Landen in Jakarta, hotel + trein Bogor

Subforum Java 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
deman107
Gebruiker
spacer line

Dag indonesie enthousiastelingen

medio juni landen mijn vriendin en ik om ca. 17:00 in Jakarta, de volgende dag willen we direct door reizen naar Bogor.
Nu had ik daar wat vraagjes over:

Vanaf welk treinstation kan ik naar Bogor reizen?
We zoeken nog een hotel vlakbij of het vliegveld of het treinstation.

Ik zag dat er nog best een afstand is tussen vliegveld en een van de stations?
Wat kost zoiets met een taxi/tuktuk?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vraag mij af of het misschien zinvol is (en ook mogelijk natuurlijk, weet zo de dienstregeling niet) om direct met de Damribus naar Bogor te reizen dan ben je sowieso meteen op de plaats van bestemming. Je bespaart ook nog eens kosten op die manier....

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 15-04-2009 13:46 deman107 wrote:
Dag indonesie enthousiastelingen
Ik zag dat er nog best een afstand is tussen vliegveld en een van de stations?
Wat kost zoiets met een taxi/tuktuk?

100.000 - 150.000 IDR

Er zijn twee eenvoudige manieren naar Bogor vanuit Jakarta. Ten eerste kun je de DAMRI pendelbus uit Jakarta Internationale luchthaven, die direct naar Bogor gaat. De bus vertrekt om het uur en kost +/- Rp. 25.000 voor enkeltje. Laatste dienst wordt om 9 uur. Of, anderzijds, neem je de trein vanaf Gambir station.

Het is aanbevolen om de trein naar Bogor, die vertrekt vanaf het station Gambir dwz Pakuan Express. Dit is de makkelijkste en comfortabele manier. Neem geen KRL Ekonomi trein.

De KRL Ekonomi treinen zijn redelijk efficiŽnt, maar het best vermeden tijdens de piekuren, wanneer zij kunnen worden vreselijk vol met forenzen. KRL Ekonomi treinen (van en naar Bogor), niet stoppen bij Gambir station.

Trein to Bogor
http://www.youtube.com/watch?v=JLNoqhpH-Gk

Station Bogor
http://www.youtube.com/watch?v=oriQtTUvYgU

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

deman107
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de reacties!

Anne Mieke,
We blijven graag in Jakarta overnachten omdat ik nu al weet hoe gebroken ik op dat moment zal zijn.

Het liefst zoeken we dus een hotel/guesthouse bij het station zodat we de volgende ochtend wel direct door kunnen.

Albert
Bedankt voor de info! erg nuttig!!!!

groetjes

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vanaf het vliegveld naar hartje Jakarta is qua tijd vrijwel net zo lang als vanhet vliegveld naar Bogor, zeker als er weer eens file staat ergens. Wellicht is dit mee te nemen in je overwegingen en wel gewoon direct door naar Bogor te gaan.

Zoals Albert al aangaf, de DAMRI-bus vliegveld -> Bogor kost 25.000 Rupiah per persoon en brengt je via de tolweg naar hartje Bogor. Een stuk handiger dan hartje Jakarta na een lange vlucht als je het mij vraagt.

deman107
Gebruiker
spacer line

dag yerun

Dank je voor je reactie.
Als het inderdaad bijna net zo lang reizen is van luchthaven naar bogor als naar hartje jakarta dan lijkt me dat inderdaad een betere optie!

Ook nog eens erg goedkoop 25000 IDR.

We landen om ca. 17:15, even een visa aanmaken en dan hebben we tijd genoeg (lijkt me) om die bus te halen.

is dit makkelijk te vindne op de luchthaven?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De DAMRI bussen rijden eerst een ronde langs alle delen van de terminals op het vliegveld voordat ze vertrekken. Je kunt na de immigratie en douane gewoon vragen naar DAMRI, en men zal je verwijzen naar een kaartverkoopster of een heuze DAMRI wachtruimte aan de rand van de parkeerplaats. Je hoeft wellicht maar 100 meter te lopen vanaf het moment dat je buiten bent. Prima service is dat tegenwoordig. Emoticon: Party!

deman107
Gebruiker
spacer line

klinkt inderdaad super! Emoticon: Party!

we zullen wel hartstikke gebroken zijn van de vlucht maar we moeten het nog een bustochtje wel vol kunnen houden.

wat voor bussen zijn dat?

hoe lang rijd je er ongeveer op naar Bogor?

arie_h
Gebruiker
spacer line

Hey!

Stap voor de DAMRI-bus naar Bogor gewoon naar buiten de aankomsthal uit, negeer de taxichauffeurs, loop een stukje naar links en je ziet al snel wat mensen staan die duidelijk op een bus staan te wachten. Gewoon vragen naar Bogor en alles komt goed...

Die bussen zijn vergelijkbaar met NL lijn-/tourbussen; best comfortabel. De rit duurt 1,5 ŗ 2,5 uur - da's sterk afhankelijk van de verkeersdrukte op dat moment. Je betaalt je kaartje in de bus; je kunt dus zo instappen. Op een gegeven moment komt de kenek (van NL knecht - hulpje van de chauffeur) langs voor de kaartjes.

Je komt in Bogor aan op het busstation. Van daar pak je gewoon een taxi naar je ho(s)tel of je laat je oppikken door iemand van je ho(s)tel. Van hostels als Ramayana loopt er vaak een soort ronselaar rond die je een lift aanbiedt. Als je toch al naar dat specifieke hostel wilde, is daar niks mis mee; je krijgt gewoon een gratis lift...

Succes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deman107,

Als je toch in Jakarta wil overnachten dan kun je bv naar Guesthouse Gonda aan Jl. Gondangdia Kecil in Cekini bij Menteng en niet zo ver van MONAS, Gambirtreinstation en Jalan Jaksa (maar wel veel rustiger) Kosste vorig jaar rond Rp 200.000 ( tel +62 21 390 9221) Je kunt vanuit de luchthaven met de DAMRIbus naar Gambirstation en vandaar een (BLUEBIRD) taxi nemen. Kijk uit voor de taximaffia binnen de hekken van het station!

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

deman107
Gebruiker
spacer line

ik had nog een vraagje,
We landen op donderdag 18 juni om ca 17:00 uur,
als we dan direct naar Bogor reizen komen we daar 's avonds aan.

We willen eigenlijk nog een nacht in Bogor bljven maar we willen daarna via de pancuk pas doorreizen en dit schijnt in het weekend niet mogelijk te zijn.

Is dit op vrijdag middag nog wel mogelijk? anders blijven we namelijk maar 1 nacht in Bogor en willen we vrijdag middag door de pancuk pas weer vertrekken naar bandung.

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Beste deman,

Alles is mogelijk, dus ook op zaterdag over de puncak naar Bandung rijden, duurt alleen een beetje langer. je kunt dan beter, op zaterdag, voor 7 uur in de morgen vetrekken richting Puncak. Vrijdag is zeker mogelijk.

Succes

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Deman,

Je kunt natuurlijk ook direct een taxi (bluebird b.v.,direct te boeken als je uit het vliegveld komt, nog voor je door de andere taximafia wordt belaagd) naar Bogor nemen, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Kost iets meer als de bus, maar voor een paar honderd rupia (paar tientjes) is dat ook nog best te doen, zeker als je met meer man bent, en erg comfortaber na een lange vliegreis. Geen gezoek naar de Damri-bus, en in Bogor kun je je direct naar het hotel van bestemming laten rijden.
We zijn zelf bij losmen Firman geweest, weliswaar erg eenvoudig, maar het ligt vrij centraal in Bogor, met de plantentuin en het winkelcentrum en de markt op loopafstand, en een uitstekend restaurant vlakbij.

FAR FROM THE MADDING CROWD

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 18-04-2009 10:31 deman107 wrote:
ik had nog een vraagje,
We landen op donderdag 18 juni om ca 17:00 uur,
als we dan direct naar Bogor reizen komen we daar 's avonds aan.

We willen eigenlijk nog een nacht in Bogor bljven maar we willen daarna via de pancuk pas doorreizen en dit schijnt in het weekend niet mogelijk te zijn.

Is dit op vrijdag middag nog wel mogelijk? anders blijven we namelijk maar 1 nacht in Bogor en willen we vrijdag middag door de pancuk pas weer vertrekken naar bandung.

Jullie landen om 17:00?, well, sorry, als ik jullie was zou ik ECHT niet direct naar Bogor gaan rond die tijd, top spits, 1 ding word vergeten hier, om van vliegveld naar Bogor te reizen moet je wel dwars door Jakarta en die zit rond die tijd pot dicht.
als je wat geld hebt ga je naar hotel FM7, 5 minuten van het vliegveld, (vraag taxi) en dan de volgende dag kan je alsnog met die bus naar Bogor.

Greetz

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Wat is er mis met 3 uur slapen in een taxi na een lang vliegreis?? Kosten 250.000 IDR. Aanbevolen hotels: Mirah Hotel of Hotel Salak. Kun je gelijk 's ochtends de prachtige Botanische tuin zien (wat ook echt het enige te zien is in Bogor) en daarna rustigaan door naar Bandung, via Puncak. (wat je ook een uur of 3 a 4 gaat kosten met een auto)
Keus genoeg dus: deman107.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Mirah Hotel is een leuke hotel.
Daar komen veel; Nederlandse toeristen.
Heb daar 2x gelogeerd .
ook leuk is Hotel Pangrango II , Jalan Pajajaran .
Hotel Salak is een oude " koloniale " Hotel , ben nog niet geweest .
Alle 3 hotels staan op loopafstand van de Plantentuin .

bisa dicek of makemyday .

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 23-04-2009 17:48 Carola78 wrote:
Wat is er mis met 3 uur slapen in een taxi na een lang vliegreis??

Alles, hehe, na zo'n lange vliegreis nog is MINSTENS 3 uur in een hotsende bus te zitten? nee hoor, dan nog liever 5 uur langer in een vliegtuig als ik kon kiezen, maarja, ieder zijns wils.

Greetz

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Ik had het dan ook niet over een hotsende bus Emoticon: Smile Overigens heb ik er nooit langer dan 3 uur over gedaan, (ook niet op een donderdag of vrijdag middag) Wel bij de feiten blijven Dutchguy...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,673,534 pageviews Een website van indahnesia.com