia.com