|
|
|
|
|
Offtopic
Leuk gevonden Merapi!  ederland.
Guna2, als je het weet, dan maak je de "tiep" combinatie niet.
En ik zou zeggen, alvorens offtopic te gaan, "misschien" heeft het forum wel een topic voor dit soort suggesties. En plaats je het in het daarvoor bestemde topic.
Terug on-topic,
Inderdaad Nederland wordt steeds meer Islam-o-foob.
Rellende Marokkaanse jongeren moeten van Wilders zelfs aangepakt worden door het leger begreep ik vorig jaar. Met de nadruk dan op het Moslim zijn. Dit gaat absoluut de verkeerde kant op. Er is al enige jaren een discussie over tolerantie.
Blijken Nederlanders toch plotseling niet zo tolerant te zijn als gedacht.
En dat is zelfs op dit forum terug te vinden.
|
|
It's only kinky the first time.
|
|
|
|
Dit topic over mijn film  die donderdag in premiere gaat, druipt tegenwoordig van angst.
Maar goed, discussieer goed door, blijf objectief en constructief. Uiteindelijk zullen we toch met elkaar op één aardbol moeten leven, al geloof ik dat er mensen zijn die het liefst voor alle Moslims een enkeltje maan regelen. De Moslims zouden in principe niets hoeven te doen tegen ons ongelovigen; ons enkeltje Hel komt namelijk vanzelf
|
|
|
|
Succes Nidji !
|
|
|
|
|
|
Dank je wel, Oyibo  ..........
|
|
|
|
On 22-04-2009 01:35 Nidji wrote: Dit topic over mijn film die donderdag in premiere gaat, druipt tegenwoordig van angst.
Maar goed, discussieer goed door, blijf objectief en constructief. Uiteindelijk zullen we toch met elkaar op één aardbol moeten leven, al geloof ik dat er mensen zijn die het liefst voor alle Moslims een enkeltje maan regelen. De Moslims zouden in principe niets hoeven te doen tegen ons ongelovigen; ons enkeltje Hel komt namelijk vanzelf
|
Het is niet alleen die angst !...........
Maar gelukkig is die aarbol zo groot dat het een op de miljoen keren, voor kan komen, elkaar tegen zouden kunnen komen.
En we toch wel blij moeten zijn, dat het verschil duidelijk aan de buiten kant kan bekijken, wanneer ze duidelijk willen uitkomen.
dat ze dat geloof hebben.
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oyibo:
|
Rellende Marokkaanse jongeren moeten van Wilders zelfs aangepakt worden door het leger begreep ik vorig jaar. Met de nadruk dan op het Moslim zijn. Dit gaat absoluut de verkeerde kant op. Er is al enige jaren een discussie over tolerantie.
|
Er moest volgens Wilders met scherp geschoten worden op rellende Marokkanen en dat is goed want het loopt uit de hand met di rotjong. Met scherp schieten zou drempel verlagend kunnen werken. Die nadruk op het Moslim zijn leg jij. Je bedoelt misschien dat rellen inherent is aan de islamitische cultuur. Dat kan ik mij nog indenken.
|
|
|
|
Jantje,
Immigratie en integratieproblemen zijn niet religie gebonden.
Dat we een instroom uit Marokko en ook Turkye hebben gehad moge duidelijk zijn. En het bijbehorende geloof. Dat geeft Wilders verre van het recht af te geven op de Islamitische samenleving. Rellende jongeren hebben niets te maken met zijn onderbuikgevoelens tegen de Islam. Ik hoop dat Nederland snel beseft dat Wilders geen partij heeft, of is, maar slechts een beweging.
Het te weeg brengen van een sterke polarisatie in de Nederlandse samenleving zoals Wilders nu doet draagt in het geheel niets bij. Het is Wilders zelf die de nadruk op moslims legt.
Gevaarlijker is de onwetendheid die Wilders heeft t.a.v. de gevolgen van zijn handelen in de samenleving. Metname zijn publieke optredens. Het kan natuurlijk nog even duren, maar het is een kwestie van tijd dat een rechtbank daar een eind aan gaat maken.
Net als overigens bij meneer Janmaat van de CD destijds. En in vergelijking met Wilders was Janmaat nog mild. De grenzen verkennen hoeft Wilders niet, dat was al gedaan.
Ik hou het er maar op dat immigratie en integratieproblemen niets van doen hebben met Islamitisch zijn. Gelukkig zijn er burgermeesters die hier oog voor hebben in dit probleem aanpakken, zowel bij de ouders als bij de jongelui. Ze doen iets.
Dat is iets anders dan alleen het geleuter van Wilders.
|
|
|
|
|
|
|
Wat denk je van Rotterdam, die stemmen wil winnen door zeer slijmerige uitspraken te doen op Pim Fortuin dag.
Het draait allemaal om hetzelfde stemmen en macht v.s. geld.
Niet om een leefbare samenleving.
Dat kan Wilders ook niet schelen, anders zou hij anders om gaan met die Islamietjes. Zw/w is zijn visie. Ofschoon Den Haag hem natuurlijk heeft geschapen. Er is momenteel een gat in de markt voor zo'n partij.
En dat is met alles zo.
|
|
|
|
|
|
|
Wat dat betreft heeft Geert Wilders zijn marketing goed voor elkaar.
|
|
|
|
On 12-05-2009 17:56 Nidji wrote: Wat dat betreft heeft Geert Wilders zijn marketing goed voor elkaar.
|
OT
Net als Paris Hilton.
Iedereen schreeuwt dom blondje, doch zij komt wel bijna wekelijks in het nieuws voor.
|
|
|
|
|
|
|
Of Ayaan Hirsi Ali. En nu ze een mooie baan heeft in de VS ben een dik salaris, hoor je dr niks meer van.
|
|
|
|
On 18-05-2009 17:31 Nidji wrote: Of Ayaan Hirsi Ali. En nu ze een mooie baan heeft in de VS ben een dik salaris, hoor je dr niks meer van.
|
Een huppelkutje (ik kan het echt niet helpen, Nidji). Van de PvdA (die haar uit de goot heeft getrokken) naar de VVD naar de US of A. Zo'n mens kun je toch niet vertrouwen? Besneden of niet?
|
|
|
|
|
Ik denk dat het wel goed is om duidelijk verschil te maken tussen de situatie in Indonesia en die in Nederland.
In Indonesia is Islam de gevestigde orde en de meerderheid terwijl in Nederland de Islam de nieuwkomer is die de gevestigde orde bedreigt. Overeenkomst is dat in beide gevallen de niet moslims in veel gevallen niet zo blij zijn met de moslims en dat dit in beide gevallen eigenlijk pas een relatief recent verschijnsel is.
15 a 20 jaar geleden was dit geen thema. Dus de vraag moet zijn wat is er veranderd in deze laatste 15 a 20 jaar?
Dan zie je dus dat onafhankelijk van elkaar in beide landen er belangrijke verschuivingen hebben opgetreden die met Islam hebben te maken hebben en waarbij deze factor belangrijker is geworden.
Verder zijn er natuurlijk de mondiale problemen van aanslagen gepleegd uit naam van de Islam en dan alles bij elkaar heb je een mix van problemen die elkaar gaan versterken.
Er wordt vaak gesproken over Islama-fobie.
Als we echter kijken naar het aantal doden dat gevallen is in de afgelopen jaren waarbij Islam een factor was die mee speelde dan vind ik de term 'fobie' merkwaardig.
Vanavond zag ik weer wat Taliban slachtoffers op TV langskomen. Dat zag er echt zielig uit. Ik zou deze slachtoffers van Islamieten met godsdienst waanzin toch niet durven zeggen dat ze last hebben van een Islama-fobie.
|
|
Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.
|
|
|
|
On 19-05-2009 22:37 Nemesis wrote:
15 a 20 jaar geleden was dit geen thema. Dus de vraag moet zijn wat is er veranderd in deze laatste 15 a 20 jaar?
.
|
1.Omdat 15-20 jaar geleden de meeste moslims die toevallig ook gastarbeiders zijn uit de middenlandse gebied nog bezig zijn met de arbeidsproces .
Werken , slapen en werken.
De meesten van hun zijn nu de zgn oudkomers , nog steeds ongeschoold, in de WAO , thuis problemen, integratieproblemen .
2. Hun kinderen zijn vaak aan hun lot overgelaten , kunnen niet mee op school en hebben een Nederlandse opleiding en vorming gekregen.
Vader alleen maar werken , moeder vaak ongeschoolde dorpsvrouw.
De kinderen zijn mondiger , brutaler , dezelfde geintjes uithalen zoal hun Nederlandse leeftijdsgenoten.
Dat hebben ze op straat , bij hun vrienden , jeugdhonken geleerd.
Doordat ze vaak hun VMBO opleiding niet afmaken zijn ze vaak werkloos en dat geeft problemen die je niet kan oplossen door hun een uitkering te geven.
De gevolgen zijn bekend .
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
|
Maar toch is het verontrustend,
afgelopen woensdag werd ik bedreigd door 2 Marokkaantjes, hooguit 12 a 13 jaar.
Ik had mijn fiets bij een supermarkt neer gezet en ik kwam terug met 2 boodschappen tassen.
Ik kon niet bij mn fiets komen, want daar stonden 2 ouwe fietswrakken voor.
Heb die 2 fietsen even netjes verplaatst.
Op dat moment kwamen die 2 jongens naar buiten, en ze wachten af.
Ik werd achtervolgd en bedreigd: ik moest ter plekke 50,00 betalen omdat ik hun fietsen kapot had gemaakt., met de bedreiging in gebrekking Nederlands:""we weten je te vinden,weet waar je woont en ik kom inbreken, heb een groot mes op zak""
Heb gezegd: Oh ja, rij maar mee naar het dichtsbijzijnde politiebureau en daar kun je die bedreiging herhalen en heb je een legitimatie?
Weg waren ze, die lafaards.
Maar ik bedoel,dit waren nog kinderen..., hoe moet dat met deze mensen in de toekomst gaan?
|
|
|
|
Beste dames en heren,
Nu draait de film ook in de Filmfoyer! En voor de mensen die de film gemist hebben of hem nog eens willen zien, is dit een prachtige kans om de film op het witte doek te bewonderen. Zelf ben ik ook aanwezig en zal ik voorafgaand aan de film een lezing geven.
Datum: woensdag 3 juni
Tijd: 20:00
Plaats: De Filmfoyer: Louis Bouwmeestplein 1, te Tilburg (achter de schouwburg)
Entree: €7,00
Bestel kaarten via deze link:
Nu draait de film ook in de Filmfoyer! En voor de mensen die de film gemist hebben of hem nog eens willen zien, is dit een prachtige kans om de film op het witte doek te bewonderen. Zelf ben ik ook aanwezig en zal ik voorafgaand aan de film een lezing geven.
Datum: woensdag 3 juni
Tijd: 20:00
Plaats: De Filmfoyer: Louis Bouwmeestplein 1, te Tilburg (achter de schouwburg)
Entree: €7,00
http://www.theaterstilburg.nl/(...)42816076109/08060350
|
|
|
|
Beste dames en heren,
Nu draait de film ook in de Eindhoven de hele maand juni!
Datum: Alle zaterdagen van juni
Plaats: Filmhuis BROET
www.broet.nl
|
|
|
|
On 21-05-2009 19:14 merapi wrote: Maar toch is het verontrustend,
afgelopen woensdag werd ik bedreigd door 2 Marokkaantjes, hooguit 12 a 13 jaar.
Ik had mijn fiets bij een supermarkt neer gezet en ik kwam terug met 2 boodschappen tassen.
Ik kon niet bij mn fiets komen, want daar stonden 2 ouwe fietswrakken voor.
Heb die 2 fietsen even netjes verplaatst.
Op dat moment kwamen die 2 jongens naar buiten, en ze wachten af.
Ik werd achtervolgd en bedreigd: ik moest ter plekke 50,00 betalen omdat ik hun fietsen kapot had gemaakt., met de bedreiging in gebrekking Nederlands:""we weten je te vinden,weet waar je woont en ik kom inbreken, heb een groot mes op zak""
Heb gezegd: Oh ja, rij maar mee naar het dichtsbijzijnde politiebureau en daar kun je die bedreiging herhalen en heb je een legitimatie?
Weg waren ze, die lafaards.
Maar ik bedoel,dit waren nog kinderen..., hoe moet dat met deze mensen in de toekomst gaan?
|
Goed zo, Merapi!
Als we allemaal zo heldhaftig waren dan zou dit probleem al voor een deel opgelost zijn.
Het is wel triest dat we ons oordeel zolangzamerhand niet alleen kunnen vormen op basis van de verhalen die we horen, (De zogenaamde voordelen uit de jaren 80/90) maar dat dit nu kan op basis van onze eigen slechte ervaringen.
|
|
Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|