Twee Canadezen opgepakt op Lombok na roken joint

Subforum In het nieuws 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Voor veel mensen een uitkomst Yoke. Zeker als je van medicijnen afhankelijk bent.
En iemand toch op vakantie kan, of familie bezoeken.

Ik wist niet dat dit kon.
Weer wat wijzer geworden. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-04-2009 05:01 Jantje wrote:
Yoke schreef:
...

Dan ga je dus gewoon niet Emoticon: Smile

Dat zou kunnen Jantje maar dan kunnen hele volksstammen thuisblijven want iedereen die een slaappil of bijv. een valiumpilletje of een codeinetabl. tegen de hoest neemt mag ze ook niet invoeren.

Kijk maar even op de lijst van medicijnen die onder de opium wet vallen en dat zijn er meer dan jij denkt.

ff voor de duidelijkheid ik gebruik bovenstaande pillen niet Emoticon: Nooo

Ik ben ook fel tegen het gebruik van drugs als genotmiddel.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-04-2009 07:30 oyibo wrote:
Voor veel mensen een uitkomst Yoke. Zeker als je van medicijnen afhankelijk bent.
En iemand toch op vakantie kan, of familie bezoeken.

Ik wist niet dat dit kon.
Weer wat wijzer geworden. Emoticon: Party!

Mensen met bijv. MS hebben er baat bij.
Ook kinderen ( er zijn ook volwassenen) die bijv. Ritalin voor de ADHD gebruiken mogen zonder gelegaliseerde verklaring Indonesie niet in.

Overigens mag je het ook niet in Europa meenemen, iedereen die iets gebruikt wat onder de opiumwet valt moet een verklaring van een arts hebben en het laten legaliseren bij het BIG register en dan bij Buitenlandse zaken dacht ik, het hoeft niet naar een ambassade.
Het is zo op te googlen !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 07-04-2009 20:39 4yoke4 wrote:

...

Iemand die medicijnen gebruikt die onder de opiumwet vallen kunnen die meenemen naar Indonesie maar moeten een brief van een behandelend arts sturen naar het ministerie vanVWS en de verklaring laten legaliseren door het BIG register, vervolgens sturen naar het Ministerie van BZ en daarna naar de Indonesische ambassade die het vervolgens weer getekend terug stuurt en daarna kan je Indonesie in met legale medicatie! Het kost wel een paar centen maar dan heb je ook geen problemen (zou zo moeten zijn) Op internet is zo te vinden welke medicijnen onder de opiumwet vallen.

Typisch weer een gevalletje van de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Het BIG-register heeft hier helemaal niets mee van doen. Hier de juiste infotmatie: http://www.igz.nl/burgersloket(...)icijnen_mee_op_reis/
OPMERKING BEHEERDER

Kennelijk weet Yoke heel goed waar de bel hangt en.........de klepel zit. Voor VanHeutsz liggen de zaken kennelijk anders. Voor ons ook............................

Geplaatst door oyibo @ 08-04-2009 15:43

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Typisch weer een gevalletje van de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Het BIG-register heeft hier helemaal niets mee van doen. Hier de juiste infotmatie: http://www.igz.nl/burgersloket(...)icijnen_mee_op_reis/

Dat is wel waar mijnheer van Heutz, het BIG register moet de handtekening van de arts die de verklaring heeft afgegeven legaliseren !

Nu ff geen welles nietes spelletje. Emoticon: Stupid
Het gaat hier over een land buiten Europa.

U laat een website zien aangaande de Schengenlanden, Indonesie hoort daar niet bij voor zover ik weet maar misschien is de klepel ergens blijven steken, zou kunnen natuurlijk.

Ik ga naar een niet-Schengenland, wat voor verklaring heb ik dan nodig?

Reist u naar een land buiten het zogenoemde Schengengebied, dan adviseert de inspectie u contact op te nemen met de ambassade of het consulaat van het betreffende land in Nederland. Elk land heeft namelijk een eigen beleid als het gaat om het invoeren van geneesmiddelen voor persoonlijk gebruik .

Volgens de Indonesische ambassade in Nederland moet de verklaring van de arts gelegaliseerd worden door het BIG register via het ministerie van buitenlandse zaken, dan opnieuw naar het min. van BuZa waar de stempel van het BIG register + de naam van degene die het geplaatst heeft gelegaliseerd wordt met weer een stempel + handtekening en daarna naar de Indonesische ambassade in de Haag. De legalisering door min. van BuZa kost 10 euro en bij de Ind. ambassade kost het 20 euro + natuurlijk een aantal keren aangetekend verzenden + gefrankeerde retour enveloppes.

Als het BIG register niet nodig zou zijn dan zou iedere willekeurige gek een stempel kunnen maken waarop een naam staat van een arts en een briefje schrijven waarin toestemming gegeven wordt om med.die onder de opiumwet vallen mee te nemen op reis.

Ik zou de stempel van het BIG register zo kunnen tonen maar doe dat niet i.v.m. namaak.

Voor degene die niet weet wat het BIG register is.
Het BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) is een Nederlandse databank, waarin een aantal officieel erkende gezondheidswerkers is geregistreerd. In het BIG-register zijn artsen, apothekers, fysiotherapeuten, gezondheidszorgpsychologen, psychotherapeuten, tandartsen, verloskundigen en verpleegkundigen opgenomen. Emoticon: Very funny

BertH
Gebruiker
spacer line

Sorry, ik was even aan het reizen, dus een wat late reaktie.

On 07-04-2009 19:08 oyibo wrote:
.....
Verslavingszorg is kennelijk een specialsime opzich. Dat kun je zien aan het systeem in Nederland. Dat gaat dan iets verder als iets neer plempen op een forum zoals hersenbeschading als gevolg. In dit geval zijn het mensen die hulp behoevend zijn.
.....
Daarbij heeft een forum een groter doel dan alleen het uitten van onderbuik gevoelens. Emoticon: Party!

Ach, Osama Bin Oyibo. Het gaat dan om mensen die hulpbehoevend zijn geworden door hun eigen acties. In hoeverre je daar aanstoot aan neemt is voor een ieder anders. Dat moet geaccepteerd kunnen worden en heeft niets te maken met "onderbuikgevoelens". Die onderbuikgevoelens waarnaar je refereert ga jij ook nog wel eens krijgen als je kersverse zoontje later als een zombie er bij ligt wegens drugsmisbruik, waartegen papa Osama niets kan en kon beginnen, omdat het nu eenmaal deel uitmaakt van de democratie dat drugsdealers zich vrij mogen manifesteren (dat geeft al te denken, wat?). Ik hoop dat het je bespaart blijft, maar wil je op het hart drukken scherp op te letten, want denk erom: ze zijn slimmer dan je denkt en je wordt om de tuin geleid waar je bij staat. Hou zolang je eigen onderbuikgevoelens voor je zelf, zolang je niet weet waar je over praat.

Kijk, dat er mensen zijn die over een onderwerp niets weten, dat is geen probleem, want er zijn geen alwetende mensen in deze wereld. Ook niet op dit forum, ook niet bij de moderatie. Dat er mensen zijn die desalniettemin een ongenuanceerde mening verkondigen, terwijl er alle gelegenheid is die onkunde weg te werken door de betreffende informatie, voor een ieder vrij beschikbaar, op te zoeken, is kwalijk. Het wordt nog kwalijker als er dan woorden verschijnen als bewijs willen zien en mij professor noemen. Het duidt mijns inziens op een enorme luiheid om zelf iets te ondernemen en de berichtgever af te kraken in een poging tot manipulatie door stigmatiserende woordjes te gebruiken.
Het woord "professor" houdt onderwijzende factoren in, welke je bij mij niet zult kunnen vinden. Ik haal mijn wetenschap veelal van Internet en een ieder die zich de moeite getroost kan dat ook doen. Luiaards doen dat niet en gaan dan met allerlei woorden schermen ter verdediging van zichzelf. Mijn sympathie heeft het dan zeker niet.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 09-04-2009 10:27 BertH wrote:
Sorry, ik was even aan het reizen, dus een wat late reaktie.

Even op reis. Was de whiskey al weer op?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Bert, ik heb er niets aan toe te voegen. Eťn blik op de website van de Jellinekkliniek en je weet toch wel genoeg. Ik ben blij dat Senior hier ook even wat professionele ervaringen heeft vermeld. Zowel met alcohol als met drugs is het natuurlijk een glijdende schaal. Een alcoholist ben je niet van de ene op de andere dag, net zomin als je opeens een heroineverslaafde bent. Het begint altijd met iets onschuldigs als een borreltje of jointje/XTC pil voor een feestje. Het gaat erom waar het toe KAN leiden. Dat er veel meer slachtoffers van alcoholgebruik zijn dan van drugsgebruik lijkt mij slechts een absoluut gegeven, ik schat dat er veel meer alcoholmisbuikers zijn dan drugsmisbuikers, maar dat ga ik wel een keer uitzoeken. Of de kansen op een enigszins normaal sociaal leven bij een drugsverslaafde zoveel hoger liggen dan bij een alcoholverslaafde betwijfel ik zeer. Maar ik geloof dat dat de vraag niet zozeer was in dit topic. Het gaat erom dat iemand belachelijk wordt gemaakt -iets neerplempen, onderbuikgevoelens etc. (o.a. door de moderator die zo wijs is geen naam te noemen, hij weet immers waar dit toe kan leiden) die stelt dat drugsgebruik hele, hele erge gevolgen KAN hebben en beschadigingen in o.a. de hersenen kan veroorzaken.
Typ eens een website in en, zoals Bert ook al schrijft: ga zelf eens op onderzoek uit i.p.v. anderen om bewijs te vragen. Jasses!
Elsbeth

BertH
Gebruiker
spacer line

Nee Jaap, ik was klaar met mijn werk in AustraliŽ en ging naar huis. Daar ben ik nu gearriveerd voor een verdiende vakantie. Er zijn volop plannen om die in te vullen, al zou ik die liever leeg laten.

Nee, de whisky is niet op, ik had ook nog een volle fles staan en een flink staatje in de koelkast. Geen zorgen om mij, vriend! Ik zorg goed voor mij en de mijnen. De hersenbeschadiging die ik oploop door drankmisbruik is minimaal te noemen, als er al iets is.

Biertje?

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

MODERATOR BREAK

Kennelijk weet Yoke heel goed waar de bel hangt en.........de klepel zit. Voor VanHeutsz liggen de zaken kennelijk anders. Voor ons ook............................

Placed by oyibo Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 08-04-2009 15:43

Ik heb dit al enkele keren bij de hand gehad en ging inderdaad een stuk simpeler dan Yoke hier beschrijft. ik hoefde alleen een artsenverklaring te laten stempelen op de ambassade, vandaar. In de moderatorbreakybreak staat 'Voor ons ook" kunt u eens uitleggen wat u daarmee bedoelt, hoe zit het dan volgens u?

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 09-04-2009 11:22 elsbeth wrote:
Dat er veel meer slachtoffers van alcoholgebruik zijn dan van drugsgebruik lijkt mij slechts een absoluut gegeven, ik schat dat er veel meer alcoholmisbuikers zijn dan drugsmisbuikers, maar dat ga ik wel een keer uitzoeken.

Hier wat cijfers die er niet om liegen: http://www.jellinek.nl/vraagen(...)story.php?q=431&id=1

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb eens even op de link geklikt en het gaat hier om ďwat het de maatschappij kostĒ Ik ben eens even nieuwsgierig. Is dat hetgeen wat mensen hier tegenstaat. Of gaat het erom wat (teveel aan) alcohol en drugs ďaanrichtĒ voor de gebruikers en hun omgeving? Want hierover zijn vele discussies in diverse richtingen in te voerenÖÖ

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ik ben blij dat wij een scheiding hebben tussen soft en hard. Liever geen van beiden maar zo werkt het niet. Soft kan minder schade aanrichten dan alcohol! Er is niet een junk te vinden die van te voren heeft bedacht junk te worden en zo aan de onderkant van de samenleving terecht te komen. Het overkomt je, o.a. door je omgeving en je eigen stabiliteit. Moeten we al deze mensen die er niet voor gekozen hebben dan maar niet helpen? Welke help je wel en welke niet. De volgende discussie is dan psygisch zwaar gestoorden, daarna mag je zelf invullen. iedere hulpbehoevende komt daarna aan de beurt. Lijkt me een onfrisse discussie. Op een gegeven moment leef je op dezelfde manier als in Indonesie, maar dan niet als toerist. Ieder voor zich. Inderdaad, het kost wat, maar toch leven hier uiteindelijk niet verkeerd. Ik mag aannemen dat inmiddels bekend is wat alcohol aanricht, met name achter de voordeur. Is allemaal legaal!
Het roken van sigaretten kost de gemeenschap ook bakken vol geld, buiten het leed wat het in de familie aanricht als iemand sterft. Allemaal legaal. Zullen we het Anthony van Leeuwenhoek en de Daniel den Hoed dan maar sluiten.
Groet, Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Wim,

Ben blij dat jij er ook zo over denkt. Ik heb nooit zo'n expliciet oordeel gehad over drugsgebruikers/-verslaafden. Idd het gaat niet alleen om drugs en alcohol maar ook om andere dingen zoals sigaretten. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Maar je kan hiermee nog een stap verder gaan. Je hoeft maar even buiten te lopen om vast te stellen dat Nederland in de vreetdecennia zit waardoor ook vele ziektes ontstaan. En over legaliteit gesproken, de vele snackbars, Mac Donalds etc die Nederland telt zijn ook allemaal legaal. als je je daar een paar jaar met regelmaat ophoudt kun je ook meteen door naar de internist. De een stopt zich vol met drugs of alcohol, de andere werkt een pakjes sigaretten per dag weg en nummer drie vreet dagelijks gigantische hoeveelheden vet en suiker naar binnen.
Het komt mij voor dat veel mensen de overvloed en dit snelle leven niet (meer) aankunnen, er zijn ook steeds meer zwervers. Maar volgens mij hebben we dit allemaal zelf gemaakt. Niet alle benen zijn even sterk om de weelde te dragen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BertH
Gebruiker
spacer line

Het is duidelijk dat de onwetendheid groot is (onnodig, want alle gegevens zijn vrij beschikbaar op internet), net zo groot als de behoefte aan meedoen aan discussies; die zaken gaan niet samen. Het resultaat is: soms onzinnig gewauwel.

Nu weer een scheiding tussen soft en hard drugs.
Nogmaals: degene die een fles whisky per dag wegwerkt zal tegen je zeggen dat het geen kwaad kan. Degene die een pakje sigaretten per dag wegblaast zal tegen je zeggen dat het lekker is. Overmatig drinken is een geaccepteerde tekortkoming dat hulp nodig heeft om mensen weer op twee voeten terug te brengen in de maatschappij. Het roken van sigaretten: daarover zijn we het in de loop der tijd redelijk eens geworden dat het zelfmoord op termijn is, waarbij helaas vele onschuldigen worden betrokken (denk aan je kinderen!).

Dan een nog niet zo geaccepteerde stelling die een waarheid is als een volwassen koe: Drugs kost de samenleving vele malen meer dan roken en alcoholmisbruik tezamen!
Wederom kan ik je hier geen directe link geven naar een wetenschappelijk bewijs ervan, maar geef me dan een link naar het tegendeel daarvan.

Beste mensen, een ieder kan en mag leven zoals hij of zij dat verkiest, geen kritiek daarop, maar onderschat niet de overlast die sommigen veroorzaken door hun gemaakte keuzes uit ondoordachtzaamheid of door onwetendheid, zaken die men gemakkelijk zelf kan oplossen door op internet te zoeken naar datgene wat men wenst te weten.

De vraag blijft altijd: waarom moeten anderen er voor opdraaien dat men het niet doet?

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

http://www.trimbos.nl/Download(...)1.pps#297,28,Single, 1998

Een duidelijke eerste plaats voor tabak, vervolgens alcohol en daarna pas drugs.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Waarom moeten anderen ervoor opdraaien.
Heel simpel, niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen heeft dezelfde intellectuele mogelijkheden, afkomst, opvoeding etc.
Wij hebben hier een samenleving waar we ook voor de minderbedeelden zorgen, ook voor de uitvallers. Mensen die niet de capaciteiten hebben om goed voor henzelf te zorgen, bestaat gelukkig een vangnet. Kijk om je heen naar landen waar geen vangnet is en vraag je af waar het leven beter is.
Dat de een dus voor de ander moet bijdragen is dus ook in het voordeel van de een en de ander. Dat dit geld kost is niet anders.
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Wie weet heb je het nu geweldig en wordt je morgen aangereden, krijg je een attack o.i.d. waardoor je zonnige toekomst ineens anders wordt. Ben je toch blij dat je hier zo'n vangnet hebt.
Nogmaals, niemand kiest ervoor zwerver, verslaafde, gehandicapt te worden.
Wij allen hebben een verantwoording voor deze mensen.
Inderdaad, er wordt misbruik gemaakt. Dat beetje nemen we dan op de koop toe.
Wil je hier niet aan meedoen, kies je voor ieder voor zich, dan woon je in landen als Indonesie etc. op je plaats. Weet ik zeker dat als er iets naars je daar overkomt je toch snel terugkeert naar Belanda.
Groet, Wim.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-04-2009 11:47 VanHeutsz wrote:
MODERATOR BREAK

Placed by oyibo Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 08-04-2009 15:43

Ik heb dit al enkele keren bij de hand gehad en ging inderdaad een stuk simpeler dan Yoke hier beschrijft. ik hoefde alleen een artsenverklaring te laten stempelen op de ambassade, vandaar. In de moderatorbreakybreak staat 'Voor ons ook" kunt u eens uitleggen wat u daarmee bedoelt, hoe zit het dan volgens u?

Ik heb dit al enkele keren bij de hand gehad en ging inderdaad een stuk simpeler dan Yoke hier beschrijft. ik hoefde alleen een artsenverklaring te laten stempelen op de ambassade, vandaar.

Tegenwoordig moet de handtekening van de arts die de verklaring heeft getekend gelegaliseerd worden door het BIG register, dat was kostenloos daarna gaat het naar MinBuZa en die zet er ook weer een stempeltje op ŗ 10 euro, daarna aangetekend zenden aan de Indonesische ambassade met 20 euro in de enveloppe + een geadresseerde retourenveloppe + aangetekend retour zegel gaan ze akkoord dan krijg je dus toestemming om met de medicijnen Indonesie binnen te gaan.
Ik heb hierover vorig jaar diverse keren met het MinBuZa, het Bigregister en de Ambassade gebeld of het niet anders kon, nee dat kon niet !
Heb ook nog gevraagd aan de Ambassade of ik het geld over kon maken, nee dat moest zo in de enveloppe en op mijn vraag of het gericht moest worden aan een bepaalde persoon of aan de persoon die ik gesproken had, nee dat hoefde niet. Dus neem ik aan dat het legaal verlopen is.
Mijnheer van Heutz U kunt natuurlijk zelf hierover bellen met de Ambassade of met MinBuZa. Als U het zo kunt regelen dat de Ambassade een artsenverklaring afstempelt zonder legalistaie dan is dat natuurlijk mooi voor U geweest en heeft U geld uitgespaard, of misschien hebt U een vriend(innetje) op de Ambassade die U terwille is geweest.
Iedereen die zo'n verklaring nodig heeft zou zelf maar eens moeten bellen en wie weet krijgt hij/zij weer een ander verhaal te horen.
mvg. Yoke

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-04-2009 11:04 VanHeutsz wrote:

...

Medicijnen mee op reis

Algemeen, 8 januari 2008

In veel landen is het bezitten en gebruiken van opiaten zoals cannabis streng verboden. Op het overtreden daarvan staan strenge straffen. Wanneer u (of uw kind) gebruiker bent van geneesmiddelen die onder de Opiumwet vallen, dan kunt u deze geneesmiddelen niet zomaar meenemen naar het buitenland. Dat geldt voor onder andere sterke pijnstillers, medicinale cannabis en Ritalin.

Reist u naar een Europees land dat hoort bij de zogenoemde Schengenlanden, dan moet u een zogenoemde Schengenverklaring meenemen. Dat geldt voor BelgiŽ, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, IJsland, ItaliŽ, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Hongarije, Malta, TsjechiŽ, Slowakije, SloveniŽ en Zwitserland.

Open hier de Schengenverklaring

Uw arts moet de Schengenverklaring ondertekenen en de inspectie moet de verklaring waarmerken. U stuurt de volledig ingevulde en door de arts ondertekende verklaring naar het IGZ kantoor in Den Haag. De adressering is als volgt:

Inspectie voor de Gezondheidszorg
Postbus 16119
2500 BC DEN HAAG

Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met telefoonnr.: 070 - 340 7519
Let op: de inspectie neemt alleen goed en volledig ingevulde verklaringen in behandeling.

Buiten het Schengengebied
Reist u naar een land buiten het zogenoemde Schengengebied, dan hebt u daarvoor toestemming nodig van de ambassade of het consulaat van het betreffende land in Nederland. Om die toestemming te krijgen is tenminste een verklaring nodig van uw arts. Pas wanneer u over de verklaring van uw arts beschikt, neemt u contact op met de ambassade of het consulaat van het land dat u gaat bezoeken.

Het is verstandig de geneesmiddelen mee te nemen in de verpakking van de apotheek. Daardoor wordt duidelijk dat u het geneesmiddel niet als genotmiddel gebruikt. In geval van twijfel kunt u het best uw apotheek vragen of uw geneesmiddel een opiaat is.

Er staat duidelijk dat de inspectie de verklaring moet waarmerken, OOK VOOR REIZEN BUITEN HET SCHENGENGEBIED dus. De inspectie betekent in dit geval legaliseren via het BIG register.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en er niemand op reis gaat zonder bepaalde medicijnen te legaliseren

Bron:IGZ internet - Medicijnen mee op reis
Medicijnen mee op reis. Wat is een Schengenverklaring? In veel landen is het
bezitten en ... Of bijvoorbeeld middelen voor ADHD zoals Ritalin en Concerta.
...
http://www.igz.nl/burgersloket(...)medicijnen_mee_op... - 17k -

BertH
Gebruiker
spacer line

On 09-04-2009 16:42 Wimroma wrote:
..... Weet ik zeker dat als er iets naars je daar overkomt je toch snel terugkeert naar Belanda.
Groet, Wim.

'T is goed, Wim. Zo'n mentaliteit zou je bij een hoop mensen verwachten. Bij mij werkt het toch echt averechts; ik weet van nare dingen die mij overkomen positieve dingen te maken, bijv. door er meer kennis van te nemen via allerlei kanalen. Het voordeel daarvan is, dat ik geen onzin ga verkondigen; dan weet ik waar ik over praat, al heb ik dat voor sommige mensen niet goed genoeg gedaan, want ik heb niet altijd de url's bijgehouden waar ik dat allemaal heb gevonden, nog afgezien van de vele boeken die ik gelezen heb.

Terugkeren naar Belanda? Het vangnet voor alle ellende in de wereld?
Dat baken ben ik reeds lang gepasseerd. Ik heb geen nestje meer nodig waar ik op zou kunnen terugvallen. Ik heb hier in RI alles wat ik me zou kunnen wensen, al is dat volkomen onafhankelijk van een geologische locatie.
Maar ik kan begrijpen dat er velen zijn die angstig zijn bij de gedachte in RI te blijven wonen, terwijl men zou kunnen terugvallen op "welvaartsstaat" Nederland. Als dat zo is, zou het het beste zijn daarheen terug te keren en je sociale bijdragen te geven voor de nooddruftigen door eigen oorzaak. Ik ben volmaakt gelukkig met mijn simpele situatie en er zijn niet veel zaken die dat kunnen veranderen.

Terug on topic: drugs: de pest van onze samenleving. Stop er mee het te gebruiken. Zonder afnemers is elke leverancier ten dode opgeschreven. Het leven is veel mooier zonder drugs; vele malen mooier. Laat de misbruikers bloeden voor de ellende die wordt veroorzaakt door hun ondoordachte, egoÔstische acties.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Terug on topic: drugs: de pest van onze samenleving. Stop er mee het te gebruiken. Zonder afnemers is elke leverancier ten dode opgeschreven. Het leven is veel mooier zonder drugs; vele malen mooier.

Volkomen mee eens Bert, het maakt niet alleen de gebruiker zelf stuk maar geeft ook de ouders, familie, geliefden enz. veel verdriet.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-04-2009 16:42 Wimroma wrote:
Waarom moeten anderen ervoor opdraaien.
Heel simpel, niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen heeft dezelfde intellectuele mogelijkheden, afkomst, opvoeding etc.
Wij hebben hier een samenleving waar we ook voor de minderbedeelden zorgen, ook voor de uitvallers. Mensen die niet de capaciteiten hebben om goed voor henzelf te zorgen, bestaat gelukkig een vangnet. Kijk om je heen naar landen waar geen vangnet is en vraag je af waar het leven beter is.
.........................
Nogmaals, niemand kiest ervoor zwerver, verslaafde, gehandicapt te worden.
Wij allen hebben een verantwoording voor deze mensen.

Wim wat schrijf je het toch goed op.

De wereld is zich zo aan het delen in zwart en wit, in moslim en anders, in arm en rijk en vooral goed en slecht (whatever that may be) waarbij de goedbedeelden (in meerdere opzichten) menen te kunnen bepalen wat zo slecht is aan en voor de ander.

We kunnen het ook zo bekijken. Wat kost het nou, letterlijk en figuurlijk om de minderbedeelden ook een beter, gezonder, fijner leven te gunnen? Of is het nu al zover gekomen dat we maar de andere kant opkijken en dat we het geld dat hieraan wordt uitgegeven (verplicht via onze belastingen want daar gaat het toch voor een zeer groot deel om) liever zelf zouden willen hebben. Nog meer geld voor onszelf? Ik zou niet in hun (met name de verslaafden en zwakken) schoenen willen staan want ze weten zelf ook wel dat hun wereld klein is en ze door de "normale" mens uitgespuugd worden. Ik zie ze elke dag als ik mijn kantoor uitstap. Ik heb er geen moeite mee dat mijn dag van 6 tot 6 is met verplichtingen en dat ik vanalles moet. En die van hen? Zeg het maar. Ze leven van dag tot dag zonder plannen zonder toekomst. Ook MET de medeverantwoordelijkheid, medeplichtigheid voor en aan deze mensen kan ik doen wat ik wil, waaronder meerdere keren per jaar naar Indonesie reizen. Ik ben niet jaloers op ze en voel ook geen onrecht. Ik heb eerder medelijden met ze dat ze niet sterk genoeg kunnen zijn op een beter materieel leven. Ja inderdaad die verantwoordelijkheid naar elkaar kunnen we wel eens vaker nemen.

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Als je niets over het onderwerp weet, kun je je inderdaad beter stil houden Bert. Je verkondig je mening als waarheid. Als ik je vraag naar een onderbouwing van je verhaal, kom je vervolgens met allerlei uitvluchten en pogingen om mensen te beledigen. Het doet me sterk vermoeden dat je inderdaad geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Zoín beetje alles wat je een ander verwijdt is van toepassing op je zelf. Als het zo gemakkelijk is om een link te geven naar een site waar je stelling aangetoond wordt, waarom ben je dan te beroerd ( te lui? ) om de link te geven?
Ik heb inderdaad een flink aantal sites bezocht. Ik kom voornamelijk tegenstrijdige informatie tegen. De informatie die je krijgt is sterk afhankelijk van welke groepering de informatie geeft. Je hebt de partijen die het softdrugsbeleid zoals dat in Nederland willen aanpakken. Deze partijen komen inderdaad met het hele rijtje van softdrugs is het begin van het einde. Hier een voorbeeld : http://www.indevrijheid.nl/ind(...)view&id=20&Itemid=33
Andere partijen die voor een vrijer softdrugsbeleid zijn, komen met beweringen dat de gevolgen van softdrugs in vergelijking tot andere softdrugs, zoals tabak en alcohol, gering zijn. Een voorbeeld http://nieuws-uitgelicht.infon(...)d-van-softdrugs.html
Ik kom tot de conclusie dat jouw stelling dat softdrugs gebruik leidt tot hersenbeschadiging zeker niet onderbouwd wordt. Als je een link kunt geven die dit wel doet ( even googelen ) . Ben je vast wel bereid te doen, zeker als je zoals jezelf aangeeft, je informatie van het net haalt.

BertH
Gebruiker
spacer line

OK. Zie hierbij, maar niet flauw gaan zitten doen, dat die sites weer niet deugen. Voor de goede orde: die sites hebben niets met mij van doen.

http://www.scholieren.com/werkstukken/25181
http://www.jipdenhaag.nl/thema(...)190&achtergrondvar=8
http://amsterdam.christenunie.nl/k/news/view/32702
http://www.google.nl/search?q=(...)ugs&hl=nl&lr=lang_en|lang_nl&start=10&sa=N

Gewoon even met Google zoeken. Dit kostte me drie minuten. Had je die moeite niet zelf kunnen getroosten?

On 09-04-2009 21:33 Pearl2see wrote:
..... Ik kom voornamelijk tegenstrijdige informatie tegen. De informatie die je krijgt is sterk afhankelijk van welke groepering de informatie geeft. ....

Dat is al eens gezegd: de persoon die drie flessen per week tot zich neemt zegt dat het geen kwaad kan, terwijl ieder ander wel beter weet; degene die een pakje sigaretten per dag wegpaft vindt dat het geen kwaad kan, zeker niet voor zijn omgeving. De drugsgebruiker vindt dat het geen kwaad kan en dat er niemand benadeeld wordt.
Zijn er statistieken bekend over de hoeveelheid drugsgebruikers in Nederland. Ik denk dat het er veel zijn, dus velen zullen zeggen dat het geen kwaad kan. Doktoren en wetenschappers zullen het tegenovergestelde beweren. Dan is het dus een kwestie van: wie zal het nu beter weten?
Ik zet mijn geld op de mening van doktoren en wetenschappers.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Enige jaren terug was men in Frankrijk zwaar tegen ons gedoogbeleid inzake softdrugs.
In die tijd had Frankrijk, met name Parijs, verhoudingsgewijs veel meer harddrugsverslaafden dan wij.
Nu een aantal jaar later zijn ze ons gescheiden soft en harddrugs beleid aan het kopieren omdat het toch wel beter blijkt te werken dan wat zij vroeger deden, met harde hand alles op een hoop gooien en alles verbieden. (zie de drooglegging in de VS).
Misschien is het beter om het soft gedeelte gekontroleerd toe te staan zoals de afgelopen jaren. Bovendien is het voor vele aandoeningen een welkome medicijn, MS, Chemotherapie etc.
Proost,
Wim.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,572 pageviews Een website van indahnesia.com