Tientallen doden door dambreuk bij Jakarta

Subforum In het nieuws 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

http://www.nu.nl/algemeen/1939(...)euk-bij-jakarta.html

Vreselijk hoor...de oorzaak? Laat me raden...corruptie, mismanagement... het zal wel weer hetzelfde liedje zijn als altijd.. Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Gebrekkig onderhoud aan de dam wordt er gezegd op t nieuws. Iedereen weet dat t altijd de arme wijken zijn die overstromen en nooit de dure wijken. t Interesseert de overheid niet.

From Dayeuhkolot with love

Nyai Dasima
Gebruiker
spacer line

Eigen schuld dikke.....
De armen mensen moeten terug naar eigen dorpjes. Niet allemaal schuld van de overheid. Ze maken de natuur kapot, alles Sampah pah......naar kali's & overaal .Vandaar zijn de natuur erg bos.....
Ze denken alleen met bieden..bieden en bieden. Ik zie Indonesia achteruit vergelijk met 10 jaar gelegen. Religie daar te overmacht. Alles als Allah wilt, dit niet de oplossing.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik vermoed dat er op de plek van de ramp volgend jaar een nieuwe 'Masjid Agung' gebouwd is, immers is het de wil van Allah en is Tangerang inmiddels bekend van de achterlijke op shariah gebaseerde bijwetten.

Nyai Dasima
Gebruiker
spacer line

Zie je wel Emoticon: Party! Emoticon: Party! , Allah houd niet van Armen mensen & sampah overaal Emoticon: Stupid . Ik denk dat de tijd Indonesier's CHANGE zij hersen....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Religie is niet de oplosing armoede.....harde werken beter dan bieden...amien.
helaas zijn te weining Indonesier tegen aan overmacht van groeien Islam daar Emoticon: Stupid

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Zoals altijd vragen wij aan familie in Jakarta hoe het daar is na deze ramp, wederom weten ze nergens van. Ze hebben vandaag niets op tv of radio gehoord of gezien.
Kan overigens ook aan hun liggen!!
Hier zal je na een paar dagen niets meer van horen en alles gaat gewoon weer verder.
Alle energie die hierin wordt gestoken kost namelijk geld, en dat doen ze dus niet.
Het komt steeds weer op hetzelfde neer, kindersex, corruptie, overstromingen, Money rules the world, en niets anders.
Ben ik toch trots op ons systeem met sociaal vangnet, vrije journalistiek etc. Ondanks dat er weleens misbruik van gemaakt wordt!!
Groet, Wim.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Foto;s zeggen meer dan woorden Emoticon: Laugh out loud
Zoals in het gebrekkig nederlands iemand uit dat land de moslims de schuld gaven.
Maar de incompententie van de lijders daaro is ook schuldig er aan.
Ze weten niet het volk goed te laten functieneren, daaraan hebben ze een te luie karakter voor........................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

Ik vind ook dat men de moslims niet de schuld moet geven, maar iedereen in die hoge kringen die geld achterover drukt(corruptie)
Indonesie moet eigenlijk verdeeld worden in autonome of zelfstandige gebieden(federaal)
want zo'n groot land kan die geldwolven in de politiek in jakarta niet regeren
maar een ding valt me wel op, In veel gebieden waar christenen in de meerderjeid zijn, oftewel steden is het stukken schoner en netter dan bij die moslims

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-03-2009 20:58 Wimroma wrote:
Zoals altijd vragen wij aan familie in Jakarta hoe het daar is na deze ramp, wederom weten ze nergens van. Ze hebben vandaag niets op tv of radio gehoord of gezien.
Kan overigens ook aan hun liggen!!
Hier zal je na een paar dagen niets meer van horen en alles gaat gewoon weer verder.
Alle energie die hierin wordt gestoken kost namelijk geld, en dat doen ze dus niet.
Het komt steeds weer op hetzelfde neer, kindersex, corruptie, overstromingen, Money rules the world, en niets anders.
Ben ik toch trots op ons systeem met sociaal vangnet, vrije journalistiek etc. Ondanks dat er weleens misbruik van gemaakt wordt!!
Groet, Wim.

Sorry Wim, dat ligt zeker weten aan je familie...verscheidene zenders waren er verdomde vroeg bij met onder meer verslaggevers en live-beelden vanuit de buurt. Ik stond op om zes uur gisteren en kreeg er al wat van mee toen ik de tv even aan zette.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Zoals in het gebrekkig nederlands iemand uit dat land de moslims de schuld gaven.
Maar de incompententie van de lijders daaro is ook schuldig er aan.
Ze weten niet het volk goed te laten functieneren, daaraan hebben ze een te luie karakter voor........................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Is het woord lijders hier een goed Nederlands woord in dit context? Het volk van Indonesie is de lijders. De leiders (ik denk dat je dit woord bedoelt in jouw 'goed Nederlands') zijn inderdaad niet competent.

Het is een complex van problemen en oorzaken waardoor zulke dingen zoals overstromingen vaak gebeuren in IndonesiŽ. Corruptie in een ervan. Islam ook, maar niet de Islam op zich. Het is de manier waarop ze deze religie belijden en begrijpen.

Wat ik heb geleerd van deze religie is, dat je niet alleen moet bidden, maar ook hard werken. Maar ook niet corrupt zijn.

Zo zijn er nog meer goede kanten van de Islam. Maar ik ben hier niet om te prediken over dit geloof.

Laten we proberen de slachtoffers te helpen en zo ver we kunnen het land vooruit te helpen. Laten we niet meedoen aan het bevorderen van corruptie in dat land door bijvoorbeeld de ambtenaren om te kopen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-03-2009 05:55 barimuchtar wrote:

...

Laten we niet meedoen aan het bevorderen van corruptie in dat land door bijvoorbeeld de ambtenaren om te kopen.

Amin .
Alhamdullilah Hirabil Alamin
(schrijf ik het goed ?)

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat ik heb geleerd van deze religie is, dat je niet alleen moet bidden, maar ook hard werken. Maar ook niet corrupt zijn.

barimuchtar:, op het moment dat jij moet bidden hebben ze jou nodig om iets te doen, dan kan je niet werken.
Laatst nog ergens gelezen dat twee piloten zijn veroordeeld, doordat ze gingen bidden, i.p.v te handelen.
de kans dat je in een Arabisch Plain, of met Islamitische piloten mee vlieg, je dit soort taferelen kan mee maken....................
Die vaste rituelen is niet goed, als je dat niet op een latere tijdsschema mag doen.
Soms is religie een sta in de weg om de maatschappij vooruit te helpen.
Maar laten we het daarover niet meer hebben want op een andere site zitten ze ook al diepgaande te filosoferen over dat medium. http://forum.indonesiepagina.n(...)met_minderjarige.php
Je hebt gelijk over lijders, en leiders, mijn taal kennis is niet wat het wezen moet.
Maar nu krijg je een verhaal te lezen waarin veel IJ in voorkomt, in de hoop dat het geen EI moet zijn.
Dat weten ze onderhand van mij wel.
Maar als je daar een punt van wilt maken ga je gang.
Wat mij zo opvalt, is dat sommige personen, zich zo belangrijk vinden, hun eigen ego is groter, dan het landsbelang terwijl ze fanatiek nationalisten zijn.
Dan heb ik het hier over IndonesiŽ.

Dat rijmt niet samen, omdat je dienend moet zijn als je in de politiek zit.
Ieder die iets wilt veranderen in IndonesiŽ, zouden welkom zijn, maar gezien hun mentaliteit zal dat nooit gebeuren.
De hoop bij mij is niet groot, want mijn beschouwelijk interpretatie is, als het levenspijl omhoog gaat, kan men ook consumeren, waardoor er werkgelegenheid verbetert, waarop de economie op gebaseerd is.
Waarom demonstreren de mensen in de hoofdsteden van Europa.
Dat is dat geld in de verkeerde handen terecht komen, als men het gunt aan de mensen dan kunnen zij hun welvaart kopen, en leven als ieder die iets meer willen dan huisje boompje beestje.
Het is te hopen dat er meer mensen begrijpen, in het landbelang, welzijn van de mensen belangrijk is, en naar gekeken moet worden.
Daarmee kan je de crisis mee bestrijden, anders wordt het niets. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Yawn Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Deze taferelen komen te veel voor in IndonesiŽ.
Zoals ook dat ze geen landing rechten in Europa kunnen bemachtigen, is al een voorbeeld van onverantwoordelijk omgaan met de natuurwetten.
Slordigheid, en het niet zo nauw nemen, met alles wat veiligheid is.
Is een karakte trek die zich steeds meer als een rode draad door die hele samenleving voor komt.
Ik kan u uit velen berichten, en foto's laten zien, wat daar de gevolgen van zijn.

Gelukkig mag u zeggen, dat het niet als enige land, die zoiets meemaakt.
Maar dat wil niet zeggen dat je dat maar door moet laten woekeren.
Landen als Bangladesh, Myanmar zijn ook de armste landen van AziŽ.
Dat is erg genoeg terwijl het meestal wel aan hen zelf gelegen is, al ze willen laten geloven dat het westen daarvan de schuldige kan zijn.
Waarden uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
En daar moeten ze het maar mťť doenÖÖÖÖ Emoticon: Nooo Emoticon:

Je zou ook de mensen niet bloot mogen stellen, te werken aan gevaarlijk stoffen.
Terwijl er alternatieven zijn, maar dat kost geld, en in hun ontwikkeling werkgelegenheidÖÖ..
Allemaal gemiste kansen, om vooruit te komenÖÖÖÖ.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Kan iemand me op een kaart van (groot) Jakarta laten zien waar die dambreuk eigenlijk heeft plaatsgevonden en welk deel van Jakarta is geraakt?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jeanette als je google kan je het vinden
http://www.nu.nl/algemeen/1940(...)akarta-loopt-op.html

Het water van het meer Situ Gintung overstroomde Jakarta's voorsteden Cireundeu en Ciputat vrijdag om 02.00 uur (plaatselijke tijd) en verraste de bewoners in hun slaap
http://www.nrc.nl/buitenland/a(...)euk_Jakarta_loopt_op

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Dank je Zieleffe, ik heb het gezien en weet nu ook waar ergens dat meer is gelegen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Hier staat ook een Google kaartje:
http://news.indahnesia.com/eve(...)intung_dam_burst.php

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Dank Jeroen, ik kan nu ook andere adressen bekijken. Leuk!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Op het moment dat de dijk in Tangerang doorbrak, waren wij in IndonesiŽ. Er werd de hele dag op diverse kanalen aandacht aanbesteed. Dagen daarna zag je nog beelden van deze ramp op de tv. Dus is het zeer vreemd dat de familie in Jakarta niets op tv of radio heeft gezien of gehoord. Je kreeg de meest verschrikkelijke beelden te zien.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 12-04-2009 15:20 Pamelabak wrote:

Op het moment dat de dijk in Tangerang doorbrak, waren wij in IndonesiŽ. Er werd de hele dag op diverse kanalen aandacht aanbesteed. Dagen daarna zag je nog beelden van deze ramp op de tv. Dus is het zeer vreemd dat de familie in Jakarta niets op tv of radio heeft gezien of gehoord. Je kreeg de meest verschrikkelijke beelden te zien.

Waarschijnlijk wel om de 5 minuten onderbroken voor 10 minuten reclame want de Indonesier moet er natuurlijk wel aan verdienen, schandalig was dat de "reportages" tijdens de tsunami in Aceh...onderin liep een textbalk waarin werd gezegd hoeveel dooien er waren gevallen, linksboven had je al de aankondiging voor de volgende sinetron die een uur later zou starten.. Zelden zo'n onbeschofte tv gezien als toen in Indo.

En dan heb ik het nog niet over real-time "crimi's" waarin de Indonesische politie life dieven in de knie schiet en verdachte personen volledig in beeld worden gebracht (onschuldig tot de rechter je schuldig heeft bevonden bestaat er niet meer lijkt wel)

Gracias. Sama sama

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Onze familie in Jakarta e.o. is goed op de hoogte van wat er speelt in de wereld, zijn ook grotendeels goed bereisd. Ik ga er dan steeds weer vanuit dat zij geinteresseerd zijn in de actualiteiten. Dit heb ik dus mis. En ik zeg er meteen bij dat dit niet de eerste keer is.
Op dit gebied vergis ik me nogal eens. Verder niets mis mee.
Groet, Wim.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,790 pageviews Een website van indahnesia.com