Afstudie: Imago Indonesie als toeristische bestemming

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesiλ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geλxecuteerd in Indonesiλ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesiλ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lukashuiskes
Gebruiker
spacer line

Beste meneer/mevrouw,

Mijn naam is Lukas Huiskes en ik ben een vierdejaars student Toeristisch Management aan de hogeschool Inholland te Diemen. Op dit moment ben ik aan het afstuderen en hiervoor heb ik heel kort uw hulp nodig. Ik waardeer het zeer als u mij wilt helpen door deze enquκte te beantwoorden en naar mij toe te mailen.
Mijn afstudeeronderzoek gaat over het vinden van de identiteit en imago van Indonesiλ als toeristische bestemming in Nederland, waarbij deze enquκte zich voornamelijk richt op het imago.

Vriendelijk bedankt, Lukas

1. Naam:………………………………………………………………………….

2. Leeftijd:……………………………………………………………………….

3. Sexe:…………………………………………………………………………..

4. Op welke manieren staat u in relatie met Indonesiλ? (meerdere antwoorden mogelijk)

• Door afkomst
• Door familie en/of vrienden
• Door werk
• Door vakantie
• Ik ben Batak
• Anders, namelijk:……………………………………………………………..

5. Noem de eerste drie woorden die bij u opkomen als u aan Indonesiλ denkt.

...

6. Noem de eerste 3 Indonesische toeristische bestemmingen die bij u opkomen:

...

7. Kruis vijf woorden aan die u vindt passen bij Indonesiλ als toeristische bestemming:

Zon Vriendelijkheid Uitgaan
Eten Strand Corruptie
Goedkoop Traditioneel Uitdagend
Ambitieus Uniek Jungle
Surfen Hangend naar het verleden Toekomstgericht

Anders, namelijk:…………………………………………………………………..

8. Speelt er op dit moment een factor die u van reizen naar Indonesiλ weerhoudt?

• Nee
• Ja, welke van de onderstaande factoren zijn dat?

• Nog steeds de Bali bom
• Visum invoering
• Het vliegverbod voor Indonesische vliegmaatschappijen
• Etnische onrusten
• Economische onstabiliteit
• Andere, namelijk……………………………………………………………….
• Geen

9. Vindt u dat u makkelijk aan een visum voor Indonesiλ kan komen?

• Ja
• Jawel, maar het is een gedoe
• Nee

10. Weerhoudt het verbod op het vliegen met Indonesische vliegmaatschappijen u van een optimale reis naar Indonesiλ?

• Ja
• Nee
• Nee, maar we reizen nu wel heel anders
• Weet ik niet

11. Kunt u twee toeristische bestemmingen opnoemen van het Indonesische eiland Sumatra?

• Ja:………………………………………………………………………………..
• Weet ik niet

12. Vindt u dat Indonesiλ in de afgelopen 10 jaar een toeristische ontwikkeling heeft ondergaan?

• Ja, want:…............................................................................................................

• Nee, want………………………………………………………………………..

• Geen mening

13. Bent u bekend met het eiland Samosir?
( klein schiereiland in het Tobameer op Sumatra)

• Ja
• Nee

14. Op welke manier bent u bekend met het eiland Samosir?
(indien u niet bekend bent met Samosir ga dan door naar vraag 17)

• Slechts van naam via vrienden/familie
• Slechts van naam via reisorganisatie en/of reisbrochures
• Ik ben er geweest
• Ik ben ooit van plan geweest om er heen te gaan
• Via mijn werk
• Ik heb de naam een keer ergens “opgevangen”

15. Vindt u dat de aandacht voor Samosir in Nederland achterblijft?

• Nee
• Ja, omdat: ...

16. Wat is volgens u de beste manier om Samosir onder de aandacht te brengen in Nederland?

...

17. Hebt u anno 2009 een goed beeld van Indonesiλ als toeristische bestemming?

• Ja………………………………………………………………………………
• Weet ik niet
• Nee, want: ...

18. Op welke manier kan Indonesiλ haar imago als toeristische bestemming (nog) beter profileren in Nederland?

...

Bedankt voor uw medewerking,
U kunt mij voor vragen of overige opmerkingen altijd bereiken op:
0645327090 en lukashuiskesEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com.

Met vriendelijke groet,
Lukas Huiskes

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Er heeft iemand een bestemming in Samosir?
En niet afdoende belangstellende?

It's only kinky the first time.

lukashuiskes
Gebruiker
spacer line

wat bedoel je precies Oyibo?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Lukas

Er is iets met Sumatera en in concreto met Batak/Samosir. Mag ik vragen waarom? Want je hebt het in je aanheft nl. over de identiteit/imago van Indonesie maar je stelt specifieke vragen over het Batakgebied/Samosir. Wat is de bedoeling hiervan?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

13. Ik dacht dat Samosir een eiland is , en geen schiereiland.
Is eigenlijk een top van een gedoofde vulkaa(nen) .

14 , Ben 2,5 maanden geleden geweest.
Een dagtocht gemaakt vanuit Parapat.

15. Ya , de reden is te weinig investeringen op het eiland zelf.
En volgens onze chauffeur / " gids" heeft fat ook te maken door de geslotenheid van de eilanders .

16. Meer bekendheid , meer promotie van Samosir .Via website bijvoorbeeld.
Op het kleine eilandje heb je alleen de bekende streek Tuk Tuk waar de buitenlanders in een kleine groepjes bijelkaar zitten.

18. Meer promotie.
Dat is de reden waarom Indonesia , i.h.b de (West)Sumatranen aanwezig zal zijn bij Tong Tong Fair 2009 (v.h PMB).
Ook is men bezig met de Visit Indonesia Year 2009 .
Als verlenging van V.I.Y 2008.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-04-2009 18:54 Surya Atmadja wrote:
13. Ik dacht dat Samosir een eiland is , en geen schiereiland.
Is eigenlijk een top van een gedoofde vulkaa(nen) .

15. Ya , de reden is te weinig investeringen op het eiland zelf.
En volgens onze chauffeur / " gids" heeft fat ook te maken door de geslotenheid van de eilanders .

16. Meer bekendheid , meer promotie van Samosir .Via website bijvoorbeeld.
Op het kleine eilandje heb je alleen de bekende streek Tuk Tuk waar de buitenlanders in een kleine groepjes bijelkaar zitten.

13. Samosir is door een brug verbonden met het vasteland en wordt zodoende ook soms schiereiland genoemd.
15. Ik denk dat het meer te maken heeft met het teruglopend toerisme. Ik was her voor het laatst bijna 3 jaar geleden en er was op Tuktuk niks te doen vele lege hotels en guesthouses en restaurants. Ik weet niet hoe het nu is maar gezien mijn bezoek van driekwart jaar geleden aan west Sumatera waar het niet veel anders was vrees ik het ergste. Ik ben met name begin jaren negentig heel erg vaak op Sumatera geweest en ook specifiek dat gebied toen het nog vol zat met backpackers en het toerisme bloeide.
16.gezien het bovenstaande gaat het mi niet zozeer om de promotie. Wat op Sumatera gebeurt zie je buiten Bali en in minder mate Java bijna overal. Maar geslotenheid eilanders????????????? Om maar even in die trant te blijven dan ben ik niet aangesloten. Ik vind Batakkers juist heel erg open. Of bedoel je iets anders?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb een aantal reeksen puntjes weggehaald voor de leesbaarheid van dit onderwerp Emoticon: Smile

Verder zou de titel beter kunnen zijn 'Imago Samosir als toeristische bestemming', als ik de vragen zo lees.

Vraag 8 bevat een suggestief antwoord, namelijk ' Nog steeds de Bali bom'.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

EIland in Toba meer..................
http://www.youtube.com/watch?v=0aaoY6mI_kw
http://www.youtube.com/watch?v(...)feature=channel_page

Hun muziek is prachtig om te horen en te zien

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

lukashuiskes
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne mieke,

Samosir is inderdaad een belangrijk onderdeel van mijn imago-onderzoek maar ik zeg er in de inleiding juist expres niks over omdat anders de antwoorden op enkele vragen voor mij niet objectief genoeg zijn. Daarom zijn de laatste paar vragen van de enquete ook gerelateerd aan Samosir.... en wordt er in het begin weinig over gezegd.

Mijn centrale vraag bijvoorbeeld is als volgt:

• Wat is de toeristische identiteit van Indonesiλ en welk beeld heerst er in Nederland van Indonesiλ als toeristische bestemming in het algemeen en Sumatra en Samosir in het bijzonder.

De doelstelling van mijn onderzoek is als volgt:

•Inzicht verkrijgen in de toeristische identiteit van Indonesiλ en haar imago in Nederland ten einde te analyseren wat dit voor invloed heeft op de toeristische ontwikkeling van Sumatra en Samosir eiland.

De enquetes die ik overigens hard nodig heb zijn alleen geconcentreerd op het imago.
Groet, Lukas

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De enige goeie bestemming voor vakantiegangers is Bali Emoticon: Party!

Heb ik nog geen antwoord gehad op de vraag wie nou zoveel belangstelling heeft voor toeristen op Samosir eiland.

Vooruit met de geit Lukas.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

lukashuiskes
Gebruiker
spacer line

Mocht u deze enquete willen invoeren dan wil ik u verwijzen naar deze link:
Veel makkelijker, sneller en overzichtelijker!
vriendelijk bedankt, Lukas Huiskes

http://www.thesistools.com/?qid=78174&ln=ned

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik op Samosir geweest ben, maar ik vond het er toen wel heel leuk. Emoticon: Party!

Ik zou er graag nog eens naar toegaan, maar het feit dat het zo afgelegen ligt is voor mij de belangrijkste reden wat mij weerhoudt. Verder ligt het natuurlijk midden in het gebied dat gedomineerd wordt door allah, dus dat is ook minder prettig.

Wat mij in zijn algemeenheid weerhoudt om Indonesie te bezoeken zijn de dure tickets en last, but not least de lastige verkrijgbaarheid van visa voor langer dan 1 maand.

Een verblijf van korter dan 1 maand heeft voor mij geen zin. Op de heen weg heb ik 1 week jetlag en op de terugweg weer. Als we dan ook nog naar de verhouding tussen reis- en verblijfkosten kijken is een zo lang mogelijk verblijf het meest logische.

Heel vervelend dus, die lastige verkrijgbaarheid en hoge prijs van visa. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Beste Nemesis,

Samosir en omgeving is het gebied vande Batak gemeenschap. Allah is hier niet zo prominent aanwezig, aangezien de Batak het Christelijk geloof belijden.

Een 60-daags visum kun je zeer eenvoudig via Pelita aanvragen. Kost alles bij elkaar geen 100 euro. www.visum-indonesie.nl/cms/pub(...)wpage.asp?pageid=689

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Lieve sobats
nou gaanwe toch echt een reis plannen naar Indonesie.
Ben er zelf nog nooit geweest,vriend Ike wel, hij is er geboren en half getogen.
Wat raden jullie aan?
niet al teveel toerisme, Bandung doen we zeker, ivm familie die daar woont.
Ik ben helemaal blanco, dus sta open voor alle adviezen.
Ik zou Sumatra wllen zien.......

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Tsja Merapi,

ik zou ook zeker naar de Meapi gaan kijken. Beklimmen is een ander verhaal; geen idee hoe het met jullie conditie is, maar het is een geweldige ervaring!

Ik heb wel een aantal leuke suggesties voor je, de meest gangbare staan op de Merapi website, maar wil je echt iets avontuurlijks moet je even mailen...

salam dari Flip

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-04-2009 23:02 flipse wrote:
Tsja Merapi,

ik zou ook zeker naar de Meapi gaan kijken. Beklimmen is een ander verhaal; geen idee hoe het met jullie conditie is, maar het is een geweldige ervaring!

Ik heb wel een aantal leuke suggesties voor je, de meest gangbare staan op de Merapi website, maar wil je echt iets avontuurlijks moet je even mailen...

salam dari Flip

We gaan een beetje off topic Flipse, maar goed hoeveel korting Emoticon: Confused geef je op die kamers, ze zijn beetje aan de prijzige kant als ik op je website kijk, enne................. de foto's zijn ook niet allemaal up to date hoor. Emoticon: Nooo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hi 4yoke4,

nee, als we on-topic willen blijven dan moeten we weer terug naar het imago van Indonesiλ als toeristische bestemming. Heb vrijdag al uitvoerig met Lukas daar over zitten chatten...
Off-topic: kortingen geef ik alleen als ik die ook van de airline of hotels krijg. En ja, over het algemeen heb ik alleen 3* accommodaties in mijn programma.

salam dari Flip

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,840 pageviews Een website van indahnesia.com