Toegang tot Indonesia geweigerd

Subforum Het visumgebeuren 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
charles123
Gebruiker
spacer line

In maart 2005 heb ik een visum gekregen voor Indonesia>bij aankomst in mei 2005 werd mij de toegang geweigerd ik kon zo weer terugvliegen naar Amsterdam.
Wat bleek mijn broer heeft de immigratie in Indonesia een brief geschreven met het verzoek om mij de toegang tot Indonesia te weigeren(naar verluid heeft hij hiervoor Rp 60 juta moeten betalen).
Via een advocaat in Nederland heb ik de ambassade in Den Haag om opheldering gevraagd maar ik
heb daar nooit een reactie op gehad.
Ben in contact gekomen met het Buro Okusi in Jkt ze konden mij wel evt helpen maar dan moest ik wel min $ 3000 betalen om Indonesia binnen te komen.Ik ben er niet op ingegaan.
Het is een onrechtmatige aktie van de immigratie in Indonesia.Wie kan mij van advies dienen zodat ik
toch Indonesia binnen kan komen.Wie weet evt wie ik kan benaderen.
Door de hele situatie ben ik zeer depressief geworden en ben zeer benadeeld.Heb geen problemen met de Indonesische overheid.Het is zuiver een familie(geld/erfenis) kwestie.

A.U.B help mij

Charles

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Je kan natuurlijk gewoon naar Kucing in Maleisie vliegen, vervolgens met een van de vele vrachtwagentjes of ojeks illegaal de grens oversteken, dan komt je in Singkawang uit, waarna je in 3u in Pontianak zit. Geen official die je tegenhoudt bij de "grens" die er niet is. Wel uitkijken dat je niet ergens anders in Indo tegen de lamp loopt Emoticon: Smile

Gracias. Sama sama

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Indien je bewijzen hebt en je broer is Nederlander, dagvaardig hem. Probeer hem via de rechter die brief ongedaan te maken. Dan wel een rechter in nederland natuurlijk.

Lukt dat niet, verander je familie naam in Nederland. Vertel niets aan je familie in Indonesie. Dan moet je naar mijn mening wel binnen kunnen komen.

Ik wens je veel suc6.
Iets beters weet ik helaas niet.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het eerste wat me opvalt is die 60 juta die betaald moesten worden. Waarvoor? Smeergeld? (want dat lijkt het wel in eerste instantie) En op grond van een brief toegang geweigerd. En dat in 2 maanden tijd? Dan kan er toch een fatsoenlijk onderzoek geweest zijn door de Immigratiedienst? Heb je een kopie van die brief?
Het lijkt mij inderdaad ook een onrechtmatige zaak. Ik vraag mij af wat er gebeurt als je nogmaals een visum aanvraagt of gewoon op VOA het land probeert binnen te komen.
De ambassade kon destijds ook geen opheldering geven omdat de immigratiedienst op de luchthaven uiteindelijk werkelijk bepaalt.
Ik denk dat je meer hebt aan een Indonesische advokaat dan aan een Nederlandse.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Het blacklisten van buitenlanders die veel bezittingen hebben komt helaas regelmatig voor, dit gebeurt in de meeste gevallen door Indonesische zakenrelaties of ex-familieleden. Niet zelden delen ambtenaren van de immigratiedienst mee in de winst. Deze regel geldt natuurlijk ook andersom, het is maar net wie de diepste zakken heeft. De instantie waar je moet zijn is de immigratiedienst en vervolgens met geld over de brug komen. Het verbaast dat er nog mensen zijn die verbaast reageren, Indonesie is synoniem met smeergeld en bedrog.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Charles praat hier over het jaar 2005.
Ik geloof dat anno 2009 dit niet meer zal voorkomen en vooral in jakarta niet omdat alles wat smeergeld betreft aangescherpt en gemonitor wordt. Emoticon: Blush

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je zou moeten weten of je daadwerkelijk staat gesignaleerd of dat dit een 'geintje' was. Aangezien er flink betaald is jou buiten te houden heb ik het vermoeden dat je niet gesignaleerd staat, in dat geval kun je het land gewoon binnen lijkt me. Ga echter niet rondstrooien dat je naar Indonesie gaat als je nog steeds diezelfde verstandhouding met je broer hebt.

Verder is het zo dat de immigratie (waar ook ter wereld lijkt me) iedereen de toegang tot een land kan ontzeggen zonder opgaaf van reden. Hiertegen in beroep gaan is natuurlijk het domste wat je kunt doen. Kost je geld, tijd en leidt tot niets, aangezien iedereen zich zal beroepen op die bovenstaande regel. Een visum krijgen of een land binnen komen is geen recht, maar een gunst.

Dirkx50
Gebruiker
spacer line

Wat dacht je om eens naar pelita service in Den Haag te gaan.
Die zijn overal bekend, zowel politie als emigratiedienst in Indonesie.
Vertel daar eens je verhaal.
Ik denk dat ze je in ieder geval meer kunnen vertellen.
Maar doe niets illegaals.
Een tweede keer word je niet zo makkelijk teruggestuurd.
Vrgrt.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-03-2009 03:46 Yerun wrote:

Verder is het zo dat de immigratie (waar ook ter wereld lijkt me) iedereen de toegang tot een land kan ontzeggen zonder opgaaf van reden. Hiertegen in beroep gaan is natuurlijk het domste wat je kunt doen. .

Ik ben iemand van regels zijn regels.

Dus als ik weet (of denk te weten ) dat ik gelijk heb , zal ik altijd werk van maken.
Uiteraard ben ik niet zo "dom"om tegen de bierkaai gaaat vechten.

Het is ook kwestie van welke waarde het heeft voor je zelf.
In principe kan men altijd beroep doen of op zijn minst uitleg vragen.
Alleen moet je ook weten (rieel zijn) wat je slagingspercentage is , wie je tegenstanders zijn . Hett is inmiddels bekend , je broer die ongeveer 6000 eurie heeft betaald.
En jij wil geen 3000 eurie uitgeven aan advokaatkosten in Indonesia ?
Dus de kaarten is voorlopig al geschudt , met de voorlopige verliezer.

bisa dicek of makemyday .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2009 08:45 Surya Atmadja wrote:

...
En jij wil geen 3000 eurie uitgeven aan advokaatkosten in Indonesia?
Dus de kaarten is voorlopig al geschudt , met de voorlopige verliezer.

Ik hecht toch meer waarde aan de oplossing van Yerun. Ik heb over het hoofd gezien dat het 2005 was.
Dit was niet een legale aktie, omkoperij. Dus staat hij niet geregistreerd. Wanneer hij nu gaat zonder ook maar iets aan iemand te zeggen. Is de kans zeer groot dat hij binnen gelaten wordt. De ambtenaar wekt daar al niet meer of is het vergeten. Waag het erop en ga. Er zijn genoeg van dit soort zaakjes.

charles123
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor alle reakties.Het is interessant wat Dirkz50 schrijft om evt contact op te nemen met Pelita.Kan iemand mij helpen aan het adres en telefoonnr.en ook van de immigratiediensyt in Jakarta a.u.b.Ik zit in Amsterdam ben 27 jaar niet meer in mijn geboorteland geweest dus ben helemaal Lost met wat er allemaal in Indonesia afspeelt.Dank nogmaals ook Bokito,VanHeutsz,Albert,Surya,Yerun,Ann,Kiwimave,
Weten jullie een Buro wie mij evt terzijde kan staan??Dank nogmaals voor jullie reacties
Ben opzoek naar legale oplossingen

Charles

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hiermee maak je slapende honden waker.

Pelita gewoon even googlelen.

Dirkx50
Gebruiker
spacer line

STICHTING PELITA bezoekadres:
Postbus 85747 Javastraat 52:
2508 CK Den Haag 2585 AR Den Haag
telefoonnummer 070-3305111
faxnummer: 070-3562809
e-mail: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.visum-indonesie.nl

charles123
Gebruiker
spacer line

Dirkx,
Dank, heb reeds contact genomen, wordt terug gebeld.

Charles

charles123
Gebruiker
spacer line

Surya,

Weet je misschien een goeie betrouwbare advocaat in Indonesia(JKT), laat het mij dan weten.De meeste vragen alvast een flinke voorschot zonder enige form van (voor)onderzoek .

Charles

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2009 14:12 charles123 wrote:
Surya,

Weet je misschien een goeie betrouwbare advocaat in Indonesia(JKT), laat het mij dan weten.De meeste vragen alvast een flinke voorschot zonder enige form van (voor)onderzoek .

Charles

suc6
Ik hoop dat je zeer veel geld en tijd hebt. Emoticon: Frustrated

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat een hoop moeite voor dingen die hoogstwaarschijnlijk nergens geregistreerd staat. Wat moet Pelita hier trouwens mee? Ik zie de logica er niet van in allemaal. Ga gewoon naar Indonesie en dikke kans dat je gewoon naar binnen kunt. Kun je niet, ga je lekker naar Maleisie toe of zo, heb je in ieder geval een leuke vakantie.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2009 16:30 Yerun wrote:
Wat een hoop moeite voor dingen die hoogstwaarschijnlijk nergens geregistreerd staat. Wat moet Pelita hier trouwens mee? Ik zie de logica er niet van in allemaal. Ga gewoon naar Indonesie en dikke kans dat je gewoon naar binnen kunt. Kun je niet, ga je lekker naar Maleisie toe of zo, heb je in ieder geval een leuke vakantie.

Omdat hij te bang en te onzeker is en niet weet hoe het in Indonesie er anders aan toe kan gaan, dan in Nederland. Hij denkt te veel aan Nederland.

Dus grote kans dat hij slapende honden wakker maakt en dan komt hij er de eerste 5 jaar niet in.

Of hij wordt financieel kaal geplukt en bereikt nog niets.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-03-2009 16:42 Albert wrote:

...

Omdat hij te bang en te onzeker is en niet weet hoe het in Indonesie er anders aan toe kan gaan, dan in Nederland. Hij denkt te veel aan Nederland.

Dus grote kans dat hij slapende honden wakker maakt en dan komt hij er de eerste 5 jaar niet in.

Of hij wordt financieel kaal geplukt en bereikt nog niets.

Of beiden, eerst financieel geplukt onder het mom 'dan mag je wel binnen' en vervolgens een daadwerkelijk probleem krijgen en er niet meer in mogen. Tja, hier in Indonesie kan alles. Emoticon: Wink

Na 27 jaar niet in Indonesie zul je wel een beetje verleren hoe het hier allemaal te werk gaat, ook is er veel veranderd in die tijd natuurlijk, ook hier.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-03-2009 16:47 Yerun wrote:

...

Of beiden, eerst financieel geplukt onder het mom 'dan mag je wel binnen' en vervolgens een daadwerkelijk probleem krijgen en er niet meer in mogen. Tja, hier in Indonesie kan alles. Emoticon: Wink

.

Die kans bestaat ook .
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. charles

Persoonlijk vertrouw ik de snelle advocaten jongens niet.
De weinige die ik ken zijn toevallig strafadvocaten die ook dezelfde familienaam gebruiken.
En ze behoren min of meer tot de dure segment .
Als ze mij willen helpen gebeurt dat omdat we toevallig dezelfde naam dragen .

Ik denk ook niet dat je op dit moment advocaten nodig hebt.
Je hebt iemand van de immigratie nodig die ook toegang heeft in de data base .
Als je gesignaleerd bent , dan staaat een "kruisje"of aantekening achter je naam .

Als aanvulling :
Het gebeurt weleens dat ik een kort praatje maak met de man achter de PC bij Cengkareng airport.
Soms vragen ze waar ik vandaan kom , dat heeft soms te maken met mijn naam.
Dus heb ik een keertje "per ongeluk" meegekeken op zijn scherm , daar staat dan allerlei aantekeningen .
Dus als je geregistreerd werd dan zien ze gelijk wat je uitgespookt heb .

bisa dicek of makemyday .

charles123
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar nog laten checken ik mag indonesia niet binnen.Het gaat mij niet om een vakantie in Indonesia, het is om mijn belangen en mijn erfrecht aan te vechten.
Mijn broer is getrouwd met een indonesische vrouw die veel machtige mensen kent vandaar dat mijn broer mij heeft kunnen bestelen.Toeeigenen wat niet zijn recht is.
Mijn broer is bang dat ik bij binnenkomst in JKT zal uitzoeken en erachter komt hoe hij uit heberigheid alles heeft toegeeigend.
Belangem in JKT en Bandung.JL Diponegoro, Tebet Raya,Taman Rasuna Said e.d.
Het zijn geen peanuts, dus ik moet door blijven met aanvechten van mijn rechten.
Wie kan mij in contact laten komen met iemand van de immigratie die mij een dienst kan bewijzen!!!

Charles

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

In dat geval kun je beter je gang maken naar de KPK, de Corruptie-waakhond. Gewoon die hele handel aangeven; je wordt geweigert om/door geldelijke redenen; dat is omkoping en is strafbaar. Er gaan er heden ten dage genoeg de bak in voor dergelijke geintjes.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Even een algemene opmerking: er worden de laatste tijd vrij veel persoonlijke dingen vermeld op het forum, zoals in dit topic, maar ook in het topic van Bekasih. Er worden allerlei mogelijke plannen gesmeed, maar volgens mij kan iedereen dit meelezen, dus ook diegenen tegen wie ten strijde wordt gevoerd. is dat niet een beetje link, of liever gezegd: worden plannen dan niet gewoon onderschept?

charles123
Gebruiker
spacer line

Thanks Yerun ga het zeker doen!!!Helaas heb ik geen adres van KPK, dus ben ik weer afhankelijk van mensen aldaar.
Pelita kan niks voor mij doen.Zij verwijzen mij naar de indonesische ambassadeur voor een prive gesprek.
Elsbeth ben teneinde raad daarom probeer ik via deze forum een oplossing voor mij te vinden.Ik denk niet dat mijn broer tijd heeft om indonesische forums door te lopen,hij voelt zich boven alles die arrogante charlatan.

Charles

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-03-2009 12:47 elsbeth wrote:
Even een algemene opmerking: er worden de laatste tijd vrij veel persoonlijke dingen vermeld op het forum, zoals in dit topic, maar ook in het topic van Bekasih. Er worden allerlei mogelijke plannen gesmeed, maar volgens mij kan iedereen dit meelezen, dus ook diegenen tegen wie ten strijde wordt gevoerd. is dat niet een beetje link, of liever gezegd: worden plannen dan niet gewoon onderschept?

Dat vraag ik mij ook wel eens af Elsbeth. Emoticon: Yes! heeft iemand daar enig zicht op ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,648,383 pageviews Een website van indahnesia.com