reizen over java

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
schlette
Gebruiker
spacer line

Wij gaan in juli naar java. Nu weten wij een chauffeur die ons van Jakarta gedurende 2 weken naar bali brengt. Voordeel: eigen gids/auto elke dag tot je beschikking a 650.000 rp per dag all inn.
Toch twijfelen wij. Mijn man spreekt bahasa. Hebben jullie ervaring om steeds via een travelagent een auto met chauffeur te huren van bestemming naar bestemming. Lijkt ons nl toch leuker en je bent nog vrijer.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waar twijfel je precies aan? Als je dit in een keer reserveert zit je er er idd aan vast.
Als het om het vervoer van A naar B gaat kun je ook gebruik maken van een "travel" . Dit is een soort taxi/minibus waarvoor je per persoon betaalt maar veel minder dan het door jou genoemde bedrag. De kosten zijn afhankelijk van het traject/afstand en zullen varieren tussen Rp 50.00 en Rp 150.000. Een semimodel zijn de toeristenbusjes die wat duurder zijn dan gewone travels maar waarvoor je ook niet die Rp 650.000 betaalt maar er toch stops gemaakt kunnen worden. Je reist dan samen met andere toeristen. Deze "toeristenbussen" zijn voornamelijk te vinden in Bandung en Yogya.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het lijkt mij een beetje af te hangen van jullie leeftijd en hoe avontuurlijk je bent ingesteld. Ik zeg je eerlijk dat het voor mij niets zou zijn. Je kunt alles prima ter plekke regelen, kijk maar naar wat Anne Mieke schrijft. Dan ben je veel vrijer. Zeker omdat je zelf al begint met twijfelen, denk ik dat je een beetje avontuur wel leukt vindt. Een nadeel van privevervoer vind ik dat je veel minder contact hebt met andere reizigers, maar misschien is dat voor veel mensen ook juist de bedoeling.
Als je echt wat ouder bent, zal het misschien juist lekker zijn om alles geregeld te hebben.
Ik zou in ieder geval je accomodaties niet vastleggen, dan kun je lekker blijven waar je het leuk vindt en snel doorreizen als je het ergens niks vindt. Je chauffeur past zich daar in principe ook aan aan. En je hebt echt niet elke dag een auto nodig, ik neem aan dat je op diverse plekken wel wat langer wil blijven? Kun je iets over je planning zeggen?

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Schlette,

Ik begrijp je vertwijfeling. Je weet nooit wanneer je het goed doet. Wij gaan eind oktober met z'n zessen naar Java, Sulawesi en Bali. Ik heb een reservering gemaakt via Aurira Travel Amsterdam en dat betekend in dit geval dat wij over Java reizen in 13 dagen met chauffeur en Nederlands sprekende gids. Misschien voor jou ook een optie om eens te informeren naar de kosten? Wij zijn er gelukkig mee ook al is het dan wat duurder. Ze hebben alles voor ons geregeld, ook de hotels die overwegend 3 a 4 sterren zijn. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij zijn ook al enkele keren van Jakarta naar Bali gereisd. De eerste keer hadden we ook een bestelbusje inclusief chauffeur. Omdat mijn man de taal spreekt, en ik redelijk, was de communicatie geen probleem. Omdat ťťn van jullie ook bahasa spreekt, zou ik in ieder geval niet nog een tolk of zo meenemen. Voordeel van een vaste auto + chauffeur is de snelheid en de flexibiliteit die je hebt. Zo'n chauffeur weet de mooiste plekjes en is op de hoogte van allerlei interne zaken. Ik raad af om al van te voren de slaapplekken vast te leggen. Het leukste is om in hoofdlijnen de route te plannen met de mogelijkheid om ergens korter of langer te blijven.
Ook hebben we de route van Jakarte naar Bali al eens gedeeltelijk afgelegd met openbaar vervoer. Dit is minder praktisch en vraagt soms om wat geduld en begrip. Het sjouwen met je bagage en zoeken en regelen van vervoer kan nogal wat energie kosten. Het argument dat je dan met de lokale bevolking in aanraking komt vind ik geen goede. Er zijn zoveel mogelijkheden om contacten te leggen. Een vriendelijke opstelling is al voldoende.
De prijs die je noemde wat jullie voor de auto+chauffeur moeten betalen is erg hoog. Dit kan echt veel minder, ook met een chauffeur die een aantal weken bij je blijft. Wij hebben de laatste keer (eind 2007) omgerekend 30 euro per dag betaald (incl. benzine). De chauffeur nodigde wij wel uit om met ons mee te eten en zijn overnachting kwam er ook nog bij. Maar dat kost daar geen drol.
De omgeving waar wij erg van hebben genoten en die ik je kan aanraden om een paar dagen te blijven is in de buurt van de vissersplaats Pelabuhan Ratu. De meeste toeristen gaan daar niet heen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Normale prijs voor een chauffeur op Java en Bali is ongeveer Rp400.000 per dag, Rp500.000 max, da's inclusief de auto. Overnachtingen hoef je nooit te betalen voor de chauffeur want ze hebben overal adresjes. Veelal brengen ze je naar bepaalde plekken, waar ze dan blij zijn met de toeristen en de chauffeur in ruil een slaapplaats en wat eten krijgt.
Als je een groep mensen meeneemt die niet zo flexibel zijn, bijvoorbeeld vanwege hun gezondheid, karakter of leeftijd, dan zou ik vooraf bij een reisbureau boeken. In elk ander geval zou ik het allemaal lokaal regelen. Dus een hotel in Jakarta voor de eerste paar nachten en vervolgens alles via een lokale travel agent regelen. Ik heb al vaker een chauffeur hier op dit forum aangeraden, maar het stikt echt van de chauffeurs in IndonesiŽ die voor een schappelijk prijsje vervoer bieden.

Reken maar uit Rp 450.000 x 14 dagen = Rp 6.300.000!
-/- Benzine kost Rp 5.000/ltr, 250km/dag (=veel) x 14 dagen = 3500km, auto rijdt misschien 1:8, dus 450 ltr benzine nodig x 5000 = Rp 2.500.000
-/- Eten & onderdak kunnen ze betalen van de fooien, kost overigens doorgaans niets voor hen dus aan fooien verdienen ze eigenlijk.
Dan verdien je toch al snel Rp3.800.000 ofwel EUR 250 in twee weken. Daar kun je heel goed een maand lang een gezin ťn een auto van onderhouden, zolang je niet in Jakarta woont. Als je vier weken per maand werkt, verdien je al snel het dubbele natuurlijk.

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mocht je inderdaad naar de Zuid Westkust van Java gaan (Pelabuhan Ratu), dan kan ik je van harte aanbevelen: www.oceanqueenresort.com . Ik ben daar 2 keer geweest met een paar vrienden. Prima bungalows, geen (voor mij) overbodige luxe, wel een lekker zwembad, heeeerlijk eten, heel rustig, strand voor de deur waar niemand komt etc. Mooie omgeving, wel handig om daar een auto te hebben. Op de site staat dat je goed kunt zwemmen in de zee. Dat kan ik niet beamen, ik ben de zee wel in geweest, maar had daar later vreselijk spijt van, want het had heel anders af kunnen lopen. Zeer sterke stroming, je komt bijna niet meer terug op het strand. Voor zover ik weet is de hele zuidkust erg gevaarlijk.
Pangandaran vond ik destijds een heel leuk plaatsje (laatste keer was in 1992, dus daar zal wel het een en ander veranderd zijn). de een vindt het leuk, de ander vindt het helemaal niks.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-03-2009 21:27 monyet wrote:
Normale prijs voor een chauffeur op Java en Bali is ongeveer Rp400.000 per dag, Rp500.000 max, da's inclusief de auto. Overnachtingen hoef je nooit te betalen voor de chauffeur want ze hebben overal adresjes. Veelal brengen ze je naar bepaalde plekken, waar ze dan blij zijn met de toeristen en de chauffeur in ruil een slaapplaats en wat eten krijgt.

Bij benadering kloppen de bedragen van ongeveer 500.000 rp wel. En dat is inclusief benzine.

Over de slaapplaats van de chauffeur is niet jou verantwoording.
Dat moeten ze zelf regelen . In de meeste gevallen slappen ze in een goedkope losmen of in de auto zelf.

Daarnaast moet je ook een verschil maken tussen de eigen rijder met eigen auto , of men in dienst is bij een "rental" bedrijf.
Hun inkomen is gebaseerd op vaste salaris + de dagelijkse fooi van de toerist.
De zgn uang makan of rokok.

Of men zit in een " Pool" , en krijg een klein aanwezigheidspremie van X bedrag .
En ze kunnen pas geld verdienen als de baas een opdracht krijgt van een klant/ toerist.
En dan krijgen ze een percentage van de daghuur .
Volgens info was het 20% .
Per maand werken de chauffeurs die in dienstverband werken ongeveer 2 weken , en als ze geluk hebben max. 20 dagen(ook volgens info) .

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

[quote] On 30-03-2009 22:24 Surya Atmadja wrote:

...

Foutje .

bisa dicek of makemyday .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 30-03-2009 21:55 elsbeth wrote:
Pangandaran vond ik destijds een heel leuk plaatsje (laatste keer was in 1992, dus daar zal wel het een en ander veranderd zijn). de een vindt het leuk, de ander vindt het helemaal niks.

Pangandaran wŠs leuk inderdaad. Tot de tsunami kwam. Nu kun je er dus eigenlijk alleen heen gaan om de lokale bevolking te steunen. Pangandaran zelf is niet meer wat het geweest is, maar je kunt er nog wel leuke uitstapjes maken zoals naar de Green Canyon (boottocht). De lokale bevolking in Pangandaran had er de dag voor wij er kwamen vorig jaar weer een stevige storm te verwerken gekregen en daarbij waren er weer bomen gevallen op daken.
De dag na de storm waren deze restaurants gewoon weer open en lag de boom nog op het terras. Maar ze hadden lijkbaar zů hard omzet nodig dat ze wel open moesten. Uiteraard kwam er niemand eten in de regen, zonder dak. Gaat je wel aan het hart als je dat soort dingen ziet.

From Dayeuhkolot with love

joost
Gebruiker
spacer line

Een Travel is voor mij geen optie indien je onderweg wilt stoppen. Leuk en goed vervoer indien je de grote bussen wilt mijden. Velen zitten met angst en beven in deze bussen. Wil je toch iets zien van de omgeving waar je verblijft heb je vervoer nodig. Weer onderhandelen.
Een auto huren heeft in mijn visie niets te maken met leeftijd of avontuur doch met je budjet.
Zit je met 4 personen of meer in een huurauto is dit p/p erg aantrekkelijk met al zijn voordelen.
Hotels vastleggen zou ik ook niet doen. Zijn er genoeg.
Ik vind het wel belangrijk dat: A. ook de chauffeur normaal iets verdient en B. dat hij smorgens uitgerust is. Mijn chauffeur krijgt 175.000 per dag als salaris indien hij moet overnachten.
Het eten krijgt hij van de gasten.
Je moeten niet vergeten dat ook hier alles veel duurder is geworden. Zeker het overnachten.
Een bandje gisteren 750.000 rupiah.
Dus 650.000 is voor mij een normale prijs

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,683 pageviews Een website van indahnesia.com