Voor het eerst naar Sulawesi

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Graag had ik meer informatie gehad over Sulawesi.
Wat MOET je er zeker gezien hebben, waar kun je het beste snorkelen, wij zijn geen duikers maar we willen ook niet in een duikresort terecht komen als snorkelaar, want goeie duikplekken zijn niet altijd goeie snorkelplekken. Het liefst snorkelen vanaf het strand zonder dat je je naar een plek moet laten brengen met een boot. We willen het voornaamste van Sulawesi gezien hebben maar toch zeker een dag of 7 strand. We hebben totaal een 24 tal dagen te besteden. Is het eiland Bunaken een must of zijn er andere? En is drank en eten betaalbaar daar of reeds europese prijzen.
We hebben wel al een keertje Bali gedaan en dat is goedkoop maar nog niet Sulawesi.
Tot slot nog dit : boeken wij best een voorafgeplande reis bij een reisorganisatie in Nederland?
Dank aan iedereen die een antwoordje geeft

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo rijstetertje,

Waar begin je op Sulawesi? Het is overal mooi en er zijn plaatsen genoeg die je moet zien. Het beste is een reisboek bij de bieb halen, daar vind je bergen informatie in.
Volgens mij moet je naar Toraja toe, ook Makassar mag je niet missen. Er zijn er nog veel meer. Sukses met je zoektocht. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Groetjes Tinie.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Als je echt iets speciaals wil zien dan is Pulau Togian een aanrader. Voor mij de mooiste snorkel-stek van Sulawesi

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Peter,
Pulau Togian, stel dat we een georganiseerde reis nemen, kunnen we dan ginder nog op ons eigen daar heen gaan? Is Pulau Togian makkelijk te bereiken? Ik zal al eens op zoek gaan waar dat ergens ligt, dan kunnen we misschien zo plannen dat we onze reis daar ongeveer eindigen...
Alvast bedankt, nu kan ik weer wat rondneuzen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Georganiseerde reizen zijn lekker makkelijk maar je betaalt altijd de dubbele prijs, hou daar wel rekening mee. Eigenlijk zou je korting moeten krijgen omdat je de vlucht, het transport en de overnachtingen gezamenlijk inkoopt, als je logisch nadenkt. Maar uiteindelijk berekenen de reisbureaus in Nederland je rustig een prijs van USD 30/pppn, waar dat eigenlijk de rate is per kamer per nacht. Als je met zn tweeŽn een kamer deelt, betaal je dan dus het dubbele.

From Dayeuhkolot with love

burung
Gebruiker
User icon of burung
spacer line

Ik ben net terug van een vakantie in Sulawesi (en Bali). Ben al 3x op Sulawesi geweest en daarbij verschillende tours gemaakt.

Mijn ervaring is dat wanneer je dit via een reisbureau (Nl) of ter plekke (bijv in Manado) organiseert je flink extra betaalt. Je kunt ook vaak net zo goed via een hotel of resort een gids/tour regelen.

Voor tours in Noord-Sulawesi (highland tour (tondano meer, waruga - oude graven etc), tangkoko reservaat, wartabone reservaat (zeer de moeite waard, dagenlang rond te trekken!) heb ik goede ervaring met chauffeur/gids Taher en Glenn. Altijd op tijd, laatste keer een busje waar ik lekker met gestrekte benen in gezeten heb, goede contacten met lokale homestays (bijv in buurt van Wartabone waar ik en mijn vriend dit jaar incl 3 superlekkere maaltijden voor 350.000 hebben overnacht). Flexibel programma af te spreken, handigst dan om Glenn te bellen: 0062 - 812-44761722.

Krijg er zo weer zin in, weer een jaartje wachten Emoticon: Sadley

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Sulawesi, super om te zijn. Zijn er al diverse malen geweest.
In Makassar zitten wij altijd in www.makassargolden.com

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hallo rijstetertje,

Ik ga deze zomer voor de derde keer naar Sulawesi, dit keer voor het eerst met mijn gezin (4 kinderen). Wij blijven ruim een week in de Minahassa, de streek in Noord Oost Sulawesi. We gaan 3 dagen naar Bunaken, waar ik 20 jaar geleden ook was. We gaan zeker niet duiken, maar snorkelen had ik destijds ruimschoots genoeg aan, werkelijk schitterend. Je kunt even googlen voor acommodaties op Bunaken Island. Ook zijn in de buurt meerdere parken te bezoeken. de Togianeilanden schijnen prachtig te zijn (ook avan alles over te vinden met google), ik ben er destijds alleen maar langs gevaren. Centraal Sulawesi (Posos, Tentena) is fantastisch mooi, maar daar ga ik nu met mijn kinderen niet heen. Wel ga ik een week naar Tana Toraja, een prachtig gebied, helemaal als je, zoals wij, van wandelen houdt. Ik heb gehoord dat ook Bira mooi is, maar dan vornamelijk het witte strand. Vrienden van mij zijn in de zuid oost poot van Sulawesi en vonden dat ook erg mooi. Dus ja, 24 dagen kun je je wel vermaken op Sulawesi. Destijds ben ik (eerste keer Indonesie) in 3 1/2 week van Manado naar Makassar getrokken. Fantastisch.

veel plezier met plannen, lekker alles zelf regelen vind ik verreweg het leukst.

groet Elsbeth

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Elsbeth,

Bira is mooi voor een dag of 2 a 3. Het is een klein dorp met een prachtig wit zilverzand strand en een azuurblauwe zee. We zijn er 3 dagen geweest om een beetje uit te rusten van onze reis door Zuid Sulawesie. In de buurt van Bira liggen dorpjes waar ze op het strand pinisi's bouwen. Ook kun je kleine wandelingen maken. Maar nogmaals....het strand was adembenemend mooi. Emoticon: Party!

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Wij zijn afgelopen zomer met ons gezin naar Sulawesie geweest en vonden het geweldig. In het zuiden is Bira inderdaad erg leuk, prachtig wit strand voor jou alleen. Ga alleen niet met de public bus zoals wij want dan is het toch wel een heel erg lange reis. Terug hebben we een auto geregeld. Tana Toraja zou ik zeker adviseren .Ik heb eventueel nog wel een emailadres van een zeer goede gids die wij hadden. We hebben de eerste nacht bij hem in Makkasar geslapen. Hij heeft twee twee persoons kamer te huur voor het idiote bedrag van 6 euro per kamer inclusief ontbijt. Hij heeft voor ons een gids geregeld in Rantepao en van daaruit hebben wij Tana Toraje verkend. Uiteraard ook naar een begrafenis geweest.
In het noorden is Bunaken gewoon heel leuk. Je kan er vanaf het strand snorkelen maar ligt er wel een beetje aan waar je zit. Ik kan je Bunaken Village adviseren. http://www.bunakenvillage.com/Leuke huisjes aan het strand met 3 x dd. heerlijk eten. Village Pulau Togian had ik graag naar toe gegaan maar is nogal een reis om er te komen.
Nou veel plezier met de voorbereiding, ik ben jaloers op je zou zo weer gaan.

gr. Elma

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ha Jan,

ik denk niet dat we naar Bira gaan, het kost teveel tijd en we zijn op zich niet heel erg strandmensen. Hoewel de kinderen nu wel beginnen te vragen waarom we niet wat langer naar Bali gaan. Ik ben daarom blij dat ik niet alles vast heb gelegd. Tussen de 10 dagen Singapore/Noord Sulawesi en de laatste 5 dagen rond Ubud liggen nog 17 in te vullen dagen. Ik dacht aan een week Toraja en een week rond Yogya, dan misschien nog 3 dagen extra op Bali. Dat moet toch een leuk reisje worden?
Dat Wartabone reservaat vond jij dus zo mooi? Vertel er eens iets leuks over. En hoe lang ben jij in Tangkoko geweest, hoe vond je dat? Heb je bij Mama Roos geslapen? Ik krijg geen emailcontact met haar.
groetjes Elsbeth

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Even over de prijzen. HEt is er zeer goedkoop. We zijn aansluitend nog naar Bali gevlogen en hebben dus goed kunnen vergelijken maar het is er veel goedkoper. Dit was onze 4e reis naar Azie en ik geloof niet dat we ergens zo goedkoop gegeten en geslapen hebben. In Bira hadden wij een accomodatie op palen uitkijkend over een prachtig stukje strand en zee. De kosten waren 16 euro met z'n vieren inclusief ontbijt. Wij wilde eigenlijk twee hutten zodat de kinderen apart konden slapen. Er stonden nl. twee twijfelaars in de hut. MAar de eigenaar vond het beter dat we met z'n viertje in een hut gingen. Nu zijn onze dochters zeer slank dus dat kon ook wel makkelijk maar als hij slim was kon hij twee keer 16 euro verdienen. De volgende ochtend bleek er uit de hut naast ons wel 7 man te komen dus hij vond 4 echt helemaal niks. JE moet dan niet heel veel luxe verwachten. Je hebt een wester toilet maar geen douche maar een mandi. Voor 3 dagen niks mis mee want het was warm genoeg.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Elma, je hebt het zeker over Dodo, he?
Als het goed is, zal ik hem in juni ontmoeten, het is een goede vriend van een medeforumlid, die toevallig ook in Apeldoorn woont, net als ik. In juni is hij hier en hoop ik wat afspraken met hem te kunnen maken. Is het leuk om bij hem te slapen? Wordt voor 6 personen waarschijnlijk wat krap, maar misschien ook juist wel leuk, ik houd wel van dit soort ontmoetingen.
Bunaken Village heb ik op jouw advies voor 3 nachten geboekt. Al leuke emailcontacten met Jochem gehad.

groetjes Elsbeth

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Elma, was dat de Bira View Inn waar je zat, is dus wel een aanrader...
In Rantepao wil ik weer in Wisma Irama gaan zitten, ben daar twee keer eerder geweest en vond het prima. Is iemand er toevallig recent nog geweest.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

JA inderdaad Elsbeth dat was Dodo. Hij is zo aardig en leuk. als je hem gaat ontmoeten zal hij je meteen inpakken. dat weet ik zeker. Ik had zijn naam van denk ik degene die jij ook bedoelt uit Apeldoorn. Ik weet niet of hij plaats heeft voor 6 personen. Wij hadden een tweepersoons kamer en de kinderen ook. Je woont gewoon bij hem thuis. Hij haalt je op van de luchthaven en het voelt meteen heel vertrouwd.

Tja en bij Jochem en Angelina zul je het ook super gaan hebben. Het is er zo relaxed. Jullie kinderen zullen ook genieten van het zwembadje.
Overigens begonnen onze kinderen onderweg er ook over dat ze wat langer op Bali wilde zijn. En aangezien wij veel regen hadden op Sulawesi heb ik onze vlucht naar Bali twee dagen vervroegd zodat we echt een volle week op Bali waren.

We zat in Bira inderaad in de BIra View Inn. Kijk je moet geen luxe verwachten want die is er niet en er is verder niet zo heel veel te doen. Wij waren wel een beetje de atractie van het dorp. Toen wij er waren waren er bijna geen andere toeristen. OOk wel eens leuk overigens. Ik kan je eventueel wel wat foto's mailen van Bira maar als je geen strand mens bent moet je goed overwegen want het is toch een trip van 5 uur. Wij zijn daar onze reis begonnen. Even een paar dagen relaxen. Je kan nl. heerlijk op je terras hoog boven de grond uitkuiken over de zee en dat heeft toch wel wat moet ik zeggen.
als je foto's wilt moet je me maar even mailen op elma.geschiereEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.xs4all.nl

Succes met de voorpret. Onze kinderen wilde heel graag een keer naar New York en omstreken dus zijn we overstag gegaan maar mijn hart ligt absoluut in Azie en dan vooral Indonesie.
gr. Elma

Mr. Jacob
Gebruiker
spacer line

Ik ben net weer terug vanuit Sulawesi en heb in Makassar weer onderdak gevonden bij Dodo. Ik ken hem nu al 10 jaar en ik heb alleen maar profijt van hem gehad. Hij geeft zijn gasten zoveel tips dat een georganiseerde reis door Zuid Sulawesi totaal niet nodig is.
Op 19 juni reist hij samen met mijn vrouw Nina naar Nederland en blijft tot 17 juli hier. Hij zal vast wel enkele ďoude bekendenĒ willen ontmoeten hier. De visa zijn al geregeld dankzij Jan Wezendonk. Nina heeft zelfs een visum voor 2 jaar gekregen (d.w.z. 4 x elk half 90 dagen naar Nederland).
Ik ben 2 keer in Bira geweest en heb beide keren onderdak gevonden in Bira View Inn. Uitstekend bevallen daar.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Henk,

Ben je weer thuis? Zal je even mailen. Ik heb genoten van je verslagen, wat gaat de tijd snel, voor mijn gevoel ben je net pas weg...

Groet Elsbeth

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Nou Henk wij waren ook heel blij met jouw tip van Dodo. ook wij hebben veel plezier van hem gehad. Hij had al een ander echtpaar voor Tana Toraja en dus heeft hij ons doorverwezen naar Yatin. Ook een fantastische gids daar. Nogmaals dank en wat gaaf dat hij naar Nederland komt. Hij zal zijn ogen uitkijken.

gr. Elma

Mr. Jacob
Gebruiker
spacer line

Yatin heb ik nooit ontmoet maar zijn naam wel vaak gehoord. Dodo stuurt meer mensen naar hem omdat hij redelijke prijzen vraagt en heel behulpzaam is. Zelf gaat Dodo nu niet meer zo vaak naar Toraja omdat hij een hogere functie heeft gekregen en op normale werktijden moet werken (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00). Misschien ontmoeten jullie Dodo nog wel als hij in Holland is. Hij heeft een hele lijst met Nederlanders die hij graag terug wil zien.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Nou dat zou zeker leuk zijn. Voor jou ook super dat je vrouw hier naar toe kan komen.

gr. Elma

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Rijstetertje,
Als je nog een goede gids nodig hebt voor Zuid-Sulawesie en Torajaland (gids komt uit Torajaland) dan kan ik je zijn naam en telefoonnummer geven. Ik heb ook nog gegevens van een goed hotel of guesthouse in Makassar en Rantepao. Ik ben in 2008 in Sulawesie geweest.
Groetjes,
Pamela

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Pamela, kun je de naam van die guesthouses plaatsen?
Dank, Elsbeth

kakijalan
Gebruiker
spacer line

Wij hadden in Tanah Toradja (mei 2009) een geweldige gids, redelijk goed Nederlands en prima Engels sprekend; rustig, beschaafd en een schat van een man; hij heet Semi. Hij woont in Rantepao en zijn telefoonnummer is 081342570191. We bevelen hem van harte aan!

kakijalan
Gebruiker
spacer line

We hebben op Sulawesi heel veel hulp gehad van Tari Travel uit Makassar.
Jacqueline van Tari Travel is Nederlands en een uitstekende "regelnicht", zeer flexibel en professioneel. Daarnaast kregen we ook een prachtig pakket met zeer veel informatie over Sulawesi. Hun website is www.taritravelindonesia.com. Een heel grote pluim voor Tari Travel van ons!

petermax
Gebruiker
spacer line

Weet iemand een chauffeur met auto die voor ons vanuit makkassar tot met pula wilt rijden ongeveer 14 dagen wij zijn met 3 volwassen personen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,036,620 pageviews Een website van indahnesia.com